Reglementarea Masurilor Preventive

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE 6
CAPITOLUL I LUAREA MASURILOR PREVENTIVE 10
Sectiunea1. Conditiile in care se pot lua masurile preventive 13
Sectiunea 2. Organele judiciare care pot lua masuri preventive si actele prin care pot fi luate aceste masuri 20
Sectiunea 3. Inlocuirea, revocarea si incetarea de drept a masurilor preventive 23
3.1. Inlocuirea masurilor preventive 23
3.2. Revocarea masurilor preventive 25
3.3. Incetarea de drept a masurilor preventive 28
Sectiunea 4. Caile de atac impotriva actelor prin care se dispune asupra luarii, revocarii sau incetarii de drept a masurilor preventive 31
4.1. Consideratii preliminare 31
4.2. Plangerea impotriva ordonantei organului de cercetare penala sau a procurorului privind masura retinerii 32
4.3. Plangerea impotriva ordonantei procurorului privind masurile preventive prevazute in art. 136 lit. b) si c) 32
4.4. Calea de atac impotriva incheierii privind masurile preventive 33
CAPITOLUL II REGLEMENTAREA MASURILOR PREVENTIVE 37
Sectiunea 1. Retinerea 37
1.1 Notiune si justificare 37
1.2. Conditii 38
1.3. Organele competente a dispune luarea masurii 39
1.4. Actele prin care se ia masura retinerii 41
1.5. Durata masurii preventive a retinerii 42
1.6. Particularitati in cazul infractiunilor flagrante 43
Sectiunea 2. Obligarea de a nu parasi localitatea si tara 44
2.1 Obligarea de a nu parasi localitatea 44
Sectiunea 3. Arestarea preventiva 51
3.1. Notiune si justificare 51
3.2. Modalitati de arestare preventiva 52
Sectiunea 4. Prelungirea arestarii inculpatului 65
Sectiunea 5. Dispozitii speciale pentru minori 68
5.1. Drepturile proprii si regimul special pentru minori 68
5.2. Retinerea minorului la dispozitia organului de cercetare penala sau a procurorului 69
5.3. Arestarea preventiva a minorului 69
CAPITOLUL III LIBERAREA PROVIZORIE 71
Sectiunea 1. Notiune si natura juridica 71
1.1 Notiune si justificare 71
1.2. Caracterizarea liberarii provizorii 72
1.3. Natura juridica a liberarii provizorii 73
1.4. Modalitati de liberare provizorie 76
Sectiunea 2. Liberarea provizorie sub control judiciar 76
2.1. Conditiile liberarii 77
2.2. Ridicarea controlului judiciar 78
Sectiunea 3. Liberarea provizorie pe cautiune 79
3.1. Cautiunea 80
3.2. Procedura de liberare provizorie sub control judiciar sau pe cautiune 81
CONCLUZII 83
BIBLIOGRAFIE 84


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Printre dimensiunile definitorii ale statului roman se inscrie si atributul acestuia de a fi un ,,stat de drept" , atribut ce are semnificatia subordonarii statului fata de normele juridice. Problema care se ridica este daca si in ce masura, subordonarea statului fata de drept afecteaza libertatea umana, pentru ca puterea statala si libertatea par imposibil de conciliat in masura in care nimeni nu poate fi liber si constrans in acelasi timp.
Sentimentul libertatii s-a nascut si s-a inaltat odata cu omul, de aceea pentru fiinta umana a fost si va ramane tot atat de fireasca si de legitima cum este insasi existenta. Insa, oricat de intens va fi traita si simtita libertatea umana, ea nu va putea trece niciodata dincolo de limitele pe care conditia sociala le fixeaza sub semnul necesitatii. Traind in societate omul trebuie sa accepte - in scopul realizarii interesului general, a ,,binelui social comun" - limitarea formelor lui de manifestare la dimensiunile rezonabilului. Lucrul acesta se poate infaptui - ceea ce este de preferat - prin autocontrol, dar acesta este o cale nesigura, variabila, aleatorie. Mai sigura este interventia unui factor exterior, constituit in societate prin forta coercitiva cu care este inzestrata puterea publica. Este o cale ce are avantajul permanentei, proportionalitatii, posibilitatii de a fi controlata. 
Constrangerea institutionalizata este nu numai o dimensiune exclusiva a puterii publice dar este si dimensiunea ei esentiala. Desigur, ca metoda de conducere a puterii de stat, are prioritate convingerea, constrangerea avand un rol subsidiar, dar ea este omniprezenta. Orice societate organizata statal dispune de o forta coercitiva, variind doar formele de realizare a constrangerii, intensitatea acesteia, precum si raporturile dintre constrangere si convingere. 
Asa cum se exprima un prestigios autor , ,,relatia dintre libertate si constrangere trebuie sa fie rationala, pentru ca din acest raport rezulta veritabilul simbol al unei civilizatii care poarta denumirea de stat de drept"; orice exagerare intr-un sens sau altul este pagubitoare atat pentru individ cat si pentru colectivitate. In ansamblu ,,Libertatea fara autoritate se altereaza, autoritatea fara libertate degenereaza" . Postularea exclusiva a libertatii echivaleaza cu voluntarismul, pe cand postularea exclusiva a constrangerii conduce la negarea omului, la transformarea lui intr-un simplu obiect al puterii. De aceea trebuie cautat echilibrul intre cele doua ,,forte" si stabilita o anumita masura. Aici intervine dreptul, oferindu-si ,,bunele oficii". Prin reguli de comportament, exprimand vointa generala sau majoritatii membrilor societatii, regulile de drept modereaza inclinatia iminenta naturii umane spre o libertate absolut neconditionata. Si tot dreptul controleaza ,,constrangerea", o proportionalizeaza si o inscrie in proceduri de natura sa-i impiedice excesul, orientand-o nu atat impotriva celui sanctionabil, cat mai ales in scopul apararii interesului general. Deci dreptul nu se limiteaza la o institutie sau la a institui si legitima constrangerea, ci o incadreaza intr-un sistem de mijloace si produceri de natura sa-i impiedice degenerescenta. Asadar, atenuarea unui posibil conflict intre libertate si constrangere se poate realiza prin limitarea adecvata a libertatii individului, dar si a formelor si intensitatii constrangerii.
Ideea de mai sus se regaseste si in documentele internationale pentru protectia drepturilor omului . Ilustrativ, in acest sens, este art. 29 din ,,Declaratia universala a drepturilor omului", care prevede ca: ,,fiecare persoana este supusa, in exercitarea drepturilor sale unor ingradiri prevazute de lege, in scopul asigurarii si respectului drepturilor si libertatilor altora si in scopul satisfacerii exigentelor cerute de morala, de ordinea publica si de bunastarea generala, intr-o societate democrata" .


Fisiere in arhiva (1):

  • Reglementarea Masurilor Preventive.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!