Raspunderea Presedintelui Romaniei

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.4
CAPITOLUL I - RASPUNDEREA IN DREPTUL ADMINISTRATIV
1.1. RASPUNDEREA SI RESPONSABILITATEA.5
1.2. RASPUNDEREA ADMINISTRATIV-DISCIPLINARA.7
1.3. RASPUNDEREA ADMINISTRATIV-CONTRAVENTIONALA.18
1.3.1.BAZELE CONSTITUTIONALE ALE RASPUNDERII ADMINISTRATIV-CONTRAVENTIONALE.19
1.3.2.ELEMENTELE CONSTITUTIVE ALE CONTRAVENTIEI.20
1.3.3.DEFINITIA SI TRASATURILE CONTRAVENTIEI.24
1.3.4. CAUZELE CARE INLATURA RASPUNDEREA CONTRAVENTIEI.29
1.4. RASPUNDEREA ADMINISTRATIV-PATRIMONIALA.30
CAPITOLUL II - ASPECTE DE ISTORIC SI DREPT COMPARAT
2.1. CONSIDERATII GENERALE PRIVIND RASPUNDEREA PRESEDINTELUI.39
2.2. RASPUNDEREA PRESEDINTELUI IN STATELE CU REGIM PARLAMENTAR.41
2.3. RASPUNDEREA PRESEDINTELUI IN STATELE CU REGIM PREZIDENTIAL.45
2.4. RASPUNDEREA PRESEDINTELUI IN STATELE CU REGIM SEMI-PREZIDENTIAL.48
CAPITOLUL III - CLASIFICAREA RASPUNDERILOR
3.1. RASPUNDEREA PRESEDINTELUI ROMANIEI.51
3.2. RASPUNDEREA POLITICA SAU ADMINISTRATIV-TERITORIALA A PRESEDINTELUI ROMANIEI.51
3.2.1. REFERENDUMUL DIN DATA DE 19 MAI 2007 - STUDIU DE CAZ.55
3.3. RASPUNDEREA PENALA SAU JURIDICA A PRESEDINTELUI ROMANIEI.69
3.4. RASPUNDEREA ADMINISTRATIV-PATRIMONIALA A PRESEDINTELUI ROMANIEI.72
Anexa.74
Bibliografie. .84


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Institutia Sefului Statului constituie una dintre cele mai vechi autoritati politice, ea a aparut odata cu statul, cunoscand o evolutie continua, atat in ceea ce priveste forma, structura, cat si prerogativele, raspunderile si atributiile. Orice colectivitate, indiferent de marimea ei, de nivelul sau de organizare si dezvoltare, a avut in fruntea sa un sef, fie ales, fie impus. Astazi aceasta institutie este prezenta in societate sub diferite forme, structuri, atribute si prerogative.
Analiza institutiei Sefului Statului impune precizarea categoriei de putere careia ii apartine. Includerea acestei institutii in cadrul puterii executive sau legislative tine in mare masura de principiul pe care aceasta se fundamenteaza, al separatiei ei sau al unicitatii. Daca puterea se fundamenteaza pe principiul separatiei, institutia Sefului Statului apartine sferei executivului, de aceea ea apare sub numele de ,,seful puterii executive" sau ,,seful executivului". Acolo unde insa statul este intemeiat pe principiul unicitatii, aceeasi institutie este apartinatoare categoriei de putere similara cu cea a Parlamentului, adica a legislativului.
In decursul vremii, institutia Sefului Statului a imbracat doua forme de organizare si manifestare: uni-personala (rege, imparat, sultan, domn, principe sau presedinte), de regula numita, dar in vremurile moderne si aleasa; colegiala - aceasta a purtat si poarta diverse denumiri: Prezidiu, Consiliul de stat, Consiliul prezidential.
CAPITOLUL I
1. RASPUNDEREA IN DREPTUL ADMINISTRATIV
1.1. RASPUNDEREA SI RESPONSABILITATE A
Conceptia privitoare la responsabilitatea statului a evoluat in timp, cu precadere dupa revolutia franceza de la 17891.
La inceput Statul era considerat neresponsabil pentru actele sale, el putea lua orice masura considerata necesara, fara a tine seama de interesele particularilor. Aceeasi situatie a existat si in sistemul nostru administrativ, cand in 1905, printr-o lege de modificare a legii Curtii de Casatie s-au creat conditii juridice pentru ca Statul, administratia, sa poata fi trase la raspundere. In prezent acest principiu a fost generalizat in aproape toate statele. In perioada interbelica, profesorul Paul Negulescu a exprimat opinia ca responsabilitatea puterii publice este o consecinta necesara a aplicarii principiului egalitatii cetatenilor in fata sarcinilor publice si a principiului solidaritatii ce exista intre membrii societatii umane . Functia administrativa, ca toate celelalte functii ale Statului se exercita in interesul tuturor, Statul fiind astfel conceput ca o entitate ce reprezinta societatea umana in care este organizat.
Daca pagubele produse de Stat unora dintre membrii societatii nu ar fi acoperite, Statul actionand in numele tuturor, atunci cei pagubiti ar fi cei sacrificati, ceea ce este contrar principiilor egalitatii si al echitatii. Actiunea organelor Statului prin care sunt afectate interese particulare poate proveni din rea organizare, nepricepere, insuficienta cunoastere a realitatii sociale, exagerarea servirii interesului general in detrimentul vadit al celui particular, neorganizarea unui serviciu public esential, fiind distruse bunuri de valoare mare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Raspunderea Presedintelui Romaniei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!