CAPITOLUL 1 - REEGINEERING-UL MANAGERIAL 1.1. Reengineering-ul abordari conceptuale 5 1.2. Definitia reengineering-ului . 8 1.3. Procesul de reengineering 10 1.4. Tipuri de companii care apeleaza la reengineering . 11 1.5. Necesitatea reengineering-ului . ...12 1.6. Principiile si utilitalea BBR-Busines Process Reengineering .. 13 1.7. Aplicabilitate reengineering-studiu de caz 14 CAPITOLUL 2 - REENGINEERING-UL MANAGERIAL SI START-UP-URILE 2.1. Definire startup . .. 17 2.2. Caracteristici startup . 17 2.3. Rolul si pozitia antreprenorilor in economie ... 20 2.4. Sustinerea si educarea antreprenorilot si startup-urilor 23 2.5. Profilul antreprenorului de startup .. 24 2.6. Programe de finantare startup . 25 CAPITOLUL 3 - PLAN AFACERI - SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS PREVAZUTA IN CADRUL PROGRAMULUI START - UP NATION. STUDIU DE CAZ 3.1. Date generale . 31 3.2. Prezentarea proiectului . 33 3.3. Piata produselor si serviciilor oferite .. 38 3.4. Proiectii financiare 43 CONCLUZII 49 BIBLIOGRAFIE 51
CAPITOLUL 1 REEGINEERING-UL MANAGERIAL 1.1 Aparitia Reengineeringului Reeingineering - un termen din ce in ce mai des folosit, dar nu si din ce in ce mai bine inteles. Este un concept originar din America ultimei recesiuni, raspandit apoi cu repeziciune in intreaga lume. Cel care a lansat termenul de "reeingineering" a fost Michael Hammer, unul dintre autorii cartii "Reeingineering-ul intreprinderii", considerata "Biblia" reengineering-ului, intr-un articol de mare sonoritate din Harvard Business Review (intitulat: "Reeingineering-ul activitatii: nu automatizati, eliminati"). Ideea de baza de la care se pleaca in acest concept este urmatoarea: esentiala pentru succesul in afaceri, intr-o lume in continua schimbare, este, in primul rand, organizare optima a activitatii, acordata prioritatilor si rigorilor externe si nu disponibilitatea resurselor (financiare, materiale, umane, de informatie etc.). Conceptul de reengineering isi regaseste radacinile in teoriile managementului dezvoltat la inceputul secolului al XIX-lea in SUA. Scopul reengineeringului este de a: "Face toate procesele dvs. cele mai bune din clasa" a sugerat Fredrick Taylor inca din anii 1860. Taylor a revolutionat locul de munca cu ideile sale privind organizarea muncii. El credea ca aceleasi principii care au adus succesul pentru rezolvarea problemelor tehnice ar putea fi de asemenea utilizate pentru a structura locurile de munca efectuate de persoane fizice. Taylor a propus ca managerii ar putea descoperi cea mai buna varianta de proces de efectuare a lucrarilor si de a implementa reengineering-ul in masura in care acesta reflecta convingerea clasica ca exista un "cel mai bun mod" de a indeplini sarcinile. Principiile pe care Taylor le-a dezvoltat au devenit cunoscute sub numele de management stiintific. Managementul stiintific a avut un efect de lunga durata asupra structurilor organizationale de munca ale muncitorilor, a termenilor de continut al locului de munca al lucratorilor, al modelelor de interactiune al acestora cu tehnologia, precum si asupra rolurilor si relatiilor dintre lucratori si management. La inceputul anilor 1900 Henri Fayol, industriasul si administratorul francez, a dezvoltat aceste idei preluate si regasite in cadrul conceptului de reengineering. La inceputul lui 1990, experti in procesul de reengineering in domeniul afacerilor, Hammer si Champy au introdus expresia "Business Reengineering". Aceasta a fost definita de catre experti in urmatoarele moduri: - Hammer si Champy (1993) definesc reengineering-ul de afaceri ca fiind "Regandirea fundamentala si redesenarea radicala a proceselor de afaceri pentru a obtine o imbunatatire considerabila ale masurilor critice si contemporane de performanta, cum ar fi cost, calitate, serviciu si viteza ". - In cercetarile sale, Thomas Davenport (1993) a inventat expresia "inovatie de proces". Aceste abordari privind reengineering-ul impartasesc o serie de activitati de baza si definesc cum reproiectarea trebuie facuta pe baza procesului. Deoarece cheia noilor filozofii de management o reprezinta procesele, a fost creat un nou termen, Reengineering-ul proceselor de afaceri, sau BPR, pentru a reprezenta o serie de activitati cu privire la imbunatatirea proceselor. - BPR, prin definitie, se indeparteaza radical de celelalte practici de afaceri populare cum ar fi Total Quality Management, Lean Production,Downsizing sau Continuous Improvement. - BPR conform lui Talwar (1993) este "abilitatea de a regandi, restructura si rationaliza structura afacerii, a proceselor, a metodelor de lucru ale sistemelor de management si ale relatiilor externe prin care cream si oferim valoare". - Attaran si Wood (1999) au afirmat ca "tema suprema a BPR este gasirea imbunatatirii care sa genereze castiguri rapide si substantiale pentru performanta organizatiei". Cu toate ca avem un element comun in toate aceste definitii, exista si unele diferente cheie intre ele: - Hammer si Champy subliniaza costul, calitatea, serviciul si viteza; - Davenport a pus accentul pe analiza si proiectarea fluxurilor de lucru; - Talwar marcheaza capacitatea de restructurare a procesul de afaceri; - Attaran si Wood evidentiaza performanta organizationala . In vechile organizatii, procesul de munca era descompus in componente cat mai simple numite sarcini de munca, acum insa, in era postindustriala, organizatiile noi au trecut la o organizare bazata pe proces ceea ce determina organizatiile existente sa se reinventeze.
1. Balan Carmen, Logistica, Editura Uranus, Bucuresti, 2006 2. Davenport, Thomas, Process Innovation: Reengineering work through information technology, Harvard Business School Press, Boston , 1993 3. Hammer M, Champy, J. A.: Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution, Harper Business Books, New York,1993 4. Verboncu Ion, Revista Tribuna Economica, v.17, nr. 36, 6 septembrie 2006 5. http://www.cambridgescholars.com/download/sample/58104 6. http://www.management.ase.ro/reveconomia/2000/17.pdf 7. https://www.sweetprocess.com/business-process-reengineering/ 8. http://www.iliaspapageorgiadis.ro/blog/2015/09/28/start-up-sau-o-afacere-nou-infiintata-cele-6-diferente-majore/ 9. http://mcr.doingbusiness.ro/uploads/5a291f606cc86EY_Barometrul%20startup-urilor%20din%20Romania_2017.pdf 10. https://www.startarium.ro/inc/program 11. www.fonduri-structurale.ro 12. https://start-up.ro/start-up-nation-plan-de-afaceri-norme-coduri-caen-punctaje/ 13. http://www.techcelerator.ro 14. https://businessdrivestartup.ro/program/ 15. http://old.uefiscdi.ro/articole/3965/Programul-Orizont-2020.html 16. moderhttps://start-up.ro/startup-uri-de-la-care-sa-te-inspiri-in-2018/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.