Reprezentarile Sociale ale Internetului la Copii si Adolescenti

Cuprins licenta Cum descarc?

Rezumat 4
Capitolul I. Introducere 5
1.1 Aspecte ale reprezentarilor sociale 5
1.2 Internetul-problema de actualitate 7
Capitolul II. Cadrul teoretic 10
2.1. Reprezentari social-istorice 10
2.1.1 Reprezentarile mintale 10
2.1.2 Reprezentarile collective 11
2.2 Reprezentarile sociale 14
2.2.1 Reprezentari si atitudini sociale 15
2.3 Domeniul studiului si definirea reprezentarilor sociale 16
2.4 Reprezentarea ca sistem socio-cognitiv 17
2.5 Cognitii si reprezentari sociale 18
2.6 Caracteristicile reprezentarilor sociale 21
2.7 Organizarea reprezentarilor sociale si teorii ale acestora 22
2.7.1 Intelesuri ale teoriei reprezentarilor sociale 22
2.7.2 Teoria nodului central 25
2.8 Functiile reprezentarilor sociale 27
3. Caracteristicile adolescentilor si preadolescentilor 30
3.1. Adolescenta 30
3.2 Stadiul pubertatii 31
3.3. Dezvoltarea senzorial perceptive 33
3.4. Dezvoltarea psihica 34
3.5. Activitatea intelectuala complexa 34
4.Internetul 35
Capitolul III. Obiective si ipoteze 38
Capitolul IV. Metodologia cercetarii
40
Capitolul V. Prezentarea rezultatelor 44
5.1 Studiul I 44
5.2 Studiul II 45
5.2.1 Importanta accesului la Internet 45
5.2.2 Importanta existentei internetului 47
5.2.3 Utilizarea Internetului 48
5.2.4 Utilizarea cea mai frecventa a Internetului 53
5.2.5 Informatii cautate 56
5.2.6 Forme de comunicare pe Internet 60
5.2.7 Distractia pe Internet 63
5.2.8 Efectele negative ale Internetului 67
5.2.9 Cele mai negative efecte ale Internetului 69
Capitolul VI. Interpretarea rezultatelor. Concluzii 73
Bibliografie 76
Anexe 77


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Internetul capata o valoare tot mai mare, iar utilizarea sa de catre adolescenti si preadolescenti este tot mai frecventa. Pentru a evita posibilele efecte negative si a accentua lor, este important sa cunoastem cum isi reprezinta acestia Internetul, ceea ce a constituit obiectivul acestei lucrari. 
Rezultatele studiilor realizate ne arata ca reprezentarea sociala la preadolescenti si adolescenti se grupeaza in jurul unui nod central format din informare, prieteni, comunicare, amuzament si messenger.
Alte rezultate ne arata ca exista diferente semnificative intre formele de utilizare a Internetului, unele fiind utilizate prdominant. In anumite situatii, cum ar fi formele de distractie pe Internet, am constatat diferente si in functie de interactiunea dintre varsta si forma de utilizare a Internetului. 
Aceste rezultate vor constituii punctul de plecare al unor proiecte de interventie in cazul utilizarii Internetului de catre adolescenti si preadolescenti.
Capitolul I. Introducere
1.1 Aspecte ale reprezentarilor sociale
Reprezentarile sociale se pot explica foarte simplu prin raspunsul la intrebarea ,, De ce oamenii vad diferit aceasi realitate?"(A. Neculau 2000). Reprezentarea sociala a diferitelor probleme aparute pe parcursul istoriei cum ar fi H.I.V., televiziunea etc., a fost studiata ca o necesitate. Orice lucru nou aparut trebuie studiat, sau necesita o evaluare amanuntita a efectelor pozitive sau negative ale acestuia. 
Prestigioasa revista Time si-a facut o traditie din a publica pe coperta 1, in luna decembrie, o fotografie a ,,Personalitatii Anului", a acelei persoane care a avut cea mai mare influenta, in bine sau in rau, asupra cursului istoriei in anul respectiv. La sfarsitul lui 2006, cei care au cautat la tarabe revista Time au avut parte de o surpriza: o mare parte din coperta 1 era ocupata de o oglinda. Nu de fotografia unei oglinzi, ci de un cadran umplut cu un material tipografic care reflecta imaginea. Textul care se putea citi, cu litere de o schioapa, sub aceasta oglinda - ,,Da, TU. Tu controlezi Epoca Informatiei. Bine ai venit in lumea ta".
Incepand din 1990, reteaua obtinuta prin interconectarea mai multor retele de tipuri diferite a fost deschisa pentru toata lumea, atat pentru companiile comerciale si universitati, cat si pentru persoanele particulare care folosesc calculatoarele acasa. Cresterea numarului de calculatoare conectate la Internet a devenit exponentiala astfet incat in 1990 Internet-ul cuprindea 300000 de calculatoare, in 1992 era conectat calculatorul cu numarul 1000000, apoi marimea Internetului s-a dublat cam la fiecare an. Retelei i s-au adaugat noi servicii, ca de exemplu, serviciile de informare Gopher in 1991 si World Wide Web in 1992. In 1994, a fost lansat un nou protocol de retea Ipng (IP next generation) pentru transmisii de date, voce si imagini care asigura securitatea informatiei.
Un rol foarte important in dezvoltatea Internetului revine faptului ca accesul la documentatie, inclusiv specificatiile protocoalelor a fost liber. Internetul a evoluat mult in cele trei decenii de existenta. A fost initiat de un grup restrans de cercetatori, dar a devenit un urias succes comercial, cu investitii anuale de miliarde de dolari.
Deoarece, Internetul in Romania este relativ un instrument nou, la indemana tuturor, si in plina popularizare, consider ca este foarte important sa aflam cum este acesta folosit in grupurile de copii si adolescenti.
Problema Internetului vis-a-vis de copii si influenta acestuia asupra lor a mai fost studiata la noi in tara de catre Agentia de Strategii Guvernamentale-CNA, care a aratat intr-un studiu realizat in 2007 ca 60% dintre copiii intervievati utilizeaza internetul frecvent si locul intai in randul preferintelor il are comunicarea acestora pe internet.
Un alt studiu a fost realizat de Ivana Markova in anul 2002. Acesta considera ca una dintre principalele caracteristici ale vietii contemporane o constituie fragmentarea cunoasterii. Datorita avansurilor in teoria informatiilor, tehnologia comunicatiei si Internetul, exista iluzia ca fiecare dintre noi se poate informa cu usurinta despre cele mai recente realizari in domeniul stiintelor, artelor, politicii si asupra diverselor sfere ale vietii. Prin intermediul Internetului si al altor sisteme de comunicare suntem capabili sa colectam o masa enorma de informatii. 
Progresul tehnologic este atat de rapid, incat copiii ii invata pe cei mai invarsta cum se utilizeaza calculatorul, Internetul sau echipamentele electronice complexe. Aceasta situatie creaza o iluzie a usurintei de a devenii specialist in orice domeniu,insa acesta iluzie da nastere unui numar mare de intrebari:
1 Cum reusim sa facem fata acestui vast volum de informatie fragmentata pe care o obtinem prin intermediul mijloacelor de comunicare?
2 Cum reusim sa intelegem?
3 Cum reusim sa selectam informatiile cu adevarat importante pentru noi, si folositoare?
In ceea ce priveste efectul Internetului asupra educatiei si comportamentului copiilor, ideile sunt impartite. Virgiliu Gheorghe(2005) in lucrare sa ,,Efectele televiziunii asupra mintii umane", este de parere ca ,,cea mai multa informatie accesata prin internet nu are context in ceea ce priveste copilul. Internetul reprezinta ceea ce se poate numi ,,educatie libertina": copilul face ce vrea si cand vrea. Este exact contrariul a ceea ce ar trebui sa fie."


Fisiere in arhiva (1):

  • Reprezentarile Sociale ale Internetului la Copii si Adolescenti.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!