Relații publice militare

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 51 în total
Cuvinte : 18985
Mărime: 76.22KB (arhivat)
Publicat de: Tiberiu Popovici
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. Introducere 5
  2. Capitolul 1
  3. RELAŢIILE PUBLICE ŞI COMUNICAREA 14
  4. 1 1 RELAŢIILE PUBLICE 14
  5. 1 1 1 Clasificarea relaţiilor publice 14
  6. 1 1 2 Activitatea de relaţii publice 15
  7. 1 1 3 Elementele activităţii de relaţii publice 16
  8. 1 2 COMUNICAREA 20
  9. 1 2 1 Definiţie Generalităţi 20
  10. 1 2 2 Forme de comunicare 21
  11. 1 2 3 Bariere ale comunicării 22
  12. Capitolul 2
  13. TIPOLOGIA ŞI CARACTERISTICILE
  14. CAMAPANIEI DE RELAŢII PUBLICE 24
  15. 2 2 Conceptul de campanie de relaţii publice 24
  16. 2 3 Caracteristicile campaniilor de relaţii publice 27
  17. Capitolul 3
  18. PLANIFICAREA, ORGANIZAREA, DESFĂŞURAREA ŞI EVALUAREA CAMPANIILOR DE REALŢII PUBLICE 29
  19. 3 1 Planificarea 29
  20. 3 1 1 Analiza situaţiei, definirea obiectivului 30
  21. 3 1 2 Formularea axei, identificarea strategiei de comunicare 33
  22. 3 1 3 Stabilirea calendarului şi a bugetului 35
  23. 3 2 Organizarea şi desfăşurarea 39
  24. 3 3 Evaluarea 40
  25. Capitolul 4
  26. STUDIUL DE CAZ – Desfăşurarea unei campanii de relaţii publice pentru promovarea imaginii unei unităţi militare la nivel zonal – judeţul Brăila 47
  27. CONCLUZII 53
  28. BIBLIOGRAFIE 54

Extras din licență

INTRODUCERE

Activitatea de relaţii publice în armată constituie o funcţie distinctă a conducerii şi constă în stabilirea, menţinerea şi dezvoltarea unor relaţii biunivoce între armată, ca instituţie publică, şi cetăţenii României

Activitatea de relaţii publice în armată, ca şi în cazul sistemului civil, nu se desfăşoară la întâmplare, ci pe baza unei proiecţii sistemice care cuprinde o strategie de acţiune, o structură organizatorică, o tehnologie de construcţie şi mijloace tehnice şi financiare necesare

Conform "R P - 1 INSTRUCŢIUNI PRIVIND ACTIVITATEA DE RELAŢII PUBLICE ÎN ARMATĂ" din 2001, editată de Direcţia Relaţii Publice a Ministerului Apărării Naţionale, activitatea de relaţii publice in cadrul militar reprezintă o funcţie distinctă a conducerii ce cuprinde totalitatea acţiunilor de stabilire, menţinere şi dezvoltare a unor relaţii biunivoce intre armată, ca instituţie publică şi cetăţenii României Misiunea fundamentală a sistemului de relaţii publice din armata este de a contribui in mod activ şi permanent la promovarea şi apărarea valorilor armatei române atât in ţară, cât şi în afara acesteia, prin furnizarea promptă către cetăţeni şi organizaţii a informaţiilor publice privind activitatea militară Ministerul Apărării Naţionale urmăreşte ca prin difuzarea de informaţii corecte, complete şi oportune, să ofere opiniei publice, personalului armatei, mass-media, organismelor guvernamentale şi nonguvernamentale, posibilitatea de a analiza şi a înţelege problematica domeniului apărării naţionale Relaţiile publice, fiind interesate de spaţiul opiniei, nu se pot sustrage analizei modelelor de influenţare

Desigur ca această activitate este de altă factură decât cea realizată de propagandă sau publicitate În acest sens, condiţia primordială a informării publice o constiuie transparenţa Din aceste considerente, necesitatea organizării şi desfăşurării activităţii de relaţii publice în armata româna derivă din:

- dreptul constituţional al fiecărui cetăţean de a fi informat corect in legătură cu activitatea instituţiilor publice şi asupra modului de utilizare a bugetului alocat armatei; obligaţia legală a instituţiei militare, conform "Legii nr 544/ 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public", de a furniza persoanelor fizice sau juridice, din oficiu sau la cerere, informaţii de interes public;

- importanţa deosebită a imaginii publice a armatei în societatea civilă;

- efectul pozitiv al procesului de informare internă asupra eficacităţii şi motivării acţiunilor personalului militar pentru îndeplinirea misiunilor primite

Transparenţa este necesară pentru a menţine încrederea populaţiei în sistemul militar, pentru a propaga imaginea unei armate care se pregăteşte pentru apărarea ţării şi nu pentru agresiuni, şi pentru a preîntâmpina deformările din presa rezultate dintr-o documentare îndoielnică sau din rea intenţie Aceasta transparenţă va fi întotdeauna corelată cu păstrarea secretului militar, astfel încât populaţia să ştie ce face armata pe care o susţine prin contribuţia sa la impozite, dar ceea ce ştie să nu afecteze capacitatea de luptă a unităţilor

Misiunea fundamentală a sistemului de relaţii publice din armată este de a contribui în mod activ şi permanent la promovarea şi apărarea valorilor Armatei României atât în ţară, cât şi în afara acesteia, prin furnizarea promptă către cetăţeni şi organizaţii a informaţiilor publice privind activitatea militară

În timp de pace, activitatea de relaţii publice vizează obţinerea înţelegerii şi sprijinului public pentru instituţia militară, printr-o informare publică oportună, corectă şi completă

Totodată, activitatea de relaţii publice urmăreşte fluidizarea comunicării în interiorul organismului militar, identificarea şi rezolvarea problemelor de comunicare ce ar putea afecta capacitatea armatei de a-şi îndeplini misiunile Astfel, personalul armatei, publicul civil, structurile societăţii civile, mass-media etc au posibilitatea de a percepe şi evalua corect activităţile, evoluţiile şi tendinţele de transformare şi modernizare a armatei

Pe timpul situaţiilor de criză şi în timp de război, activitatea de relaţii publice urmăreşte cu prioritate ca publicul să beneficieze de un flux continuu, oportun şi corect de informaţii publice despre activităţile şi operaţiile desfăşurate de forţele armatei în scopul câştigării sprijinului pentru operaţiile militare

Necesitatea organizării şi desfăşurării activităţii de relaţii publice în armată derivă din:

a) dreptul constituţional al fiecărui cetăţean de a fi informat corect în legătură cu activitatea instituţiilor publice şi asupra modului de utilizare a fondurilor din bugetul de stat;

b) obligaţia legală a instituţiei militare de a furniza persoanelor fizice sau juridice, din oficiu sau la cerere, informaţii de interes public;

c) importanţa deosebită pe care o are propria imagine publică în activitatea organismului militar;

d) efectul pozitiv al procesului de informare internă asupra eficacităţii şi motivării acţiunilor personalului militar pentru îndeplinirea misiunilor primite.

Preview document

Relații publice militare - Pagina 1
Relații publice militare - Pagina 2
Relații publice militare - Pagina 3
Relații publice militare - Pagina 4
Relații publice militare - Pagina 5
Relații publice militare - Pagina 6
Relații publice militare - Pagina 7
Relații publice militare - Pagina 8
Relații publice militare - Pagina 9
Relații publice militare - Pagina 10
Relații publice militare - Pagina 11
Relații publice militare - Pagina 12
Relații publice militare - Pagina 13
Relații publice militare - Pagina 14
Relații publice militare - Pagina 15
Relații publice militare - Pagina 16
Relații publice militare - Pagina 17
Relații publice militare - Pagina 18
Relații publice militare - Pagina 19
Relații publice militare - Pagina 20
Relații publice militare - Pagina 21
Relații publice militare - Pagina 22
Relații publice militare - Pagina 23
Relații publice militare - Pagina 24
Relații publice militare - Pagina 25
Relații publice militare - Pagina 26
Relații publice militare - Pagina 27
Relații publice militare - Pagina 28
Relații publice militare - Pagina 29
Relații publice militare - Pagina 30
Relații publice militare - Pagina 31
Relații publice militare - Pagina 32
Relații publice militare - Pagina 33
Relații publice militare - Pagina 34
Relații publice militare - Pagina 35
Relații publice militare - Pagina 36
Relații publice militare - Pagina 37
Relații publice militare - Pagina 38
Relații publice militare - Pagina 39
Relații publice militare - Pagina 40
Relații publice militare - Pagina 41
Relații publice militare - Pagina 42
Relații publice militare - Pagina 43
Relații publice militare - Pagina 44
Relații publice militare - Pagina 45
Relații publice militare - Pagina 46
Relații publice militare - Pagina 47
Relații publice militare - Pagina 48
Relații publice militare - Pagina 49
Relații publice militare - Pagina 50
Relații publice militare - Pagina 51

Conținut arhivă zip

  • Relatii Publice Militare.doc

Alții au mai descărcat și

Abilități de Comunicare

INTRODUCERE Prezenta lucrare cuprinde importante noţiuni referitoare la abilităţile şi comportamentul uman în practica de comunicare, atât în...

Strategii de Promovare a Imaginii și a Produselor în IMM-uri

CUVÂNT ÎNAINTE Din 1990, Relaţiile Publice fac parte din ce în ce mai mult din peisajul socio-economic românesc. Dacă până în decembrie 1989,...

Patologiile comunicării în organizația militară

INTRODUCERE Studiul comunicării în cadrul organizaţiilor a apărut din necesitatea normală de a obţine performanţă. A comunica poate însemna a...

Dezvoltarea relațiilor cu publicul și a serviciilor în bibliotecă filiala de construcții și arhitectură a Universității Politehnică din Timișoara

Introducere Misiunea principală a bibliotecilor este de a achiziţiona, prelucra, arhiva, pune la dispoziţia utilizatorilor documente purtătoare de...

Negocierea

1. NEGOCIEREA. DEFINIRE ȘI CARACTERISTICI „Negocierea înseamnă să obții maximul de la oponentul tău.” Marvin Gaye Negocierea este omniprezentă...

Campanie relații publice - Campanie promovare zonă turistică

Scopul acestui proiect este de a aminti turistilor de zonele uitate din Romania. Zona aleasa de noi este Comuna Soveja. Soveja este o comuna in...

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Teoria argumentării

Cotitura: • Pragmatica= reorientarea stiintelor sociale spre actiuni umane • Lingvistica= recunoasterea ca orice cunostinta este conditionata de...

Te-ar putea interesa și

Strategii de Comunicare pe Timpul Gestionării Situțiilor de Criză

Introducere „La început a fost cuvântul. Dar nu la începutul lumii, ci la începutul culturii.” (Henri Wald) Secolul XX a cunoscut toate...

Comunicarea cu societatea civilă

ARGUMENT ,,Pentru a da o existenţă publică unei activităţi, unei idei sau unui produs, nu este suficient doar ca aceste elemente să existe,...

Campania de recrutare și încorporare militară

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE 1.1. MOTIVUL ALEGERII LUCRĂRII „În toate armatele moderne se apreciază că , pentru a fi victorioşi în război , cu cât...

Studiu Privind Organizarea și Conducerea Contabilității la Unitățile Militare prin Prisma Aplicării Contabilității Agenților Economici

INTRODUCERE Într-o lume fiscala de o amploare fara precedent, valorificarea informatiei economice se poate asigura numai în cadrul unor sisteme...

Comunicarea la nivelul unităților de pompieri

CAPITOLUL 1 COMUNICAREA – NOŢIUNI TEORETICE Comunicarea apare ca schimb de idei, opinii şi informaţii prin intermediul cuvintelor, gesturilor şi...

Război și mass-media

1.1. Noul spectru al războaielor neconvenţionale- delimitări conceptuale Au intrat în limbajul nostru curent, fie că ne referim la situaţii...

Apărarea Națională

1. Prezentarea bunului public - aparearea nationala Apararea nationala este un bun public pur, adica un bun aflat in proprietate publica,...

Adaptarea comunicării de marketing pe faze ale comportamentului clienților în situația unei cauze sociale non-profit

Introducere I. Definirea marketingului social I. 1. Ce este marketingul social? Alan R. Andreasen, în 1993, defineşte marketingul social ca...

Ai nevoie de altceva?