Reality Show-ul

Cuprins licenta Cum descarc?

Pag. Introducere 2
Capitolul I
Generalitati privind reality TV si reality-show 6
1. Istoricul aparitiei reality TV 6
2. Spectacol, reality TV si reality-show-ul 13
3. Cate ceva despre conceptul si realizarea ality-show-ului 16
Capitolul II
Reality-show-ul ca spectacol mediatic 29
1. Reality-show-ul sau spectacol tv live 29
2. Reality-show-ul si docudrama 33
3. Reality-show-ul utilitar sau despre cum sa inveti de la televizor. 40
4. Fabrica de staruri - primul reality - show din Moldova. Un mare succes sau un show esuat chiar de la aparitie? 43
Concluzii 53
Bibliografie 56


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Actualitatea si importanta temei investigate. Televiziunea evolueaza sub ochii nostri, in ultimii douazeci de ani, practicile in jurnalismul european si nord-american s-au schimbat. O problematica de foarte mare actualitate in analizele autorilor occidentali este specificul modelului actual de jurnalism, cu toate rezervele si limitarile pe care le implica teoretizarile.
Studiul televiziunii, a grilei tv, a emisiunilor, si in cazul nostru a reality-show-lui e o materie academica relativ noua,in comparatie cu studiul altor mijloace de comunicare, precum literatura sau arta. Chiar si asa,interesul starnit de aceasta materie,precum si me-todele de predare s-au schimbat, studiile despre televiziune aflandu-se in plin proces de dezvoltare. Un subiect de dezbatere recurent il reprezinta avantul luat de noile programe de televiziune,produse de institutii abia aparute, dar deja aflate in curs de transformare, programe realizate in conditii ce se schimba permanent, cu ajutorul celor mai noi tehno-logii. 
Lucrarea de fata trateaza evolutia jurnalismului televizual, in contextul ofensivei noilor tehnologii, al climatului mediatic hiperconcurential si al schimbarilor survenite in practicile de comportament televizual. Sub presiunea factorilor tehnici si economic (privatizarea, concurenta, audienta), incep sa se redefmeasca practicile televizuale si in campul jurnalistic autohton.
Cu o tripla orientare - teoretica, metodologica si practica, lucrarea propune analiza noului model de jurnalism de tip reality-show, in care componentele comunicationala, fatica si afectiva impregneaza informatia si o transmite intr-un mod aparte publicului larg.Lucrarea explica pozi!tionarea strategica a posturilor de televiziune prin caracteristi-cile proiectelor de informare ale acestora in etapa noii televiziuni, ,,relationale", dar si ,,compasionale".
Pentru serviciul public de televiziune al acelui moment,formatul in cauza constituia mai mult decat un experiment - era o inedita provocare si un raspuns la ceea ce incepuse sa se presimta in aer: reality-show-ul, drept cel mai controversat, dar si generos concept care - odata cu modelul Endemol, lansat in 1999 - bulversa practicile mediatice ale audiovizua!lului din toata lumea.
In mod surprinzator, megashow-ul de 180 de minute, pro!pus de televiziunea natio-nala,urma sa fie un magazin al artelor,in direct,interactiv si nonconformist, sfidand toate regulile jurnalismului cultural caruia ii apartinea si aducandu-i la vedere pe regizorul de platou si pe cameramani, impreuna cu tot arsenalul dispozitivului mediatic.
Gradul de cercetare al problemei. Dezvoltarea acestui demers teoretic si de cer-cetare aplicativa a fost posibila in conditiile unei documentari bibliografice valoroase, a unor confruntari cu realitatea dura a fenomenelor televiziunii moderne, a grilei emisiu-nilor tv. a oportunitatilor de perfectionare si dezvoltare structural-functionala a acestora. Abordarea demersului a fost posibila si datorita unor factori favorizanti intre care se remarca.
Bibliografia consultata,deosebit de valoroasa si variata ca titluri si autori,din porto-foliul de peste Prut (Coman Mihai, Dumitrescu Florin, Negrea, Elisa-Laura, Popovici Vasile, Zeca - Buzura Daniela, Negrea, Elisa-Laura, etc.) cat si lucrari ale autorilor straini (Andrejevic Mark, Bazalgatte, Peter, Bignell Jonathan, Oreblar Jeremy, Bruzzi Stella, Carter Gary, Charaudeau Patrick, Ghiglione Rodolphe, Connor Steven, Dias Sebastian, Eco Umberto, Ellis John, Hill Annette, Jost, Francois, Kilborn Richard, Lattanzio L., Livingston S., Lunt P., MkKibbem Bill, Popper Karl, Condry John, Priest Patricia Joyner, Real Michael,Rheingold Howard,Sartori Giovanni, Schifres Alain,Sears John, Thompson John B., Wangermee Robert, etc.) de specialitate in domeniul televizi-unii, a grilei tv si in special a reality-show, a fost suportul principal de documentare in elaborarea lucrarii,
Scopul si obiectivele lucrarii. Scopul tezei e elaborarea bazei teoretico-metodolo-gice in ceea ce priveste reality-show-ul, formele acestuia, modul de realizare a acestuia, impactul pe care l-a avut asupra publicului larg, socul pe care l-a avut printre randurile oamenilor, in special criticile nesfarsite ale bisericii asupra aparitiei si difuzarii, reality-show-lui etc. 
In conformitate cu scopul propus, au fost stabilite urmatoarele obiective:
o De a ne opri asupra evolutiilor recente din sfera televiziunii, precum si asupra abordarilor acestui mediu de comunicare;
o Analiza conceptului de reality tv;
o Studiul aparitiei si istoricul reality tv si reality-show;
o Un studiu amplu asupra asemanarilor si deosebirilor dintre spectacol, reality TV si reality-show-ul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reality Show-ul.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Andrejevic Mark, ,,The Kinder, Gentler Gaze of Big Brother: Reality TV in the Era of Digital Capitalism", New Media and Society, 4, 2,2000.
Bazalgatte, Peter, Television Reality Programs, 13th European Televison and Film Forum, Dublin, 2001.
Bignell Jonathan, Oreblar Jeremy, Manual practic de televiziune, Iasi, Polirom, 2009.
Bruzzi Stella, ,,Docusoaps", in G. Creeber (ed.), The Television Genre Book, Londra, Routledge, 2001.
Carter Gary, A European Format for the World?, 13th European Television and Film Forum, Dublin, 2001.
Charaudeau Patrick, Ghiglione Rodolphe, Talk-show-ul. Despre libertatea cuvantului ca mit, Editura Polirom, Iasi, 2005.
Coman Mihai, Mass media in Romania post-comunista, Editura Polirom, Iasi,2003.
Coman Mihai, Mass media, Mit si Ritual. O perspectiva antropologica, Editura Polirom, Iasi, 2003.
Connor Steven, Cultura postmoderna, Editura Meridiane, Bucuresti, 1999.
Dias Sebastian, Les nouvelles tendences de la real tv mondiale. Studyrama, 2005.
Dumitrescu Florin, ,,Televodenii", in Litere & Arte, Idei, 29 decembrie, 2003.
Eco Umberto, Pliculetul Minervei. Editura Hunanitas, Bucuresti, 2004.
Ellis John, Seeing Things: Television in the Age of Uncertainty, Londra, IB Tauris 2000.
Hill Annette, Reality tv, Routledge, Londra, New York, 2003.
Jost, Francois, La television du quotidian, INA - De Boeck Universite, Bruxelles, 2001.
Kilborn Richard, ,,Staging the Real-Factual Programming in the Age of Big Brother", Manchester University Press, 2003.
Lattanzio L., ,,Reality Show", Dossiers de l'audiovisuel, 55, 2000.
Livingston S., Lunt P., Talk on Television, Routledge, Londra, 1994.
MkKibbem Bill, The Age of Missing Information, 1992.
McLuhan Marshall, Understanding Media: The Extensions of Man, Mc GrawHill, New York, 1967.
Negrea, Elisa-Laura, Magia telerealitatii ji despre Big Brother, Editura Kobalt, Bucuresti, 2004.
Popovici Vasile, Lumea personajului. O sistematica a personajului literar, Echinox, Cluj-Napoca, 1997.
Popper Karl, Condry John, La Television: un danger pour la democratie,Anatolia, Paris, 1994.
Priest Patricia Joyner, Public Intimacies: Talk-Show Participants and Tell All Tv, Hampton, Cresskill, New Jersey, 1995.
Real Michael, Super Media. A cultural studies approach. Sage publications, Newbury Parck. Londra, 1989.
Rheingold Howard, Virtual Reality, Summit Books, New York, Londra, Toronto, Sydney, Tokyo, Singapore, 1991.
Sartori Giovanni, Homo Videns. Imbecilizarea prin televiziune si postgandirea, trad. de Mihai Elin, Editura Huraanitas, Bucuresti, 2005.
Schifres Alain, Approchez, y a rien a voir, in L'Express, 10 mai, 2001.
Sears John, ,,Crimewatch and the rhetoric of verisimilitude", 1995.
Thompson John B., Media si modernitatea - o teorie sociala a mass-media, Editura Antet, Bucuresti, 2007.
Wangermee Robert, A l'ecole de la telerealite", Ed. Labor, France, 2004.
Zeca - Buzura Daniela, Totul la vedere. Televiziunea dupa Big Brother, Polirom, Iasi, 2007.
http://md0.dqteam.com/fabrica/img/site/sigla.jpg.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!