Relatia dintre Motivatia in Munca si Cultura Organizationala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL I - CULTURA ORGANIZATIONALA IN FIRMELE ROMANESTI
1.1. Caracteristici ale comportamentelor manageriale romanesti 3
1.1.1.Adaptarea culturii manageriale la cerintele organizatiei 4
1.1.2. Functiile culturii manageriale 4
1.2. Cultura organizationala ; cultura manageriala si caracteristicile sale 5
1.2.1. Functiile si componentele culturii organizationale 6
1.2.2. Clasificarea culturii organizationale 7
1.3. Valorile predominante din cultura organizationala romaneasca 7
1.3.1. Valorile manageriale din organizatiile romanesti 8
1.3.2.Cultura organizationala si schimbarea 8
1.3.3. Cultura organizationala si atitudinea fata de munca 9
CAPITOLUL II - MOTIVAREA SI MOTIVATIA MUNCII
2.1. Diferentele interculturale si motivatia muncii 10
2.2. Integrarea diferitelor teorii motivationale 10
2.3.Strategii ale motivatiei si factorii care le influeteaza 11
2.4. Teorii ale motivarii 12
2.5. Modalitati de motivare 12
CAPITOLUL III - MOTIVATIA SI CULTURA ORGANIZATIONALA IN SISTEMUL BANCAR DIN JUDETUL ARGES - STUDIU DE CAZ
3.1. Prezentarea sistemului bancar din judetul Arges 13
3.2. Obiective si ipoteze ale studiului de caz 13
3.3.Variabile 14
3.4.Metode 14
CAPITOLUL IV - REZULTATELE CERCETARII
4.1. Prezentarea si analiza datelor 19
4.1.1. Analiza descriptiva a datelor 19
4.1.2.Analiza deductibila a datelor 29
4.2. Interpretarea psihologica a datelor statistice 41
CONCLUZII SI RECOMANDARI 45
BIBLIOGRAFIE 46
ANEXE 47


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In ultimii ani, societatea romaneasca trece printr-o perioada caracterizata de o continua schimbare sociala: se schimba normele sociale, stilul de viata, obiectivele personale; si toate aceste schimbari se lovesc de o mentalitate colectivista, asistentiala, in care statului i se atribuie roluri pe care acesta nu si le mai poate asuma. Rezultatul acestei confruntari este o cautare continua a romanilor pentru gasirea solutiilor si a modalitatilor eficiente de supravietuire in acest context dinamic. Astfel, in cadrul oricarei firme din contextul organizational romanesc, indiferent de dimensiunile acesteia si de specificul ei de activitate, motivarea este un termen des utilizat.
Complexitatea conceptului face dificila o definitie simpla, unanim acceptata. Nu a fost posibil inca sa se gaseasca un raspuns multumitor la intrebarea: "Ce anume ii face pe lucratori sa munceasca eficient?". Dificultatea este determinata de faptul ca orice cercetator trebuie sa faca unele presupuneri privind motivele comportamentului pe care l-a observat sau inregistrat. Astfel ca, in toate rationamentele privitoare la motivare va exista intotdeauna un anumit grad de subiectivitate.
Dinamica organizatiilor romanesti constituie unul dintre cei mai buni indicatori ai schimbarii sociale prin care trece Romania: somajul functional, falimentele, mentalitatea taraneasca a muncitorilor, lipsa sistemelor de evaluare si motivare a personalului, calitatea uneori indoielnica a produselor sunt indicatori pertinenti ai disfunctionalitatii societatii romanesti.
Legatura dintre teoria motivationala si practica manageriala este vitala pentru reusita in management. Oamenii sunt cea mai importanta categorie de active dintr-o intreprindere si, totodata, singurul activ care poate sa actioneze impotriva scopurilor organizatiei. In acest sens, efortul de a cunoaste mecanismele care stau la baza comportamentelor salariatilor nu este greu de inteles, dar este in acelasi timp util. Dar oamenii actioneaza intr-un context. Acesta este reprezentat de cultura din organizatia respectiva. De cele mai multe ori, ea este constituita din valorile, comportamentele si practicile manageriale. Nu este un lucru deloc usor sa se contureze un astfel de context favorabil tuturor angajatilor. Si cu cat numarul de angajati este mai mare cu atat este mai dificil de realizat acest lucru. E nevoie de multa munca din partea tuturor si de asemenea, de multa implicare care rezulta ca urmare a schimburilor, a asteptarilor reciproce existente intre individ si organizatie.
Implicarea rezulta dintr-un proces de identificare a individului in cadrul organizatiei. Ea insista asupra aspectelor afective ale relatiei dintre individ si organizatie care nu se poate construi decat in timp mai indelungat.
Exista situatii frecvente in care tinerii licentiati sunt puternic implicati la inceputul carierei, avand in vedere dorinta lor de a castiga experienta la care se adauga si entuziasmul oferit de varsta; dorinta de a se afirma, de a se remarca. S-a observat ca aceasta implicare incepe sa se diminueze atunci cand experienta devine un "capital" pe piata muncii. Fiecare firma are o anumita personalitate, un anumit fel de a face lucrurile. 
Felul de a solutiona problemele este dat de cultura firmei, care reprezinta sufletul unei organizatii, ce actioneaza dincolo de reguli si proceduri scrise, organigrame si regulamente. Cultura influenteaza felul de a gandi, de a simti, de a se imbraca, de a vorbi si de a actiona al membrilor unei organizatii.
Cultura solida este unul dintre cele mai puternice instrumente pe care un manager il poate folosi. Cu cat organizatia se dezvolta, cu atat mai repede devine imposibil pentru managerul general sa se implice personal in fiecare decizie. Cel mult, managerul poate spera ca toate persoanele care iau decizii in organizatie o vor face intr-un mod care este consecvent cu scopurile companiei, dar in acest caz apare din nou o alta discutie despre procesul de motivare. Suma tuturor deciziilor individuale luate de diferiti angajati trebuie sa aiba efect cumulativ asupra directiei in care managerul doreste sa conduca organizatia. Singurul mod de realizare al acestui deziderat este ca organizatia sa dezvolte valori puternice pe care angajatii sa le foloseasca instinctiv drept criteriu in activitatile lor de luare a deciziilor individuale. Cu alte cuvinte, o cultura puternica este esentiala pentru luarea de decizii consistente pe masura ce marimea organizatiei se extinde. In mod similar, devine imposibil pentru managerul general sa participe sau sa coordoneze fiecare proces ce rezolva probleme si creeaza valori in organizatie. Inevitabil, cat timp o organizatie se dezvolta, aceste lucruri trebuie facute de cat mai multe persoane, managerul fiind liantul necesar sa asigure armonizarea iesirilor fiecarui proces cu scopurile strategice ale companiei.
In acest sens, unul din obiectivele acestei lucrari a fost acela de a realiza un cadru general teoretic al tipurilor de cultura care sa fie motivante pentru angajati deoarece este foarte important pentru toti membrii firmei sa se simta integrati in organizatia ai carei membrii constituenti sunt deja. 
Un alt aspect al acestei cercetari a fost reprezentat de realizarea unui cadru general teoretic-aplicativ al tipurilor de culturi organizationale si tipurilor de motivatii in munca. Este interesant de aflat cat de mult difera tipurile de culturi intre ele si mai ales in ce consta diferentele acestea si cum pot ele genera alte tipuri diferite de motivatii la angajati. 
In fine, cel de-al treilea obiectiv al prezentei lucrari a constat in investigarea gradului in care difera tipurile de culturi organizationale si tipurile de motivatii in munca.
De aceea, o astfel de cultura eficienta - in cadrul careia cele mai bune moduri de rezolvare a problemelor sunt instinctiv asumate de catre toti membrii organizatiei -este un instrument puternic prin care, managerii buni asigura implementarea strategiei firmei. Privita din acest punct de vedere, subiectul de cercetare al prezentei lucrari de licenta- relatia dintre motivatia in munca si cultura organizationala- este justificata.
CAPITOLUL I
CULTURA ORGANIZATIONALA IN FIRMELE ROMANESTI
1.1.Caracteristici ale comportamentelor manageriale romanesti
Avand in vedere ca managerii sunt elemente-cheie in orice organizatie, tot ei sunt si cei care genereaza un tipar de cultura organizationala. 
In urma studiilor s-a putut pune in evidenta trasaturi caracteristice ale comportamentelor manageriale si ale culturii organizationale in Romania. 
Se afirma ca in Romania comportamentul managerial si cultura organizationala sunt rezultatul influentei mediului macropolitic si economic, ceea ce imprima o serie de caracteristici, ce vor fi abordate mai jos 
S-a idenificat existenta ,,unui spirit intreprinzator"recunoscut in practica prin tendinta de a modifica catusi de putin, de a se adapta cerintelor. Caracteristic perioadei de dinainte de '89, era faptul ca atitudinea de rezistenta pasiva avea rolul de a face acceptabila viata in organizatii si dupa aceasta perioada, ea s-a prezentat ca o modalitate de a neutraliza programele de schimbare organizationala. In prezent se identifica o rezistenta la orice schimbare, oricat de benefica ar putea fi aceasta. La aceasta se mai adauga, o necesitate de a aduce ceva nou mai des, la produse, ceea ce conduce la o inconstanta care deseori se soldeaza cu o degradare rapida a produselor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatia dintre Motivatia in Munca si Cultura Organizationala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!