Publicitatea in Televiziune

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1: PUBLICITATEA IN TELEVIZIUNE 1
1.1. Notiuni privind publicitatatea 1
1.1.1. Definirea publicitatii 1
1.1.2. Obiectivele publicitatii 4
1.1.3. Publicitatea prin mass-media 4
1.2. Televiziunea - sursa de comunicare in masa 6
1.2.1. Formele publicitatii la televizor 7
1.2.2. Campania de publicitate prin televiziune 8
1.3. Locul publicitatii prin televiziune in mixul promotional 9
1.4. Legislatie 11
CAPITOLUL 2: COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR FATA DE PUBLICITATEA LA TELEVIZOR 13
2.1. Comportamentul fata de emisiunile de teleshopping 13
2.1.1. Influentele asupra comportamentului consumatorului 13
2.1.2. Procesul cumpararii prin intermediul teleshopping-ului 16
2.2. Comportamentul consumatorilor fata de publicitatea televizata 17
CAPITOLUL 3: ANALIZA SPOTULUI PUBLICITAR : RENAULT LAGUNA 22
3.1. Prezentarea generala a firmei Renault 22
3.2. Publicul tinta 24
3.3. Analiza pietei in care se pozitioneaza produsul 26
3.3.1. Pozitionarea produsului 26
3.3.2. Evolutia pietei produsului promovat 28
3.4. Analiza concurentei 28
3.5. Prezentarea si analiza reclamei 30
3.5.1. Alegerea axului psihologic 33
3.5.2. Crearea conceptului de comunicatie 35
3.5.3. Elaborarea schemelor de transmisie 37
3.6. Concluzii generale privind punctele forte si punctele slabe ale reclamei 38
CONCLUZII 41
BIBLIOGRAFIE 44


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Ansamblul mijloacelor de informare, considerat atat ca sistem autonom cat si ca subsistem al sistemului social sau al celui cultural, se afla intr-un proces permanent de interconditionare cu societatea. Mass-media interfereaza cu toate domeniile de activitate, influenta sa fiind in cele mai multe cazuri prolifica sau chiar indispensabila. Lucrarea de fata nu isi propune sa evidentieze functiile mass - media si nici sa puna intr-o lumina extrem de favorabila activitatea de comercializare a presei, care trebuie sa vanda ca o firma de detergenti, folosind orice metode. 
Lucrarea isi propune doar o trecere in revista a metodelor, principiilor si practicilor, prin care produsele media, produsele veritabile, sa fie promovate, pentru a cunoaste o cat mai larga circulatie si a putea sa-si indeplineasca functiile specifice. Cu alte cuvinte, voi incerca sa propun o serie de practici de promovare prin care publicul insusi sa fie atras, altfel decat prin mesaje de divertisment care, se stie, sunt cel mai mult receptate si, implicit, preferate de ziaristi si manageri.
Atunci cand vorbim despre activitatea complexa a media nu putem insa sa nu tinem seama de factorii de presiune care pot interveni, impiedicand exercitarea functiilor si rolurilor media in conformitate cu specificul si prevederile deontologice. Mihai Coman include in categoria factorilor de presiune furnizorii de materii prime si de oferte publicitare, patronatul, interesat de regula exclusiv de profituri, sfera institutiilor si a personalitatilor politice si nu in ultimul rand, publicul, audienta (Coman, Mihai - Introducere in sistemul mass-media, Iasi, Polirom, 1999, p.193-195). Toti acesti factori de presiune pot denatura continutul mesajelor, in functie de propriile interese, din cauza faptului ca institutiile de presa depind intr-o anumita masura de fiecare in parte. Astfel, de foarte multe ori, anchete utile publicului, de exemplu, nu sunt publicate pentru ca ating interesele principalilor sponsori de publicitate, de la care institutiile media castiga sume importante; un alt exemplu ar fi acela ca se promoveaza, prin toate tipurile media, un numar disproportionat de mesaje de divertisment facil sau mesaje informative si critice dar "difuzate" sub forma de divertisment, pentru ca acestea prind cel mai bine la segmente mari din publicul romanesc, fara de care media nu ar putea exista. Pentru a se putea sustrage, macar partial, de sub aceste presiuni, consideram ca institutiile media trebuie sa fie, pe cat se poate de mult, autonome, independente financiar, pentru a-si putea difuza in procente mai mari produsele veritabile, produse care sa se circumscrie rolurilor fundamentale ale media. Aceasta autonomie, repet, macar partiala, cere luarea in considerare si a ipostazei de intreprindere economica a unei organizatii de presa. O intreprindere capabila sa profite de orice oportunitate a pietei, capabila sa-si vanda profitabil produsele pentru a-si putea mentine un flux continuu al capitalului. Pentru a putea fi rentabila si a putea face fata concurentei, consider ca o institutie media ar trebui sa dispuna de departamente eficiente de management si marketing, care sa sprijine demersurile corpului profesional propriu-zis, fara a interveni in politica editoriala. Toate aceste departamente, in colaborare, ar putea elabora un mix de marketing eficient: in politica de produs, deciziile sa apartina corpului jurnalistic, marketingul intervenind doar prin actiuni de studiu de piata si eventual, prin sugestii referitoare la forma de prezentare a continuturilor decise de jurnalisti (design, format, tot ceea ce s-ar putea numi, cu o mica exagerare, ,,ambalaj"), urmand ca in politicile de stabilire a pretului, de distributie si de promovare deciziile, luate tot prin consultare reciproca, sa apartina in cea mai mare masura specialistilor in marketing si management. Cum am precizat, lucrarea nu militeaza pentru conceperea presei ca pe o institutie care trebuie sa fie, inainte de orice, profitabila, conceptie respinsa de majoritatea jurnalistilor si specialistilor in media. Nu consider ca media trebuie sa produca si sa promoveze doar ceea ce se vinde, ci ca media trebuie sa produca si sa difuzeze mesaje de interes pentru public, care trebuie insa promovate pentru a putea face fata concurentei produselor amintite in primul caz.
De aceea, cred ca solutia optima pentru media este sa practice ceea ce Koetler denumea "marketing social sau uman", adica sa elaboreze, prin specialisti proprii sau, daca e prea costisitor, prin agentii specializate, politici de promovare care sa puna in valoare mesajele, astfel incat sa se realizeze si un profit care sa permita acoperirea costurilor si, eventual, investitii noi (suplimente, emisiuni noi sau reinnoirea celor existente), sa se satisfaca si dorintele publicului si sa se asigure si buna evolutie pe termen lung a societatii (media poate si trebuie sa isi aduca aportul la bunul mers al vietii sociale).
Fie ca luam in calcul postura de intreprindere economica a media, fie pe cea de organizatie cu roluri exprese la nivelul societatii, in centrul atentiei se impune produsul media - articolul, emisiunea, etc. Acest produs este atat elementul concret, material prin care se exercita functiile presei si care trebuie vehiculat pentru a-si atinge obiectivele cat si produs in sensul strict economic, de bun care trebuie vandut pe o piata pentru a putea obtine profit. Iar acest produs trebuie promovat, pentru a putea atrage publicul, mai ales in conditiile in care scena mass-media cuprinde in prezent un numar mare de ofertanti, care se concureaza printr-o gama larga si diversificata de produse similare. 
Prin urmare, media trebuie sa preia din sfera comerciala toate acele practici si metode prin care sa-si poata promova produsele, intelegand prin promovare nu doar strict actiuni de persuadare a publicului, de determinare a deciziei cumparatorului ca efect, de exemplu, al unei reclame reusite ci si actiuni, practici prin care se explica utilitatea produsului, prin care se educa publicul. 
Publicul romanesc are o mare nevoie de a fi educat in ceea ce priveste rolurile reale ale media, in conditiile in care, dupa 1990 s-a produs o explozie de posturi si publicatii private care, urmarind interese strict economice, l-au obisnuit cu acel gen de mesaje facile pe care le aminteam.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea in Televiziune.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Fekete Ildiko - ,,Tehnici promotionale'', Editura ,,Eftimie Murgu'', Resita, 1999.

Fekete Ildiko - ,,Modalitati de utilizare a arsenalului promotional'', Editura ,,Eftimie Murgu'', Resita, 2004.

Hill Elizabeth, Terry O'Sullivan - ,,Marketing'', Editura ,,Antet'', Oradea, 1997.

Kotler Philip - ,,Managementul Marketingului'', Editura ,,Teora'', Bucuresti, 2006.

Kotler Philip - ,,Principiile marketingului'', Editia a III-a, Editura ,,Teora'', Bucuresti, 2004/2005.

Marcenac Luc, Milon Alain, Serge-Henri Saint-Michel - ,,Strategii publicitare'' (de la studiul de marketing la alegerea diferitelor media), Editura ,,Polirom'', Bucuresti, 2006.

Moldoveanu Maria, Miron Dorina - ,,Psihologia reclamei'', Editura ,,Libra'', Bucuresti, 1995.

Nichifor Bogdan - ,,Publicitatea internationala - intre standardizare si adaptare'', Editura ,,Uranus'', Bucuresti, 2207.

Russel Thomas, Lane Ronald - ,,Manual de publicitate'', Kleppner's Advertising Procedure, Editura ,,Teora'', 2001-2003.

Sutherland Max, Alice K. Sylvester - ,,De la publicitate la consummator. Ce ,,merge'' si ce ,,nu merge'' si mai ales de ce'', Editura ,,Polirom'', Bucuresti, 2008.

www.renault.ro

http://www.renault.ro/decouvrez_renault/d26.php?ID=93

http://www.renault.ro/decouvrez_renault/d26.php?ID=112

http://www.renault.ro/decouvrez_renault/d26.php?ID=94


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!