Renault-Nissan - Doua Culturi pe Piata Globala

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I Aliante Strategice
1.1 Notiuni introductive 5
1.2 Caracteristicile aliantelor 8
1.2 Caracteristicile aliantelor 8
1.3 Importanta aliantelor strategice in dezvoltarea unei firme transnationale 12
1.4 Complexitatea aliantelor 13
CAPITOLUL II Renault-Nissan doua companii pe piata intenationale
2.1Renault 15
2.2 Nissan 29
CAPITOLUL III Renault-Nissan o noua perspectiva
3.1 Alianta Renault-Nissan 35
3.2 Posibila alianta General Motors-Renault Nissan 39
3.3 Achizitia Renault - Nissan - Dacia 44
3.4 Alianta Renault - Nissan - Mahindra 45
3.5 Noua provocare a grupului Renault-Nissan 47
CAPITOLUL IV Grupul Renault-Nissan-la momentul noului mileniu
4.1 Impactul pe piata internationala in perioada 2003-2006 53
4.2 Impactul pe piata internationala in perioada 2007-2009 62
CONCLUZII 73 
BIBLIOGRAFIE 75


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Unul din cele mai importante obiective ale unei firme este extinderea. Companiile internationale necesita o crestere continua, care se poate realiza atat pe termen lung cat si pe termen scurt, pentru a-si mentine ritmul de crestere si pozitia pe piata, dar acestea trebuie sa-si gestioneze in mod rational resursele pentru a nu solicita finantari pe termen scurt. 
Deorece piata este intr-o permanenta schimbare, companiile trebuie sa isi sincronizeze activitatile lor cu dinamismul si directia evolutiei.
Companiile se pot unii sau combina dupa mai multe modele, de la o retea relativ informala, pana la absorbtia unei entitati de catre alta. Formele de combinare variaza in functie de gradul angajarii si de nivelul organizatiilor care isi unesc fortele.
In zilele noastre, cu ajutorul globalizarii, companiile actioneaza din ce in ce mai mult impreuna in coalitii si aliante in vederea rezolvarii unor diferente, probleme care afecteaza piata internationala si structurile economice ale diferitelor tari, un exemplu concret fiind criza financiara.
Companiile au fost dintotdeauna interesate sa reziste cat mai mult in batalia concurentiala, si astfel ele se regrupeaza in aliante strategice pentru a rezista mai usor pe piata, pentru a-si consolida pozitia deja detinuta si pentru a-si reduce costurile care au inceput sa fie tot mai mari.
Deci, aceste parteneriate intre doua sau mai multe companii realizate sub forma aliantelor strategice sunt combinate pentru realizarea unui interes comun si doar o mica parte dintre ele raman independente dupa formarea aliantei. 
Cea mai importanta caracteristica a aliantelor patrunderea pe noi piete, marea majoritate a aliantelor fiind intre companii care provin din tari diferite. O alta caracteristica este aceea ca partenerii impart beneficiile si controlul asupra realizarii sarcinilor propuse, ambii contribuind la inovarea tehnologiei dar si la realizarea produselor. 
Lucrarea de fata isi propune sa evidentieze importanta aliantelor intre companii, pe exemplul Aliantei Renault-Nissan si modul in care a schimbat aceasta alianta rata de crestere a ambelor companii. 
Informatiile sunt structurate pe patru capitol. 
In primul capitol ,,Aliante strategice" , care este introductiv, am prezintat definitiile aliantelor, caracteristicile acestora si importanta aliantelor.
Cu cel de al doilea capitol incepe partea aplicativa a lucrarii in care am inceput cu prezentarea celor doua companii aliate Renault si Nissan, cu trimiteri generale la mediul in care
firma isi desfasoara activitatea.
Capitolul al treilea constituie partea centrala a lucrarii. In acest capitol analizez Alianta Renault-Nissan. De asemenea am prezentat si posibilele aliante pe care Renault dorea sa le efectueze si cu alte companii producatoare de automobile cum ar fi: General Motors, Mahindra&Mahindra si chiar achizitia Renault-Dacia, atat de importanta pentru Romania.
In ultimul capitol IV, am prezentat marja operationala a Grupului, dar si veniturile pe care le aduce cele doua companii separat, pentru perioada 2003-2009.
Aliante Strategice
1.1 Notiuni introductive
Incepand cu anii `60-`70, in mediul international au aparut si s-au afirmat continuu, diverse forme si tehnici de afaceri care nu mai sunt simple fapte de comert si care nu se mai pot asimila modului specific de realizare a contractelor traditionale de export-import, cadrului strict al schimbului de bunuri.
Aranjamentele colaborative reprezinta un termen generic pentru mai multe forme de cooperare internationala in productie, distributie, marketing, cercetare-dezvoltare, management si dezvoltarea proiectelor complexe pentru lucrari publice, obiective industriale sau energetice. 
Aliantele strategice, aparute pe scena internationala in anii 80, sunt retele complexe de comunicatii ce se stabilesc intre firme, in vederea realizarii unor obiective specifice in domeniul cercetarii, productiei, marketingului sau distributiei Ratiunea aliantelor consta, in pricipal, in complementaritatea tehnologica si convergenta intereselor firmelor participante. Astfel, una dintre firme poate contribui cu tehnologii avansate, iar cealalta poate pune la dispozitie aliantei cunostintele sale de marketing si canalele de distributie detinute. In timp ce firmele mari pot utiliza capacitatile proprii pentru penetrarea pietelor externe, pentru cele mici si mijlocii aliantele constituie un mijloc mult mai eficient de distributie internationala ( de exemplu, in cazul piggback-ului). Aliantele strategice sunt constituite pe termen scurt si au obiective foarte bine stabilite. Printre acestea se remarca urmatoarele:
-Impartirea riscurilor unor investitii ridicate.
-Reducerea cheltuielilor si riscurilor de cercetare-dezvoltare.
-Este cea mai ieftina modalitate de largire a suprafetei geografice de distributie si a sortimentului de produse vandute.
-Cresterea competitivitatii se realizeaza prin punerea in valoare a complementaritatii tehnologice dintre parteneri, prin atingerea economiilor de scara sau prin alinierea cu potentialii sai rivali.
-Depasirea unor obstacole de politica comerciala, cum ar fii taxele si contingentele la import, cerintele de calitate, etc.
-Invatarea de la parteneri
Aliantele strategice s-au proliferat in ultimele doua decenii si treptat au devenit una dintre cele mai importante strategii ale companiilor transnationale. Mai mult, se constata cu surprindere, ca marea majoritate a aliantelor se stabilesc intre rivali. Cercetatorii englezi, Morris si Hergert, au analizat 839 de aliante strategice, initiate intre 1975 si 1986 si au constatat ca 71% dintre acestea erau intre doua firme direct concurente Deseori insa se creeaza si retele de aliante intre mai multe firme.
John D. Daniels si Lee H. definesc termenul de aranjamentele colaborative - ,,collaborative arrangements" - ca: ,,toate formele de afaceri internationale care implica o colaborare intre doua sau mai multe companii din tari diferite." Autorii includ in aceasta categorie toate operatiunile de cooperare internationala intre firme si anume: contractarea manufacturiera, exporturile complexe, contractarea managementului, joint-ventures, licentierea si francizarea.
Din cauza dificultatilor pe care le presupune munca la un nivel multicultural, a necesitatii de asimilare de noi cunostinte, precum si din cauza vitezei de schimbare a pietei concurentiale, aliantele strategice au devenit un mecanism major in afacerile multinationale. Astfel, in ultimii ani sute de firme, din dorinta de a se extinde rapid pe plan mondial, au folosit aliantele strategice drept cale eficienta de a intra in tari diferite, intr-o maniera adaptabila si flexibila.
Companiile folosesc adesea aceste aliante pentru a stabili rapid un pachet cuprinzator de puncte de pornire, incluzand marke-tingul si productia, organizarea, partea financiara si contabilitatea, telecomunicatiile, sistemul de operatii informationale. De obicei, companiile cauta prin aliante sa solutioneze anumite probleme de moment. Marea majoritate a aliantelor sunt incheiate pe termen scurt, pentru atingerea unor obiective limitate si imediate, fiind subestimate implicatiile strategice ale acestora pe termen lung. Daca, in anumite situatii, o alianta a unei organizatii cu concurentii sai nu va afecta situatia sa decat intr-o masura nesemnificativa, in alte cazuri, o asemenea alianta poate avea consecinte mult mai importante, chiar dramatice.


Fisiere in arhiva (2):

  • Renault-Nissan - Doua Culturi pe Piata Globala.doc
  • Renault-Nissan - Doua Culturi pe Piata Globala.ppt

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!