Reclama vs Publicitate

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
1.Introducere 1
2.Capitolul I Conceptul de publicitate si reclama 4
1.1 Publicitatea-Generalitatii, Definitii 4
1.2 Elementele si functiile reclamei 10 
1.3 Legatura dintre publicitate si reclama 18 3.Capitolul II Campania de publicitate 23
2.1 Tipuri de publicitate 23
2.2 Publicitatea in contextul mixului promotional 35
2.3 Planificarea strategiilor campaniilor publicitare 45
4.Capitolul III Studiu de caz privind reclama versus publicitatea in cadrul Companiei Coca Cola. Coca-Cola Company versus Pepsi 51
3.1 Istoric si prezentare 51
3.2 Adevarata poveste a razboiului dintre cele doua Cola 60
3.3 Rezultatul confruntarii a celor doua branduri 68
5.Concluzii 71
6.Cuprins 74
7.Bibliografie 75


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Publicitatea nu poate fi redusa la o teorie sau la un singur model: de fapt creatia publicitara bazata pe explozii continue de sens, pe reinnoiri imprevizibile, nu poate fi urmarea unei simple ecuatii. Dar publicitatea inseamna in primul rand comunicare si exista reguli pentru o buna comunicare.:
"In captarea si prelucrarea primara a informatiilor, omul se serveste de mecanismele senzorial-perceptive; senzatiile ii dau posibilitatea sa receptioneze informatiile in functie de insusirile fizice ale obiectelor, dar si de trebuintele si activitatile desfasurate. Perceptiile si reprezentarile il ajuta pentru a pune in relatie informatiile senzoriale diferite, dar si informatiile actuale cu cele conservate in memorie. Tratarea superioara a informatiilor, prelucrarea si interpretarea lor, este realizata cu ajutorul proceselor logico-rationale, intre care gandirea ocupa locul central" Orice mesaj are un continut (ceea ce trebuie transmis) dar acesta modifica relatia ce uneste personajele angajate in actul comunicarii. Continutul este necesar, dar fara o constientizare a acestei relatii, mesajul nu functioneaza. Aceasta concluzie este vitala pentru publicitate.
"Secolul nostru este martorul unei avalanse de informatii fara precedent care constituie o amenintare pentru organismul uman, aceasta aparand mai importanta, cu cat si in viitor ne vom afla in fata unei <<hipertrofii>> informationale. Informatia (in tot complexul ei) devine astfel unul din cei mai importanti factori psihosociali ambientali care influenteaza si va influenta fiinta umana" 
"Captarea, prelucrarea, stocarea si transformarea informatiilor (procese informational-operationale) au rolul de a asigura orientarea si controlarea utila a conduitelor; implica sensibilitatea, perceptia, reprezentarea, gandirea, memoria, imaginatia" Publicitatea si reclama formeaza fenomenul publicitar, avand ca obiectiv vanzarea de produse si servicii. Acest obiectiv este totodata general (prin publicitate care cuprinde totalitatea mijloacelor si tehnicilor folosite) si specific (prin reclama care <<opereaza>> direct in campul de influenta al consumatorului prin manipulare, influentare si persuadare a publicului tinta).
"Senzatiile se regasesc transfigurate sub forma senzitivitatii; au fost introduse in diferite tipologii temperamentale si de personalitate. Carl Gustav Jung vorbea de un extravertit senzorial (cu simtul realitatii faptice obiective, cu trairi reale ale obiectului concret, senzatiile servindu-i drept fir calauzitor spre noi senzatii) si de un introvertit senzorial (care se ghideaza dupa fapticul imediat, se orienteaza dupa intensitatea componentei subiective a senzatiei declansate de stimulul obiectiv). Cu toate ca simturile si senzatiile produse de ele indeplinesc un rol enorm in viata omului sunt totusi imperfecte, omul nefiind satisfacut de ele. De aceea, de-a lungul istoriei omul a incercat sa le mareasca posibilitatile naturale cu ajutorul unor mijloace tehnice (microscopia si telescopia, cinematografia ultrarapida, microfonul ,telefonul, televiziunea)" 
Aproape toti suntem interesati de publicitate. Aproximativ 400 de miliarde de dolari americani se cheltuiesc in lume in fiecare an pe publicitate.Consumatorul obisnuit este supus la sute de reclame in fiecare zi. Cu toate acestea, publicitatea continua sa fie invaluita in mister. 
Majoritatea publicitatii nu se prezinta sub forma de "stire". Mare parte din publicitatea cu care ne confruntam nu prezinta stiri si este dificil sa ne dam seama cum actioneaza asupra noastra. Intocmai aceasta lucrare dezvaluie efectele publicitatii si descrie unele mecanisme psihologice care stau la baza lor.
CAPITOLUL I
CONCEPTUL DE PUBLICITATE SI RECLAMA
1.1 Publicitatea - Generalitatii, Definitii.
La inceputurile sale, mesajul publicitar avea un caracter pur informativ. Apoi, datorita existentei mai multor mesaje simultane, s-a acordat atentie formei de prezentare, pentru ca reclama sa fie receptionata si retinuta. Primele adevarate reclame au fost afisele si foile volante continand mesaje publicitare.
La mijlocul secolului XIX, cand revolutia industriala a antrenat progrese importante in toate sectoarele sistemului social si economic, se poate vorbi de o industrie de reclame - in SUA. V. Palmer a fost primul agent american de publicitate. In 1841, el a infiintat la Philadelphia prima agentie de publicitate, apoi la Boston in 1844 si la New York in 1849. Primul mediu purtator de reclama au fost ziarele, urmat la jumatatea secolului XIX de reviste, care au constituit al doilea mediu. Prima reclama aparuta intr-o revista din SUA s-a publicat in anul 1844 in Southern Messanger, al carui editor a fost o vreme celebrul scriitor Edgar Alan Poe.
Dupa primul razboi mondial a fost introdus conceptul de marca, intelegandu-se prin aceasta un nume folosit pentru identificarea produsului.
Reclama a luat amploare apoi odata cu aparitia radioului, care a constituit al treilea mediu purtator de mesaj publicitar. Aparitia televiziunii a constituit, incepand cu anii 1950 si aparitia celui de al patrulea purtator de mesaj publicitar. In numai trei ani (1949 -1951), incasarile din reclama de televiziune au crescut de zece ori, iar in 1960, televiziunea este deja principalul purtator de reclama in SUA. De-a lungul vremii, designul de reclama a oscilat intre informatie si componenta artistica. Cei mai talentati creatori au stiut insa sa imbine latura informationala cu dimensiunea artistica, sa integreze experienta istorica exigentei timpului lor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reclama vs Publicitate.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!