Relații cu Mass Media

Licență
8/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 57 în total
Cuvinte : 22344
Mărime: 89.89KB (arhivat)
Publicat de: Marcela B.
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. Introducere – pg. 3
  2. I. Mass media: generalităţi
  3. I.1 Definiţii şi clasificări – pg. 6
  4. I.2 Funcţii ale mass media – pg. 10
  5. II. Importanţa mass media
  6. II.1 Necesitatea colaborării: mass media – relaţii publice – pg. 17
  7. II.2 Cultivarea şi menţinerea unor relaţii strânse cu mass media – pg. 24
  8. II.3 Manipularea in Mass Media - Studiu de Caz – pg.
  9. III. Relaţii în mass media
  10. III.1 Relaţiile eficiente cu mass media, o cale spre reuşită – pg.
  11. III.2 Efecte ale mass media – pg.
  12. III.3 Mass media şi viaţa politică – pg.
  13. IV. Concluzii – pg.
  14. Bibliografie – pg.

Extras din licență

Introducere

Prin lucrarea de faţă “Relaţii în Mass Media” s-a urmărit aducerea în prim plan a modurilor de informare a tuturor oamenilor despre toate subiectele şi evenimentele petrecute în jurul lor.

Termenul de masă desemnează „un conglomerat uriaş de oameni care nu se cunosc între ei, nu se află în relaţii de proximitate spaţială, nu comunică, nu au valori şi scopuri comune şi pe care nu-i leagă decât un singur lucru – consumul aceluiaşi produs cultural, distribuit pe scară largă prin tehnologii moderne.” (M. Coman, Introducere în sistemul mass-media, p. 15)

Pe baza acestei noţiuni s-au dezvoltat conceptele de societate de masă, cultură de masă şi comunicare de masă.

În termeni mai radicali, în societatea de masă „populaţia este o masă nediferenţiată, ruptă de rădăcinile ei comunitare, de tradiţie şi de moralitatea arhaică, incapabilă să aibă gusturi culturale elevate sau clarviziune politică; în consecinţă ea este supusă influenţelor afective şi stărilor de moment şi este uşor de manipulat de politicieni fără scrupule” (C.A. Rootes, apud. M. Coman, p.16)

Mass-media este o denumire generală a tuturor mijloacelor de informare în masă. Aceste mijloace sunt variate: presa sau mijloacele electronice de informare (televizor, radio, reţele de calculatoare). Dezvoltarea acestora a dus la o răspândire pe scară largă a informaţiei. Această dezvoltare este rezultatul dorinţei oamenilor de a fi informaţi.

Cele mai răspândite mijloace de informare sunt presa scrisă, televiziunea şi radioul. Acestea ocupă primele locuri ca popularitate, deoarece informaţia este transmisă uşor individului. Din păcate, acestea sunt şi principalele mijloace de dezinformare, pentru că informaţia greşită poate să ajungă rapid la indivizi.

Mass-media este un mijloc de comunicare şi transmitere de informaţii folosit din cele mai vechi timpuri, căpătând în epoca modernă forme diferite şi diversificate; găsim ştiri nu numai în presă, mass-media extinzându-se prin intermediul televiziunii, radioului, PC, net, făcând permanent parte din viaţa fiecăruia şi devenind indispensabile la locul de munca şi în şcoli.

Datorită importanţei acestui fenomen numit pe scurt mass-media m-am hotarat sa aleg această temă care preocupă omul modern adaptându-l şi integrându-l în societate.

Fără mass-media omul ar fi izolat de societate, nu ar mai dispune de mijloace care să-l pună la curent cu descoperirile de ultima oră, iar copii pot să ajungă la informaţiile dorite mult mai uşor şi repede grăbind procesul de învăţare.

Introducere

Mass-media oferă ochii şi urechile societăţii. Ele pun la dispoziţie mijloacele prin care societatea ia decizii şi prezintă vocea colectivă prin care societatea ajunge să se cunoască. Cel care consacră ideea că limbajul reprezintă modelul comunicării prin excelenţă este reprezentantul structuralismului Claude Lévi-Strauss.

În 1958, în „Antropologia structurală”. Lévi-Strauss ajunge la concluzia că lingvistica şi modelul structural al limbajului au valoarea unui model sociologic general, şi deci, că diferitele niveluri ale vieţii sociale funcţionează după modelul comunicaţional al limbajului.1)

În 1967, în „Power, Politics, People”, C. Wright Mills abordează ceea ce numeşte „trecerea de la comunitatea de publicuri la societatea de masă”, publicul şi societatea de masă fiind înţelese ca desemnând doi poli opuşi ai stării comunicării şi opiniei.

În situaţia socială de public, susţine Mills, există „virtual tot atâţia oameni care exprimă opinii, cât sunt cei care le primesc”.

Gilles Willet, „La communication modelisée”, 1992,sesizează faptul că acţiunea comunicaţională şi acţiunea organizaţională depind reciproc una de alta.”

J.Missika, D.Wolton, 1983, scrie: comunicarea se transformă în „comunicare-difuzare”, termen combinat care reţine atât „interpretarea de comunicare umană, naturală, cât şi activităţile mediate de tehnică”.

În „A Vocabulary for Talking about Communication”, Ch.Osgood subliniază că „în sensul cel mai general, se vorbeşte de comunicare de fiecare dată când un sistem, respectiv o sursă influenţează un alt sistem, în speţă un destinatar, prin mijlocirea unor semnale alternative care pot fi transmise prin canalul care le leagă”.

Pentru Ion Drăgan , comunicarea este „interacţiune, interpretare comună, relaţie, acţiune, efect de reducere a incertitudinii într-o situaţie dată, echivalenţa dintre codificare (la sursă) şi decodificare (la destinatar)”.2)

Katz, Gurvitch şi Haas propun în 1973, modelul circular al media pentru a evidenţia asemănările şi diferenţele dintre media. Acest model porneşte de la nevoile şi motivaţiile orientării oamenilor către anumite media, ale preferinţelor pentru un anumit mediu sau altul, şi, de la satisfacţiile procurate de diferitele media

Acestea au făcut posibilă acea societate planetară multiculturală, „The Global Village”, despre care vorbea Marshall McLuhan în scrierile sale, devenite azi clasice pentru istoria teoriilor comunicării media.

Preview document

Relații cu Mass Media - Pagina 1
Relații cu Mass Media - Pagina 2
Relații cu Mass Media - Pagina 3
Relații cu Mass Media - Pagina 4
Relații cu Mass Media - Pagina 5
Relații cu Mass Media - Pagina 6
Relații cu Mass Media - Pagina 7
Relații cu Mass Media - Pagina 8
Relații cu Mass Media - Pagina 9
Relații cu Mass Media - Pagina 10
Relații cu Mass Media - Pagina 11
Relații cu Mass Media - Pagina 12
Relații cu Mass Media - Pagina 13
Relații cu Mass Media - Pagina 14
Relații cu Mass Media - Pagina 15
Relații cu Mass Media - Pagina 16
Relații cu Mass Media - Pagina 17
Relații cu Mass Media - Pagina 18
Relații cu Mass Media - Pagina 19
Relații cu Mass Media - Pagina 20
Relații cu Mass Media - Pagina 21
Relații cu Mass Media - Pagina 22
Relații cu Mass Media - Pagina 23
Relații cu Mass Media - Pagina 24
Relații cu Mass Media - Pagina 25
Relații cu Mass Media - Pagina 26
Relații cu Mass Media - Pagina 27
Relații cu Mass Media - Pagina 28
Relații cu Mass Media - Pagina 29
Relații cu Mass Media - Pagina 30
Relații cu Mass Media - Pagina 31
Relații cu Mass Media - Pagina 32
Relații cu Mass Media - Pagina 33
Relații cu Mass Media - Pagina 34
Relații cu Mass Media - Pagina 35
Relații cu Mass Media - Pagina 36
Relații cu Mass Media - Pagina 37
Relații cu Mass Media - Pagina 38
Relații cu Mass Media - Pagina 39
Relații cu Mass Media - Pagina 40
Relații cu Mass Media - Pagina 41
Relații cu Mass Media - Pagina 42
Relații cu Mass Media - Pagina 43
Relații cu Mass Media - Pagina 44
Relații cu Mass Media - Pagina 45
Relații cu Mass Media - Pagina 46
Relații cu Mass Media - Pagina 47
Relații cu Mass Media - Pagina 48
Relații cu Mass Media - Pagina 49
Relații cu Mass Media - Pagina 50
Relații cu Mass Media - Pagina 51
Relații cu Mass Media - Pagina 52
Relații cu Mass Media - Pagina 53
Relații cu Mass Media - Pagina 54
Relații cu Mass Media - Pagina 55
Relații cu Mass Media - Pagina 56
Relații cu Mass Media - Pagina 57

Conținut arhivă zip

  • Relatii cu Mass Media.doc

Alții au mai descărcat și

Isteria Pandemiilor în Mass-media

Introducere Prezentarea datelor din perspectivă științifică nu are rolul de a induce panică cititorilor. A cunoaște și a înțelege problemă este...

Istoricul catalogului de bibliotecă

Introducere Actualitatea temei Schimbările sunt proprii și specifice existenței omenirii , iar perioada contemporană se caracterizează prin...

Principii ale Relației cu Mass Media

Secţiunea 1 Mass media ca public cheie pentru organizaţii. Apariţia şi evoluţia mass media a avut un rol deosebit de important în societate prin...

Manipularea informațională și structurile mediatice

In ultimul deceniu, sentimentele de scepticism, de neincredere sau chiar de teama ale cetatenilor fata de sistemul de difuzare a informatiilor a...

Tehnici de Redactare a Textelor Jurnalistice

The Elements of Style, avându-i ca autori pe William Strunk Jr. si E.B White este manualul care, de la prima ediţie şi până astăzi, a format...

Lobby-ul realizat de către europerlamentarii români la Parlamentul European

Master Relatii Publice An 1 Prin lobbying se întelege activitatea unui grup care incearca sa determine puterea legislativa sau executiva sa adopte...

Dimensiunea socială a publicității

In societatea de astazi se poate remarca prezenta tot mai pregnanta a publicitatii. Strans legata de comunicarea de masa, aceasta isi trage...

Te-ar putea interesa și

Reflectarea fenomenului de violență în presa scrisă - iunie 2003

INTRODUCERE Violenta si agresivitatea reprezinta fenomene sociale complexe, ale caror modalitati de manifestare, consecinte sociale si moduri de...

Raportul Firmei de Relații Publice cu mass-media

1.CONCEPTUL DE RELATII PUBLICE SI COORDONATELE DOMENIULUI 1.1. COMUNICAREA SI SPATIUL RELATIILOR PUBLICE Comunicare reprezinta înstiintare,...

Campanie publicitară - Instigare la cultură

Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa" este o institutie publica de cultura cu personalitate juridica, aflata in subordinea...

Importanța mass-media în relațiile publice

Mijloacele de comunicare în masă au avut şi încă au o uriaşă forţă de influenţare a consumatorului de informaţie, a publicului. Acest lucru este...

Relația de reciprocitate dintre sistemul mass media și cel politic

CAPITOLUL I ROLUL POZITIV AL MASS-MEDIA LA DEZVOLTAREA DEMOCRAŢIEI 1.1 Rolul pozitiv al mass-media la dezvoltarea democraţiei Dreptul la...

Importanța mass-media în relațiile publice

IMPORTANTA MASS-MEDIA IN RELATIILE PUBLICE Evolutia relatiilor publice În perioada actuală, în condiţiile unei concurenţe tot mai acerbe, care...

Tehnicile de Relații Publice mass-media și Suporturile Utilizate

1.Tehnicile de relaţii publice În această primă parte, vom vorbi despre două tehnici fundamentale, comunicarea de masă şi, respectiv, comunicarea...

Principii ale Relației cu Mass Media

Secţiunea 1 Mass media ca public cheie pentru organizaţii. Apariţia şi evoluţia mass media a avut un rol deosebit de important în societate prin...

Ai nevoie de altceva?