Rolul activitatilor liber alese in socializarea copiilor din gradinita

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument .
Capitolul I. ACTIVITATILE LIBER ALESE DIN GRADINITA.
I.1. Gradinita de copii - istoric .
I.1.1. Argumente privind specificul mediului educational al gradinitei .
I.1.2. Argumente privind specificul programului educational al gradinitei de copii .
I.2. Conceptul de curriculum .
I.2.1. Structura si continut a curriculumului prescolar .
I.2.2. Metodologia de aplicare a planului de invatamant pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 3 si 6/7 ani .
I.2.3. Curriculumul integrat - modalitate inovatoare de proiectare a curriculumului .
I.3. Jocuri si activitati didactice alese - ALA .
I.3.1. Importanta centrelor de activitate existente in sala de grupa .
I.3.2. Jocul - principala forma de organizare a procesului instructiv-educativ in gradinita .
Capitolul II. SOCIALIZAREA COPIILOR IN GRADINITA
II.1. Socializarea .
II.1.1. Activitatile de socializare din gradinita .
II.1.2. Relatii sociale si dezvoltare cognitiva .
II.1.3. Factori socio-afectivi si motivationali .
II.1.4. Socializarea/educatia ca proces de interiorizare a atitudinilor comune prin intermediul conversatiei .
II.2. Educatia este o functie sociala .
II.2.1. Rolul socializator al familiei .
II.2.2. Tipuri de socializare .
II.2.3. Agentii socializarii .
II.2.4. Grupurile si sociabilitatea de Jean Baechler .
II.2.5. Teoriile socializarii .
II.3. Resocializarea .
II.3.1. Resocializarea in institutiile totale .
II.3.2. Transformarea realitatii subiective .
Capitolul III. PROIECT DE CERCETARE CU TEMA: Modalitati de optimizare a socializarii copiilor prescolari .
III.1. Prezentarea problemei cercetate .
III.2. Obiectivele cercetarii .
III.3. Ipoteza cercetarii .
III.4. Variabilele cercetarii .
III.5. Coordonatele majore ale metodicii cercetarii .
III.6. Metodologia cercetarii .
III.7. Interpretarea datelor cercetarii .
III.8. Concluziile cercetarii. Limite. Deschideri spre alte teme de cercetare
Concluzii .
Bibliografie .


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Educatia se realizeaza in institutii formative, gradinite si scoli. De mici, copiii pornesc in viata cu un bagaj de cunostinte asimilate in familie, dar acestea isi gasesc orizontul de largire si se intiparesc mult mai bine in mintea copiilor prin desfasurarea activitatilor din institutiile mentinate anterior cu ajutorul cadrelor didactice. 
Gradinitele fiind rampa de lansare spre educatie si spre mediul de socializare a celor mici, trebuie sa nu uitam un lucru: jocul indeplineste in viata copilului rolul necesar si important, asa cum munca indeplineste in viata omului acelasi rol vital, jocul fiind chiar viata copilului. Daca privim din exterior copilul jucandu-se, putem observa cu seriozitate cum acesta respecta regulile jocului, se straduieste sa gaseasca solutii atunci cand trebuie sa rezolve o sarcina si sa duca la bun sfarsit ceea ce a inceput. Prin tot ceea ce intreprinde copilul ne dam seama ca, jocul este esential in viata lui si doar prin joc copilul se pregateste petru viata de mai tarziu.
Jocul nu isi poate fructifica valentele daca este lipsit de modelul lumii adulte. Adultul este prezent in jocurile copiilor, fie ca personaj evocat, fie ca participant activ. In cazul jocurilor din gradinita, el apare in ambele ipostaze. Adultul este cel care contribuie la imbogatirea informatiei copiilor despre joc prin: sfatuire, sugerare, stimulare a gandirii, oferind un limbaj adecvat situatiei in joc. La un moment dat putem observa cum copiii se impotmolesc in jocuri: nu mai au idei, nu reusesc sa duca jocul mai departe, iar o persoana din afara reuseste sa invioreze jocul venind cu sugestii noi. Educatoarea cu talent si tact pedagogic va sti cand si cum sa intervina pentru a starni din nou curiozitatea si entuziasmul copilului.
Am ales aceasta tema a lucrarii de licenta deoarece consider ca, este interesant si surprinzator cum cei mici, reusesc sa se acomodeze intr-un mediu total diferit fata de cel in care s-au nascut si au crescut, cum reusesc sa se adapteze acestui mediu fiind pentru ei a doua casa, intrand in relatii cu ceilalti copii si cu educatoarea, persoane straine pentru ei, alte persoane care nu sunt din cercul sau de familie (mama, tata, bunicul, bunica, fratele, sora, etc.). In gradinita, copiii isi contureaza comportamentul etic, reusind sa faca diferenta intre bine si rau. Gradinita este prima institutie care integreaza copilul in societate, pregatindu-l pentru viata. Face trecerea de la educatia informala la cea formala. Ea continua procesul de socializare inceput in familie. Dezvoltarea personalitatii copilului se realizeaza prin activitatile liber ales desfasurate in gradinita si prin activitatile de pe domeniile experientiale. Prin acestea, copilul isi dezvolta limbajul, isi imbogateste continuturile cognitive, relationeaza cu ceilalti, se dezvolta din punct de vedere comportamental acomodandu-se si adaptandu-se in situatii noi, isi formeaza deprinderile si atitudinile, efortul, vointa, cooperarea, perseverenta, dezvoltarea spatio-temporala, respectarea intereselor si a muncii celor din jur, formarea atitudinilor pozitive fata de munca si educarea sentimentelor morale si etice.
Activitatile liber alese le pune in valoare calitatile si aptitudinile pe care le detine fiecare copil intr-un domeniu sau ii ajuta pe copii sa se descopere in anumite domenii care pentru ei erau necunoscute. Munca pe sectoare le dezvolta creativitatea si imaginatia, lasandu-i pe ei sa realizeze lucrari originale.
Copilul in gradinita traieste experiente noi, experiente la care trebuie sa se adapteze si sa actioneze, fie ca isi doreste, fie ca trebuie sa tina seama de cerintele celor din jur.
Rolul invatamantului prescolar in socializarea copiilor are in vedere interactionarea sociala, formarea comportamentelor din perspectiva sociala.
Capitolul I. ACTIVITATILE LIBER ALESE DIN GRADINITA
I.1. Gradinita de copii - istoric
Gradinita de copii reprezinta institutia menita sa ocroteasca si sa faca educatia copiilor aflati la varsta copilariei mijlocii (3-6/7 ani). 
Numita de-a lungul timpului ,,casa jocurilor" (Vittorino da Feltre), ,,gradina de copii" (F. Froebel), ,,casa copiilor" (M. Montessori), ,,scoala de copii mici" (Legea pentru invatamantul primar si primar-normal, 1924), institutia de invatamant scolar, numita din 1956 incoace ,,gradinita de copii", reprezinta primul segment al sistemului de invatamant care isi propune in mod explicit finalitati educationale pentru activitatile pe care le organizeaza si desfasoara. Ea isi asuma astfel o responsabilitate majora ca, alaturi de familie, sa asigure conditiile unei dezvoltari normale pe toate planurile a copiilor prescolari, contribuind astfel la valorificarea potentialului fizic si psihic al fiecaruia si fundamentand evolutia viitoare scolara si sociala a acestora.
Gradinita reprezinta pentru cei mai multi copii prima experienta de viata in afara familiei intr-un spatiu social largit. Mediul educational bogat in stimuli care invita la investigatie si actiune, experientele de invatare diverse, campul relational cu caracteristici variate, toate acestea contribuie la initierea unor procese complexe de dezvoltare si maturizare in sensul socializarii, dar si al definirii treptate a personalitatii.
Gradinitei i-au fost atribuite roluri variate, de la protejarea copiilor provenind din medii socioculturale defavorizate, pana la statutul de adevarata ,,prescoala" pe care il are aceasta institutie azi, cand finalitatea declarata a celor doua nivele de instruire si formare ale gradinitei este pregatirea pentru integrarea sociala, respectiv scolara.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul activitatilor liber alese in socializarea copiilor din gradinita.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Agabrian, A., (2003). ,,Sociologie generala", Iasi: Institutul European
Bocos, M., Jucan, D. (2010). ,,Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculum-ului. Repere si instrumente didactice pentru formarea profesorilor.", Pitesti: Editura Paralela 45
Borteanu, S., Branisteanu, R., Breben, S., Fulga, M., Grama, F., Haiden, R., Ignat, E., Manzat, L., Necula, G., Nicolae, I., Popescu, C., Raileanu, D., (2009) ,,Curriculum pentru invatamantul prescolar - Prezentare si explicitari", Bucuresti: Editura Didactica Publishig House
Boudon, R., (1997). ,,Tratat de sociologie", Bucuresti: Editura Humanitas
Catalano, H., Bocos, M., Somesan, E., Avram, I. (coord.) (2009). ,,Pedagogia invatamantului prescolar. Instrumente didactice", Cluj-Napoca: Presa Universitara Clujeana
Dragan, I., Nicola, I., (1993). ,,Cercetarea psihopedagogica", Targu-Mures: Editura Tipomur
Glava, A., Catalin Glava, C., (2002). ,,Introducere in pedagogia prescolara", Cluj-Napoca: Editura Dacia
Kolumbus, E.S., (2008). ,,Didactica prescolara" Traducere si adaptare: Magdalena Dumitrana, Editia a III-a, Bucuresti: Editura V&I Integral
Lazarescu, M.P., Ezechil, L. (2011). ,,Laborator prescolar" - ghid metodologic - editia a IV-a revizuita - Bucuresti: Editura V & I Integral
Moscovici, S., (1998). ,,Psihologia sociala a relatiilor cu celalalt", Iasi: Editura Polirom
Muster, D., Moldoveanu, M., (1998). ,,Gradul I in invatamant. Elaborarea si sustinerea lucrarii metodico-ttiintifice de grad. Ghid practic.", Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica
Popa, N.L., Antonesei, L. (coord.), Labar, A.V., (2009). ,,Ghid pentru cercetarea educatiei. Un ,,abecedar" pentru studenti, masteranzi, profesori", Iasi: Editura Polirom
Popovici, D., (2003). ,,Sociologia educatiei", Iasi: Institutul European
Stanciulescu, E., (1996). ,,Teorii sociologice ale educatiei" - Producerea eului si constructia sociologiei- Iasi: Editura Polirom
Zamfir, C., Vlasceanu, L., (coord.) (1998). ,,Dictionar de sociologie", Bucuresti: Editura Babel
*** ,,Dictionar de pedagogie", (1979). Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica
http://www.e-scoala.ro/psihologie/testul_sociometric.html (accesat iunie 2014)
http://pipp-bn.blogspot.ro/2012/01/curriculum-ul-prescolar-aspecte.html- accesat la data de 01.03.2014)
http://ro.scribd.com/doc/45100127/PREDAREA-INVATAREA-INTEGRATA


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!