Realizarea Obiectivelor Noilor Educatii in Invatamantul Primar

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap.I. Educatia in societatea contemporana 4
1.1 Educatia - delimitari conceptuale 4
1.2 Formele educatiei 6
1.2.1 Educatia formala 7
1.2.2.Educatia nonformala 12
1.2.3 Educatia informala 18
1.3 Functiile educatiei 24
1.4 Continuturile generale ale educatiei 27
1.5 Tendinte in educatia contemporana 35
Cap.II Educatia si problematica lumii contemporane. Scoala romanesca in pragul mileniului 37
2.1 Educatie si societate. Dimensiunea educativa a dezvoltarii economico-sociale si culturale 37
2.2 Educatia intr-o societate a invatarii - consideratii teoretice 38
2.3 Caracterul prospectiv al educatiei 44
2.4. Educatia permanenta 46
2.4.1 Conceptul de educatie permanenta 47
2.4.2 Factorii determinanti 50
2.4.3 Politici si programe educationale 55
Cap.III O noua problematica pentru teoria educatiei: ,,noile educatii" 65
3.1. Conceptul de "problematica a lumii contemporane" (PLC) 66
3.2. "Noile educatii" - un raspuns la sfidarile lumii contemporane 67
3.2.1 Educatia pentru pace si cooperare 73
3.2.2 Educatia pentru pace 75
3.2.3 Educatia ecologica 77
3.2.4 Educatia pentru participare si democratie 79
3.2.5 Educatia demografica 81
3.2.6 Educatia pentru schimbare si dezvoltare 82
3.2.7 Educatia pentru comunicare si pentru mass-media 83
3.2.8 Educatia nutritionala 86
3.2.10 Educatia pentru timpul liber 87
3.2.11 Educatia pentru drepturile fundamentale ale omului 87
Cap.IV Parteneriate si proiecte educative realizate pe teme ale noilor educatii - exemple de buna practica 99
Cap.I. Educatia in societatea contemporana


Extras din licenta Cum descarc?

1.1 Educatia - delimitari conceptuale
Educatia ca actiune specific umana este obiectul de studiu pentru diferite stiinte sau ramuri ale acestora si a aparut cu mult inaintea aparitiei pedagogiei ca stiinta. Despre utilizarea termenului de pedagogie, aceasta a inceput doar in a doua jumatate a secolului al XIX-lea. Cunoscutul pedagog Emile Planchard sustine ca abia in aceasta perioada ,,Cursurile de educatie generala tinute in diferite universitati franceze au fost denumite uneori Cursuri de pedagogie". 
Etimologia termenului educatie ne arata ca acesta poate fi dedus din latinescul educo-educare (a alimenta, a ingriji, a creste - plante sau animale). Cu sensuri similare intalnim, in limba franceza, in secolul al XVI-lea, termenul education, din care va deriva si cel romanesc educatie. Termenul mai poate fi dedus deasemenea si din latinescul educe-educere, care inseamna a duce, a conduce, a scoate. Se pare ca ambele trasee etimologice sunt corecte, iar ramificatiile semantice - de altfel, destul de apropiate - concura la o decantare semiotica destul de precisa. Cat priveste determinarea realitatii acoperite de termenul in discutie si a continutului irational, apar multiple dificultati, intrucat multi pedagogi vor intelege educatia in mod diferentiat. Vom exemplifica printr-o serie de definitii, in care se incearca surprinderea esentei fenomenului discutat:
- A educa inseamna a cultiva curatenia sufleteasca si buna cuviinta a copiilor si tinerilor, a-1 creste pe copil moral si in evlavie, a avea grija de sufletul lui, a-i modela inteligenta, a forma un atlet pentru Hristos; pe scurt, a te ingriji de mantuirea sufletului lui. Educatia este asemenea unei arte : arta mai mare decat aceasta nu exista, pentru ca, daca toate artele aduc un folos pentru lumea de aici, arta educatiei se savarseste in vederea accederii la lumea viitoare 
- Educatia este activitatea de disciplinare, cultivare, civilizare si moralizare a omului, iar scopul educatiei este de a dezvolta in individ toata perfectiunea de care este susceptibil 
- Educatia este actiunea de formare a individului pentru el insusi, dezvoltandu-i-se o multitudine de interese 
- Educatia constituie actiunea generatiilor adulte asupra celor tinere, cu scopul de a forma acestora din urma anumite stari fizice, intelectuale si mentale necesare vietii sociale si mediului special pentru care sunt destinate 
- Educatia este acea reconstructie sau reorganizare a experientei care se adauga la intelesul experientei precedente si care mareste capacitatea de a dirija evolutia celei care urmeaza 
- Educatia e o vointa de iubire generoasa fata de sufletul altuia pentru a i se dezvolta intreaga receptivitate pentru valori si capacitatea de a realiza valori 
- Educatia este o integrare: integrarea fortelor vietii in functionarea armonioasa a corpului, integrarea aptitudinilor sociale in vederea adaptarii la grupuri, integrarea energiilor spirituale, prin mijlocirea fiintei sociale si corporale, pentru dezvoltarea completa a personalitatii individuale 
- Educatia este activitatea constienta de a-1 influenta pe om printr-o tripla actiune : de ingrijire, de indrumare si de cultivare, in directia crearii valorilor culturale si a sensibilizarii individului fata de acestea 
Observam ca in unele definitii sunt luate in considerare fie scopul educatiei, fie natura procesului, fie continutul educatiei, fie laturile sau functiile actului educativ. Definirea educatiei se poate realiza din unghiuri diferite de vedere. Ioan Cerghit identifica urmatoarele posibile perspective de intelegere a acesteia: 
a. educatia ca proces (actiunea de transformare in sens pozitiv si pe termen lung a fiintei umane, in perspectiva unor finalitati explicit formulate);
b. educatia ca actiune de conducere (dirijarea evolutiei individului spre stadiul de persoana formata, autonoma si responsabila);
c. educatia ca actiune sociala (activitatea planificata ce se desfasoara pe baza unui proiect social, care comporta un model de personalitate);
d. educatia ca interrelatie umana (efort comun si constient intre cei doi actori - educatorul si educatul);
e. educatia ca ansamblu de influente (actiuni deliberate sau in afara unei vointe deliberate, explicite sau implicite, sistematice sau neorganizate, care, intr-un fel sau altul, contribuie la formarea omului ca om).
Sintetizand o serie de ipostaze ale educatiei, surprinse in multiplele tentative de definire, vom evidentia urmatoarele note si trasaturi ale educatiei ca fenomen:


Fisiere in arhiva (1):

  • Realizarea Obiectivelor Noilor Educatii in Invatamantul Primar.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!