Rationalizarea si Standardizarea Mijloacelor de Pregatire pentru Probele de Semifond-Fond

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I - ARGUMENTAREA TEORETICA .1
I.1. Actualitatea si importanta studiului.1
I.2. Scurt istoric.3
I.3. Clasificarea probelor de semifond, fond si mare fond.12
I.4. Standardizarea-conditie a modelarii si programarii antrenamentului.14
I.5. Rationalizarea-definirea conceptului, caracteristici pentru probele de semifond si fond.16
I.6.Cunoasterea particularitatilor efortului in probele de semifond, conditie a rationalizarii si standardizarii mijloacelor de antrenament.16
I.7. Metode de antrenament utilizate in probele de semifond-fond.21
I.8 Particularitati morfo-functionale.26
I.9. Microcicluri saptamanale.34
CAPITOLUL II - IPOTEZA, SCOP, SARCINI .68
II.1. Ipoteza cercetarii.68
II.2. Motivatia alegerii temei .68
II.3. Scopul si sarcinile studiului.69
II.4 Metode de cercetare utilizate.70
CAPITOLUL III - ORGANIZAREA SI DESFASURAREA CERCETARII.72
III.1. Subiectii-prezentare .73
III.2. Etapele cercetarii. 74
III.3. Antrenamente standardardizate utilizate in pregatire .74
III.4. Probe si norme de control.76
CAPITOLUL IV - INTERPRETAREA DATELOR.79
IV.1. Evaluarea mijloacelor de antrenament folosite in pregatirea atletilor din grupa de semifond-fond de la C.S.S. BARLAD .79
IV.2. Rezultatele cercetarii si interpretarea lor.83
IV.3. Studiul comparativ privind volumul de mijloace folosite la grupa de incepatori cu cel folosit la grupele de performanta .84
Concluzii si Recomandari . . 89
Bibliografie. 90
Anexe. 92


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I 
ARGUMENTAREA TEORETICA
I. 1. ACTUALITATEA SI IMPORTANTA STUDIULUI
Antrenamentul sportiv modern, ca proces didactic de adaptare permanenta a organismului la eforturi sustinute in vederea unui rezultat perfomant, cere un efort continuu de gasire a celor mai eficiente mijloace care sa duca cel mai repede la obtinerea de performante printre cele mai bune. 
Rationalizarea si standardizarea antrenamentului sportiv au constituit o preocupare a specialistilor, uneori declarata, dar de cele mai multe ori nedeclarata, inca de cand antrenamentul sportiv s-a individualizat ca proces didactic subordonat unor obiective privind performanta sportiva si s-a structurat pentru a valorifica superior si unitar potentialul biologic si psihic al sportivului, timpul disponibil si nivelul al acestuia la care aspira. 
Rationalizarea si standardizarea antrenamentului sportiv a avut dintotdeauna ca rezultat marirea eficientei antrenamentului, imbunatatirea economiei de timp, scurtarea cailor de a ajunge la o performanta inalta, economisirea de investitii materiale si financiare. Rezultatele anului 2011 care vor fi obtinute de atletii ai caror antrenori vor sti sa selectioneze din multitudinea de mijloace, pe acelea care duc cel mai repede si sigur la realizarea de performante dintre cele mai bune. In aceasta idee, rationalizarea si standardizarea sunt caile care duc cel mai bine la depistarea acestora. 
Lucrarea de fata se adreseaza in primul rand instructorilor de atletism si in special celor de semifond si fond si procesului didactic desfasurat de acestia in locurile cu miros de iarba si transpiratie unde se nasc si cresc marii alergatori ai tarii. 
Rationalizarea si standardizarea antrenamentului sportiv reprezinta operatii impuse de nevoia de a valorifica optim potentialul biologic si psihicul sportivului si timpul pe care antrenorul il are la dispozitie pentru obtinerea unei performante inalte si stabile intr-o ramura si proba sportiva. Ca atare, rationalizarea si standardizarea nu constituie un capitol al teoriei antrenamentului sportiv modern, ci izvoraste din necesitatea de a economisi timpul, energia fizica si psihica a sportivului, din intentia de a proteja potentialul biologic al acestuia si pentru a depasi criza de solutii in perfectionarea antrenamentelor, ca si protejarea sportivilor confruntati cu o aversitate internationala crescuta, exprimata prin performanta pe cat de frecvente, pe atat de remarcabile.
Create de practica de zi cu zi a antrenorilor si luate de pedagogia sportiva, rationalizarea si standardizarea au ca rezultat directionarea antrenamentului pe fagasul concursului cu evitarea interferentelor, risipei de energie, prin specificarea optima a continutului si metodologiei, prin protectia potentialului sportivului si angajarea lui totala in abordarea obiectivelor de instruire si concurs.
Rationalizarea si standardizarea se bazeaza pe micsorarea numarului de exercitii, rezultate din eliminarea celor lipsite de contributie la orientarea formelor si nivelului de adaptare a organismului la efortul concursului, la regulile lui tehnice, ca si structurarea exercitiilor intr-o ordine optima care sa duca la eficientizarea lor maxima.
Importanta temei reiese tocmai din efortul de a gasi locul rationalizarii in cadrul teoriei antrenamentului sportiv, din definirea clara a continutului national si din identificarea mijloacelor si metodelor de rationalizare si standardizare.
In literatura de specialitate despre rationalizare si standardizare a inceput sa se vorbeasca relativ tarziu, dar ideea rationalizarii si standardizarii mijloacelor de pregatire in antrenamentul sportiv este prezenta in toate metodele de invatare a deprinderilor motrice.
Concret, au aparut in ultima vreme lucrari privind ,,fiabilitatea in sport" si ,,economia politica a sportului" care abordeaza laturi neexplorate ale antrenamentului sportiv, dar n-a existat nici un titlu privind rationalizarea mijloacelor de pregatire din antrenamentul sportiv.
In lucrarea "ANTRENAMENTUL SPORTIV MODERN" lucrare condusa de Nicu Alexe, se incearca o definire a conceptelor si o selectare a cailor de rationalizare si standardizare (pag.133-151).
I. 2. SCURT ISTORIC
Inca din cele mai vechi timpuri, atletismul este primul sport practicat de omenire. Semne palpabile sunt vechi de 3500 de ani I.H.
Basoreliefuri egiptene reprezinta oameni facand exercitii de alergare si de sarituri. Intr-un text adresat unui rege din Dinastia a XII-lea se spune: ,,este un aruncator de sulita care-si doboara adversarii; cei pe care-i loveste nu se mai ridica; este un alergator rapid care-i omoara pe fugari." Mai tarziu legislatorul Steniana dat in favoarea educatiei fizice ratiuni de stat. Solon."ii antrenam pe tineri la alergare. Este vorba in principal, cand parcursul este lung, sa invete sa-si economiseasca fortele si suflul cu atata precizie incat sa tina pana la capat. Daca dimpotriva, nu are de parcurs decat o distanta scurta, il invatam sa-si desfasoare toata viteza".
Alergarea de rezistenta la greci se perfectioneaza prin igiena de viata si printr-un antrenament regulat. Se alerga pana la o suta de kilometri pe zi! Preocuparea pentru ameliorarea randamentului a dus si la primele dopaje: se spunea : ,,a alerga ca un om fara splina". Deoarece splina provoca dureri, le-a veni ideea de a o scoate la unii alergatori, sau sa o ,,topeasca" cu ajutorul unor bauturi misterioase. Romanii au ,,perfectionat" aceste procedee. Pliniu vorbeste de o planta (,,aquisetum") din care se lua un decoct timp de trei zile dupa ce in prealabil se abtinea de la mancare timp de douazeci si patru de ore. Hipocrate sfatuia sa se aplice in regiunea splinei ciuperci uscate carora le se dadea foc. 
Mai tarziu, in secolul al XVII-lea, doctorul Godefroy Ecobine povesteste ca a vazut in orasul Haloenstadt (Germania), un alergator caruia i s-a scos splina dupa ce fusese narcotizat; din trei indivizi care fusesera supusi acestei operatii numai unul a murit! 
Aceste legende s-au perpetuat pana in secolul al XIX-lea, cand unii marsaluitori purtau ,,lajaretiere du diablo" (compozitie din piele de lup si par de spanzurat). Se vorbea de asemenea de centura miraculoasa sau de bastonul calatorului, care-i facea de neobosit pe cei care le purtau.


Fisiere in arhiva (3):

  • FATA LUCRARE.doc
  • Rationalizarea si Standardizarea Mijloacelor de Pregatire pentru Probele de Semifond-Fond.DOC
  • Rationalizarea si Standardizarea Mijloacelor de Pregatire pentru Probele de Semifond-Fond.ppt

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. MONEA GH. - BOGDAN V. - Atletism Specializare, Ed. U.B.B.,
Cluj-Napoca, 1996;
2. * * - Curs de atletism, Ed. U.B.B., Cluj-Napoca, 1995;
3. EJMAN M. - MAROLICANU M. - Metodologia mutarii activitatilor corporale, Ed. Risoprint, Cluj-Napoca, 1998;
4. BRATUCU L. - Fiziologie, Ed. U.B.B., Cluj - Napoca, 1996;
5. ALEXANDRESCU D. - Note de curs. Metodologia antrenamentului in probele de atletism, Ed. IEFS, Bucuresti, 1978;
6. ALEXANDRESCU D. - RUGINA GH. - Antrenamentul in alergarile de semifond, fond si mare fond, Ed. Stadion, Bucuresti, 1971;
7. ARDELEAN T. - Curs de atletism, Ed. IEFS, Bucuresti, 1980;
8. DEMETER A. - Bazele fiziologice si biochimice ale calitatilor fizice, Ed. Sport-Turism, Bucuresti, 1981;
9. DEMETER A. - Fiziologia si biochimia educatiei fizice si sportului, Ed. Sport-Turism, Bucuresti, 1979;
10. GEORGESCU MIRON - Eforturile anaerobe si aerobe in practica antrenamentului sportiv, Ed. Stadion, Bucuresti, 1971;
11. EPURAN M. - Metodologia cercetarii activitatilor corporale
12. DUMITRESCU V. - Metode statistico - matematice in sport, Ed. Stadion, Bucuresti, 1971;
13. EPURAN N. - HOLDEVICI IRINA - Compendiu de psihologie pentru antrenori, Ed. Sport-Turism, Bucuresti, 1980;
14. FIREA ELENA - Metodica educatiei fizice si sportului, IFES, Bucuresti, 1979;
15. HARRE D. - Teoria antrenamentului sportiv, Ed. Stadion, Bucuresti, 1973;
16. HOEMNCOV S. - Atletism, Ed. Sport-Turism, Bucuresti, 1977;
17. IFRIM M. si ILIESCU A. - Anatomia si biomecanica Educatiei Fizice si Sportului, Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1978;
18. LIXANDRU PANDELE - Atletismul la copii si juniori, Ed. Stadion, Bucuresti, 1969;
19. SCHMOLINSCKI G. - Atletism. Manual pentru antrenori, instructori si profesori de educatie fizica, Berlin, 1973, traducere CNEFS, 1979;
20. SICLOVAN T. - Teoria antrenamentului sportiv, Ed. Sport-Turism, Bucuresti, 1977; 
21. TATU T. - Teoria si metodica atletismului, Curs optional, IEFS, 1981; 
22. TATU T. si colaboratori - Atletism la copii si juniori, Ed. CNEFS, Bucuresti, 1979;
23. TUDOS ST. - Elemente de statistica aplicata, Bucuresti, 1980;
24. x x x - Ce stim despre rezistenta, Ed. CNEFS, Bucuresti, 1979;
25. x x x - Modelarea in sportul de performanta, Centrul de cercetare 23 August, Bucuresti;
26. x x x - Sportul peste hotare, Ed. CNEFS, Bucuresti, 1979; 
27. xxx - Sportul de performanta, Ed. CNEFS, Bucuresti, 1981; 
28. x x x - Ioan Puica - Antrenamentul de semifond si fond la fete.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!