Regimuri Vamale

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 4
CAPITOLUL 1 6
Institutia Vamala 6
CAPITOLUL 2 10
Dispozitii de baza comune regimurilor 10
2.1.Definitii 10
2.2.Cererea de autorizare 10
2.3.Decizia de autorizare 12
2.4.Alte dispozitii aplicabile in functionarea regimului 12
CAPITOLUL 3 18
Clasificarea Regimurilor 18
CAPITOLUL 4 19
Antrepozitarea vamala 19
4.1.Dispoztii generale 19
4.2.Conditii suplimentare aplicabile la acordarea autorizatiei 19
4.3.Evidente operative 20
4.4.Alte dispozitii aplicabile in functionarea regimului 20
CAPITOLUL 5 22
Perfectionarea activa 22
5.1.Dispozitii generale 22
5.2.Conditii suplimentare aplicabile la acordarea autorizatiei 22
5.3.Dispozitii aplicabile in functionarea regimului 23
5.4.Dispozitii aplicabile in functionarea sistemului cu suspendare 24
5.5.Dispozitii aplicabile in functionarea sistemului cu rambursare 25
CAPITOLUL 6 26
Transformarea sub control vamal 26
CAPITOLUL 7 27
Admiterea temporara 27
7.1.Dispozitii generale 27
7.2.Conditii pentru exonerarea totala a drepturilor de import 27
7.3.Dispozitii aplicabile pentru functionarea regimului 35
CAPITOLUL 8 37
Perfectionarea pasiva 37
8.1.Conditii suplimentare privind acordarea autorizatiei 37
8.2.Dispozitii aplicabile in functionarea regimului 37
8.3.Dispozitii referitoare la taxare 38
Concluzii 39
Anexe 40
Bibliografie 66


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Bunurile se introduc sau se scot din tara numai prin birourile vamale.Aceste marfuri sunt supuse operatiuni de vamuire si raman sub supraveghere vamala pana la acordarea liberului de vama.
Bunurile intrate in tara se inscriu in ordinea sosirii la frontiera in registrul de evidenta pe baza documentelor de transport si a celor comerciale; in lipsa documentelor de insotire a marfurilor, inscrierea acestora se face pe baza constatarii de catre autoritatile vamale sau pe baza altor documente prezentate organelor vamale din care sa rezulte marfurile ce urmeaza a fii supuse vamuirii. 
Marfurile inregistrate dupa intrarea in tara sunt indrumate astfel: 
a) catre biroul vamal stabilit de autoritatea vamala sau in alt loc desemnat de aceasta;
b) spre o zona libera cand marfurile sunt destinate acesteia.
In caz de forta majora sau la schimbarea destinatiei stabilite de autoritatea vamala transportatorul este obligat sa sesizeze imediat autoritatea vamala informand totodata despre eventualele pierderi ale marfurilor.
Cand o nava sau o aeronava este indrumata catre un birou vamal sau catre o zona libera si din motive de forta majora este obligat sa faca o escala sau sa stationeze pe domeniul Romaniei, transportatorul este obligat sa informeze fara intarziere autoritatea vamala asupra situatiei intervenite, autoritatea vamala in acest caz stabileste masuri de supraveghere a navei sau aeronavei precum si a bunurilor transportate de acestea.
Prevederile mentionate mai sus nu se aplica bunurilor ce apartin persoanelor fizice precum si a marfurilor aflate la bordul navelor sau aeronavelor care traverseaza marea teritoriala sau apele teritoriele precum si spatial aerian al Romaniei fara sa aiba ca destinatie un port sau un aeroport romanesc.
De-a lungul existentei economiei mondiale s-a demonstrat faptul ca progresul economic al unei tari depinde de mobilizarea resurselor proprii, umane, materiale si financiare. Tarile nu se pot izola de circuitul economic mondial. Participarea la diviziunea internationala a muncii si, implicit, la circuitul economic mondial este de natura sa potenteze eforturile proprii ale fiecarui popor si sa accelereze progresul economic al tuturor statelor.
Cooperarea economica si tehnico-stiintifica internationala constituie, fara indoiala, unul dintre factorii cei mai importanti ai dezvoltarii economice. La extinderea relatiilor economice internationale contribuie numerosi factori cum ar fi: productia de bunuri si servicii, transporturile internationale, informatizarea, formele noi de realizare a tranzactiilor, imbunatatirea cadrului juridic menit sa faciliteze aceasta cooperare, masurile moderne de asigurare impotriva riscurilor, dezvoltarea si generalizarea asigurarilor de bunuri si de persoane precum si modernizarea si informatizarea operatiunilor bancare etc.
Toti acesti factori sunt cuprinsi in diverse sisteme care compun economiile contemporane ale statelor, intre care exista relatii de interdependenta, desfasurate atat in cadrul bilateral cat si multilateral, conform unor reguli stabilite pe seama acordului de vointa intre state. Participarea economiilor nationale contemporane la diviziunea internationala a muncii presupune insa si o protejare a acestora de catre stat, deci o institutie de drept public, prin folosirea diverselor mijloace si tehnici. Una din formele care participa ca element de protectie este reprezentata de SISTEMUL VAMAL.
Acest tip de sistem difera de la un stat la altul in functie de structura organizatorica, politica si comerciala pe care o practica. El este inclus in cadrul general al sistemului economic al statelor participante la schimbul international de marfuri.
Ca obiective principale, la nivel de economie nationala, pe care acest sistem le are in vedere, sunt:
- apararea intereselor economice ale statului
- intocmirea de statistici in activitatea de comert exterior
- aplicarea unei parti a politicii fiscale a statului
- incurajarea activitatilor de export prin diverse forme si mijloace.
Prin prisma acestor obiective putem defini sistemul vamal ca fiind acea structura complexa care cuprinde parghiile utilizate de stat pentru influentarea activitatii vamale, metodele administrative si de conducere, cadrul institutional alcatuit din autoritati cu atributii in domeniul vamal, cadrul juridic, format din legi, decrete, hotarari si alte reglementari cu aplicabilitate in activitatea vamala.
Spatiul geografic in care actioneaza sistemul vamal poarta denumirea de teritoriu vamal, care, de regula, coincide cu teritoriul national al statului in care se aplica un anumit regim vamal, o anumita legislatie vamala.Fapt pentru care am ales ca tema de licenta regimul vamal al Romaniei.
CAPITOLUL 1
Institutia Vamala
In organizarea statului, vama este o institutie complexa care, pe langa rolul ei primordial, fiscal, indeplineste functia de instrument de protectie a economiei nationale si, indirect, un rol social si de aparare a natiunii. 
Cea dintai lege care a organizat in mod unitar vamile romane este Legea generala a vamilor, elaborata la 1 iulie 1875. 
Atat regimul vamal cat si organizarea serviciilor vamale au suferit de atunci o serie de modificari, datorate in primul rand schimbarilor sociale survenite in Romania la sfarsitul secolului XIX si inceputul secolului XX. Astfel, s-a ajuns ca, in perioada interbelica, vamile sa fie administrate de Directia Vamilor, integrata in Ministerul de Finante, conform unei legii organice. Tot in aceeasi perioada a fost emisa o lege privind regimul vamal si organizarea serviciilor vamale si a fost elaborat Tariful vamal. 
Dupa cel de-al doilea razboi mondial, Administratia vamala romana a intrat intr-un proces de reorganizare, aceasta cuprinzand infiintarea in 1973 a Directiei Generale a Vamilor si, ulterior, a Directiilor Regionale Vamale. 
Romania a aderat la Conventia pentru infiintarea unui Consiliu de cooperare vamala, incheiata la Bruxelles la 15 decembrie 1950, prin Decretul Consiliului de Stat nr.980/1968, devenind efectiv membra a Organizatiei Mondiale a Vamilor in anul 1969. 
Incepand cu data de 13 octombrie 2003 Directia Generala a Vamilor a devenit Autoritatea Nationala a Vamilor, functionand in subordinea Autoritatii Nationale de Control, pana in data de 20 ianuarie 2005, cand a trecut in subordinea Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin O.G. nr. 8/2005. 
In prezent, Autoritatea Nationala a Vamilor este organizata si functioneaza in conformitate cu prevederile H.G. nr. 165/2005, avand sarcina de a infaptui politica vamala a Guvernului. Autoritatea Nationala a Vamilor are in subordine 10 Directii Regionale Vamale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Regimuri Vamale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!