Rolul Comunicarii Manageriale in Motivarea Angajatilor

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument 6
Capitol I: Motivatia in context organizational 
1.1. Perspective teoretice asupra motivatiei 8
1.1.1. Teorii motivationale de continut 9
1.1.2. Teorii motivationale procesuale 12
1.1.3. Integrarea diferitelor teorii motivationale 15
1.2. Relatii intre motivatie si performanta profesionala 17
1.2.1. Motivarea profesionala 17
1.2.2. Aprecierea performantelor 26
1.2.3. Modele de apreciere a performantelor 27
Capitol II: Metodologia cercetarii (comparatie intre organizatia bugetara si non-guvernamentala cu domeniul de activitate in servicii sociale) 29
Capitolul III: Analiza si interpretarea rezultatelor cercetarii 32
3.1. Analiza si interpretarea chestionarului 32
3.2. Analiza si interpretarea scalei LPC 45
Concluzii 51
Bibliografie 53
Anexe 55


Extras din licenta Cum descarc?

Managementul oricarei organizatii, indiferent de tipul, marimea, domeniul de activitate sau de mediul socio-cultural in care fiinteaza, are drept unul dintre cele mai importante obiective, si anume crearea unui sistem motivational eficient. 
Din acest motiv consideram importanta existenta unei preocupari fata de aspectele implicate in motivarea angajatilor. In acest sens, lucrarea prezenta va arata rolul comunicarii manageriale asupra motivarii angajatilor si in ce masura aceasta are influenta in cresterea performantelor profesionale ale acestora.
Cercetarea lucrarii este un studiu comparativ pe doua organizatii cu activitate in domeniul serviciilor sociale, si anume o comparatie intre o organizatie bugetara (Directia Generala de Asistenta Sociala) si o organizatie non-guvernamentala (Fundatia pentru o Viata mai Buna).
Studiul a fost realizat pe doua esantioane neprobabilistice de intentionalitate din cadrul organizatiilor supuse cercetarii. Modul de lucru a constat in aplicarea scalei LPC si a unui chestionar care va evidentia daca stilul de comunicare manageriala contribuie la motivarea angajatilor.
Demersul investigativ va pleca de la evidentierea nivelului performantei profesionale a angajatilor din cele doua organizatii, nivel care va fi corelat cu orientarea managerului, fie spre relatii, fie spre sarcina. In acest sens, se va arata daca orientarea pe relatii este premisa unei mai bune comunicari intre manager si angajati si daca conduce la o crestere a performantelor profesionale ale acestora, in timp ce orientarea pe sarcina este premisa unei comunicari deficitare intre manager si angajati si daca conduce la o scadere a performantelor profesionale ale acestora.
Demersul investigativ va continua cu evidentierea stilului de comunicare manageriala existent in cele doua organizatii supuse cercetarii si daca exista diferente intre stilurile de comunicare manageriale. Operationalizarea conceptului de comunicare a vizat dimensiunile de oferire de feedback, existenta regulilor si procedurilor, comunicare pe orizontala si verticala si rezolvarea de conflicte. In acest sens, cercetarea va arata daca orientarea managerului spre relatii coreleaza cu un tip de comunicare informala, in timp ce orientarea managerului spre sarcina coreleaza cu un tip de comunicare formala. 
Existenta unui astfel de studiu este utila managementului organizatiilor implicate, rezultatele obtinute in urma cercetarii putand fi un punct de sprijin in intelegerea implicatiilor modului de comunicare dintre manageri si angajati si necesitatea schimbarilor la nivelul comunicarii organizationale.
CAPITOL I: MOTIVATIA IN CONTEXT ORGANIZATIONAL 
1.1. PERSPECTIVE TEORETICE ASUPRA MOTIVATIEI 
Problematica motivatiei in contextul muncii a constituit o preocupare permanenta a psihologilor si a managerilor din organizatii. In acest sens, in literatura de specialitate exista o mutitudine de studii si cercertari care au avut drept scop identificarea factorilor cu directa legatura asupra motivatiei individului privit sub aspectul sau organizational. A incerca sa alcatuiesti o lista de motive pentru care indivizii se angajeaza in diferite actiuni este dificil, dar putem sa enumeram cateva, printre cele mai importante fiind: dorinta intrinseca de a obtine ceva, comparatia sociala, presiunea sociala, aspiratiile personale, probabilitatea de a avea succes, obisnuinta, accesnsiunea sociala, cresterea stimei de sine etc. 
Scopurile organizatiilor pot fi atinse doar prin efortul comun al membrilor lor. Una dintre conditiile pentru care unele organizatii sunt mai eficiente si mai productive decat altele o reprezinta calitatea si cantitatea eforturilor depuse de angajati, eforturi care sunt legate de motivatie. Pentru a lucra bine, oamenii trebuie sa fie puternic implicati in munca lor si dornici sa atinga anumite scopuri, de la cele mai simple (cum ar fi dorinta de a castiga bani sau de a ajunge mai repede acasa), pana la cele mai complexe si utile organizatiei legate de cresterea productivitatii prin identificarea de metode de lucru noi si mai eficiente, de asimilarea a procesului muncii cu placerea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Comunicarii Manageriale in Motivarea Angajatilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!