Rolul brandului in comunicarea interna

Extras din licenta Cum descarc?

I. ANALIZA CADRULUI CONCEPTUAL
Introducere
Comunicarea interna este printre specializarile cu cea mai rapida crestere in domeniul relatiilor publice si managementul comunicarii. Ascensiunea sa a inceput in anii 1990 in SUA si s-a raspandit ulterior pe continentul european, crescand in importanta in noul mileniu. O multitudine de factori , cum ar fi globalizarea , dereglementarea si crizele economice au adus cu ei restructurarea permanenta , reduceri ,externalizarea serviciilor , fuziuni si achizitii si alte tipuri de distrugere mai mult sau mai putin creative. Acestea au condus la reducerea increderii angajatilor in management dar si o loialitate din partea angajatilor mai mica, in ciuda nevoii crescuta de management strategic al fortei de munca. Simplificand , comunicarea interna a aparut ca o functie critica pentru organizatii si mai departe o recunoasterea bine meritata, ca o specialitate in sine .
Recunoasterea importantei comunicarii interne a dus la o serie de initiative care vizeaza intelegerea si analizarea domeniului si pledarea pentru acesta ca pentru un domeniu independent. In 2010 , practicantii de comunicare interna din Marea Britanie au infiintat Institutul de comunicare interna ( www.ioic.org.uk ), ca o entitate separata de Chartered Institutul de Relatii Publice ( www.cipr.co.uk ) , care are un spatiu de comunicare interna , sub titlul CIPR Interior
( http://www.cipr.co.uk/content/member-groups/cipr-inside ). Toate aceste initiative recente indica recunoasterea faptului ca comunicarea interna este importanta si ca acesta este un domeniu de specialitate in sine .
Dupa cum sustinea Balmer (2001) managementul brandului a devenit o parte indispensabila din fucntionarea unei organizatii. Firmele asociaza frecvent eforturile de branding cu dezvoltarea de produse si marci corporative, dar brandingul poate fi de asemenea folosit in domeniul managementului resurselor umane conform Backhaus si Tikoo (2004) . Tot acestia, Backhaus si Tikko ( 2004) afirmau faptul ca organizatiile sunt din ce in ce mai concentrate pe brandingul intern pentru a se asigura ca angajatii actuali se implica in cultura si strategia corporatiei. Mai mult decat atat, Punjaisri et al. ( 2009) considera ca un potential angajat este foarte probabil sa accepte o indemnizatie mai mica in cazul in care locul de munca ofera calitate si incredere prin valorile de brand ale companiei si prin comunicarea interna . Rolul-cheie al procesului de branding intern este de a se asigura ca angajatii transforma mesajele in realitatea de brand pentru partile interesate externe. Cu toate acestea , in ciuda lipsei de cercetare in intelegerea antecedentelor realizarilor de branding intern , putini cercetatori au sugerat ca comunicarea interna poate fi utila in implementarea cu succes a strategiei de branding intern Chong (2007); Grof (2001).
Thomson et al. ( 1999) isi da cu parerea cu referire la faptul ca comunicarea interna si formarea ajuta in internalizarea valorilor de brand de catre angajati. 
Dupa insumarea definitiilor de branding intern date de catre cercetatori Backhaus si Tikko (2004); Punjaisri et al. (2009) , putem concluziona ca brandingul intern este un rezultat al comunicarii interne al angajatorului , care a depus efort pentru a dezvolta o forta de munca care este : angajata , loiala si se identifica cu setul de valori si obiective organizationale. Din cele spuse de catre De Chernatony (2001), brandingul intern ar putea genera identificarea de marca angajatului , reflectand sentimentul de " unitate ", pentru ca este vorba despre comunicarea valorilor de brand angajatilor, ceea ce il face diferentiat de celelalte.
In cele ce urmeaza obiectivul este acela de a dezbate subiectul brandingului si al comunicarii interne in profunzime, oprindu-ne asupra unor idei si concepte care ne-au atras atentia si care ne vor fi de folos in cercetarea ulterioara. Vom aborda aspecte teoretice ale comunicarii interne, comunicare interna vs. branding, perspectivele angajatilor cu privire la comunicarea interna, comunicarea simetrica in dublu sens, impactul comunicarii asupra brandingului si utilizarea comunicarii interne strategice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul brandului in comunicarea interna.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Aaker, David, (2005), "Managementul capitalului unui brand", Brandbuilders Group, Bucuresti
Ana Tkalac Vercic, Dejan Vercic, Krishnamurthy Sriramesh,(2012), "Internal Communication: Definition, parameters, and future" , Journal Public Relations Review 38 , 223- 230
Bogdan, Aneta,(2010), ''Branding pe frontul de Est", Editura Brandient, Bucuresti
Catherine da Silveira , Carmen Lages , Claudia Simoes, (2013), "Reconceptualizing brand identity in a dynamic environment", Business Research 66, 28- 36
Frank Kressmann , M. Joseph Sirgy , Andreas Herrmann , Frank Huber , Stephanie Huber , Dong-Jin Lee, (2006), "Direct and indirect effects of self-image congruence on brand loyalty", Business Research 59, 955- 964
Haig, Matt,(2008), ''Mari esecuri ale unor branduri renumite", Editura Meteor Press, Bucuresti
Haines, Rosemarie,(2003), "Imaginea institutionala", Editura Tribuna economica, Bucuresti
Halic, Bogdan-Alexandru & Chiciudean Ion, (2004), "Analiza imaginii organizatiilor", Editura Comunicare.ro, Bucuresti
Hongwei He , Yan Li , Lloyd Harris, (2012), "Social identity perspective on brand loyalty", Business Research 65, 648 -657
Iglesias, Oriol; Singh, Jatinder; Batista-forquet, Joan M, (2011), "The role of brand experience and affective commitment in determining brand loyalty", Brand Management, 570- 582
Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane,(2008) "Managementul marketingului", Editura Teora, Bucuresti
Leah M. Omilion- Hodges, Colin R. Baker, (2014), Kelley School of Business
Mark Avis, (2012), "Brand personality factor based models: A critical review", Australasian Marketing 20, 89- 96
Mary Welch, (2012), "Appropriateness and acceptability: Employee perspectives of internal communication", Public Relations Review 38, 246- 254
McEwen, William J., (2008), "Forta brandului", Editura Allfa, Bucuresti
Olins, Wally, (2006), Despre brand, Editura Comunicare.ro, Bucuresti
Pringle, Hamish & Field, Peter, (2011), "Strategii pentru brandingul de succes. Notorietatea si longevitatea unei marci", Editura Polirom, Iasi
Reka, Kovacs; Borza, Anca, (2012), "Internal and external communication within cultural organizations", Management and Marketing, 613- 630
Sharma, Neha; Kamalanabhan, T J, (2012), "Internal corporate communication and its impact on internal branding", Corporate Communications, 300- 322
Steyn, Elaine; Steyn, T F J (Derik); van Rooyen, Marieke, (2011), "Internal Communication at DaimlerCrysler South Africa: A Qualitative Perspective on Two-Way Symmetrical Communication and Internal Marketing", Marketing Development and Competitiveness, 131- 144
Trevisani, Daniele,(2007), "Psihologia marketingului si a comunicarii, Editura, Irecson, Bucuresti
Trout, Jack,(2005), " Trout despre strategie", Brandbuilders Group, Bucuresti


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!