I. Activitati de Relatii Publice. Configurare cadru 2 Comunicarea. Modelul Comunicarii 5 Departamentele cu functii in RP 6 Publicurile organizatiei. Categorii si caracterizare 7 ,,Armele albe", tehnici si metode folosite: 8 Evaluarea actiunilor de relatii publice 9 Campanie de RP 10 Campania de RP 10 Definitie clasificari. Rol. Obiective. Caracteristici 10 Planul si etapele campaniei 14 Cap IV - Organizarea de criza 29 Tipologia crizelor posibile 29 Managementul crizei 30 Organizarea precriza 31 Plan al de Management al Crizei - PMC 34 Plan al Comunicarii de Criza - PCC 34 Relatia cu presa in comunicarea de criza 39 I. Scurta analiza de marketing 44 Organizatia 44 Istoric si programe derulate 44 Structura. 45 Ramuri de activitate 47 Sectorizarea ramurii 47 Forte motrice ale schimbarii si impactul lor 50 Mixul de marketing 58
I. Activitati de Relatii Publice. Configurare cadru ,,Relatiile publice constituie ansamblul actiunilor desfasurate de o intreprindere/organizatie (grup, in general) in vederea stabilirii si mentinerii unor relatii bune intre membrii intreprinderii/organizatiei (grupului) si diferitele sectoare ale opiniei publice (institutii financiare, alte intreprinderi si organizatii, guvern, presa, marele public, etc.)." (Adriana Zait, Relatii publice,Ed. Sedcom Libris, Iasi, 2003, Colectia Management, p.21). Obiectivele sunt pe termen lung si vizeaza formarea imaginii firmei si informarea publicului), ca stil, se recurge la intermediari - jurnalisti pentru retransmiterea mesajului, de unde rezulta un control partial), iar ca metoda prin informatii prin intermediari.(ibidem) Pentru inceput sa vedem unde se plaseaza Relatiile Publice in cadrul activitatilor firmei. Dupa cursul de Marketing Strategica, capitolul VI, lantul valorii se prezinta astfel: activitati de baza, primare - logistica de intrare, productie, logistica de iesire, marketing, servicii post vanzare si activitati de sustinere: aprovizionare, cercetare-dezvoltare, resurse umane, management, relatii publice. Daca privim din punctul de vedere al receptarii valorii sensul este: alegerea valorii - furnizarea valorii - comunicarea valorii. Din alegerea valorii fac parte segmentarea, selectie piata, pozitionare valoare; furnizarea valorii - dezvoltarea produsului, pretul, furnizori, distributie; comunicarea - forta de vanzare, promovarea vanzarilor, reclama si relatii publice. Deci, relatiile publice reprezinta varful valorii, prin comunicarea ei grupurilor interesate. (ibidem p. 27) S-au dat numeroase definitii conceptului de Relatii publice. In 1976, R.F. Harlow a ajuns la un numar de aproape 500 definitii rezultate din cercetarea a numeroase reviste, materiale de specialitate si interviuri cu specialisti de resort. (cit. ibidem passim pp. 14-16) Conform lui S.M. Cutlip si colaboratorilor profesia de relationist implica mai multe activitati (ibidem): - copywrite - scriere si editare de texte: comunicate, stiri de presa, scrisori, anunturi, rapoarte, situatii, newslettere; - relatii cu mass media - mentinerea de relatii cu jurnalistii, bazata pe inlesnirea accesului acestora la informatii reale si verificate si inlesnirea contactului ziaristilor cu specialistii din organizatie; - cercetare - informarea despre categoriile de public si alte domenii cu implicatii pentru organizatie, monitorizarea rezultatelor activitatilor de relatii publice; - activitati de management - programare si planificare a activitatilor, team leadership in cadrul departamentului de RP, gestionarea proiectelor de RP; - consilierea - managerilor , angajatilor si formatorilor de opinie; - organizeaza evenimente speciale - din acest punct de vedere ei si-au dobandit porecla de ,,fabrica de evenimente": conferinte de presa, lansari de produse, campanii de strangere de fonduri, aniversari; - cuvantari in public - fie apar chiar specialistii RP ca si purtatori de cuvant sau pregatesc reprezentantii organizatiei pentru acest moment; - productie - ei se ingrijesc de tiparirea sau inregistrarea unor materiale ca: brosurile, revistele, materialele auxiliare; - pregatire profesionala a publicurilor interne organizatiei, pentru aparitii in public; - contacte - specialistii in acest domeniu mai sunt cunoscuti ca si relationisti datorita activitatii de mentinere de contacte cu publicurile organizatiei. D.L. Wilcox regrupeaza definitiile in jurul urmatoarelor cuvinte-cheie (Cristina Coman Relatiile publice si mass media, Ed. Polirom 2004, col Collegium- relatii Publice si Publicitate, pp. 10-11): a. activitate deliberata- activitatea este intentionata, produsul unei analiza si al unei alegeri a metodei folosite; b. planificarea - cit. ,,solutiile problemelor sunt descoperite treptat, iar strategiile sunt concepute pentru perioade mari de timp"; din acest punct de vedere se remarca folosirea de softuri de managementul proiectelor in special pentru conferinte de presa, voiaje de presa, cercetari si analize si campanii; c. performanta - chiar daca este dificila cuantificarea exacta a rezultatelor obiectivelor, totusi se face o analiza estimativa a rezultatelor obtinute; d. comunicare bilaterala - se cauta nu doar difuzarea informatiilor, ci si primirea feedback-ului. Din acest punct de vedere in relatiile publice, daca mi se permite o metafora, este obligatorie circulatia in ambele sensuri. e. Interesul public - ratiunea activitatii de relatii publice este ,,satisfacerea nevoilor publicului, nu obtinerea, cu orice pret, de beneficii pentru organizatie"; acesta este motivul pentru care pe de o parte activitatea de Relatii Publice este o activitate de sustinere si, pe de alta parte, referitor la rezultate este posibila doar o estimare si nu o determinare precisa a gradului de eficienta; f. Dimensiunea manageriala - eficienta acestor activitati este mult sporita cand functia este inclusa in top management.
1. Austen-Smith, David - Counteractive Lobbying in American Journal of Political Science, vol. 38, nr. 1, febr. 1994; 2. Coman, Cristina - Relatiile publice si Mass Media, Ed. Polirom, 2000, Colectia Relatii Publice si Publicitate; 3. Coman, Cristina - Relatii Publice. Principii si strategii, Ed. Polirom, Iasi, Colectia Relatii Publice si Publicitate; 4. Coman, Mihai (coord.) - manual de jurnalism. Tehnici fundamentale de redactare, 2 vol. Ed. Polirom, Iasi, 1997 si 1999, Colectia Media; 5. De Fleur, Melvin; Ball Rokeach, Sandra - Teorii ale Comunicarii de Masa, Ed. Polirom Iasi, 1999, Colectia Relatii Publice si Publicitate; 6. Dagenais, Bernard - Campania de Relatii Publice, trad. Romina si Georrge Surugiu, Editura Polirom, 2003, Colectia Relatii Publice si Publicitate; 7. Dogan, Mattei; Pelassy, Dominique - Cum sa comparam natiunile. Sociologia politica comparativa (How To Compare Nations), Ed. Alternative, 1993, trad, Laura Lotreanu, 8. Goleman, Daniel - Inteligenta emotionala, (Emotional Inteligence- Why It Can Matter More Than IQ-1995), Ed. Curtea Veche, Bucuresti, 2001, Col. Carti Cheie, trad. Irina Margareta Nistor; 9. Hendrix, Jerry A. - Public Relations Cases, Wadsworth Publishing Company, Belmont, 1995, Ed. a treia; 10. Iacob, Gheorghe - Introducere in diplomatie, Ed. Axis Iasi, 1998; 11. J.L. Kapferer - Zvonurile, Editura Humanitas, 1993; 12. Le Bon, Gustave - Psihologia multimilor (Psychologie des foules), Ed. Anima, 1990, trad. de Oana Vlad si Mariana Ghitoc; 13. Marinescu, Aurelia - Codul bunelor maniere astazi, Editura Humanitas, 1995; 14. Maxim, Emil - Marketing. Manual pentru invatamantul la distanta, Editura Sedcom Libris, Iasi, 2003; 15. Moi Ali - Cum sa devii un bun PR, Ed. rao, Col. Totul despre Management, 2002; 16. Newsom, Doug; Carrel, Bob - Redactarea materialelor de Relatii Publice, trad. Dana Ligia Ilin, Ed. Polirom 2004, Colectia Relatii Publice si Publicitate; 17. Popescu, Dan - Arta de a Comunica, Ed. Economica, Bucuresti, 1998; 18. Prutianu, Stefan - Antrenamentul Abilitatilor de Comunicare, Editura Polirom, 2004, Colectia Hexagon, 19. Prutianu, Stefan - Manual de comunicare si negociere in afaceri, vol. 1, Comunicarea, Editura Polirom, Iasi 2000, Col. Collegium, Stiinte economice; 20. Prutianu, Stefan;Munteanu, Corneliu;Caluschi, Cezar - Inteligenta Marketing Plus Manualul oamenilor de marketing, Clar, practic, eficient- Iasi, Polirom, 2004, Ed. a II-a, revizuita, col. Collegium, Afaceri; 21. Ridgeway, Judith - Relatii cu Media - Ghid Practic, Ed. CODECS, Bucuresti, 1996; 22. Rus, Flaviu Calin - Introducere in stiinta comunicarii si a Relatiilor Publice, Ed. Institutului European, 2002, Col. Universitaria, Seria Comunicare - 34; 23. Rus, Flaviu Calin - Relatii Publice si Publicitate, Ed. Institutului European, 2004, Col. Universitaria, Seria Comunicare - 35; 24. Sabath, Ann Marie - Codul bunelor maniere in afaceri. Avantajul competitiv al profesionistului de astazi (Business Etiquette in Brief), Ed. VremeA, Bucuresti, 2000, Col. Zodiac, Trad. Silvia Colfescu; 25. Sasu, Constantin - Initierea si dezvoltarea Afacerilor, Ed. a doua, polirom, Iasi, 2003, Col. Collegium-Stiinte Economice; 26. Stevn, Stein J.; Book, Howard E. - Forta Inteligentei Emotionale. EQ.,i Ed. Allfa, Bucuresti, 2003, trad. Monica Sibinescu; 27. Zait, Adriana - Elemente de marketing direct, editura Economica, Bucuresti, 2000, 28. Zait, Adriana - Marketingul Serviciilor, Ed. Sedcom Libris, Iasi, 2002; 29. Zait, Adriana - Relatii publice, Ed. Sedcom Libris, Iasi, 2003; 30. Zait Dumitru - Management Intercultural, Suport de curs pentru Anul III, IDD, Specializarea Management-Marketing, 2003; 31. Colectia Candela Moldovei 1995-2005 32. Statutul pentru Organizarea si Functionarea BOR, Iustinian Marina, Legiuirile Bisericii Ortodoxe Romane, Editura Institutului Biblic si de Misiune ortodoxa Bucuresti - 1953, pp. 5-50; 33. Regulamentul pentru Administrarea Averilor Bisericesti, Iustinian Marina, Legiuirile Bisericii Ortodoxe Romane, Editura Institutului Biblic si de Misiune ortodoxa Bucuresti - 1953, pp. 345-362; ...
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.