Reflectarea Minoritatilor in Presa

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENT .
INTRODUCERE . 
CAPITOLUL I - Notiuni introductive despre conceptul de minoritate etnica .
1.1. Definitii ale conceptului de etnie .
1.2. Etnia si nationalitatea .
1.3. Conceptul de grup minoritar si minoritatea etnica .
1.4. Minoritatea nationala si drepturile acesteia .
1.5. Minoritatile din Romania .
CAPITOLUL II - Reprezentarile sociale - grila de interpretare a imaginii ,,celuilalt" .
2.1. Rolul si mecanismul de formare a reprezentarilor sociale .
2.2. Prejudecata, o specie aparte de stereotip .
2.3. De la prejudecata la discriminare .
2.4. Mass media - actor social, facilitator si oglinda a societatii .
CAPITOLUL III - Reflectarea minoritatilor nationale in presa .
3.1. Modul de reprezentare al minoritatilor in presa .
3.2. Diversitatea in presa .
3.3. Reprezentarea versus discriminarea minoritatilor in presa .
3.4. Ghidul de bune practici privind relatarea despre minoritati in presa romaneasca .
CAPITOLUL IV - Imaginea minoritatilor prin ochii presei .
4.1. Minoritatile - o abordare negativa a presei .
4.2. Minoritatile - o abordare pozitiva a presei .
4.3. Initiativele presei de prevenire si combatere a discriminarii minoritatilor .
CONCLUZII . 
REFERINTE BIBLIOGRAFICE . 
ANEXE .


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
O simpla analiza a situatiei actuale, ne-ar duce la concluzia ca minoritatile nationale din Romania sunt putin promovate in presa, in primul rand din cauza unor deficiente de comunicare intre reprezentantii minoritatilor nationale si jurnalisti. 
Am constata ca interesul jurnalistilor pentru comunitatile etnice a crescut in ultimii ani, insa modul in care se relateaza despre acestea ramane inca bazat pe stereotipuri sau referiri la evenimente culturale. 
Reprezentantii mass-media sunt de opinia ca responsabile pentru aceasta situatie sunt organizatiile minoritatilor nationale, care nu isi promoveaza suficient actiunile si programele. Se pare ca organizatiile minoritatilor nationale nu dispun de suficient personal pe partea de relatii publice care sa mentina un dialog permanent cu presa, totodata ele nici nu utilizeaza toate mijloacele de comunicare existente, cum ar fi cele oferite de Internet. 
Pe de alta parte, o problema serioasa de care se lovesc jurnalistii este legata de retinerea pe care comunitatile etnice o afiseaza atunci cand li se cere sa vobeasca despre traditii, cultura sau despre convietuirea interetnica alaturi de majoritari. Apoi mai exista si problema deplasarilor in comunitati, a lipsei de fonduri banesti si a persoanelor de contact. 
Singura solutie pentru o mai buna promovare a minoritatilor nationale in presa ar fi imbunatatirea comunicarii dintre cele doua parti, dar este clar ca acest lucru necesita timp si investitii serioase de resurse umane si materiale. 
Mi-am propus ca prin aceasta lucrare sa contribui la promovarea diversitatii etnice, lingvistice, culturale si religioase a Romaniei si la cultivarea bunei cunoasteri si intelegeri intre minoritatile nationale, precum si intre majoritate si minoritatile nationale.
Scopul final este, pe de o parte, de a verifica daca modelul cultural se dovedeste un bun predictor al atitudinii fata de minoritati. Pe de alta parte, consider ca este interesant pentru noi, romanii, sa vedem cum ne situam, pe o ipotetica scara a tendintelor spre excluziune sociala. Este o sansa de a ne privi pe noi insine, ca natie, mai obiectiv, de a ne da seama care sunt piedicile interne in evolutia noastra ca o societate caracterizata prin coeziune, si, de ce nu, de a invata de la altii acolo unde ei sunt inaintea noastra.
INTRODUCERE
,,Oamenii traiesc in comunitate in virtutea lucrurilor pe care le au in comun, iar comunicarea este modalitatea prin care ei ajung sa detina in comun aceste lucruri. Comunicarea e un mod de a exista al comunitatii. " 
(John Dewey) 
In contextul actual al globalizarii si, in particular, al unei Europe in formare ca o ,,mare familie", excluziunea sociala este un subiect de mare importanta. Confruntat cu noi si noi variante ale unui ,,celalalt" - ,,strain" sau ,,anormal" sau doar diferit - care cere drepturi egale cu ale ,,noastre", individul din lumea postmoderna este pus tot mai des in situatii in care se simte nevoit sa apere un teritoriu simbolic ce pana de curand ii apartinea. 
Felul in care ii privim pe acesti ,,ceilalti" sta la radacina actiunilor pe care le vom intreprinde in ceea ce-i priveste. Iar ,,ochelarii" prin care privim depind in mare masura de felul in care ne-a modelat societatea in care ne-am format.
Aceasta analiza urmareste felul in care minoritatile sunt privite in Romania, luand ca masura imaginea pe care le-o contureaza presa prin intermediul redactorilor, dar si al cititorilor lor. 
Am considerat de interes aceasta reprezentare, pe de o parte, pentru ca presa da o buna masura a subiectelor care preocupa societatea si a modului in care ele sunt privite, si, pe de alta parte, pentru ca presa este unul din instrumentele prin care societatea in care traim isi pune amprenta pe grila prin care interpretam realitatea, deci si imaginea ,,celuilalt". 
Prejudecatile fata de diversitate/alteritate sunt adanc inradacinate in societatea romaneasca. Sondajele de opinie si alte cercetari arata clar aceasta stare de fapt . Daca acceptam ca ,,prejudecata este o opinie fara judecata" atunci singura cale de a combate prejudecatile este de a initia acel proces de ,,judecata" care pare sa lipseasca cu desavarsire in prezent. Nu putem insa ,,judeca" fara cunoastere si din aceasta cauza avem nevoie de informatii pertinente si usor accesibile. 
Diversitatea/alteritatea pare sa fie la ,,moda", se vorbeste mult despre aspecte ale diversitatii, exista nenumarate initiative, preocupari axate in jurul problematicii diversitatii etnice, culturale, lingvistice sau religioase in Romania. Printre acestea, exista proiecte de lunga durata sau doar de scurta durata. Rezultatele acestor initiative, o cantitate semnificativa de informatii, exista stocate si sunt mai mult sau mai putin, pe o perioada mai lunga sau mai scurta mediatizate. Dupa care doar cei care stiu ce cauta gasesc informatia.
La baza acestei analize au stat jurnalistii, care au un impact considerabil asupra opiniei publice fata de aspectele diversitatii/alteritatii, precum si activitatea lor in presa. Tot atat de important a fost ca persoanele implicate in luarea deciziilor sa detina toate informatiile despre aspecte ale diversitatii, deoarece acestea nu pot fi trecute cu vederea in niciun domeniu decizional.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reflectarea Minoritatilor in Presa.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!