Relația joc-invățare la vârsta preșcolară

Licență
8/10 (4 voturi)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 71 în total
Cuvinte : 15761
Mărime: 229.65KB (arhivat)
Publicat de: Iuliu Chiș
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. 1 Introducere 6
  2. 2 Jocul didactic 9
  3. 2a 2.1. – definitie 9
  4. 2b 2.2. – tipologie 12
  5. 2c 2.3. – particularitatile jocului la prescolari 21
  6. 3 Invatarea 27
  7. 3a 3.1. – definitie 27
  8. 3b 3.2. – tipologie 29
  9. 3c 3.3. – particularitatile invatarii la prescolari 32
  10. 4 Relatia joc – invatare la prescolari 36
  11. 4a 4.1. – relatia joc – invatare 36
  12. 4b 4.2. – proiecte didactice 43
  13. 5 Concluzii 68
  14. 6 Bibliografie 70

Extras din licență

I. INTRODUCERE

Cereintele mereu crescande ale societatii contemporane impun invatamantului actual sarcini importante care sa determine cresterea calitatii lui

Este necesar, pentru aceasta, sa se utilizeze,in desfasurarea procesului de invatamant, cele mai eficiente cai,cele mai variate metode si mijloace care sa asigure si sa stimuleze, in acelasi timp, cresterea ritmului de instruire a cunostintelor.

Unul dintre aceste mijloace, folosite atat de frecvent in procesul de instruire si educare a prescolarilor care si-a dovedit eficienta din ce in ce mai mult in ultimul timp, este jocul didactic.

Rolul si importanta jocului didactic consta in faptul ca el faciliteaza procesul de asimilare, fitare si consolidare a cunostintelor, iar datorita caracterului sau formativ, influenteaza dezvoltarea personalitatii copilului. El este si un important mijloc de educatie intelectuala , pune in valoare si antreneaza capacitatile creatoare ale prescolarului.

Motivele pentru care m-au determinat sa aleg jocul si invatarea ca instrumente de instruire si educare determinate in activitatea zilnica la gradinita sunt multiple. Cel mai important dintre ele mi se pare a fi acela ca ele corespund perfect particularitatilor de varsta ale prescolarilor.

Jocul stimuleaza interesul si curiozitatea prescolarului, favorizand acumularea unei mari cantitati de cunostinte intra-un timp redus si , aparent fara efort.

Prin joc copilul invata cu placere, devine interesat fata de activitatea care se desfasoara.

Cu timpul, jocul schimba comportamentul unor copii timizi, nesiguri. El stimuleaza si modeleaza procesele afectiv-emotionale,imbogatind viata afectiva a copiilor si sjutandu-i sa-si stapaneasca emotiile.

Prin joc copilul ne daruieste tot ce are el mai bun, atat ca forte fizice, cat si ca valori morale. El contribuie la formarea personalitatii copilului si creeaza o ambianta de cooperare.

Datorita continutului sau practic, jocul didactic pare a fi cel mai eficient mijloc de activizare a intregii grupe de prescolari, potrivit formarii deprinderilor practice elementare si de munca organizata , dezvoltand spiritul de echipa, de intra - ajutorare.

Se poate considera ca, focurile constituie o adevarata scoala de educatie, a conduitei, a fanteziei si imaginatiei. Ele formeaza atentia,spiritul de observatie si redare(povesiri), perseverenta, indemanarea , ordinea, abilitatea, perspicacitatea , darzenia, promptitudinea, contribuind astfel la dezvoltarea si antrenarea capacitatilor fizice si intelectuale, a trasaturilor de caracter.

Jocul reprezinta in acelasi timp, o activitate in procesul careia se modeleaza dimensiunile etice ale conduitei. Cinstea, corectitudinea,onestitatea au in joc un caracter dominant.

Folosit cu pricepere si tact pedagogic jocul reuseste sa inlature si sa previna ramanerea in urma la invatatura a prescolarilor cu o intelegere mai greoaie.

Toti marii psihologi si pedagogi au acordat o importanta deosebita jocului in formarea si dezvoltarea copilului pentru viata.

J.Chateau spunea despre copilarie ca acesta este "ucenicia necesara varstei mature si nu putem ignora din acesta perioada jocul - acest impuls irezistibil prin care copilul isi modeleaza el insusi propria statuie".

A.I.Makarenko afrma ca " jocul il pregateste pe copil pentru munca de mai tarziu ", Ed.Claparede spunea ca " jocul pregateste viitorul, satisfacand necesitatile prezente."

Toate acestea mi-au intarit convigerea ca folosind jocul in procesul instructiv-educativ voi reusi sa cunosc mai usor si mai bine personalitatea prescolalilor,incat de la grupa mica si contirbutia pe care acesta o aduce in instruirea si educarea acestora, ma va ajuta sa cladesc mai usor intregul edificiu al cunoasterii, pe care prescolarii sa-l dobandeasca cu usurinta si placere.

Lucrarea de fata isi propune sa analizeze rezultatele obtinute de prescolari,in urma folosirii jocului,pentru a preveni ramanerea in urma la invatatura si pentru insusirea cu mai multa usurinta a cunostintelor.

Deoarece gradinita este institutia specializata in formarea fizica si intelectuala a copiilor,ea trebuie sa cultive jocul si invatarea ca forme dominante de de organizare a activitatii,prin care se clasifica si se largeste orizontul vietii copilului si nu ca simple momente recreative.

Copii trebuie sa invete jucandu-se caci, asa afirma Henri Walton " jocul este activitatea prin care copilul cucereste increderea in fortele sale". De aceea , orele de invatare trebuie sa alterneze cu cele de joc. Intre 3 si 6 ani invatarea apare frecvent in impletirea cu jocul, iar la cei mari si ca activitate de sine statatoare atat in forme spontane cat si organizate.

In programul zilnic al prescolalilor intervin schimbari impuse de ponderea care o are acum gradinita , schimbari care nu diminueaza insa dorinta de joc, jocul ramanand o problema majora in timpul intregii copilarii.

In familie,jocul se desfsoara intra-o maiera distractiva, devenind un mijloc placut de petrecere a timpului liber. La gradinita , acesta este inlocuit cu jocul didactic.

Fiind o acitvitate preferata de prescolari mi-am propus sa inlocuiesc momente importante ale activitatilor cu jocuri didactice sau elemente de joc, care sa favorizeze adaptarea cu usurinta a prescolalilor la activitatea dominanta-invatarea.

Am organizat jocuri didactice la toate activitatile , in orice moment al acestora , in functie de obiectivele urmarite , considerandu - le nu ca simple divertismente, ci, mijloace pretioase de invatare.

Preview document

Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 1
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 2
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 3
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 4
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 5
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 6
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 7
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 8
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 9
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 10
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 11
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 12
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 13
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 14
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 15
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 16
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 17
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 18
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 19
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 20
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 21
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 22
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 23
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 24
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 25
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 26
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 27
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 28
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 29
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 30
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 31
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 32
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 33
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 34
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 35
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 36
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 37
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 38
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 39
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 40
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 41
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 42
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 43
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 44
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 45
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 46
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 47
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 48
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 49
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 50
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 51
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 52
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 53
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 54
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 55
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 56
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 57
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 58
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 59
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 60
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 61
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 62
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 63
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 64
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 65
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 66
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 67
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 68
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 69
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 70
Relația joc-invățare la vârsta preșcolară - Pagina 71

Conținut arhivă zip

  • Relatia Joc-Invatare la Varsta Prescolara.doc

Alții au mai descărcat și

Utilizarea metodelor interactive în vederea optimizării predării - învățării științelor naturii în ciclul primar

1.INTRODUCERE Daca te poarta gandul peste un an, seamănă un ogor. Dacă te poartă peste zece ani, sădește un pom. Dacă te poartă gândul peste...

Metode de Pregătire a Prescolarului pentru Adaptarea la Regimul Vietii de Scolaritate

INTRODUCERE Consideraţii generale ‘‘Cât se poate privi în zare, peste timp, nu există decât cerere de oameni pregătiTi Si mai ales bine echipaTi...

Implicații psihopedagogice ale jocului didactic în dezvoltarea limbajului la preșcolari

IMPLICATII PSIHOPEDAGOGICE ALE JOCULUI DIDACTIC IN DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA PRESCOLARI ARGUMENT Prin natura ei, limba este un sistem de semne...

Optimizarea demersului didactic în grădiniță prin utilizarea resurselor curriculare de concepție proprie

ARGUMENT De-a lungul istoriei educația a înregistrat numeroase schimbări, unele însemnate, în scopul apropierii protagoniștilor acesteia- copiii,...

Metode și Procedee Folosite în Activitățile de Formare a Reprezentărilor Matematice la Vârsta Preșcolară

CAPITOLUL I INTRODUCERE. MOTIVAREA ALEGERII TEMEI 1.1. CUNOAŞTERE ŞI ÎNVĂŢARE LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Numeroşi psihologi şi-au focalizat...

Metodologia organizării și desfășurării jocului didactic matematic în învățământul preșcolar

MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI Am ales această temă având în vedere ca, prin studiul efectuat pentru pregătirea ei şi colaborat cu experienţa la clasă,...

Studiu privind unele posibilități de valorificare ale pedagogiei Montessori în învățământul primar tradițional

ARGUMENT Alternativele educaționale reprezintă variante de organizare școlară, care propun modificări ale anumitor aspecte legate de formele...

Cercetare - curriculumul școlar

1. Obiective si ipoteze Activitatea de predare, la fel ca şi cea de învăţare sunt fundamentale în dezvoltarea viitoare a elevilor. După Anca Dragu...

Te-ar putea interesa și

Rolul Jocurilor liber-alese în Stimularea Creativității Copilului Preșcolar

MOTTO: „Legenda Meştereului Manole ne dezvăluie esenţa creaţiei. Creaţia este legea însăşi a vieţii spirituale a omului, atacul creaţiei este...

Bazele pshiopedagogice ale stimulării creativității copiilor preșcolari de 6-7 ani

Introducere.3 Capitolul I. Repere conceptuale ale creativităţii la preşcolarii de 6 – 7 ani.9 1.1 Conceptul de creativitate şi delimitările ei...

Folosirea jocurilor didactice la activitățile de cunoaștere a mediului înconjurător

ARGUMENT Înv¬ăţământul preşcolar prima verigă a sistemului de învăţământ are menirea de a forma copiii sub aspect psiho-intelectual, fizic şi...

Optimizarea demersului didactic în grădiniță prin utilizarea resurselor curriculare de concepție proprie

ARGUMENT De-a lungul istoriei educația a înregistrat numeroase schimbări, unele însemnate, în scopul apropierii protagoniștilor acesteia- copiii,...

Relația joc - învățare în învățământul preșcolar

Orice tânăr, trecut prin grădiniţă / şcoală, poartă amprenta formatorului, a generaţiei care l-a educat şi l-a pregătit pentru viaţă. Această...

Dezvoltarea limbajului - premisă a integrării sociale a copiilor din grădiniță

INTRODUCERE Limbajul este un mijloc de creaţie, de afirmare de sine, de adaptare şi de facilitare a relaţiilor sociale. Limbajul este strâns legat...

Metode și Procedee Folosite în Activitățile de Formare a Reprezentărilor Matematice la Vârsta Preșcolară

CAPITOLUL I INTRODUCERE. MOTIVAREA ALEGERII TEMEI 1.1. CUNOAŞTERE ŞI ÎNVĂŢARE LA VÂRSTA PREŞCOLARĂ Numeroşi psihologi şi-au focalizat...

Metodologia organizării și desfășurării jocului didactic matematic în învățământul preșcolar

MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI Am ales această temă având în vedere ca, prin studiul efectuat pentru pregătirea ei şi colaborat cu experienţa la clasă,...

Ai nevoie de altceva?