Relatii cu Mass Media

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere - pg. 3
I. Mass media: generalitati
I.1 Definitii si clasificari - pg. 6
I.2 Functii ale mass media - pg. 10
II. Importanta mass media
II.1 Necesitatea colaborarii: mass media - relatii publice - pg. 17 
II.2 Cultivarea si mentinerea unor relatii stranse cu mass media - pg. 24
II.3 Manipularea in Mass Media - Studiu de Caz - pg.
III. Relatii in mass media
III.1 Relatiile eficiente cu mass media, o cale spre reusita - pg.
III.2 Efecte ale mass media - pg.
III.3 Mass media si viata politica - pg.
IV. Concluzii - pg. 
Bibliografie - pg.


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere 
Prin lucrarea de fata "Relatii in Mass Media" s-a urmarit aducerea in prim plan a modurilor de informare a tuturor oamenilor despre toate subiectele si evenimentele petrecute in jurul lor.
Termenul de masa desemneaza ,,un conglomerat urias de oameni care nu se cunosc intre ei, nu se afla in relatii de proximitate spatiala, nu comunica, nu au valori si scopuri comune si pe care nu-i leaga decat un singur lucru - consumul aceluiasi produs cultural, distribuit pe scara larga prin tehnologii moderne." (M. Coman, Introducere in sistemul mass-media, p. 15)
Pe baza acestei notiuni s-au dezvoltat conceptele de societate de masa, cultura de masa si comunicare de masa.
In termeni mai radicali, in societatea de masa ,,populatia este o masa nediferentiata, rupta de radacinile ei comunitare, de traditie si de moralitatea arhaica, incapabila sa aiba gusturi culturale elevate sau clarviziune politica; in consecinta ea este supusa influentelor afective si starilor de moment si este usor de manipulat de politicieni fara scrupule" (C.A. Rootes, apud. M. Coman, p.16)
Mass-media este o denumire generala a tuturor mijloacelor de informare in masa. Aceste mijloace sunt variate: presa sau mijloacele electronice de informare (televizor, radio, retele de calculatoare). Dezvoltarea acestora a dus la o raspandire pe scara larga a informatiei. Aceasta dezvoltare este rezultatul dorintei oamenilor de a fi informati.
Cele mai raspandite mijloace de informare sunt presa scrisa, televiziunea si radioul. Acestea ocupa primele locuri ca popularitate, deoarece informatia este transmisa usor individului. Din pacate, acestea sunt si principalele mijloace de dezinformare, pentru ca informatia gresita poate sa ajunga rapid la indivizi.
Mass-media este un mijloc de comunicare si transmitere de informatii folosit din cele mai vechi timpuri, capatand in epoca moderna forme diferite si diversificate; gasim stiri nu numai in presa, mass-media extinzandu-se prin intermediul televiziunii, radioului, PC, net, facand permanent parte din viata fiecaruia si devenind indispensabile la locul de munca si in scoli. 
Datorita importantei acestui fenomen numit pe scurt mass-media m-am hotarat sa aleg aceasta tema care preocupa omul modern adaptandu-l si integrandu-l in societate. 
Fara mass-media omul ar fi izolat de societate, nu ar mai dispune de mijloace care sa-l puna la curent cu descoperirile de ultima ora, iar copii pot sa ajunga la informatiile dorite mult mai usor si repede grabind procesul de invatare.
Introducere
Mass-media ofera ochii si urechile societatii. Ele pun la dispozitie mijloacele prin care societatea ia decizii si prezinta vocea colectiva prin care societatea ajunge sa se cunoasca. Cel care consacra ideea ca limbajul reprezinta modelul comunicarii prin excelenta este reprezentantul structuralismului Claude Levi-Strauss. 
In 1958, in ,,Antropologia structurala". Levi-Strauss ajunge la concluzia ca lingvistica si modelul structural al limbajului au valoarea unui model sociologic general, si deci, ca diferitele niveluri ale vietii sociale functioneaza dupa modelul comunicational al limbajului.1)
In 1967, in ,,Power, Politics, People", C. Wright Mills abordeaza ceea ce numeste ,,trecerea de la comunitatea de publicuri la societatea de masa", publicul si societatea de masa fiind intelese ca desemnand doi poli opusi ai starii comunicarii si opiniei. 
In situatia sociala de public, sustine Mills, exista ,,virtual tot atatia oameni care exprima opinii, cat sunt cei care le primesc".
Gilles Willet, ,,La communication modelisee", 1992,sesizeaza faptul ca actiunea comunicationala si actiunea organizationala depind reciproc una de alta." 
J.Missika, D.Wolton, 1983, scrie: comunicarea se transforma in ,,comunicare-difuzare", termen combinat care retine atat ,,interpretarea de comunicare umana, naturala, cat si activitatile mediate de tehnica". 
In ,,A Vocabulary for Talking about Communication", Ch.Osgood subliniaza ca ,,in sensul cel mai general, se vorbeste de comunicare de fiecare data cand un sistem, respectiv o sursa influenteaza un alt sistem, in speta un destinatar, prin mijlocirea unor semnale alternative care pot fi transmise prin canalul care le leaga". 
Pentru Ion Dragan , comunicarea este ,,interactiune, interpretare comuna, relatie, actiune, efect de reducere a incertitudinii intr-o situatie data, echivalenta dintre codificare (la sursa) si decodificare (la destinatar)".2) 
Katz, Gurvitch si Haas propun in 1973, modelul circular al media pentru a evidentia asemanarile si diferentele dintre media. Acest model porneste de la nevoile si motivatiile orientarii oamenilor catre anumite media, ale preferintelor pentru un anumit mediu sau altul, si, de la satisfactiile procurate de diferitele media
Acestea au facut posibila acea societate planetara multiculturala, ,,The Global Village", despre care vorbea Marshall McLuhan in scrierile sale, devenite azi clasice pentru istoria teoriilor comunicarii media.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatii cu Mass Media.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!