Reforma Sistemului Educational

Cuprins licenta Cum descarc?

PREFATA p. 5 
CAPITOLUL I - SERVICIUL EDUCATIONAL. SISTEMUL EDUCATIONAL DIN ROMANIA p. 8 
1.1. Definitii ale conceptului de educatie p. 8
1.1.1. Invatam pe tot parcursul vietii p. 11
1.1.2. Componentele educatiei p. 13
1. 2. Cei patru piloni ai educatiei p. 15
1. 3. Obiectivele educatiei p. 18
1. 4. Provocari pentru educatie p. 19
1. 5. Educatia in Romania p. 22
1.5.1. Gradinita p. 23
1.5.2. Scoala elementara p. 24
1.5.3. Gimnaziul p. 25
1.5.4. Liceul p. 27
1.5.5. Invatamantul superior p. 28
1. 6. Educatia si problemele lumii contemporane p. 29
CAPITOLUL II -REFORMA SISTEMULUI EDUCATIONAL p. 32 
2.1. Procesul Lisabona p. 32 
2.2. Reforma educatiei in Romania p. 37
2. 2. 1. Decizii asupra reformei p. 40
2. 2. 2. Repere pedagogice ale reformei p. 41
2. 3. Aspectele pozitive si negative ale reformei p. 43
2. 4. Reforma si politica schimbarii in sfera educatiei p. 45
CAPITOLUL III - ANALIZA SWOT A ADMINISTRATIEI SCOLILOR 
DIN SECTORUL 6 p. 50
3.1. Administratia Scolilor din Sectorul 6 Bucuresti p. 50
3.2. Analiza swot a administratiei scolilor din Sectorul 6 p. 53
CONCLUZII p. 67 
BIBLIOGRAFIE p. 69


Extras din licenta Cum descarc?

PREFATA
In prezenta lucrare de diploma am propus tema ,,Reforma sistemului educational". Am considerat drept deosebit de interesanta o abordare a acestui subiect, in special prin faptul ca lucrez in sistemul de invatamant si apoi prin prisma schimbarilor majore privind Reforma facuta in sistemul educational. 
Pentru a realiza un material bine structurat este necesar un anumit timp. Modificarile in ceea ce priveste reforma in sistemul educational s-au succedat dupa fiecare schimbare de ministru al educatiei, fiecare venind cu proiecte noi iar celelalte din vechea guvernare fiind abandonate
Pentru a ilustra situatia deosebita in care ma gasesc fac precizarea ca am ales bibliografia si am adunat materialul pe care urma sa il folosesc in redactarea lucrarii mele in perioada februarie-mai 2009
De asemenea, in materialul care a stat la baza fundamentarii prezentei lucrari nu am putut gasi in totalitate elementele de noutate,iar la unele nu am putut avea acces. 
Am acordat o importanta deosebita acestei lucrari in privinta unei abordari actuale a temei propuse.
Vreau sa mai mentionez ca lucrarea prezentata este structurata stiintific, pe capitole si sectiuni, dar in cuprinsul acesteia nu pot avea pretentia ca am epuizat tema propusa.
Consider ca am atins principalele probleme ridicate de tema aleasa si am dorit sa clarific, atat pentru mine in primul rand, cat si pentru cei interesati unele aspecte legate de reforma educationala atat in Romania cat si in Uniunea Europeana.
In incheierea acestei scurte prezentari vreau sa fac precizarea ca documentarea in vederea realizarii acestei lucrari consider a fi extrem de utila in viitor, atat mie cat si colegilor mei, deoarece a fi educator nu inseamna numai absolvirea unei facultati de profil, ci mai ales examenul sustinut pentru pregatirea tinerei generatii pentru viata.
Educatia te face OM!
Educatia ne apare ca un sistem de actiuni exercitate in mod constient, organizat si sistematic asupra unor persoane sau grupuri de persoane, in vederea transformarii personalitatii lor, potrivit unor finalitati la care acestea au aderat.
Activitatea educationala este dinamica si flexibila in acelasi timp, iar educatia stimuleaza idealul fiintei umane exprimat prin "a fi si a deveni".
In vreme ce sistemele educationale formale tind sa minimalizeze aportul acumularii de cunostinte, ignorand mai degraba celelalte moduri de a invata, astazi devine din ce in ce mai important sa intelegem procesul educational ca un intreg. Atat reformele in domeniul educatiei, cat si politica educationala, trebuie astfel sa se orienteze spre viitor, atat din punct de vedere al continuturilor, cat si din cel al metodelor.
Lucrarea este structurata pe trei capitole. In continuare voi face o scurta prezentare a fiecarui capitol.
Capitolul I 
Serviciul educational. Sistemul educational din Romania
In acest capitol am pornit de la definirea conceptului de educatie, am prezentat cei patru pilonii ai educatiei, am stabilit care sunt obiectivele si provocarile sistemului educational. La incheierea capitolului am prezentat sistemul educational din Romania.
Capitolul II 
Reforma educatiei din Romania
Romania este participanta la Procesul Bologna inca de la momentul lansarii acestuia in 1999. De atunci si pana in prezent a fost adoptat un cadru legislativ complex pentru ca sistemul de educatie sa se alinieze la cerintele diverselor initiative la nivel european, pentru a creste mobilitatea studentilor, a sanselor lor pe piata muncii, pentru a reduce numarul de specializari universitare si pentru a creste participarea la programele de masterat si de doctorat. 
Scoala romaneasca nu reuseste sa raspunda in mod eficient nevoilor prezentului si nici provocarilor legate de tranzitia spre societatea postindustriala. Programele de modernizare a invatamantului lansate dupa 1990 au produs efecte superficiale la nivelul curriculei, materialelor didactice sau procedurilor de evaluare a elevilor.
Capitolul III
Analiza SWOTT a Administratiei Scolilor Sector 6
Am identificarea problemelor strategice pe baza analizei, am stabilit care sunt obiectivele, punctele tari, punctele slabe, amenintarile si oportunitatile din unitatile de invatamant din Sectorul 6.
CAPITOLUL I
SERVICIUL EDUCATIONAL. 
SISTEMUL EDUCATIONAL DIN ROMANIA
Dimensiunea sociala a educatiei, caracterul ei istoric, dar si prospectiv reclama necesitatea ca educatia sa raspunda necontenit unor exigente ale educatiei, realitatii nationale si internationale.
Prin exercitarea functiilor sale, educatia asigura atat continuitatea civilizatiei umane intr-o anumita zona geografica si pe planeta in ansamblu, cat si schimbarile innoitoare care determina progresul omenirii. Ea a depasit demult semnificatia conceptului original ,,educatio". De la educatie se asteapta mult pentru modelarea omului, in conformitate cu zestrea lui ereditara, cu mediul familial si social, si poate conduce la performante superioare celor obtinute de generatiile anterioare.
1.1. Conceptul de educatie
Cuvantul educatie este de origine latina, deriva din substantivul grecesc "educatio" care inseamna crestere, hranire, cultivare. Continutul acest concept a inregistrat o evolutie contradictorie imbogatindu-se si precizandu-se in anumite momente, la unii autori, pentru a se restrange in anumite momente, la alti autori pana in zilele noastre.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reforma Sistemului Educational.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!