INTRODUCERE ARGUMENT. MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI. 1. STRUCTURA ORGANIZAŢIONALĂ ÎN FIRMA DE SERVICII. 1.1.Factori de criză 2. CRIZA ORGANIZAŢIONALĂ 2.1. Manifestari ale crizei organizaţionale 2.2. Creativitatea în activitatea de servicii 2.3. Inovare în activităţi de servicii 2.4. Specific al structurii organizaţionale în activitatea bancară 3. STUDIU DE CAZ – INTESA SANPAOLO BANK ROMÂNIA SA 3.1. Introducere. Noţiuni generale 3.2. Cadrul legal si contextul naţional din România 3.3. Elaborarea stategiei pe clientul Băncii Intesa Sanpaolo România 3.4. Concluzii şi măsuri de luat pentru îmbunătăţirea strategiei Lista figurilor Bibliografie
INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să cerceteze criza organizaţionala din România, condiţiile care au dus la instalarea ei , felul cum se face simţită pe piaţă şi cazul particular în care efectele acestei crize au fost depăşite prin inovare. În Capitolul 1 se vorbeşte despre structura organizaţională, se dau câteva definiţii şi exemple şi se încearcă identificarea elementelor care au condus la situaţii limită. Se iau în discuţie particularităţi ale activităţii de servicii , deoarece studiul de caz se va situa în acest domeniu. În Capitolul 2 se vorbeşte despre efectele crizei şi felul în care acestea pot fi minimalizate prin creativitate şi inovare. Se definesc condiţiile în care se promovează activitatea de creaţie şi strategii care duc la încurajarea structurilor inovatoare. În ultimul subcapitol se revine la domeniul serviciilor şi se defineşte activitatea de servicii bancare. În Capitolul 3 se prezintă concret o organizaţie din România care face eforturi de inovare a produselor şi serviciilor oferite clienţilor pentru a obţine rezultate optime. Se face mai întâi o prezentare generală a Bancii Intesa Sanpaolo România SA în contextul legislaţiei actuale din ţara noastră. Se prezintă concret strategia acestei bănci pentru atragerea clientelei. La finalul capitolului se pot desprinde concluzii şi calea de urmat spre alte măsuri care să îmbunătăţească strategia de inovare a băncii şi implicit depăşirea crizei şi atragerea de noi clienţi. ARGUMENT. MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI. În ultimii ani, societatea românească a cunoscut o dezvoltare pe un teren nou , insuficient cunoscut până în prezent, marcat de conceptul de criză. În tot acest timp , managerii , academicienii, sociologii , antreprenorii, cercetătorii , au căutat soluţii viabile şi pe termen lung, au avut o preocupare permanentă pentru depăşirea neajunsurilor , pentru menţinerea unei credibilităţi a organizaţiilor în acest spaţiu divers , inedit, politic şi socio – cultural complex , cu un conţinut economic diversificat în forme de exprimare, cu atitudine agresivă şi ostilă. Prin ameninţarea crizei toate organizaţiile au fost supuse la presiuni care le-au determinat şi obligat să acorde o deosebită atenţie activităţii proprii, imaginii lor, publicului ţintă, activităţii de marketing, resurselor, inovării. Activitatea unei organizaţii nu este constantă, ea poate suferi modificări, deteriorări, poate trece prin evenimente interne şi externe, care de multe ori nu pot fi controlate. Trăim într-o lume a interdependenţelor în care instituţiile şi organizaţiile din orice domeniu de activitate , întâlnesc probleme de orice fel , prin care se poate strica imaginea , sau se ivesc alte consecinţe deosebit de importante la nivel local, uneori chiar la nivel global. Organizaţiile mai mari au activităţi complexe , iar situaţia lor va depinde de conexiunile pe care le fac. În cadrul acestor conexiuni, organizaţiile disponibilizează resursele pe care le au şi care stau la baza activităţii, lor cu finalitatea externă sau internă a acestei activităţi. Indiferent de activitate efectul observat este individualizarea organizaţiilor , unele faţă de altele. O firmă are nişte trăsături ale ei prin care este identificată , indiferent de specific şi dacă aceste trasături sunt puternice şi pozitive, ea poate să iasă din comun, să iasă în faţă pe piaţă, să rămână în atenţia clienţilor.
-Chiciudean Ion, Ţoneş Valeriu – Gestionarea crizelor de imagine –note de curs 1998/1999 , SNSPA , Facultatea de comunicare şi relaţii publice, pag.12 -Dagenais Bernard , Campania de relaţii publice, Editura Polirom Iaşi 2003, pag.126 -G. Beker , Comportamentul uman –o abordare economică, Editura All Bucureşti 1994 -M. Jaradat , Importanţa conceptului de cultură organizaţională, Universitatea Bogdan Voda Cluj Napoca , Curs top management , p 73, 2003 -Stanciu Ştefan, Ionescu Mihaela Alexandra, Cultură şi comportament organizational , Editura comunicare.ro, Bucureşti 2005, pag.45 -Mullins J.Laurie , Management & organisational behavior , My Management Lab 2013 -Bunescu Petre – Analiza creditelor neperformante din sistem- articol agerpress 10.06.2015 -Botezat Elena Aurelia –Analiza , punctul de plecare în depăşirea crizei organizaţionale , pag.123 -Elena Aurelia Botezat- Susţinerea şi promovarea inovării , pag.42 -Daten A. - La perte des reperes. Publicat în Arme d aujourd hui- Franţa nr.216 dec .1997-ian.1998 -Bary Mc Longlin, Risk and crisis communication.Mc Longlin Multimedia PublishingLtd Ottawa, 1996 -David Guth, Charles Marsh-Public Relations, Boston, Allyn&Bacon Publishing 2000 -M.Dimitriu, V.Toma-Strategii de promovare a creativităţii-Studii Financiare 2008, pag.4 -I.Zară – Învăţarea din experienţă- Editura Enciclopedică şi Ştiinţifică Bucureşti 1984 -Ph. Pichat-Les structures des l entreprise; freine ou moteur de l innovation-Revista “Omul şi tehnica”nr.30, apr.1992, pag. 350 -Doina Balahur- Sociologia organizaţiilor în comunicare socială şi relaţii publice , vol. 6- Editura Universităţii Al .I.Cuza , Iaşi 2006 -Teresa Amabile – Climatul organizaţional pentru creativitate şi inovare. Noi direcţii de cercetare pentru manageri creativi şi inovatori. Editura Ballinger, Cambridge 1998. -Adrian Toia – Business în România, tipuri de inovare –articol 23.07.2012 -Inovarea în industrie şi servicii în perioada 2008-2010 – Comunicat de presă al Institutului Naţional de statistică nr.171 la data de 27.07.2012, pag.1 -Gestiune bancară-Note de curs-Academia Comercială Bucureşti, Management, cap.I -Inovaţiile în domeniul financiar bancar- un must have într-o societate a cunoaşterii – articol 18 .04.2014 –http: bancamea.md -Ionuţ Ciurea în “Strategii de advertising, publicitate, comunicare şi marketing” disponibil la http://www.ionut-ciurea.com /ro/articole/afaceri_business/strategii_advertising_publicitate_ comunicare_ marketing.shtml – accesat la data de 16.11.13 -Dacian Cioloş în interviul acordat publicaţiei online ziare.com disponibil la :http://www.ziare.com/ articole/criza+economica+ agricultura accesat la data de 18.11.13 www.bancherul.ro, accesat la data de 19.11.2013 www.intesasanpaolobank-accesat la data de 19.11.2013 -Romulus Duică – director general adjunct al Direcţiei Generale de Dezvoltare Rurală din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvotării Rurale – interviu acordat Revistei „ România Rurală” 18.03.2015
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.