Realizarea unui Sistem Informatic Privind Activitatea de Comert

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.1
Cap. 1. COMERTUL ELECTRONIC, AFACERILE ELECTRONICE PE Internet SI MAGAZINELE VIRTUALE
1.1. Inceputul si evolutia comertului electronic in Romania.5
1.2. Tipuri de afaceri on-line.6
1.3. Etapele realizarii unei afaceri on-line .8
1.4. Mijloace de plata in afacerile electronice in general si cele folosite la magazinul virtual PentruToti .12
1.5. Categorii de fraude pe Internet.14
1.6. Avantajele si dezavantajele comertului electronic. .15
1.7. Magazinele virtuale.17
1.8. Legislatia in domeniul comertului electronic.23
Cap. 2. MAGAZINUL VIRTUAL PentruToti 
2.1. Descriere si utilizare.24
2.2. Meniul magazinului virtual PentruToti.27
2.3. Administrarea magazinului virtual PentruToti.31
2.4. Profilul clientului de magazin virtual.33
2.5. Continutul magazinului virtual.34
2.6. Arhitectura magazinului on-line.37
2.7. Functia financiar-contabila in magazinul on-line.38
Cap. 3. ANALIZA EFICIENTEI COMERCIALE A MAGAZINULUI VIRTUAL PentruToti
3.1. Solutia software pentru crearea unui magazin virtual.41
3.2. Crearea magazinului virtual PentruToti .41
3.3. Contabilitatea si gestiunea operatiunilor de comert electronic.44
3.4. Analiza eficientei comerciale a magazinului virtual PentruToti.46
CONCLUZII.50
BIBLIOGRAFIE.52


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1.
COMERTUL ELECTRONIC, AFACERILE ELECTRONICE PE INTERNET SI MAGAZINELE VIRTUALE
Odata cu dezvoltarea Internetului un nou tip de afacere s-a evidentiat din ce in ce mai accentuat: comertul on-line sau comertul electronic. 
1.1. Inceputul si evolutia comertului electronic in Romania 
Conform Organizatiei Economice de Cooperare si Dezvoltare (OECD) comertul electronic reprezinta desfasurarea unei afaceri, vanzarea de bunuri si servicii prin intermediul Internetului. 
Au aparut nenumarate site-uri si firme care se ocupa cu vanzarile en-gros de produse prin Internet, cu organizarea de licitatii on-line, cu furnizarea accesului contra cost la pagini cu informatii, intr-un cuvant abordeaza o forma sau alta de comert virtual, un domeniu cat se poate de profitabil. 
Avantajul este evident: piata pe Internet creste exponential de la un an la altul. Un site bine lucrat, cunoscut si care ofera produse de calitate la preturi bune va avea mai multi vizitatori, mai motivati si mai inzestrati financiar decat magazinele de cartier.
In general procesul de vanzare-cumparare on-line se desfasoara astfel:
? Comerciantul isi deschide un site de Internet pe care isi prezinta detaliat produsele si conditiile comerciale (preturi, termene de livrare, garantie, incasare.)
? Cumparatorul intra pe acest site, gaseste produsul cautat si transmite o comanda catre comerciant, specificand produsele, cantitatile comandate, modalitatea de plata si adresele de livrare, de facturare. In cazul platii cu card, pe o pagina securizata, cumparatorul isi introduce si datele cardului.
? Dupa verificarea veridicitatii datelor din comanda, comerciantul livreaza marfa catre cumparator, incasand contravaloarea acesteia fie de pe cardul cumparatorului, fie la livrarea produselor sau chiar in avans, in unele cazuri.
Primele semnale ale comertului electronic romanesc au aparut in anul 2000, cand compania netBrdige Investments a lansat portalul OKazii.ro, care permitea consumatorilor contactul in mediul virtual, licitarea on-line pentru produsul ales si finalizarea tranzactiei in lumea reala. 
Momentul era, insa, extrem de dificil atat din punct de vedere al numarului mic de conexiuni la Internet, cat mai ales din punct de vedere al lipsei totale de incredere a utilizatorilor in participarea la o tranzactie desfasurata on-line.
La 3 ani mai tarziu, comertul electronic intra intr-o noua etapa in urma implementarii standardului 3D Secure, cel mai inalt sistem de securitate al tranzactionarii prin Internet. Romania a fost singura tara din regiunea CEMEA din Europa Centrala, Orientul Mijlociu si Africa si printre putinele din Europa (la nivel international mai existau doar 3 tari care experimentau acest standard: Spania, Marea Britanie si Germania) in care s-a promovat de catre organizatiile internationale emitente de carduri, Visa si MasterCard acest sistem. 
In ultimul trimestru al anului 2003, RomCard a configurat primele banci in 3D Secure atat pe activitatea de emitere, cat si de acceptare (BCR, Raiffeisen Bank, Banca Tiriac), iar Alpha Bank pe emitere sub sigla Visa. In prezent, numarul bancilor care au implementat 3D Secure a ajuns la 8 prin aderarea Romexterra si CEC (emitere) si a BRD-GSG (emitere si acceptare), aflandu-se in curs de configurare si Banca Transilvania (emitere si acceptare). Potrivit RomCard, anul 2007 va mai aduce cel putin o banca in sistemul 3D Secure. 
Problema e ca marea majoritate a magazinelor virtuale romanesti nu sunt profesioniste: nu acorda importanta necesara comunicarii cu clientul mai ales in mediul virtual care, prin definitie, confera reticenta utilizatorilor; nu s-a inteles cat de importanta este promovarea si construirea unui brand-name; site-urile nu respecta elementele care confera succes unei afaceri on-line; au probleme la nivel de descriere a produselor (specificatii gresite sau prea putine, specificatii in limba engleza); produsele de pe site nu se regasesc in stocurile reale; termenii de livrare sunt inca mari; nu prezinta pe site elementele de identificare ale firmei care se afla in spatele acestuia si datele de contact, fapt care sporeste neincrederea utilizatorilor in comertul electronic. 
Largirea gamei de produse oferite de magazinele virtuale si dezvoltarea turismului romanesc, ar putea aduce beneficii comertului electronic (multe din cheltuielile romanilor in magazinele virtuale din strainatate fiind pentru servicii de cazare si carti) si economiei nationale, generandu-se volume mari de bani.
1.2. Tipuri de afaceri on-line
In ceea ce priveste afacerile electronice exista o multitudine de categorii in care aceste sunt impartite. Strans legat de afacerile electronice este comertule electronic. 
Comertul electronic (e-commerce) este procesul de cumparare, vanzare sau schimb de produse, servicii sau informatii prin intermediul retelelor de calculatoare. Afacerile electronice (e-business) nu se limiteaza la cumpararea si vanzarea de bunuri sau servicii, ci includ si facilitati pentru servirea cumparatorilor, colaborarea cu partenerii de afaceri sau conducerea unei organizatii prin mijloace electronice. Un exemplu poate fi compania Hewlett-Packard care a lansat sub numele de servicii electronice (e-service), o serie de solutii complete pentru afaceri, formate dintr-o componenta hardware, o parte software si consultanta pentru afaceri. 
Activitatile din categoria afacerilor electronice sunt acele parti ale afacerilor traditionale care pot fi automatizate si mai mult, se pot desfasura pe Internet. 
Afacerile electronice pot fi partiale sau totale si ele presupun desfasurarea a cel putin uneia din urmatoarele activitati: 
. Prezenta on-line (existenta unui site de prezentare); 
. Comanda on-line; 
. Plata on-line; 
. Transmiterea on-line a produsului sau serviciului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Realizarea unui Sistem Informatic Privind Activitatea de Comert.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Cruceru Gica, Dinca S. Dumitru A., E-business tehnologii informationale pentru afaceri, Ed. Reprograph, Craiova, 2011:
2. Cruceru Gica, Informatica judiciara, Ed. Alma Mater, Sibiu, 2011;
3. Cruceru Gica, Sisteme informatice de gestiune, Ed. Fundatiei Romania de Maine, 2013;
4. Cruceru Gica, Baze de date, Ed. Fundatiei Romania de Maine, 2013;
5. Gheorghe Alecu, Alexei Barbaneagra, Reglementarea penala si investigarea criminalistica a infractiunilor informatice, Ed. Pinguin Book, 2006;
6. Fusaru D., Mares D., Mares V., Birotica, Ed. Fundatiei Romania de Maine, 2002;
7. Maxim Dobrinoiu, Infractiuni in domeniul informatic, Ed. All Beck, Bucuresti, 2006;
8. Tudor A., C.P,Amza, Criminalitatea informatica, Ed. Lumina Lex, Bucuresti, 2003;
*** Revista de Drept Comercial;
***Legi, acte normative in domeniu:
- Legea 571/2003 privind Codul Fiscal actualizata;
- Legea comertului electronic nr. 365/2002 modificata prin Legea 121/2006;
- Legea nr. 51/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta;
- Legea semnaturii electronice nr. 455/2001;
- www.mimmc.ro este pagina oficiala a Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale;
- www.anrc.ro este pagina oficiala a Autoritatii Nationale pentru Reglementari in Comunicatii si Tehnologia Informatiei;
- www.trafic.ro este un site specializat in analiza paginilor de Internet din punct de vedere al numarului de vizitatori;
- www.underclick.ro este un site specializat in analiza pietei de comert electronic;
- www.legi-internet.ro este un site de informare despre legislatia si practica judiciara privind anumite aspecte legate de Internet;
- www.linkmagazine.ro - revista on-line de IT&C si Finante;
- www.afaceri.net - site specializat pe educarea si asistarea programatorilor de pagini web;


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!