Rolul Grupei Pregatitoare in Asigurarea Cerintelor de Integrare Optima a Prescolarului in Invatamantul Primar Scolar

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I: EDUCATIA LA GRUPA REGATITOARE
I.1. CONSIDERATII GENERALE
I.2. ROLUL SI LOCUL GRADINITEI IN EDUCATIE
I. 2. 1 Gradinita in societatea moderna 
I. 2.2. Rolul gradinitei in dezvoltarea copilului
I. 2. 3. Rolul educatoarei in gradinita
I. 2. 4. Particularitatile psiho-fizice ale scolarului mic
I. 3. SISTEMUL ACTIUNII DE INVATARE
CAPITOLUL II - PREGATIREA PRESCOLARULUI PENTRU CLASA I
2.1. DEMERSURI IN PREGATIREA COPILULUI PENTRU SCOALA
2.2. IMPLICATIILE IN DEZVOLTAREA LIMBAJULUI
2.3. IMPLICATII IN ACTIVITATILE CU CONTINUT MATEMATIC
CAPITOLUL III - GRUPA PREGATITOARE - PUNCTE DE LEGATURA INTRE INVATAMANTUL PRESCOLAR SI CEL PRIMAR
CAPITOLUL IV: ANUL PREGATITOR SI DEBUTUL SCOLAR
4. 1. ADAPTAREA SCOLARA
4. 2. CONTRIBUTIA ANULUI PREGATITOR IN ADAPTAREA COPILULUI LA SCOALA
4.1. ORGANIZAREA SI STRUCTURA CERCETARII 
CAPITOLUL V: METODOLOGIA CERCETARII
5. 1. ORGANIZAREA SI STRUCTURA CERCETARII
5. 1. 1. Fundamentele conceptuale
5. 1. 2. Obiectivele cercetarii
5. 1. 3. Ipoteza de lucru
5. 1. 4. Variabilele cercetarii
5. 1. 5. Esantionarea
5. 1.5.1. Esantionul de subiecti
5. 1.5.2. Esantionul de continut 
5. 1.6. Metodologia cercetarii
5. 2. DESFASURAREA CERCETARII
5. 2.1. Etapa preexperimentala
5. 2.2. Etapa experimentala
5. 2.3. Etapa postexperimentala
5. 3. ANALIZA, PRELUCRAREA SI INTERPRETAREA DATELOR OBTINUTE
5. 4. CONCLUZII SI IMPLICATII EDUCATIONALE
ANEXA 1 
ANEXA 2
ANEXA 3
ANEXA 4
ANEXA 5
ANEXA 6
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Gradinita, prin grupa pregatitoare a devenit veriga initiala a invatamantului, cu sarcini instructiv-educative pentru pregatirea copiilor prescolari, in vederea integrarii scolare cu sanse mai mari de reusita. 
In cadrul activitatilor din gradinita, prin intermediul jocului si al activitatilor frontale, copilul invata sa desfasoare o activitate sociala pe care o va continua cu activitatea scolara. Activitatea instructiv-educativa din gradinita il impulsioneaza pozitiv in devenirea lui scolara, ii usureaza trecerea spre urmatoarea treapta a integrarii sociale - scoala. Copilul percepe trecerea de la prescolaritate la scolaritate ca un salt calitativ in devenirea lui sociala. Succesul sau esecul in viitoarea activitate, cea scolara, depind de natura influentelor exercitate asupra lui in perioada anterioara, in gradinita. Cu cat educatia este mai bine organizata in perioada prescolaritatii, cu atat produsul ei este mai de calitate pe urmatoarea treapta a evolutiei copilului: scolaritatea.
Grupa pregatitoare finalizeaza dezvoltarea psihica a copilului, mai ales in ceea ce privesc procesele psihice de cunoastere, atat a copiilor care au parcurs intreg ciclul prescolar, cat si a celor care frecventeaza doar anul pregatitor. 
Includerea copilului in activitatea din grupa pregatitoare concura la antrenarea si stimularea abilitatii de a-si concentra atentia timp mai indelungat, de a-si media procesele perceptive si mnezice prin acte de gandire, de a-si forma unele structuri operationale, implicate in demersul de asociere, comparare si integrare a informatiilor in formatiuni semantice mai lungi.
Facand trecerea catre ocupatiile scolare, grupa pregatitoare ofera numeroase prilejuri de grupare a factorilor motivationali in jurul unor structuri de interese, preponderent cognitive, care pot deveni, in scoala, sursa generatoare de impulsuri intrinseci pentru invatare.
CAPITOLUL I
EDUCATIA LA GRUPA REGATITOARE
I. 1. CONSIDERATII GENERALE
Gradinita reprezinta o lume noua si fascinanta pentru cei mai multi dintre copii, fiind un moment important in viata lor. Integrarea intr-un colectiv bine definit, lucrul cu o persoana straina si dezvoltarea unor abilitati noi sunt lucruri pe care le presupune gradinita pentru un copil.
Mediul social actioneaza asupra individului in sensul modelarii personalitatii sale prin componentele educationale: initial familia apoi gradinita, care continua si imbogateste continutul educativ. Avandu-se in vedere faptul ca prescolaritatea cuprinde cea mai importanta experienta socioeducationala din viata unei persoane, asa cum se afirma tot mai des in studiile de specialitate, potentialul formativ al acestei varste poate fi valorificat cu succes in procesul educativ desfasurat in cadrul gradinitei. 
Pregatirea copiilor pentru scoala este o tema care a fost si ramane incitativa pentru educatoare, invatatoare si psihologi. Cercetarile arata clar ca pana la 4/5 ani copilul isi dezvolta 40 % capacitatile intectuale, pe care urmeaza sa le atinga la maturitate. Prescolaritatea este apreciata ca fiind ,,varsta ce cuprinde cea mai importanta experienta educationala din viata unei persoane",
problematica pregatirii pentru un debut scolar optim vizeaza o varietate de aspecte de continut, se refera la aspecte ale realizarii obiectivelor prevazute in programa instructiv-educativa din gradinita, si alti factori care contribuie la realizarea ei, ca parinti, scoala, comunitate. 
Notiunea de "pregatire" echivaleaza cu notiunea de ,,dezvoltare" a copilului, 
viitor scolar, sub aspectul dezvoltarii intelectuale, motivationale, afectiv - volutionale, pe care il reclama invatatura. 
Varietatea activitatilor instructiv educative din gradinita ofera un cadru potrivit pregatirii corecte pentru adaptarea scolara si pentru formarea atitudinii de scolaritate. In munca cu prescolarii se folosesc o serie de mijloace educative, ponderea principala fiind jocul si invatatura, primul dominand fara echivoc, al doilea fiind un atribut de neinlaturat al primului. Jocul, procesul natural, prin care copilul invata, nu oboseste sau cu greu genereaza oboseala, creaza confort si buna dispozitie, nu produce efecte neplacute, penibile daca se organizeaza asa cum trebuie.
Copilul mic vine la gradinita, adesea la 5/6 ani, si nici a se juca nu stie. Educatoarea de la grupa mica, si nu numai, are menirea de a crea un mediu educational propice pentru o stimulare corecta a invatarii. Perioada prescolara imprima cele mai profunde, durabile si fructuase amprente asupra individualitatii copilului. Sub influenta factorilor ambientali are loc expansiunea potentialului creator al copilului , rasar mladitele ,,eului"cognitiv-afectiv-actional, se constituie si se consolideaza trasaturile de personalitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Grupei Pregatitoare in Asigurarea Cerintelor de Integrare Optima a Prescolarului in Invatamantul Primar Scolar.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Alexandru J., Cunoasterea copilului prescolar, Editura revistei de pedagogie, Bucuresti 1992
2. Bradu, B. (1997), Prescolarul si literatura, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti
3. Bocos, M. (2007), Didactica disciplinelor pedagogice, Presa Universitara Clujeana 
4. Cerghit, I. (2006), Metode de invatamant, Editura Polirom 
5. Cucos, C. (2005), Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice, Editura Polirom
6. Culegere metodica (1975), Educatia intelectuala a copilului prescolar, Editura Didactica si 7. Pedagogica, Bucuresti
8. Culegere metodica (1978), Integrarea copilului in activitatea scolara, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti
9. Culegere metodica (1978), Copii de 5-6 ani, Editura didactica, Tribuna scolii, Bucuresti
10. Cretu, C., (1997), Psihopedagogia succesului, Ed. Polirom, Iasi
11. Cretu, T., 2005, Psihologia copilului, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Proiectul pentru Invatamantul Rural
12. Debesse, M. (1970), Psihologia copilului de la nastere la adolescenta, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti
13. Gheorghian, E.; Taiban, M., Metodica jocului si a altor activitati cu prescolarii, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti;
14. Glava, A., Glava, C., (2002), Introducere in pedagogia prescolara, Ed. Dacia, Cluj-Napoca
15. Ionescu, M., Radu, I. (2001), Didactica moderna, Editura Dacia, Cluj- Napoca
16. Jinga Ioan, Elena Istrate, ,,Manual de pedagogie", Ed. All, Bucuresti,2001
17. Libotean, I. ; Cicioc E. (1976), Jocuri didactice matematice pentru gradinita, Editura V&I Integral, Bucuresti
18. Lovinescu, A., (1979), Jocuri-exercitiu pentru prescolari, E.D.P., Bucuresti
19. Montessori, M. (1972), Descoperirea copilului, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti
20. Nicola, I. (1993), Cercetarea psihopedagogica, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 
21. Oprescu N., Copilul prescolar in regimul activitatii scolare, in Revista Invatamantului prescolar nr. 1-2/ 1998
22. Paisi. E. L. (2001) Laborator prescolar, Editura V&I Integral, Bucuresti; 
23. Paun Emil, Iucu Romita -"Educatia prescolara in Romania", Ed Polirom, Iasi 2002
24. Popescu, E. (1982), Pedagogie Prescolara, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 
25. Schiopu, U. (1970), Psihologia varstelor, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 
26. Tinca Cretu - Psihologia Copilului, Ed. Credis 2005
27. Todoran, D. (1970), Individualitate si educatie, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti 
28. Voiculescu, Elisabeta - "Pedagogia prescolara", Ed. Aramis, 2001
29. Zlate, M. (2004). Tratat de psihologie organizationala. Editura Polirom. Iasi.
30. *** ,,Integrarea copilului in activitatea scolara", Culegere metodica editata de Revista de pedagogie Bucuresti 1978
31. *** Revista invatamantului prescolar Nr.1-2 , Ed. Didactica si Pedagogica, 1999
32. *** Revista invatamantului prescolar Nr.3 , Ed. Didactica si Pedagogica, 2007
33.*** Revista Invatamantului Prescolar, Nr.4 , Ed. Didactica si Pedagogica, 2007
www.didactic.ro
www.referate.ro
www.edu.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!