Reforma Functiei Publice

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. RELATIA DINTRE ADMINISTRATIA PUBLICA, FUNCTIA
PUBLICA SI FUNCTIONARUL PUBLIC
1.1. Natura juridica a raportului dintre administratia publica si functia
publica pag.4
1.2. Natura juridica a raportului administratie - functionar
public pag.7
CAPITOLUL 2. - REFORMA ADMINISTRATIEI PUBLICE ROMANESTI
2.1. Necesitatea reformei administratiei
publice pag.10
2.2. Principiile de baza ale strategiei de reforma a administratiei
publice pag.13
2.3. Scopul, obiectivele generale si natura strategiei de
reforma pag.15
2.4. Grupuri tinta si etapele strategiei reformei in administratia
publica pag.18
CAPITOLUL 3. - FUNCTIA SI FUNCTIONARUL PUBLIC IN CADRUL REFORMEI
ADMINISTRATIEI PUBLICE
3.1. Principiile care stau la baza exercitarii functiei
publice pag.22
3.2. Clasificarea functiilor publice
pag.24
3.3. Categorii de functionari
publici pag.27
3.4. Strategia de dezvoltare a functiei
publice pag.30
CAPITOLUL 4. - REFORMA SI MANAGEMENTUL FUNCTIILOR PUBLICE
SI A FUNCTIONARILOR PUBLICI
4.1. Reforma managementului resurselor umane in administratia
publica pag.33
4.2. Cadrul legal necesar pentru reforma functiei publice si a
functionarilor pag.34
4.3. Cadrul institutional necesar dezvoltarii managementului resurselor
umane pag.36
4.4. Rezultatele reformei functiei publice. Evaluarea
performantelor pag.39
4.5. Viziune asupra procesului de reforma a functiei publice in special si a
administratiei publice in
general pag.43
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1
RELATIA DINTRE ADMINISTRATIA PUBLICA, FUNCTIA
PUBLICA SI FUNCTIONARUL PUBLIC
1.1. Natura juridica a raportului dintre administratia publica si functia publica.
Problema naturii juridice a functiei publice - a raportului de serviciu ( de functie
publica ) - este primordiala in definirea unui statut al functionarilor publici si pe baza
acestuia stabilirea drepturilor si obligatiilor persoanelor considerate functionari publici.
Natura juridica a raportului dintre functionarul public si autoritatea ori institutia
publica in care isi desfasoara activitatea au fost interpretate diferit in literatura de
specialitate (contract de locatie, de serviciu, de mandat, de munca, civil nenumit,
administrativ, inchirieri de servicii, contract de drept public).
Altii, au considerat functia de stat ca un statut legal deoarece actul de instituire al
acesteia este intotdeauna un act de autoritate, iar cel ce exercita functia, exercita
autoritatea statala si nu drepturile decurgand dintr-o situatie contractuala.
In consecinta, raporturile dintre administratie (stat si autoritatile colectivitatilor locale)
si functionarii lor au la baza un statut legal, ce deriva dintr-un act legal de autoritate (de
numire) si nu dintr-un acord de vointa, dintr-un contract, continutul functiei si anume
competenta fiind prestabilita de lege, cu caracter de continuitate, ritmicitate, numirea si
eliberarea din functie a functionarului facandu-se pe cale unilaterala de autoritatea sau
institutia administratiei publice.
Fundamentul juridic al raportului de functie publica are caracter legal, iar situatia
functionarului public este strans legata de functia publica si institutia publica (serviciul
public).
Aceasta situatie face, in primul rand, ca puterea, competenta unui functionar public de
a emite acte juridice sa fie stabilita prin insasi legea de organizare a serviciului public si
prin urmare, competenta sa aiba pentru functionarul public un caracter obiectiv.
Urmare a situatiei legale predeterminate, drepturile si obligatiile care revin
functionarului public sunt stabilite in vederea bunei functionari a autoritatii sau institutiei
publice.
In timp ce exercitarea drepturilor conferite de capacitatea de folosinta si exercitiu
constituie facilitati, competenta functiei publice face ca drepturile functionarului public,
legal investit, sa fie in acelasi timp si obligatii, iar nerespectarea lor sa atraga sanctiuni
diferite de cele aplicate pentru nerespectarea normelor care se refera la capacitatea juridica
civila.
Functionarul public nu poate renunta la drepturile care ii sunt conferite prin lege,
deoarece au fost prevazute in interesul bunei functionari a serviciului public, iar pe de alta
parte, in materie de functie publica, drepturile pentru functionari reprezinta obligatii
corelative 
Manifestarea de vointa, de acceptare din partea celui care ocupa functia publica nu
este decat o conditie pentru ca functionarul public sa poata exercita legal atributiile
functiei.
Raporturile de serviciu dintre functionarul public si autoritatile si institutiile publice
sunt raporturi juridice ale caror regim este reglementat de Legea nr. 188/1999, republicata
privind statutul functionarilor publici.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reforma Functiei Publice.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!