Recunoasterea statelor in DIP

Cuprins licenta Cum descarc?

DECLARATIA PRIVIND ASUMAREA RASPUNDERII 3
INTRODUCERE 4
I. PREZENTAREA GENERALA A INSTITUTIEI RECUNOASTERII STATELOR IN DREPTUL INTERNATIONAL PUBLIC 7
1.1 Analiza temei in istoriografia contemporana nationala si internationala 7
1.2 Aspecte conceptuale privind institutia recunoasterii statelor in Dreptul International Public 12
II. RECUNOASTEREA STATELOR IN DREPTUL INTERNATIONAL PUBLIC 16
2.1 Caracterele juridice ale procedurii recunoasterii internationale 16
2.2 Formele recunoasterii statelor in Dreptul International Public 18
2.3 Avantajele si efectele recunoasterii statelor in Dreptul International Public 24
III. ASPECTE PRACTICE PRIVIND RECUNOASTEREA STATELOR IN DREPTUL INTERNATIONAL PUBLIC 35
3.1 Practica internationala privind recunoasterea statelor ca entitati cu drepturi depline in Dreptul International 35
3.2 Particularitatile recunoasterii Republicii Moldova ca subiect cu drepturi depline in Relatiile Internationale 44
INCHEIERE 55
BIBLIOGRAFIE 59


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Actualitatea temei. Recunoasterea este un act politic, generator de efecte juridice, actul de recunoastere constituind expresia atitudinii politice a celorlalte state fata de noul stat, din care decurg consecinte juridice majore.
Pentru a fi recunoscuta ca stat, o noua entitate trebuie sa intruneasca trasaturile caracteristice necesare existentei statului, dar pentru ca aceasta existenta sa fie opozabila unui alt stat, trebuie ca statul in cauza sa aiba aceasta existenta recunoscuta. Prin aceasta prisma putem defini recunoasterea unui nou stat ca un act juridico-politic unilateral prin care unul sau mai multe state admit, explicit sau tacit, ca ele considera o noua entitate juridica ca stat si ca, in consecinta, ii recunosc acestuia personalitatea juridica internationala, respectiv capacitatea de a obtine drepturi si de a contracta obligatii internationale.
Putem afirma ca institutia ,,Recunoasterii" in dreptul international este o institutie complexa. Majoritatea normelor juridice sunt din domeniul dreptului calitatii de subiect de DIP, insa norme referitor la calitatea de subiect de drept international sunt si in dreptul tratatelor internationale, dreptul organizatiilor internationale s.a.Din punct de vedere a dreptului international actul de recunoastere este un fapt juridic care este temelia stabilirii, modificarii s-au incetarii relatiilor internationale interstatale.
Recunoasterea are drept efect practic stabilirea unor relatii normale intre state, ea constituind in fapt punctul de plecare al manifestarii personalitatii statului recunoscut in raport cu alte state. Din acel moment statul recunoscut poate stabili relatii diplomatice cu statul sau cu statele care l-au recunoscut, i se recunoaste dreptul la imunitate de jurisdictie si de executie in fata instantelor statului care la recunoscut, cu efecte asupra dreptului sau de a dispune de bunurile pe care le are pe teritoriul altui stat, poate intenta actiuni judiciare in statele care il recunosc, poate incheia tratate bilaterale cu acestea etc.
Dupa 26 ani de la declararea independentei sale, Republica Moldova a ajuns la o rascruce importanta in evolutia sa de mai departe ca stat suveran, independent si democratic.
De fapt, asistam la apusul unei perioade istorice, ce s-a desfasurat sub semnul tranzitiei Moldovei catre o societate democratic, economie de piata, si inceputul unei noi etape in dezvoltarea politica, economic-sociala a tarii noastre, ce va avea ca obiectiv strategic aderarea progresiva a Republicii Moldova la Uniunea Europeana (UE). Intentia de integrare profunda a Republicii Moldova pe arena internationala parcurge acelasi traseu istoric in care cu certitudine, in perioada urmatoare, va fi supusa unor transformari profunde dictate de noile realitati geopolitice din regiunea noastra, mai ales, de noile cerinte impuse de imperativul integrarii europene al Republicii Moldova.
In perioada ce apune marile prioritati ale actiunilor externe moldovenesti a fost recunoasterea independentei Republicii Moldova.
Scopul si obiectivele proiectului. Sopul tezei este analiza multiaspectuala a institutiei recunoasterii statelor in Dreptul International.
Obiectivele sunt urmatoarele:
o Analiza temei in istoriografia contemporana nationala si internationala
o Aspecte conceptuale privind institutia recunoasterii statelor in Dreptul International Public
o Caracterele juridice ale procedurii recunoasterii internationale
o Formele recunoasterii statelor in Dreptul International Public
o Avantajele si efectele recunoasterii statelor in Dreptul International Public
o Practica internationala privind recunoasterea statelor ca entitati cu drepturi depline in Dreptul International
o Particularitatile recunoasterii Republicii Moldova ca subiect cu drepturi depline in Relatiile Internationale
Metodologia cercetarii. Ca orice investigatie stiintifica la baza sa metodologica stau un sir de principii, metode, tehnici si procedee de cercetare care vor fi mentionate mai jos.
In primul rand s-a utilizat metoda istorico-descripativa si cea logica pentru a nota faptele si evenimentele consumate care au impulsionat evenimentele. Aceasta metoda este indispensabila pentru a intelege locul si rolul institutiei recunoasterii statelor in Dreptul International. In plus s-a realizat analiza statistico-cronologica care a contribuit la structurarea textului investigatiei.
In aceasta ordine de idei trebuie sa mentionam metoda analitica si in special compararea diferitor fapte, opinii si declaratii, insa deasemenea observarea si studiul diferitor documente. Metoda content-analiza sau metoda explicativa si metoda invent-naliza adica analiza evenimentelor a fost un procedeu deseori utilizat pe parcursul realizarii investigatiei.
Sumarul compartimentelor proiectului. Teza contine o introducere, trei capitole, concluzii si bibliografie.
Capitolul unu - PREZENTAREA GENERALA A INSTITUTIEI RECUNOASTERII STATELOR IN DREPTUL INTERNATIONAL PUBLIC, prezinta: Analiza temei in istoriografia contemporana nationala si internationala; Aspecte conceptuale privind institutia recunoasterii statelor in Dreptul International Public.
Capitolul doi - RECUNOASTEREA STATELOR IN DREPTUL INTERNATIONAL PUBLIC, prezinta: Caracterele juridice ale procedurii recunoasterii internationale; Formele recunoasterii statelor in Dreptul International Public; Avantajele si efectele recunoasterii statelor in Dreptul International Public.
Capitolul trei - ASPECTE PRACTICE PRIVIND RECUNOASTEREA STATELOR IN DREPTUL INTERNATIONAL PUBLIC, unde se analizeaza: Practica internationala privind recunoasterea statelor ca entitati cu drepturi depline in Dreptul International; Particularitatile recunoasterii Republicii Moldova ca subiect cu drepturi depline in Relatiile Internationale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Recunoasterea statelor in DIP.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Suter K. Sfidarea globalizarii. In: Curentul, 12 ianuarie 1999
2. Dinu M. Small states facing globalization. In: Jurnalul Roman de Relatii Internationale, 2000, p. 22-27
3. Cristiades A., Impactul globalizarii asupra statelor mici in curs de dezvoltare, Jurnalul Roman de Relatii Internationale, 2000, pag 118-129
4. Rao M. J., Openness, Poverty and Inequality", in "Human Development Report 1999", vol I, pag 294
5. Papaux E., W. L'ethique du droit international de la bioethique. Paris: PUF 1997
6. Pintea I., Identitatea pericolelor, existente si probabile pentru interesele nationale de baza ale Moldovei. Institutul de Politici Publice. - Chisinau: 2001
7. Poenaru M. Politica sociala si indicatori sociali. - Bucuresti, 1998
8. Singer P., Practical Ethics, Cambridge, Cambridge University Press, 1979
9. Ilasciuc D., Republica Moldova: Comertul exterior si relatiile geoeconomice / Moldova, Romania, Ucraina: bina vecinatate si colaborare regionala. Materiale ale Simpozionului Stiintific International (Chisinau 15 - 16 octombrie 1998). - Chisinau: C.C.I.N. ,,Perspectiva", 1998
10. Doras V., Manolache S., Teosa V. Relatiile de colaborare ale Armatei Nationale a Republicii Moldova cu armatele altor state / Politica externa a Republicii Moldova: aspecte ale securitatii si colaborarii regionale. Materiale ale Simpozionului Stiintific International (Chisinau, 16 -17 decembrie 1997). - Chisinau: Ed. C.C.I.N. ,,Perspectiva" 1998
11. Bors V., Politica externa si relatiile internationale / Analele Stiintifice ale Universitatii de Stat din Moldova, Seria ,,Stiinte Socioumanistice". - Chisinau: CEP, USM, 200
12. Saca V. Interese politice si relatii politice: dimensiuni tranzitorii. - Chisinau: USM, 2001, p.245
13. Chirovoci E. O., Natiunea virtuala. Eseu despre globalizare, Editura Polirom, Iasi, 2001
14. Constantin D.L., Introducere in teoria si practica dezvoltarii regionale, Bucuresti 1998
15. Defarges Ph., Organizatiile internationale contemporane. Iasi: Institutul European,1998
16. Goldstein M., The Asian Financial Crisis: Causes, Cures and Systemic Inplications. Wasington D.C.: Institut for International Economics, 1998
17. Oprea D., Globalizarea si riscurile sale. Univ. Alexandru Ioan Cuza. Iasi, 2008
18. ?????????? ?.?., ????????????? ??????? ? ???????? ????????????: ??????????? ??????????? (08.00.01). M.: ??? ??. ?.?.??????????, 2003
19. Rosca P., Relatii economice internationale. Chisinau: ULIM, 2005
20. Sava E., Relatiile economice dintre tarile triadei: probleme si perspective. Autoreferat al tezei de doctor in economie, Chisinau 2007
21. Popescu M.D., Globalizarea si dezvoltarea trivalenta. Ed. Expert, Bucuresti, 1999
22. ????? ? ?????????? ??????????? / ??? ???. ???. ?????? ?.?., ???????? ?.?. - ??????: ????, 1997, ?. 165
23. ?????? ?.?. ???????? ? ???????????. - ??????: ???????, 1996, ?.34-44
24. ????????? ?.?., ????????? ????????. ??? 2., ??????, 1994, ?. 82-86
25. ??????? ?. ????????? ? ??????? ???????? // ??????? ????????? ? ????????????? ?????????. - 1991. -No.1


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!