Reforma Functiei Publice
- Nota 9
- 48 pagini
- Drept
Indrumator: Moinescu
Cuprins licenta Cum descarc?
CAPITOLUL 1. RELATIA DINTRE ADMINISTRATIA PUBLICA, FUNCTIA PUBLICA SI FUNCTIONARUL PUBLIC 1.1. Natura juridica a raportului dintre administratia publica si functia publica pag.4 1.2. Natura juridica a raportului administratie - functionar public pag.7 CAPITOLUL 2. - REFORMA ADMINISTRATIEI PUBLICE ROMANESTI 2.1. Necesitatea reformei administratiei publice pag.10 2.2. Principiile de baza ale strategiei de reforma a administratiei publice pag.13 2.3. Scopul, obiectivele generale si natura strategiei de reforma pag.15 2.4. Grupuri tinta si etapele strategiei reformei in administratia publica pag.18 CAPITOLUL 3. - FUNCTIA SI FUNCTIONARUL PUBLIC IN CADRUL REFORMEI ADMINISTRATIEI PUBLICE 3.1. Principiile care stau la baza exercitarii functiei publice pag.22 3.2. Clasificarea functiilor publice pag.24 3.3. Categorii de functionari publici pag.27 3.4. Strategia de dezvoltare a functiei publice pag.30 CAPITOLUL 4. - REFORMA SI MANAGEMENTUL FUNCTIILOR PUBLICE SI A FUNCTIONARILOR PUBLICI 4.1. Reforma managementului resurselor umane in administratia publica pag.33 4.2. Cadrul legal necesar pentru reforma functiei publice si a functionarilor pag.34 4.3. Cadrul institutional necesar dezvoltarii managementului resurselor umane pag.36 4.4. Rezultatele reformei functiei publice. Evaluarea performantelor pag.39 4.5. Viziune asupra procesului de reforma a functiei publice in special si a administratiei publice in general pag.43 Bibliografie
Extras din licenta Cum descarc?
CAPITOLUL 1 RELATIA DINTRE ADMINISTRATIA PUBLICA, FUNCTIA PUBLICA SI FUNCTIONARUL PUBLIC 1.1. Natura juridica a raportului dintre administratia publica si functia publica. Problema naturii juridice a functiei publice - a raportului de serviciu ( de functie publica ) - este primordiala in definirea unui statut al functionarilor publici si pe baza acestuia stabilirea drepturilor si obligatiilor persoanelor considerate functionari publici. Natura juridica a raportului dintre functionarul public si autoritatea ori institutia publica in care isi desfasoara activitatea au fost interpretate diferit in literatura de specialitate (contract de locatie, de serviciu, de mandat, de munca, civil nenumit, administrativ, inchirieri de servicii, contract de drept public). Altii, au considerat functia de stat ca un statut legal deoarece actul de instituire al acesteia este intotdeauna un act de autoritate, iar cel ce exercita functia, exercita autoritatea statala si nu drepturile decurgand dintr-o situatie contractuala. In consecinta, raporturile dintre administratie (stat si autoritatile colectivitatilor locale) si functionarii lor au la baza un statut legal, ce deriva dintr-un act legal de autoritate (de numire) si nu dintr-un acord de vointa, dintr-un contract, continutul functiei si anume competenta fiind prestabilita de lege, cu caracter de continuitate, ritmicitate, numirea si eliberarea din functie a functionarului facandu-se pe cale unilaterala de autoritatea sau institutia administratiei publice. Fundamentul juridic al raportului de functie publica are caracter legal, iar situatia functionarului public este strans legata de functia publica si institutia publica (serviciul public). Aceasta situatie face, in primul rand, ca puterea, competenta unui functionar public de a emite acte juridice sa fie stabilita prin insasi legea de organizare a serviciului public si prin urmare, competenta sa aiba pentru functionarul public un caracter obiectiv. Urmare a situatiei legale predeterminate, drepturile si obligatiile care revin functionarului public sunt stabilite in vederea bunei functionari a autoritatii sau institutiei publice. In timp ce exercitarea drepturilor conferite de capacitatea de folosinta si exercitiu constituie facilitati, competenta functiei publice face ca drepturile functionarului public, legal investit, sa fie in acelasi timp si obligatii, iar nerespectarea lor sa atraga sanctiuni diferite de cele aplicate pentru nerespectarea normelor care se refera la capacitatea juridica civila. Functionarul public nu poate renunta la drepturile care ii sunt conferite prin lege, deoarece au fost prevazute in interesul bunei functionari a serviciului public, iar pe de alta parte, in materie de functie publica, drepturile pentru functionari reprezinta obligatii corelative Manifestarea de vointa, de acceptare din partea celui care ocupa functia publica nu este decat o conditie pentru ca functionarul public sa poata exercita legal atributiile functiei. Raporturile de serviciu dintre functionarul public si autoritatile si institutiile publice sunt raporturi juridice ale caror regim este reglementat de Legea nr. 188/1999, republicata privind statutul functionarilor publici.
Fisiere in arhiva (1):
- Reforma Functiei Publice.pdf
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.