Relatia Dintre Stilul de Leadership si Strategiile Motivationale Aplicate de Leader

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Procesul ce determina in mod indispensabil adaptabilitatea, mai cu seama celor care conduc resursele umane si inclusiv performantele profesionale al acestora, este dinamica organizationala. 
O impotanta deosebita in dezvoltarea organizationala o reprezinta stilul de leadership, gradul de acceptabilitate la initiative si propuneri. Fiecare organizatie are un specific al activitatii desfasurate ce reclama un stil de leadership specific. Coordonatele stilului de leadership sunt compuse din misiunile, structura organizatiei si de oamenii ce formeaza organizatia.
Pentru a fi un bun lider, nu este suficient sa fii specialist, asadar cei ce vor fi avansati in functii de conducere, isi vor face o imagine de ansamblu cu munca ce o vor depune, dar in acelasi timp vor descoperi ca exista o diferenta mare intre a cunoaste sa faci un lucru si a-i convinge pe altii sa-l faca. 
Liderul este drept raspunzator in a-si face viziunea cat mai relevanta pentru subordonati, si motivarea acestora in procesul de concretizare a viziunii. Astfel, un lider bun este cel care are abilitatea in a-i motiva, inspira si determina pe cei din jur in a-l urma. Componentele principale ale leadershipului sunt viziunea si integritatea. Orientarea liderului spre viitor este data de viziune, iar cele ce il fac sa traiasca in prezent sunt integritatea si realisuml.
Lucrarea de fata, cu tema "Relatiile dintre stilurile de leadership si strategiile motivationale adoptate de leader", doreste sa arate legatura puternica dintre stilurile de ledership si strategiile folosite de lideri in motivarea subalternilor. Se va incerca oferirea catorva aspecte cu privire la principalele teorii si pareri privind notiunea de stil de lidership. Societatea pentru care am optat sa fac analiza este Sc. Carrefour Romania, fiind o societate ce activeaza in domeniul comertului. Am abordat aspecte cu privire la stilul de leadership si strategiile motivationale adoptate de lideri din cadrul companiei Carrefour Era, alegerea facuta fiind motivata de succesul remarcabil al companiei pe parcursul anilor in domeniul activat. Succesul este rezultatul unei corelatii adecvate intre stilul de ledership abordat de liderii companiei si strategiile motivationale corespunzatoare, unde angajatul este prioritar. Aceasta este structurata pe trei capitole, avand doua parti.
Capitolul 1, "Legatura dintre leadership si motivarea angajatilor", cuprinde notiuni teoretice despre leadership si teorii motivationale. Pentru inceput accentul cade pe importanta rolului liderului in motivarea angajatilor, prin definirea caracteristicilor si responsabilitatilor acestuia, stiind ca este acea persoana care detine o pozitie superioara in domeniul sau, ce este 
capabil sa exercite un anumit grad de control sau influenta asupra altor persoane, obtinand rezultate remarcabile cu o eficienta certa, indiferent de dificultati si fara a renunta sa fie atent cu oamenii. Apoi se defineste conceptul de leadership, stilurile si importata acestora in motivarea angajatilor, deoarece este modul prin care liderul ofera directie si punere in aplicare a planurilor. Teoria motivatiei analizeaza procesul motivatiei, ce explica cum se poarta oamenii in cadrul muncii in urma eforturilor depuse si al sensului in care actioneaza, si descrie modul prin care organizatiile ii pot stimula pe oameni sa-si utilizeze capacitatile si eforturile nu numai pentru satisfacerea nevoilor proprii, ci si pentru promovarea obiectivelor organizatiei.
Capitolul 2, prezinta "Strategiile motivationale in corelatie cu stilurile de leadership" ce combina stilurile de leadership adoptate de lideri cu strategiile motivationale, utilizate pentru a satisface nevoile angajatilor. Pentru a putea sa-si motiveze sau influenta angajatii sa munceasca mai bine liderii sunt intr-o continua dezvoltare, deoarece se pleaca de la ideea ca acestia au posibilitatea de a asigura cantitatea si calitatea performantelor subalternilor.
Capitolul 3 al lucrarii constituie analiza asupra corelatiilor dintre stilurile de leadership si strategiile motivationale adoptate la nivelul Companiei Carrefour Era Iasi. Pentru realizarea acestui studiu de caz s-a folosit ca metoda ancheta pe baza de chestionar. Scopul chestionarului realizat este analizarea metodelor de leadership la nivel mediu si de prima linie, modalitatile principalele de care dispun liderii pentru a-si motiva angajatii dar totodata si impactul creat prin aceste modalitati de dezvoltare a abilitatilor de leadership asupra managerilor de prima linie. 
Intrucat nu exista o varianta prestabilita in alegerea unui stil de leadership, fiecare conducator isi pune amprenta asupra stilului abordat, dezvoltand diferite abilitati de a gestiona potentialul uman al unei firme.
Capitolul 1. Legatura dintre leadership si motivarea angajatilor
Intr-o organizatie o importanta mare este acordata relatiei dintre leadership si nevoile motivationale ale angajatilor. Cercetarea lui Maslow, axata pe performantele de varf, demonstreaza nevoia de reciprocitate de organizare colectiva in ceea ce priveste relatia dintre lider si angajati. Un lider bine pregatit trebuie sa fie apt sa ia decizii eficiente, trebuie sa aprecieze munca angajatilor sai si sa o recompenseze echitabil. Cercetatorii au demonstrat ca liderii au o gama diversificata de procedee prin care isi pot cunoaste si conduce subordonatii, plecand de la un stil de lider pasiv, apoi folosind unul tranzactional, ajungand la stilul cel mai activ in activitatile angajatilor si anume cel trasformational, utilizand multitudinea de strategii motivationale axate pe nevoile acestora.


Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Carti
1. Armstrong, M., Managementul resurselor umane, Ed. CODECS, 2003
2. Burdus, E.,"Tratat de management", Editia a II-a, Ed. Pro Universitaria Bucuresti, 2012
3. Buzea, C.,"Motivatia - Teorii si practici", Ed. Institutul European, 2010
4. Clipa, C., "Comportamanetul organizational supor de curs", 2011
5. Cornescu, V., Curteanu, D., Marinescu, P., Toma, S., "Management de la teorie la practica", Ed. Universitatii Bucuresti,2004
6. Craiovan, M.P.,"Introducere in psihologia resurselor umane", Ed. Universitara Bucuresti, 2006
7. Duica, A., Management, Ed. Bibliotheca Targoviste, 2008
8. Duluc, A.,"Leadership et confience", Ed. Dunod Paris, 2000
9. Gazzard, N., Hodyson, V., Owen, H., "Manual de leadership - ghid practic pentru un leadership eficient", Ed. Codecs, 2006
10. Manfred, F.R. Kets de Vries, Leadership - arta si maiestria de a conduce, Ed. CODECS, 2003
11. Mititelu, Z., "Leadership si management", Ed. Polirom Iasi, 2004
12. Nica, P., Iftimescu, A., Management, concepte si aplicatii, Ed. Sedcom Libris, 2008
13. Niklarz, H., S.,"Totul despre motivare", Ed. Rentrop&Straton Bucuresti,2003
14. Pasa, F., Cresterea eficientei activitatii angajatilor, tehnici si proceduri, Ed. Tribuna Economica Bucuresti, 2012
15. Panisoara, G., Panisoara, I. O., Managementul resurselor umane, Editia a II-a, Ed. Polirom 2007
16. Prodan, A.,"Managementul de succes - Motivatie si comportament", Ed. Polirom Iasi, 1999
17. Prodan, A.,"Managementul Resurselor Umane", Ed. Sedcom Libris Iasi, 2006
18. Rilea, V., Leadership - teorii, modele si aplicatii, Ed. Lumenn Iasi, 2006
19. Sauret, J.M., Managementul postmodern, Ed. C.H. Beck Bucuresti, 2012
20. Savage, J., Zigler, Z., "Motivatia", Ed. Businesstech 2005
21. Sirota, D., Mischkind, L. A., Meltzer, M. I., Motivarea angajatilor, Ed. All, 2010
22. Stanciu, S., Ionescu, M. A., Cultura si comportament organizational, Ed. Comunicare.ro, 2005
23. Stanciu, S., Ionescu, M., Leovaridis, C., Stanescu, D., Managementul resurselor umane, Ed. Comunicare.ro, 2010
24. Tellier, Y., Roventa-Frumusani, D.,"Resurse umane si dezvoltare organizationala", Ed. Cavallioti, 1999
25. Varzaru, M., Tumbar, C., Constantinesc, D., Schiopoiu, A., Budica, I., Craciun, L., Managementul resurselor umane VADEMECUM, Ed. Universitaria Craiova, 2005
26. Zlate, M., Leadership si management, Ed. Polirom Iasi, 2004


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!