Reclama Politica - Element Indispensabil al Vietii Politice Contemporane

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I. ASPECTE TEORETICO-METODOLOGICE ALE RECLAMEI POLITICE 7
? 1. Delimitari conceptuale ale reclamei politice: definitii, tipuri, functii 7
? 2. Componentele reclamei politice 15
CAPITOLUL II. IPOSTAZE DE PRAXIS IN RECLAMA POLITICA 20
? 1. Selectarea mijloacelor de comunicare si suporturilor publicitare in reclama politica 20
? 2. Metode si tehnici de manipulare in reclama politica 28
CAPITOLUL III. RECLAMA POLITICA IN SPATIUL POLITIC DIN REPUBLICA MOLDOVA 35
? 1. Evolutia reclamei politice in spatiul politic din Republica Moldova 35
? 2. Reclama politica in campania electorala din 6 martie 2005 41
CONCLUZII SI RECOMANDARI 47
BIBLIOGRAFIE 50
REZUMAT 56
SUMMARY 57
?????? 58
LISTA ABREVIERILOR UTILIZATE IN TEZA 59


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei investigate. Elemente de reclama politica, care este o forma a comunicarii politice, pot fi regasite in toate epocile istorice de dezvoltare si evolutie a vietii social-politice. Astfel, vestitorii din Roma antica aduceau la cunostinta cetatenilor informatii privind treburile obstesti, recrutau mercenari in armata si ii indemnau pe cetateni sa-si dea voturile pentru anumiti candidati in senat. Pe peretii unei cladiri din Pompei s-au descoperit inscriptii cu caracter de reclama politica, care transmiteau urmatorul mesaj: ,,Votati-l pe Marcus Publius Furius care este un om bun si pentru care merita sa votati".
Actualitatea acestui studiu deriva in primul rind din rolul tot mai major care ii revine reclamei politice in perioada contemporana unde informatia a devenit unul din principalele produse de consum. Intr-adevar, reclama politica reprezinta in sine o activitate ce urmareste difuzarea unor informatii si idei de factura politica si care are drept finalitate exercitarea unei influente asupra constiintei maselor. Altfel spus, scopul reclamei consta in a intui comportamentul alegatorilor si in al influenta in beneficiul propriu, urmarind totodata ca procesul influentarii sa nu fie sesizat de mase.
Incepind cu a doua jumatate a secolului XX reclama politica s-a transformat intr-un element indispensabil al vietii politice, al luptei concurentiale date intre subiectii sistemului politic, reclama fiind modalitatea prin intermediul careia candidatul dezvaluie publicului larg virtutile si atuurile de care dispune. Practic, lipsa reclamei politice in favoarea unui anume candidat pur si simplu il anihileaza in lupta concurentiala, indiferent de suma calitatilor nobile de care dispune [70, p.24].
Actualitatea lucrarii de fata este motivata si de faptul ca pentru practica politica a Republicii Moldova reclama politica este un fenomen relativ nou. Dinamica impetuoasa a schimbarilor social-politice care s-au produs in tara noastra la sfirsitul anilor '80 inceputul anilor '90 ai secolului XX, urmate de instaurarea si consolidarea pluripartidismului au modificat in mod cardinal regulile si normele jocului politic. Dupa decenii intregi de totalitarism, de dictatura a unui singur partid, de oprimare a cugetarii libere, de mimare a alegerilor cetateanul moldovean s-a vazut promovat in rolul de arbitru al unei multitudini de actori politici, viitorul politic al carora era in dependenta directa de capacitatea lor de seductie si convingere exercitate asupra sa. Aptitudinea de a seduce si convinge cu succes necesita la rindul sau aplicarea unor noi tehnici si procedee, adica, in speta, ceea ce numim reclama politica.
Actualitatea temei investigate este conditionata si de faptul ca problematica reclamei politice, atit sub aspect teoretic cit si al praxisului, este insuficient abordata de catre specialistii in stiinte politice din Republica Moldova. 
Gradul de studiere a temei. Tematica ce tine de actualitatea, importanta, esenta, functiile, tipologizarea reclamei politice este tratata in lucrarile mai multor specialisti in comunicare politica, marketing politic, tehnologii electorale, tehnologii de creare a imaginii. Aceste lucrari contin un bogat material empiric si reprezinta un valoros fond de analiza sistemica. Gama vasta a problemelor legate de reclama politica a fost abordata de asa autori ca S. Albouy, J.P. Bobin, M. Bongrand, M. Charlot, E. Egorova-Gantman, J. Gerstle, Ph.-J. Maarek, E. Morozova, G. Poceptov, ca sa dam numai citeva nume. 
Astfel, dintre studiile relevante merita a fi mentionata lucrarea lui Maarek Philippe-Joseph ,,Communication et marketing de l'homme politique", ce se vrea a fi un demers global in materie de comunicare politica si marketing politic, un ghid pentru oamenii politici si aspirantii la preluarea puterii [22]. Lucrarea de capatii a lui M. Bongrand, creatorul marketingului politic in Franta, ,,Le marketing politicien: Grandeur et decadence des strategies de pouvoir" [7] incearca sa gaseasca raspuns la intrebari precum care este viitorul politicii vazut prin prisma excesului de zel in utilizarea tot mai avida a materialelor cu caracter publicitar in viata politica si daca nu care cumva aceasta ar fi in stare sa afecteze interesul national. Un amplu studiu asupra reclamei politice este intreprins de Garcia Ruescas in lucrarea sa ,,Publicidad y propaganda politica" [16], in care incearca sa delimiteze elementele de reclama politica de propaganda politica. 
Merita a fi evidentiata de asemenea si contributia adusa de specialistii rusi in elucidarea diferitor probleme legate de reclama politica si in special aportul lor realizat in procesul intelegerii si clarificarii diferitor aspecte ce tin de particularitatile acestui fenomen in spatiul ex-sovietic. Astfel, aspecte cu caracter practic ale reclamei politice sunt abordate in lucrarile unor asa autori ca O. Berezkina, A. Djabasov, A. Kovler, S. Lisovschi.
Nici in Republica Moldova problematica legata de reclama politica nu a fost omisa de cercetatorii din domeniul stiintelor politice. Intr-o masura mai mare sau mai mica aspecte care manifesta tangenta cu reclama politica sint tratate intr-un sir de articole stiintifice de catre colaboratorii Catedrei Stiinte Politice si Educatie Civica a Universitatii de Stat din Moldova si sint publicate in revista stiintifica ,,MOLDOSCOPIE"(Probleme de analiza politica). S-au preocupat de aceasta tematica cercetatorii Gh. Rusnac, V. Mosneaga, R. Tanase, A. Margarint, C. Solomon, A. Peru, P. Varzari, S. Tabirta. Putem evidentia, astfel, studiile efectuate de V. Mosneaga, Gh.Rusnac care analizeaza alegerile prin prisma strategiilor si tehnologiilor electorale, A.Peru care intreprinde o investigatie privind strategiile de imagine in campania electorala, R. Tanase cu investigatii in domenii ca impactul mass-media asupra campaniilor electorale, C. Solomon care abordeaza problematica culturii politice in Moldova.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reclama Politica - Element Indispensabil al Vietii Politice Contemporane.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!