Publicitatea si Marketing

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOL I. SCURT ISTORIC AL PUBLICITATII 3
1.1. Istoria publicitatii 3
1.2. Evolutia publicitatii in Romania 11
1.3. Stiinta si arta in domeniul publicitatii 18
CAPITOL II. PUBLICITATEA CA SI COMUNICARE 26
2.1. Procesul de comunicare 26
2.1.1. Procesul de comunicare 28
2.1.2. Publicitatea ca si comunicare 29
2.2. Elementele ce stau la baza mixului de comunicatii 31
2.2.1. Tipul pietei produsului 32
2.2.2. Strategia de comunicarea adoptata 33
2.2.3. Stadiul de pregatire al cumparatorului 34
2.2.4. Stadiul ciclului de viata al produsului 35
2.2.5. Pozitia firmei in ierarhia pietei 37
2.3. Functiile si obiectivele publicitatii ca si componenta a mixului promotional 37
2.4. Formele publicitatii 39
2.5. Eficacitatea comunicarii - factori 42
CAPITOL III. RECLAMA DE LA IDEE LA FAPT 44
3.1. Elementele reclamei 45
3.1.1. Platforma si metoda de abordare 45
3.1.2. Titlul 46
3.1.3. Sloganul 47
3.1.4. Textul informativ 48
3.1.5. Marca 48
3.1.6.Logo 50
3.2. Tipuri de reclama 50
3.2.1. Reclama de ziar 51
3.2.2. Reclama in reviste 51
3.2.3. Reclama de radio 52
3.2.4. Reclama de televiziune 53
3.2.5. Reclama pe Transit 54
3.2.6. Afise si panouri stradale 55
3.2.7. Reclama pe Internet 55
3.3. Tehnici si mijloace publicitare 57
3.3.1. Strategia "Lessiviers" 59
3.3.2. Strategia creativa 61
3.3.3. Strategia Star 62
CAPITOL VI. STUDIUL INFLUENTEI PUBLICITATII ASUPRA CONSUMATORILOR 68
BIBLIOGRAFIE 77


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Marketingul modern nu inseamna doar realizarea unui produs bun, stabilirea unui pret atractiv pentru acesta astfel incat sa fie accesibil consumatorilor vizati. Firmele trebuie sa si comunice atat cu clientii actuali, cat si cu cei potentiali. Prin urmare, fiecare firma in mod inevitabil, trebuie sa desfasoare atat activitati de comunicare cat si activitati promotionale.
O firma moderna detine un sistem complex de comunicatii de marketing, ea nu inceteaza sa investeasca in realizarea unei puternice recunoasteri a produsului sau de catre consumatori si in consolidarea preferintelor acestora. Insa, mesajul ce face obiectul comunicarii nu trebuie lasat in voia intamplarii.
Astfel, pentru a comunica in mod eficient, firmele incheie contracte cu agentiile de publicitate care urmeaza sa elaboreze reclame eficiente, angajeaza specialisti in promovarea vanzarilor care sa conceapa programe de stimulare a dorintei de cumparare a clientilor, angajeaza specialisti in publicitatea directa care sa intre in legatura cu clientii actuali si de perspectiva, incheie contracte cu firme specializate in relatii publice care urmeaza sa faca publicitate produsului si sa impuna pe piata imaginea firmei.
Pentru cele mai multe firme nu se pune problema daca sa comunice sau nu ci pentru ceea ce trebuie sa spuna, cui si cat de des.
In legatura cu aceste aspecte, exista, ceea ce specialistii in marketing numesc, mixul promotional de marketing.
Pentru obtinerea unui impact maxim al comunicarii, mixul promotional presupune combinarea eficienta a instrumentelor sale principale: publicitatea, promovarea vanzarilor, publicitatea directa, relatiile publice, vanzarea personala.
Publicitatea ca si componenta a mixului promotional de marketing face obiectul acestei lucrari.
CAPITOL I
SCURT ISTORIC AL PUBLICITATII
1.1. Istoria publicitatii
"Marketingul in ansamblu vizeaza cumparatorii de produse si servicii, in timp ce reclama se adreseaza consumatorilor de mesaje publicitare".
Comunicarea in scop persuasiv dateaza din Antichitate. In Babilon, Egipt, Grecia au aparut inscriptii pe pereti, tablite de argila, papirus sau pe alte suporturi, continand anunturi de evenimente pentru colectivitate, de recompense pentru actiuni solicitate din partea membrilor comunitatii, sau oferte de produse si servicii. Asemenea inscriptii si desene sunt strabunicile reclamei de astazi.
Se poate chiar afirma ca, inca inaintea aparitiei scrisului, s-a manifestat o forma orala de publicitate prin mesaje strigate pe strazi, la punctele de vanzare a produselor si in alte locuri.
Initial mesajul publicitar avea ca scop unic informarea. Cu timpul, insa, s-a ajuns la mai multe mesaje simultane care concurau pentru a capta atentia publicului. Acest lucru i-a determinat pe emitatorii mesajelor sa se adapteze, fiecare cautand metode cat mai interesante pentru a atrage atentia clientilor potentiali. In acest fel, forma de prezentare a mesajului capata o importanta majora, devenind factorul determinant care face ca reclama lor sa fie receptionata si retinuta.
In acest mod in reclama si-au facut aparitia elemente estetice si emotionale care pe parcursul timpului au capatat o importanta tot mai mare, ele devenind in prezent reclama insesi. Nu este o surpriza pentru nimeni, in zilele noastre, ca un produs sa fie catalogat de catre consumatori in functie de cat de apreciata este reclama produsului respectiv.
In secolul al XV-lea, aparitia tiparului a marcat trecerea la comunicarea in masa. O noua cale pentru raspandirea reclamelor se descoperise, ea abia asteptand sa fie probata. Ulterior, dezvoltarea tehnicii tipografice a facilitat multiplicarea mesajelor iar evolutia mijloacelor de transport a permis difuzarea acestora pe arii geografice intinse.
Stiinta de carte, care s-a raspandit cu trecerea timpului, si prosperitatea crescanda a afacerilor au accentuat importanta reclamei si au determinat diversificarea ei, aparitia unor noi forme de reclama.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea si Marketing.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!