Introducere 3 Capitolul I. Consideraţii teoretice privind publicitatea 5 1.1 Introducere în Publicitate 5 1.2 Funcţiile publicităţii 7 1.3 Agenţia de publicitate 8 1.4 Planificarea în publicitate 13 Capitolul II. Publicitatea în mediul Online 17 2.1 Internetul - Formă modernă de comunicare 17 2.2 Publicitatea pe Internet 22 2.3 Modele de publicitate pe internet 25 2.4 Publicitatea pe Facebook 34 Cap III Studiu de caz : ProTv în mediul online 44 3.1 Prezentare generală 44 3.2 Pagina web 45 3.3 Protv pe Facebook 52 Concluzii 55 Bibliografie 58 Anexe 60
INTRODUCERE Trăim în secolul vitezei, unde internetul a devenit rapid un un fenomen social mult mediatizat. Acesta a avut şi va avea un impact major asupra societăţii şi viitorului său. Se bucură de un mare succes, mai ales în rândul tinerilor şi al adolescenţilor oferindu-le acestora exact lucrurile de care au nevoie la aceste vârste: posibilităţi de exprimare necenzurată, de socializare, de creare de noi prieteni, şi de dezvoltarea propriei personalităţi. În egală măsură Internetul vine şi în ajutorul companiilor oferindu-le posibilitatea de a-şi prezenta produsele şi serviciile către un public larg cu costuri reduse faţă de celelalte mijloace de publicitate. Scopul lucrării este acela de a a pune în valoare beneficiile oferite de mediul online, a formelor sale de manifestare precum, şi încearcarea de a scoate în evidenţă importanţa utilizării acestuia ca mediu de promovare al produselor şi serviciilor. Lucrarea de faţă doreşte să evidenţieze evoluţia publicităţii online de-a lungul timpului, interactivitatea, gradul ridicat de noutate, o foarte bună ţintire a segmentelor vizate şi costurile reduse. Am pornit în demersul meu de la o definiţie a publicităţii, am trecut prin caracteristici şi aspecte ale acesteia în lumea contemporană şi ale comunicării prin intermediul internetului. Am analizat mediul online, un mediu dinamic ce se află în continuă schimbare, comunicarea online şi căile de transmitere a mesajelor astfel încât acestea să atingă un public divers şi foarte diferit. De asemenea am analizat dimensiunile particulare ale comunicării online, limitele şi dezavantajele acesteia pentru ca apoi să ajung la o identificare a elementelor, resurselor şi instrumentelor care pot fi folosite şi aplicate în acest domeniu. Cu ajutorul materialelor teoretice folosite, precum şi cu instrumentele de cercetare am încercat să evidenţiez aspectele pozitive, precum şi cele negative ale publicităţii online, din acest motiv am ales ca studiu de caz ProTv, analiza acestuia pe toate formele sale de comunicare în mediul online. Am dorit să scot în evidenţă faptul că aceştia sunt în contact direct cu clienţii apelând la folosirea unui site web, precum şi a unei paginii de Facebook care în ultimii ani aceasta s-a aflat într-o continuă expansiune datorită numărului din ce în ce mai mare de utilizatori. Facebook-ul oferă posibilitatea agenţiilor de publicitate, utilizatorilor obişnuiţi să-şi aleagă publicul ţintă în funcţie de: locaţie, vârstă, gen, cuvinte cheie, educaţie, locul de muncă, starea relaţiei, interese, limbi. Consider că această lucrare mi-a fost de ajutor în a înţelege mai bine mediul online, şi caracteristicile comunicării online, analiza internetului, a metodelor de cercetare ale acestuia şi a instrumentelor de care dispune, mi-au oferit o imagine asupra a ceea ce înseamnă publicitatea online. CAPITOLUL I. CONSIDERAŢII TEORETICE PRIVIND PUBLICITATEA 1.1 Introducere în Publicitate În secolul XXI publicitatea joacă un rol foarte important în viaţa noastră socială fiind, fară doar şi poate, legată de comunicarea de masă. “Publicitatea a împrumutat şi adaptat cu success conceptele, teoriile şi tehnicile din ştiinţele sociale şi în special din sociologia opiniei publice, psihologie aplicată, antropologie, management, retorică şi analiză statistică.” Dacă la începuturile sale publicitatea se realiza într-o metodă mai intuitivă , mai mult prin informare, tendinţa actuala este aceea de a apela din ce în ce mai mult la cercetarea de specialitate, precum şi la abordările ştiinţifice. Obiectivul publicităţii moderne şi postmoderne este de a se transforma mai degrabă într-o investiţie, renuntând la hazard, de a aborda consumatorul pe baza unor tehnologii şi instrumente de comunicare fundamentate ştiinţific, bazate pe un concept solid, pe viziune şi abordare strategică. Publicitatea este definită ca fiind “ştiinţa, afacerea sau profesia creării şi diseminării mesajelor reclamelor, o instituţie socială care afectează viaţa de zi cu zi a fiecărui individ, o forţă care modelează cultura de masă, o componentă a activităţii de marketing sau o sursă de informare despre produse, servicii, evenimente sau instituţii (companii).” Publicitatea este o formă de comunicare de tip persuasiv, având rolul de a modifica atitudinea receptorilor în scopul achiziţiei unor produse sau servicii anume, ale căror calitaţi anunţate sunt reale. Publicitatea este o formă de comunicare platită, destinată să influenţeze consumatorul în legătură cu activitatea, produsele sau serviciile unei firme, în scopul declanşării actului de achiziţie.
1. Balaban Delia Cristina -“Publicitatea de la planificarea strategică la implementarea media” Ed Polirom, Iaşi, 2000 2. Balaban Delia Cristina, Iancu Ioana, Radu Meza -„Pr,Publicitate şi New Media”, Ed.Tritonic, 2009 3. Cismaru Diana Maria - „Comunicarea de masă în spaţiul online” Ed.Tritonic , Bucureşti, 2012 4. Creţu Alina, Peptan Elena -“ Elemente de analiză a datelor şi marketing mass-media”, Editura ASE, Bucureşti, 2004 5. Dindire Laura, Munteanu Cristina, Rusu Luminiţa, Pantelica Cristina - „Mass-media structuri, tipologii, conexiuni” Ed. Independenţa Economică , Piteşti, 2005 6. Dindire Laura - “ Promovarea afacerilor economice - o abordare sistematică”, Ed. Universitară, Bucureşti 2011 7. Drewniany L. Bonnie -“Strategia creativă în publicitate” Ed. Polirom, Iaşi 2009 8. Dr. Puiu Ovidiu, Dr. Moarcas Octavian Moarcas ,Dr Nicolescu Constantin, Dr Merozan Cristian - „Tehnici Promoţionale” Ed.Independenţa Economică, Piteşti, 2001 9. Gay Richard , Charlesworth Alan, Dr.Rita Esen - „Marketing Online” Ed.All 2009 10. Grigore Bogdan, Veghes Ruff Iulian - „ Relatii Publice şi Publicitatea Online” Ed.Polirom, Iaşi, 2003 11. Grosseck Gabriela Grosseck - “Marketing şi comunicare pe internet” Editura Lumen, Iaşi 2006 12. Lane W.Ronald, Russel J.Thomas - „Manual de Publicitate” Ed. Teora, Bucureşti, 2003 13. Moldoveanu Maria, Miron Dorina - Psihologia reclamei, Publicitate în afaceri Ed. Libra, Bucureşti 1995 14. Petre Dan, Nicola Mihaela- „Publicitate” Ed.SNSPA , Bucureşti, 2001 15. Petre Dan , Nicola Mihaela – “Introducere în publicitate” – Ed. Comunicare 2004 16. Petrescu Dacinina Crina- „Creativitate şi Investigare în publicitate” Ed. Carpatica, Cluj, 2002 17. Popa Dorin-“Comunicare şi Publicitate” Ed.Tritonic, Bucureşti 2005, 18. Puiu Alexandru- „Management în afacerile economice, Vol I” Ed. Independenţa Economică, Piteşti 2008 19. Velea Lucian -“Viaţa pe Internet” Ed. Edusoft, Iaşi, 2007 20. http://www.internetworldstats.com 21. http://www.iab.net 22. http://www.gmail.com 23. http://www.facebook.com 24. http://www.luxurydaily.com 25. http://dixonadvertorials.wordpress.com 26. http://en.wikipedia.org 27. http://underclick.ro 28. http://www.promovarefacebook.ro 29. http://facebrands.ro 30. http://www.cni.org 31. http://socialbakers.com 32. http://protv.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.