Relatia dintre Adolescenti si Parinti Privind Perceptia si Dezvoltarea Personalitatii

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENT.4
CAPITOLUL I ADOLESCENTA.6 
1.1. Adolescenta - scurta prezentare generala.6
1.2. Relatia adolescenti si parintii.9
1.3. Rezumat.12
CAPITOLUL II ASPECTE GENERALE PRIVIND FAMILIA.13
2.1. Scurt istoric al vietii familiale (Familia).13
2.2. Structura si functiile familiei contemporane.15
2.3. Statutul social al familiei in tara noastra.17
2.4. Responsabilitati specifice ale educatiei copilului in familie.18
2.5. Rolul familiei in dezvoltarea personalitatii adolescentului.20
2.6. Rezumat. 23 
CAPITOLUL III DEZVOLTAREA PERSONALITATII. 24
3.1. Definirea personalitatii.24
3.2. Formarea si dezvoltarea personalitatii.24 
3.3. Dialogul familial, factor important in dezvoltarea personalitati adolescentului.27
3.4. Rezumat.31
CAPITOLUL IV CERCETARI CONSTATATIVE.32
4.1. Scopul,obiective,ipoteze.32
4.2. Metodologia de lucru si lotul investigat.32
4.3. Instrumente de cercetare.35
4.3.1.Teste aplicate.37
4.3.2.Prezentarea testelor aplicate.37
4.4. Procedura de lucru.41
4.5. Analiza si interpretarea datelor.41
4.5.1.Analiza chestionarului " Relatia dintre adolescenti si parinti privind perceptia". 44
4.5.2. Analiza chestionarului HSPQ (HIGH SCHOOL PERSONALITY QUESTIONNAIRE). 46
4.6. Ipoteze si verificarea ipotezelor.48
4.6.1. Ipoteze .48
4.6.2.Verificarea ipotezelor.48 4.7.Rezumat.51
Concluzii.52
Bibliografie.53 
Anexa - Relatia dintre adolescenti si parinti privind perceptia .55


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Adolescenta este perioada unor spectaculoase evolutii si transformari psihosomatice si psihosociale.Este vorba de acele transformari care vor conduce treptat la cristalizarea si stabilizarea celor mai multe dintre structurile psihice ale adolescentului.
Desi traseele pe care evolueaza acest proces sunt sinuoase, complicate, presarate cu numeroase bariere si dificultati, desi procesul ca atare poate fi mai calm sau mai navalnic, cu devansari spectaculoase, dar si cu intarzieri descurajante, la sfarsitul acestui proces ne vom afla in fata prezentei unor structuri psihice bine inchegate si cu un grad mare de mobilitate. 
Acum au loc dramaticele confruntari dintre comportamentele impreunate de atitudinile copilaresti si cele solicitate de noile cadre sociale in care actioneaza adolescentul si carora el trebuie sa le faca fata, dintre aspiratiile sale marete si posibilitatile inca limitate de care dispune pentru traducerea lor in fapt, din ceea ce doreste societatea de la el si ceea ce da el sau poate sa dea, dintre ceea ce cere el de la viata si ceea ce ii poate oferi viata. 
Considerand ca dezvoltarea personalitatii este o problema de actualitate datorita faptului ca tot mai multi adolescenti isi formeaza o personalitate deficitara, in paginile cercetarii de fata doresc sa descopar si sa evidentiez care sunt motivele pentru care acest fenomen are loc. 
Diferite studii si cercetari au demonstrat faptul ca dezvoltarea personalitatii adolescentului nu poate fi realizata decat in cadrul matricei familiale, atat modelele de educatie cat si calitatile afective si instrumentale ale mediului familial creeaza premise puternice pentru evolutia armonioasa a adolescentului, fata de care parintii au o responsabilitate fundamentala. 
Fiziologia copilului poate fi profund marcata de modul in care parintii raspund trebuintelor sale de hrana, protectie, afectiune si ingrijire, dupa cum dezvoltarea aptitudinilor sale nu se poate face decat in prezenta ambilor parinti. Daca unul din ei absenteaza din caminul sau, intre parinti exista conflicte, copilul va dezvolta tendinte si norme contradictorii care vor impiedica evolutia sa corespunzatoare. 
Prin prezenta acestei lucrari doresc sa subliniez rolul important care-l joaca familia in dezvoltarea personalitatii adolescentului, parintii fiind persoanele care trebuie sa se implice activ in clarificarea problemelor si framantarilor adolescentilor, specifice perioadei adolescentei. 
La nivel empiric este cunoscut faptul ca mama are o mai stransa relatie cu copilul sau adolescent decat tatal, dar in paginile urmatoare doresc sa evidentiez faptul ca o relatie afectiva pozitiva cu ambii parintii duce la dezvoltarea armonioasa a personalitatii la adolescenti, totodata, voi incerca sa validez aceasta afirmatie printr-o cercetare stiintifica.
Lucrarea este deschisa cu un prim capitol numit "Adolescenta". Aceasta fiind o etapa din viata fiecarui om. Trecerea de la copilarie la adolescenta este una din cele mai importante etape a unei persoane, iar pentru asta relatia unui adolescent cu parintii contribuie foarte mult la dezvoltarea fizica si morala a acestuia.
Urmatorul capitol, cel de-al doilea face referire la aspectele generale privind familia.Familia este alcatuita dintr-un grup de persoane in care comunicarea, intelegerea, dragostea nu trebui sa lipseasca.Relatiile dintre membrii familiei au o mare influnta asupra copilului si il poate invata pe acesta ce este bine si ce este rau.
In capitolul al trei care se refera la dezvoltarea peronalitatii este pus in evidenta un factor important fiind dialogul familial.Comunicarea dintre parinte si copil este importanta deoarece isi poate definii calitatiile si defectele lui si pot afla pasiunile,dorintele ajugand la propria parere despre personalitatea lui.
Capitolul al patrulea este descris cu un titlu semnificativ cercetari constatative care cuprinde obiectivele generale si specifice atigand multe puncte de reper cum ar fi relatia dintre parinti si adolescenti, ipoteze, verificarea ipotezelor ,acestea facandu-se cu ajutorul chestionarului HSPQ si cu ajutorul testului Student care va caracteriza relatia pozitiva parinte si adolescent ce se coreleaza direct cu indicatorii de personalitate ai adolescentului,unde exista diferente in ce priveste perceptia relatiei parinti si adolescenti in functie de genul biologic al parintelui si ca existenta unei relatii afective pozitiva cu parintii conduce la dezvoltarea increderii in propria persoana la adolescent.Testul Student ceea ce inseamna ca exista diferente in ceea ce priveste perceptia relatiei parintelui de gen feminin, evidentiind o mai buna perceptie a relatiei cu adolescentii lor, comparativ cu parintele de gen masculin potrivit careia exista diferente semnificative in ce priveste perceptia relatiei parinti si adolescenti in functie de genul biologic al parintelui, in sensul ca mamele au o mai mai buna perceptie a relatiei lor cu copilul adolescent, comparativ cu parintele de gen masculin.
Capitolul I Adolescenta
1.1. Adolescenta - scurta prezentare generala
Adolescenta, perioada vietii care se situeaza intre copilarie (pe care o continua) si viata adulta. Este o perioada care se caracterizeaza prin importante trasformarii corporale, dar mai ales psihice (emotionale), cerebrale si sociale. Fara a fi bine delimitata, se considera ca se sfarseste odata cu incetarea cresterii organismului, adica intre 18-20 chiar 24 de ani.
Adolescentul este nonconformist si un luptator activ pentru indeplinirea dorintelor sale un original in adaptarea la lumea inconjuratoare unde este frecvent pus intr-o situatie echivoca intr-un cat el a depasit copilaria de care se desparte demonstrativ,dispune de capacitati similare cu cele ale adultilor,dar inca nu este acceptat ca un egal in cercul acestora,in aceste conditii el se integreaza in grupele celor de aceeasi varsta cu care are mari afinitati.Grupurile de adolescentii sunt foarte coezive si exercita o puternica toleranta reciproca si exercita o puternica influenta asupra personalitatii tinerilor.
Modificarile fizice incepute in timpul pubertatii se continua in aceasta perioada, se constata o stabilizare a cresterii in greutate si inaltime (acest fenomen se coreleaza cu alimentatia si conditiile de activitate).(Anca Munteanu,1998,Psihologia copilului si a adolescentului ,Editura Augusta,Timisoara,pp 78-79).
Cresterea cunoaste unele particularitati legate de sex, realizandu-se in final aspectul masculin sau feminin al tipului constitutional.
Este perioada in care capacitatea de dezvoltare si de adaptare la stres atinge maturitatea caracteristica adultului. La inceputul adolescentei se accentueaza dezvoltarea musculara atat la fete cat si la baieti existand diferente in dezvoltarea cresterii si comportamentului. Adaptarile la solicitarile impuse de efortul fizic, in special la baieti, sunt foarte eficiente si adecvate. ( Badiu Gheorghe, Papari , A. -1999, Adaptologie la stress uman, Constanta. Editura Fundatiei Andrei Saguna,pag.225.)


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatia dintre Adolescenti si Parinti Privind Perceptia si Dezvoltarea Personalitatii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!