Publicitatea în Televiziune

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mass Media
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 50 în total
Cuvinte : 18043
Mărime: 87.93KB (arhivat)
Publicat de: Eleonora Balazs
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1: PUBLICITATEA IN TELEVIZIUNE 1
  2. 1.1. Notiuni privind publicitatatea 1
  3. 1.1.1. Definirea publicităţii 1
  4. 1.1.2. Obiectivele publicităţii 4
  5. 1.1.3. Publicitatea prin mass-media 4
  6. 1.2. Televiziunea – sursa de comunicare în masă 6
  7. 1.2.1. Formele publicităţii la televizor 7
  8. 1.2.2. Campania de publicitate prin televiziune 8
  9. 1.3. Locul publicităţii prin televiziune în mixul promoţional 9
  10. 1.4. Legislaţie 11
  11. CAPITOLUL 2: COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR FAŢĂ DE PUBLICITATEA LA TELEVIZOR 13
  12. 2.1. Comportamentul faţă de emisiunile de teleshopping 13
  13. 2.1.1. Influenţele asupra comportamentului consumatorului 13
  14. 2.1.2. Procesul cumpărării prin intermediul teleshopping-ului 16
  15. 2.2. Comportamentul consumatorilor faţă de publicitatea televizata 17
  16. CAPITOLUL 3: ANALIZA SPOTULUI PUBLICITAR : RENAULT LAGUNA 22
  17. 3.1. Prezentarea generală a firmei Renault 22
  18. 3.2. Publicul ţintă 24
  19. 3.3. Analiza pieţei în care se poziţionează produsul 26
  20. 3.3.1. Poziţionarea produsului 26
  21. 3.3.2. Evoluţia pieţei produsului promovat 28
  22. 3.4. Analiza concurenţei 28
  23. 3.5. Prezentarea şi analiza reclamei 30
  24. 3.5.1. Alegerea axului psihologic 33
  25. 3.5.2. Crearea conceptului de comunicaţie 35
  26. 3.5.3. Elaborarea schemelor de transmisie 37
  27. 3.6. Concluzii generale privind punctele forte şi punctele slabe ale reclamei 38
  28. CONCLUZII 41
  29. BIBLIOGRAFIE 44

Extras din licență

INTRODUCERE

Ansamblul mijloacelor de informare, considerat atât ca sistem autonom cât şi ca subsistem al sistemului social sau al celui cultural, se află într-un proces permanent de intercondiţionare cu societatea. Mass-media interferează cu toate domeniile de activitate, influenţa sa fiind în cele mai multe cazuri prolifică sau chiar indispensabilă. Lucrarea de faţă nu îşi propune să evidenţieze funcţiile mass – media şi nici să pună într-o lumină extrem de favorabilă activitatea de comercializare a presei, care trebuie să vândă ca o firmă de detergenţi, folosind orice metode.

Lucrarea îşi propune doar o trecere în revistă a metodelor, principiilor şi practicilor, prin care produsele media, produsele veritabile, să fie promovate, pentru a cunoaşte o cât mai largă circulaţie şi a putea să-şi îndeplinească funcţiile specifice. Cu alte cuvinte, voi încerca să propun o serie de practici de promovare prin care publicul însuşi să fie atras, altfel decât prin mesaje de divertisment care, se ştie, sunt cel mai mult receptate şi, implicit, preferate de ziarişti şi manageri.

Atunci când vorbim despre activitatea complexă a media nu putem însă să nu ţinem seama de factorii de presiune care pot interveni, împiedicând exercitarea funcţiilor şi rolurilor media în conformitate cu specificul şi prevederile deontologice. Mihai Coman include în categoria factorilor de presiune furnizorii de materii prime şi de oferte publicitare, patronatul, interesat de regulă exclusiv de profituri, sfera instituţiilor şi a personalităţilor politice şi nu în ultimul rând, publicul, audienţa (Coman, Mihai – Introducere în sistemul mass-media, Iaşi, Polirom, 1999, p.193-195). Toţi aceşti factori de presiune pot denatura conţinutul mesajelor, în funcţie de propriile interese, din cauza faptului că instituţiile de presă depind într-o anumită măsură de fiecare în parte. Astfel, de foarte multe ori, anchete utile publicului, de exemplu, nu sunt publicate pentru că ating interesele principalilor sponsori de publicitate, de la care instituţiile media câştigă sume importante; un alt exemplu ar fi acela că se promovează, prin toate tipurile media, un număr disproporţionat de mesaje de divertisment facil sau mesaje informative şi critice dar ”difuzate” sub formă de divertisment, pentru că acestea prind cel mai bine la segmente mari din publicul românesc, fără de care media nu ar putea exista. Pentru a se putea sustrage, măcar parţial, de sub aceste presiuni, considerăm că instituţiile media trebuie să fie, pe cât se poate de mult, autonome, independente financiar, pentru a-şi putea difuza în procente mai mari produsele veritabile, produse care să se circumscrie rolurilor fundamentale ale media. Această autonomie, repet, măcar parţială, cere luarea în considerare şi a ipostazei de întreprindere economică a unei organizaţii de presă. O întreprindere capabilă să profite de orice oportunitate a pieţei, capabilă să-şi vândă profitabil produsele pentru a-şi putea menţine un flux continuu al capitalului. Pentru a putea fi rentabilă şi a putea face faţă concurenţei, consider că o instituţie media ar trebui să dispună de departamente eficiente de management şi marketing, care să sprijine demersurile corpului profesional propriu-zis, fără a interveni în politica editorială. Toate aceste departamente, în colaborare, ar putea elabora un mix de marketing eficient: în politica de produs, deciziile să aparţină corpului jurnalistic, marketingul intervenind doar prin acţiuni de studiu de piaţă şi eventual, prin sugestii referitoare la forma de prezentare a conţinuturilor decise de jurnalişti (design, format, tot ceea ce s-ar putea numi, cu o mică exagerare, „ambalaj”), urmând ca în politicile de stabilire a preţului, de distribuţie şi de promovare deciziile, luate tot prin consultare reciprocă, să aparţină în cea mai mare măsură specialiştilor în marketing şi management. Cum am precizat, lucrarea nu militează pentru conceperea presei ca pe o instituţie care trebuie să fie, înainte de orice, profitabilă, concepţie respinsă de majoritatea jurnaliştilor şi specialiştilor în media. Nu consider că media trebuie să producă şi să promoveze doar ceea ce se vinde, ci că media trebuie să producă şi să difuzeze mesaje de interes pentru public, care trebuie însă promovate pentru a putea face faţă concurenţei produselor amintite în primul caz.

De aceea, cred că soluţia optimă pentru media este să practice ceea ce Koetler denumea “marketing social sau uman”, adică să elaboreze, prin specialişti proprii sau, dacă e prea costisitor, prin agenţii specializate, politici de promovare care să pună în valoare mesajele, astfel încât să se realizeze şi un profit care să permită acoperirea costurilor şi, eventual, investiţii noi (suplimente, emisiuni noi sau reînnoirea celor existente), să se satisfacă şi dorinţele publicului şi să se asigure şi buna evoluţie pe termen lung a societăţii (media poate şi trebuie să îşi aducă aportul la bunul mers al vieţii sociale).

Fie că luăm în calcul postura de întreprindere economică a media, fie pe cea de organizaţie cu roluri exprese la nivelul societăţii, în centrul atenţiei se impune produsul media – articolul, emisiunea, etc. Acest produs este atât elementul concret, material prin care se exercită funcţiile presei şi care trebuie vehiculat pentru a-şi atinge obiectivele cât şi produs în sensul strict economic, de bun care trebuie vândut pe o piaţă pentru a putea obţine profit. Iar acest produs trebuie promovat, pentru a putea atrage publicul, mai ales în condiţiile în care scena mass-media cuprinde în prezent un număr mare de ofertanţi, care se concurează printr-o gamă largă şi diversificată de produse similare.

Prin urmare, media trebuie să preia din sfera comercială toate acele practici şi metode prin care să-şi poată promova produsele, înţelegând prin promovare nu doar strict acţiuni de persuadare a publicului, de determinare a deciziei cumpărătorului ca efect, de exemplu, al unei reclame reuşite ci şi acţiuni, practici prin care se explică utilitatea produsului, prin care se educă publicul.

Publicul românesc are o mare nevoie de a fi educat în ceea ce priveşte rolurile reale ale media, în condiţiile în care, după 1990 s-a produs o explozie de posturi şi publicaţii private care, urmărind interese strict economice, l-au obişnuit cu acel gen de mesaje facile pe care le aminteam.

Bibliografie

Fekete Ildiko - ,,Tehnici promoţionale’’, Editura ,,Eftimie Murgu’’, Reşiţa, 1999.

Fekete Ildiko - ,,Modalităţi de utilizare a arsenalului promoţional’’, Editura ,,Eftimie Murgu’’, Reşiţa, 2004.

Hill Elizabeth, Terry O’Sullivan - ,,Marketing’’, Editura ,,Antet’’, Oradea, 1997.

Kotler Philip - ,,Managementul Marketingului’’, Editura ,,Teora’’, Bucureşti, 2006.

Kotler Philip - ,,Principiile marketingului’’, Ediţia a III-a, Editura ,,Teora’’, Bucureşti, 2004/2005.

Marcenac Luc, Milon Alain, Serge-Henri Saint-Michel - ,,Strategii publicitare’’ (de la studiul de marketing la alegerea diferitelor media), Editura ,,Polirom’’, Bucureşti, 2006.

Moldoveanu Maria, Miron Dorina - ,,Psihologia reclamei’’, Editura ,,Libra’’, Bucureşti, 1995.

Nichifor Bogdan - ,,Publicitatea internaţională – între standardizare şi adaptare’’, Editura ,,Uranus’’, Bucureşti, 2207.

Russel Thomas, Lane Ronald - ,,Manual de publicitate’’, Kleppner’s Advertising Procedure, Editura ,,Teora’’, 2001-2003.

Sutherland Max, Alice K. Sylvester - ,,De la publicitate la consummator. Ce ,,merge’’ şi ce ,,nu merge’’ şi mai ales de ce’’, Editura ,,Polirom’’, Bucureşti, 2008.

www.renault.ro

http://www.renault.ro/decouvrez_renault/d26.php?ID=93

http://www.renault.ro/decouvrez_renault/d26.php?ID=112

http://www.renault.ro/decouvrez_renault/d26.php?ID=94

Preview document

Publicitatea în Televiziune - Pagina 1
Publicitatea în Televiziune - Pagina 2
Publicitatea în Televiziune - Pagina 3
Publicitatea în Televiziune - Pagina 4
Publicitatea în Televiziune - Pagina 5
Publicitatea în Televiziune - Pagina 6
Publicitatea în Televiziune - Pagina 7
Publicitatea în Televiziune - Pagina 8
Publicitatea în Televiziune - Pagina 9
Publicitatea în Televiziune - Pagina 10
Publicitatea în Televiziune - Pagina 11
Publicitatea în Televiziune - Pagina 12
Publicitatea în Televiziune - Pagina 13
Publicitatea în Televiziune - Pagina 14
Publicitatea în Televiziune - Pagina 15
Publicitatea în Televiziune - Pagina 16
Publicitatea în Televiziune - Pagina 17
Publicitatea în Televiziune - Pagina 18
Publicitatea în Televiziune - Pagina 19
Publicitatea în Televiziune - Pagina 20
Publicitatea în Televiziune - Pagina 21
Publicitatea în Televiziune - Pagina 22
Publicitatea în Televiziune - Pagina 23
Publicitatea în Televiziune - Pagina 24
Publicitatea în Televiziune - Pagina 25
Publicitatea în Televiziune - Pagina 26
Publicitatea în Televiziune - Pagina 27
Publicitatea în Televiziune - Pagina 28
Publicitatea în Televiziune - Pagina 29
Publicitatea în Televiziune - Pagina 30
Publicitatea în Televiziune - Pagina 31
Publicitatea în Televiziune - Pagina 32
Publicitatea în Televiziune - Pagina 33
Publicitatea în Televiziune - Pagina 34
Publicitatea în Televiziune - Pagina 35
Publicitatea în Televiziune - Pagina 36
Publicitatea în Televiziune - Pagina 37
Publicitatea în Televiziune - Pagina 38
Publicitatea în Televiziune - Pagina 39
Publicitatea în Televiziune - Pagina 40
Publicitatea în Televiziune - Pagina 41
Publicitatea în Televiziune - Pagina 42
Publicitatea în Televiziune - Pagina 43
Publicitatea în Televiziune - Pagina 44
Publicitatea în Televiziune - Pagina 45
Publicitatea în Televiziune - Pagina 46
Publicitatea în Televiziune - Pagina 47
Publicitatea în Televiziune - Pagina 48
Publicitatea în Televiziune - Pagina 49
Publicitatea în Televiziune - Pagina 50

Conținut arhivă zip

  • Publicitatea in Televiziune.doc

Alții au mai descărcat și

Tabloidizarea în TV

INTRODUCERE În România, puterea televiziunii este ca si societatea însasi: ia ochii, dar îi lipseste consistenta. Desi acuzata, în anumite...

Publicitate în Mass Media

Introducere Publicitatea joacă un rol tot mai important în viaţa socială, fiind indisolubil legată de comunicarea de masă, al cărei impact atât...

Comunicarea audio vizuală

Televiziunea este mijlocul de comunicare de masa cu cel mai mare impact asupra societatii. Tehnic vorbind, este definita ca un procedeu de...

Biserica și Mass Media

Traim într-o lume controversata unde valorile principale si etice ale unei societati se rasfrâng asupra populatiei. Biserica si mass-media...

Genurile Presei

3.GENURILE PRESEI DEF: Genurile presei este un proces cultural de lunga durata care acunoscut in ultima vreme o dezvoltare fara precedent datorita...

Te-ar putea interesa și

Analiza Pieței Românești a Publicității

INTRODUCERE România a intrat de mai mult de un an de zile în criză economică şi financiară. Aceasta a afectat foarte multe domenii printre care şi...

Sistemul Electoral Românesc

INTRODUCERE În alegerea acestei teme am avut drept punct de plecare viitorul. În zilele noastre se poate aprecia, fara riscul exagerarii, ca, mai...

Influența mass-media asupra opiniei publice - atitudinea consumatorilor față de publicitatea tv

Introducere Comunicarea a însoţit omul pe parcursul întregii sale existenţe şi evoluţii, în toate genurile de activităţi în care a fost implicat....

Publicitatea - pilon de bază în activitatea unei firme

INTRODUCERE Începând din anii ’20, tehnica publicității s-a îmbogățit cu un nou și puternic instrument: radioul. Pe această cale, un rol decisiv...

Atitudinea consumatorilor privind publicitatea prin intermediul televiziunii, radioului și presei

INTRODUCERE Importantă componenta a activităţii promoţionale, publicitatea este, în prezent, unul dintre cele mai utilizate mijloace prin...

Analiza unei acțiuni promoționale studiu de caz - reclamă

REZUMAT Cuvinte cheie: reclamă, publicitate, televiziune, apa minerală, Aqua Carpatica. Primul capitol, intitulat „Publicitatea – instrument de...

Aspecte ale publicității - realizarea acesteia în cadrul companiei Essence

INTRODUCERE Prin acţiunile de publicitate, întreprinderea urmăreşte să asigure o cuprinzătoare informare a publicului în legătură cu activitatea,...

Analiza unei Acțiuni Promoționale

REZUMAT Cuvinte cheie : publicitate, televiziune, reclamă, produs, public – ţintă, strategie. Publicitatea reprezintă principala modalitate de...

Ai nevoie de altceva?