Rolul departamentului de Resurse Umane in Dezvoltarea si Formarea Profesionala

Cuprins licenta Cum descarc?

Planul lucrarii ..3
Lista tabelelor ..4
Introducere ...5
CAPITOLUL 1 Principalele teorii ale resurselor umane ..7
1.1 Scoala clasica ..7
1.2 Scoli moderne de Resurse Umane .14
1.3 Teorii Motivationale; Strategii de motivare/implementare 19
CAPITOLUL 2 Dezvoltarea Resurselor Umane in perioada moderna..30
2.1 Biroul de Personal si gestionarea Resurselor Umane; Etapele Managementului Modern in perioada 1980 ..30
2.2 Evolutia procedurilor de Resurse Umane si aparitia biroului Managementului de Resurse Umane .32
2.3 Dezvoltarea si eficacitatea carierei profesionale in abordarea Managementului Resurselor Umane .37
CAPITOLUL 3 Principalele atributii ale Departamentului de Resurse Umane ..45
3.1 Recrutarea si Selectia; Selectia Profesionala ..45
3.2 Evaluarea Performantelor; Metode de Evaluare .53
3.3 Dezvoltarea si Formarea Profesionala 58
Concluzii ..63
Bibliografie ..66


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Am ales aceasta tema in ideea de a dezvolta un subiect tot mai des intalnit, acela de viziune strategica, una dintre metodele cele mai populare pentru planificarea si implementarea schimbarilor organizatiei si a culturii acesteia. Lucrarea este structurata pe trei capitole reprezentative astfel:
In capitolul I denumit:" Principalele teorii ale resurselor umane" este prezentata scoala clasica (traditionala), care se distinge prin incercarea de a rezolva problemele managementului cu ajutorul logici si a unor structuri organizationale bine concepute. In cea de-a doua parte a acestui capitol vom urmari dezvoltarea istorica a managementului modern de la formele initiale de organizare sociala, politica si economica, spre aparitia scolilor de gandire manageriala. Vor fi prezentate scoala rationala, scoala stiintifica, scoala relatiilor umane si modele contemporane de management, vor fi discutate conceptele de baza ale fiecarui model in viziunea principalilor teoreticieni si cercetatori, rolurile si functiile managementului modern, si vom stabili ca notiunea de management desemneaza atat proceduri rationale sistematice, cat si abilitatea de a lucra cu indivizii si cu grupurile. In ultima parte a capitolului am prezentat de asemenea principalele "teorii motivationale" si "strategiile de motivare/implementare"
Capitolul II intitulat "Dezvoltarea Resurselor Umane" prezinta structura a trei subcapitole; Biroul de Personal si gestionarea Resurselor Umane si anume; Etapele Managementului Modern in perioada 1980; Evolutia procedurilor de Resurse umane si aparitia Biroului Managementului de Resurse Umane; Dezvoltarea Carierei Profesionale in abordarea Managementului Resurselor Umane.
Capitolul III "Principalele atributii ale Departamentului de Resurse Umane", cuprinde notiuni despre; Recrutarea si Selectia: Selectia Profesionala. Metodele cele mai recomandate a fi utilizate, respectiv interviul si testele de selectie, sunt si ele evidentiate in acest capitol. Este important ca acestei faze de recrutare si selectie sa i se acorde o grija deosebita. Acest lucru necesita insa o mare vigoare si un profesionalism fara lacune, principiile si metodele perfect definite de literatura de specialitate trebuind respectate cu strictete. Acest capitol mai cuprinde evaluarea performantelor salariatilor in etape, necesitatea si responsabilitatea evaluarii, atributiile departamentului de resurse umane, in ceea ce priveste aprecierea salariatilor, metode de evaluare a performantelor, evitarea erorilor de evaluare, iar in incheierea acestui capitol am abordat dezvoltarea si formarea profesionala, pregatirea profesionala cu etapele ce vor fi prezentate in acest subcapitol, si nu in ultimul rand metodele folosite in pregatirea profesionala. 
Dezvoltarea resurselor umane este una din optiunile strategice ale oricarei organizatii interesate in cresterea sa. Capacitatea acesteia de a se adapta schimbarilor mediului, de a evolua, depinde in mare parte de modul in care organizatia isi alege angajatii, ii pregateste, ii directioneaza judicios, tinand cont de aspiratiile si potentialul lor. Invatarea permanenta si continua s-a impus ca o necesitate si ca o solutie la schimbarile ce au loc in diverse domenii ale vietii individului si ale societatii in care acesta traieste. Una din caracteristicile esentiale ale acestor transformari este rapiditatea cu care se deruleaza ele, in comparatie cu ce se intampla cu decenii in urma, cand schimbarile la nivelul socialului se caracterizau printr-un ritm care asigura o evolutie normala, lenta si progresiva a valorilor, a lucrurilor si ideilor, oamenii putandu-se adapta relativ usor la conditiile ce ramaneau mai mult sau mai putin constante pe parcursul vietii lor. Astazi insa, totul se desfasoara atat de rapid incat individul este nevoit sa strabata acest ciclu al schimbarilor de mai multe ori pe parcursul existentei sale.
Importanta Managementului Resurselor Umane in economia moderna se explica prin faptul ca resursele umane au devenit obiectiv de preocupare majora, mai buna utilizare a factorului munca plasandu-se printre caile si sursele majore de crestere a eficientei si profitabilitatii firmei. nnnnIntr-un mediu in care concurenta este din ce in ce mai puternica, in care fiecare poate sa produca din ce in ce mai mult si mai bine si foarte multe tehnologii avansate devin disponibile pentru afaceri, este absolut normal ca, si in ceea ce priveste resursa umana, sa primeze eficienta, (sporul individului, problematica lui personala, preferintele sale strict individuale, cu rare exceptii, sunt putin importante pentru organizatiile moderne, cu exceptia celor caritabile), atata timp cat individul face dovada clara ca poate lucra eficace si eficient in interesul organizatiei.
In esenta, se poate afirma ca resursele umane reprezinta factorul creativ, activ si coordonator, al activitatii firmei.
CAPITOLUL 1
PRINCIPALELE TEORII ALE RESURSELOR UMANE
1.1. SCOALA CLASICA
Managementul empiric a aparut odata cu diviziunea muncii si traiul omului in grupuri organizate. Inainte de a se cristaliza ca stiinta, drumul parcurs de management a fost de la o forma embrionara manifestata o data cu constituirea primelor colectivitati umane in comuna primitiva, pana la inceputul secolului XX cand Henry Fayol si Frederich Taylor prin lucrarile ,,Administratia industriala si generala", respectiv ,,Principiile managementului stiintific" au analizat de o maniera stiintifica, pentru prima data, procesul de management si sistemul de management, elaborand un set de reguli, principii si metode de conducere stiintifice. 
Studiul literaturii de specialitate in domeniul managementului reliefeaza existenta unor multiple clasificari ale scolilor de management grupate dupa principiile si natura conceptelor utilizate cu precadere. In opinia specialistilor romani, sunt considerate 5 curente sau scoli principale: clasica (traditionala), sociologica (behaviorista sau comportista), cantitativa, sistemica si contextuala.
Scoala clasica (traditionala) este reprezentata de F.W. Taylor, considerat fondatorul stiintei managementului, care in lucrarea sa ,,The Principles of Scientific Management" publicata in anul 1911 arata ca ,,sistemul managementului stiintific implica o revolutie completa a starii de spirit a muncitorilor si in acelasi timp o revolutie a starii de spirit a celor care sunt de partea conducerii", identificand urmatoarele principii fundamentale ale managementului:
1. Studiul tuturor cunostintelor traditionale, inregistrarea, clasificarea si transformarea acestora in legi stiintifice;
2. Selectia stiintifica a muncitorilor, perfectionarea calitatii si cunostintelor acestora;
3. Punerea in aplicare a studiului muncii de catre muncitori stiintific antrenati;
4. Repartizarea aproape egala a muncii executate in intreprindere intre muncitori si manageri;
5. Realizarea cooperarii intre oameni, in locul individualismului haotic;


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul departamentului de Resurse Umane in Dezvoltarea si Formarea Profesionala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Armstrong, Michael -  A Handbook of Human Resource Management, Kogan Page, London, 2001
2. Carmen Emilia Chasovschi, Cercetari privind managementul resurselor umane in contextul dezvoltarii regionale Editura Didactica si Pedagogica 2006
3. Dan Anghel Constantinescu, Marinica Dobrin, Stanel Nita, Anca Nita; "Managementul resurselor umane" - editura Tehnica, Bucuresti 1999
4. Dimitrescu Mihaela.M.R.U. Ed VICTOR 2010.
5. G. Milkovich, J. Boudreau. "Personnel/Human Resource Management: ADiagnostic Approach ", Business Publications Inc., Plano, Texas, 1988
6. Huczynski, Andrzej, Buchanan, D. -  Oragnizational Behaviour -  An Introductory Text Prentice Hall, Harlow, 2001.
7. Manolescu, A., Op. Cat., 2001,
8. Manolescu. A. Managementul Resurselor Umane. Bucuresti, Editura Economica, 2001; 
9. Manolescu, A -  Managementul resurselor umane, Editura Economica, Bucuresti, 2003
10. Moldovan-Scholz M. Managementul Resurselor Umane. Bucuresti, Editura Economica, 2000
11. Paunescu Ion, Managementul resurselor umane, ed. AISTEDA, Bucuresti, 2000.
12. P. Cardona, P. G. Lombardia, Como diagnosticar y desarrollar competencias, IESE -  ,,Revista de Antiguos Alumnos", Nr. 86, Iunie 2002
13. Rotaru A., Prodan, A.. -  Managementul resurselor umane, Editura Sedcom Libris, Iasi, 1998
14. R. MILES, "Theory of Management Implicationes for Organizational Behaviour and Development"
15. R.L.Mathis, P. Nica, C. Rusus Managementul Resurselor Umane. Bucuresti, Editura Economica, 1997;
16. Viorel Cornescu", Management de la teorie la practica.", Editura Universitatii.2004.
17. Victor Lefter, Aurel Manolescu; "Managementul resurselor umane" - editura Didactica si Pedagogica R.A., Bucuresti 1995;
18. V. Lefter, A. Manolescu Managementul Resurselor Umane. Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica, 1995;
19. V.Lefter, A. Manolescu, etc. Managementul Resurselor Umane: Studii de caz, probleme, teste. Bucuresti, Editura Economica, 1999;
20. V. Remizov, A. Poleakov Calauza economistului in problemele muncii. Chisinau, 1992;
21. Www biblioteca digitala.com.
22. www.referate.ro
23. www.scribd.com
24. www.mojob.ro
25 www.scitube.com


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!