Reforma Sistemului Educațional

Licență
9.3/10 (4 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 69 în total
Cuvinte : 21585
Mărime: 102.50KB (arhivat)
Publicat de: Simi Negoiță
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ioan Alexandru
Fac de Administratie Publica din UNIV Buc

Cuprins

  1. PREFAŢĂ p. 5
  2. CAPITOLUL I - SERVICIUL EDUCAŢIONAL. SISTEMUL EDUCAŢIONAL DIN ROMÂNIA p. 8
  3. 1.1. Definiţii ale conceptului de educaţie p. 8
  4. 1.1.1. Învăţăm pe tot parcursul vieţii p. 11
  5. 1.1.2. Componentele educaţiei p. 13
  6. 1. 2. Cei patru piloni ai educaţiei p. 15
  7. 1. 3. Obiectivele educaţiei p. 18
  8. 1. 4. Provocări pentru educaţie p. 19
  9. 1. 5. Educaţia în România p. 22
  10. 1.5.1. Grădiniţa p. 23
  11. 1.5.2. Şcoala elementară p. 24
  12. 1.5.3. Gimnaziul p. 25
  13. 1.5.4. Liceul p. 27
  14. 1.5.5. Învăţământul superior p. 28
  15. 1. 6. Educaţia şi problemele lumii contemporane p. 29
  16. CAPITOLUL II -REFORMA SISTEMULUI EDUCAŢIONAL p. 32
  17. 2.1. Procesul Lisabona p. 32
  18. 2.2. Reforma educaţiei în România p. 37
  19. 2. 2. 1. Decizii asupra reformei p. 40
  20. 2. 2. 2. Repere pedagogice ale reformei p. 41
  21. 2. 3. Aspectele pozitive şi negative ale reformei p. 43
  22. 2. 4. Reformă şi politica schimbării în sfera educaţiei p. 45
  23. CAPITOLUL III - ANALIZA SWOT A ADMINISTRAŢIEI ŞCOLILOR
  24. DIN SECTORUL 6 p. 50
  25. 3.1. Administraţia Şcolilor din Sectorul 6 Bucureşti p. 50
  26. 3.2. Analiza swot a administraţiei şcolilor din Sectorul 6 p. 53
  27. CONCLUZII p. 67
  28. BIBLIOGRAFIE p. 69

Extras din licență

PREFAŢĂ

În prezenta lucrare de diplomă am propus tema „Reforma sistemului educaţional”. Am considerat drept deosebit de interesantă o abordare a acestui subiect, în special prin faptul că lucrez în sistemul de învăţământ şi apoi prin prisma schimbărilor majore privind Reforma făcută în sistemul educaţional.

Pentru a realiza un material bine structurat este necesar un anumit timp. Modificările în ceea ce priveşte reforma în sistemul educaţional s-au succedat după fiecare schimbare de ministru al educaţiei, fiecare venind cu proiecte noi iar celelalte din vechea guvernare fiind abandonate

Pentru a ilustra situaţia deosebită în care mă găsesc fac precizarea că am ales bibliografia şi am adunat materialul pe care urma să îl folosesc în redactarea lucrării mele în perioada februarie-mai 2009

De asemenea, în materialul care a stat la baza fundamentării prezentei lucrări nu am putut găsi în totalitate elementele de noutate,iar la unele nu am putut avea acces.

Am acordat o importantă deosebită acestei lucrări în privinţa unei abordări actuale a temei propuse.

Vreau să mai menţionez că lucrarea prezentată este structurată ştiinţific, pe capitole şi secţiuni, dar în cuprinsul acesteia nu pot avea pretenţia ca am epuizat tema propusă.

Consider că am atins principalele probleme ridicate de tema aleasă şi am dorit să clarific, atât pentru mine în primul rând, cât şi pentru cei interesaţi unele aspecte legate de reforma educaţională atât în România cât şi în Uniunea Europeană.

În încheierea acestei scurte prezentări vreau să fac precizarea că documentarea în vederea realizării acestei lucrări consider a fi extrem de utilă în viitor, atât mie cât şi colegilor mei, deoarece a fi educator nu înseamnă numai absolvirea unei facultăţi de profil, ci mai ales examenul susţinut pentru pregătirea tinerei generaţii pentru viaţă.

Educaţia te face OM!

Educaţia ne apare ca un sistem de acţiuni exercitate în mod conştient, organizat şi sistematic asupra unor persoane sau grupuri de persoane, în vederea transformării personalităţii lor, potrivit unor finalităţi la care acestea au aderat.

Activitatea educaţională este dinamică şi flexibilă în acelaşi timp, iar educaţia stimulează idealul fiinţei umane exprimat prin "a fi şi a deveni”.

În vreme ce sistemele educaţionale formale tind să minimalizeze aportul acumulării de cunoştinţe, ignorând mai degrabă celelalte moduri de a învăţa, astăzi devine din ce în ce mai important să înţelegem procesul educaţional ca un întreg. Atât reformele în domeniul educaţiei, cât şi politica educaţională, trebuie astfel să se orienteze spre viitor, atât din punct de vedere al conţinuturilor, cât şi din cel al metodelor.

Lucrarea este structurată pe trei capitole. În continuare voi face o scurtă prezentare a fiecărui capitol.

Capitolul I

Serviciul educaţional. Sistemul educaţional din România

În acest capitol am pornit de la definirea conceptului de educaţie, am prezentat cei patru pilonii ai educaţiei, am stabilit care sunt obiectivele şi provocările sistemului educaţional. La încheierea capitolului am prezentat sistemul educaţional din România.

Capitolul II

Reforma educaţiei din România

România este participantă la Procesul Bologna încă de la momentul lansării acestuia în 1999. De atunci şi până în prezent a fost adoptat un cadru legislativ complex pentru ca sistemul de educaţie să se alinieze la cerinţele diverselor iniţiative la nivel european, pentru a creşte mobilitatea studenţilor, a şanselor lor pe piaţa muncii, pentru a reduce numărul de specializări universitare şi pentru a creşte participarea la programele de masterat şi de doctorat.

Şcoala românească nu reuşeşte să răspundă în mod eficient nevoilor prezentului şi nici provocărilor legate de tranziţia spre societatea postindustrială. Programele de modernizare a învăţământului lansate după 1990 au produs efecte superficiale la nivelul curriculei, materialelor didactice sau procedurilor de evaluare a elevilor.

Capitolul III

Analiza SWOTT a Administraţiei Şcolilor Sector 6

Am identificarea problemelor strategice pe baza analizei, am stabilit care sunt obiectivele, punctele tari, punctele slabe, ameninţările şi oportunităţile din unităţile de învăţământ din Sectorul 6.

CAPITOLUL I

SERVICIUL EDUCAŢIONAL.

SISTEMUL EDUCAŢIONAL DIN ROMÂNIA

Dimensiunea socială a educaţiei, caracterul ei istoric, dar şi prospectiv reclamă necesitatea ca educaţia să răspundă necontenit unor exigenţe ale educaţiei, realităţii naţionale şi internaţionale.

Prin exercitarea funcţiilor sale, educaţia asigură atât continuitatea civilizaţiei umane într-o anumită zonă geografică şi pe planetă în ansamblu, cât şi schimbările înnoitoare care determină progresul omenirii. Ea a depăşit demult semnificaţia conceptului original „educaţio”. De la educaţie se aşteaptă mult pentru modelarea omului, în conformitate cu zestrea lui ereditară, cu mediul familial şi social, şi poate conduce la performanţe superioare celor obţinute de generaţiile anterioare.

1.1. Conceptul de educaţie

Cuvântul educaţie este de origine latină, derivă din substantivul grecesc “educaţio” care înseamnă creştere, hrănire, cultivare. Conţinutul acest concept a înregistrat o evoluţie contradictorie îmbogăţindu-se şi precizându-se în anumite momente, la unii autori, pentru a se restrânge în anumite momente, la alţi autori până în zilele noastre.

Preview document

Reforma Sistemului Educațional - Pagina 1
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 2
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 3
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 4
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 5
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 6
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 7
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 8
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 9
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 10
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 11
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 12
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 13
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 14
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 15
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 16
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 17
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 18
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 19
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 20
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 21
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 22
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 23
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 24
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 25
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 26
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 27
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 28
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 29
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 30
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 31
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 32
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 33
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 34
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 35
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 36
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 37
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 38
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 39
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 40
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 41
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 42
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 43
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 44
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 45
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 46
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 47
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 48
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 49
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 50
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 51
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 52
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 53
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 54
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 55
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 56
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 57
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 58
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 59
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 60
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 61
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 62
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 63
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 64
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 65
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 66
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 67
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 68
Reforma Sistemului Educațional - Pagina 69

Conținut arhivă zip

  • Reforma Sistemului Educational.doc

Alții au mai descărcat și

Activități specifice domeniului resurse umane în instituțiile publice

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE Activitati specifice domeniului resurselor umane in institutiile publice Rezultatele activitatii desfasurate intr-o...

Analiza Sistemului Educațional

CAPITOLUL 1 Aspecte teoretice si metodologice privind organizarea sistemului de învăţământ preuniversitar Sistemul de învăţământ reprezintă...

Asigurarea Calității Procesului Educațional prin Intermediul Manualului Calității

1. Introducere Misiunea unui sistem public de educaţie este de a oferi cea mai bună educaţie posibilă tuturor copiilor şi tinerilor, o educaţie de...

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Te-ar putea interesa și

Aspecte ale Procesului de Inserție Profesională a Absolvenților de Învățământ Superior pe Piața Muncii din România

Introducere Educaţia şi formarea continuă sunt esenţiale pentru inserţia tinerilor absolvenţi pe piaţa muncii. Învăţământul universitar reprezintă...

Proiectare didactică

Capitolul I Delimitări conceptuale Proiectarea activității instructiv-educative/ proiectarea didactică reprezintă ansamblul de procese și...

Criză și Reformă în Învățământul Românesc

Viitorul unei natiuni este hotarât de modul în care aceasta îsi pregateste tineretul", afirma înca din secolul al XVII-lea marele umanist olandez...

Politica publică în domeniul educației

1) INTRODUCERE Invatamantul romanesc la inceputul mileniului III se prezinta ca un domeniu problematic,dar foarte important,caci pregateste...

E-Learning

A. eLEARNING – O NOUĂ PARADIGMĂ Cele mai durabile şi mai eficiente inovaţii sunt acelea pe care beneficiarul le-a asimilat, adică le-a adoptat...

Raport despre Sistemul de Pregătire Inițială și Continuă a Cadrelor Didactice în Republica Moldova

0. Preliminarii Republica Moldova este situata în sud-estul Europei Centrale, avînd la frontiera de nord, est si sud, Ucraina, iar în Vest,...

Managementul organizației școlare

1. Factorii schimbării în şcoală În cadrul societatii, învatamântul se constituie ca un subsistem particular care se supune în ultima instanta...

Dezvoltare Curriculară

Viitorul unei natiuni este hotarât de modul în care aceasta îsi pregateste tineretul", Erasmus. Este oare posibil sa avem un învatamânt bun în...

Ai nevoie de altceva?