Rolul Internetului in Dezvoltarea Afacerilor Electronice in Societatea Informationala

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I : INTRODUCERE IN COMERTUL ELECTRONIC 
1.1.Definirea si continutul e-commerce 
1.2.Avantajele si dezavantajele comertului electronic 
1.3.Impactul comertului electronic asupra societatii 
CAP II : MODELELE COMERTULUI ELECTRONIC 
2.1.Modelul B2C 
2.2.Modelul B2B 
2.3.2.Domeniile comertului electronic 
2.4.Metode de plata utilizate in comertul electronic 
2.4.1.Metodele traditionale de plata 
2.4.2.Sistemele de plata electronice 
2.4.3.Banii electronici 
CAP III : COORDONATE ALE EVOLUTIEI VIITOARE A COMERTULUI ELECTRONIC 
3.1.Tendinte de dezvoltare a comertului electronic 
3.2.Comertul electronic in Romania 
CAP IV : STUDIU DE CAZ PRIVIND CREAREA SITE-URILOR WEB 4.1.Proiectarea unui site web 
4.1.1.Planificare 
4.1.2.Machetare 
4.1.3.Programare 
4.2.Publicare 
4.3.Promovarea site-ului 
4.4. Proiectarea unui site Web in domeniul turismului pentru rezervari on-line 
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE ANEXA


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1 : Introducere in comertul electronic 
De-a lungul istoriei omenirii, schimbul de produse si servicii a cunoscut mai multe forme. Daca la inceput, in conditiile economiei naturale, schimbul lua forma trocului prin care producatorii isi utilizau surplusul de productie pentru a-si satisface celelalte nevoi de consum, odata cu adancirea diviziunii muncii si a aparitiei productiei destinate schimbului, acesta ia amploare. Dar comertul propriu-zis se naste cu adevarat doar odata cu aparitia banilor si a clasei sociale a negustorilor, cei care intermediaza trecerea bunurilor de la producatori la consumatori si a cunoscut o crestere continua, inregistrand mai multe forme de-a lungul timpului. Evolutia pe care a avut-o ulterior societatea a permis imbunatatirea continua a formelor de comert.
Dezvoltarea simultana a telecomunicatiiior si utilizarii calculatoarelor a facut posibila cresterea exploziva a Intemet-ului si crearea unor tehnologii specifice care vor influenta esential activitatile economico-sociale. In asemenea conditii, se va dezvolta extensiv comertul electronic , care va revolutiona conducerea afacerilor si va dinamiza comertul international. Asemenea schimbari vor oferi consumatorilor noi posibilitati de alegere si de cautare a celor mai competitive produse pe piata mondiala.
In acest context, despre comertul pe Internet se poate vorbi ca despre un nou domeniu de cunoastere. In esenta, acesta pastreaza unele dintre caracteristicile comertului electronic ,,traditional": schemele obisnuite de vanzare/cumparare bazate pe carti de credit, sistemele EDI (Electronic Data Interchange), metodele de protectie criptografica a datelor, gestiunea securitatii site-urilor etc. Exista insa si unele deosebiri care fac din comertul pe Intemet un domeniu nou, reprezentat de trei factori: global (sunt implicate societati si clienti din lumea intreaga); de inteligenta (sunt angajate forte intelectuale deosebite in gasirea unor solutii); de insecuritate (Internet-ul nu a fost proiectat sa supravegheze tranzactii sigure, fiind tinta permanenta a unor atacuri). Comertul electronic pe Internet reprezinta o forma maturizata a comertului electronic clasic si este in stransa legatura cu evolutia Intemet-ului si gradul lui de penetrare in societate.
1.1.Definirea si continutul e-commerce
Definitiile comertului electronic - intalnite in diverse surse si apartinand unor diversi autori si specialisti - variaza in mod semnificativ. Unele dintre ele se refera la toate tranzactiiie comerciale si financiare care se deruleaza pe cale electronica, inclusiv schimbul electronic de date, transferul electronic de capital si toate activitatile legate de cartile de credit/debit. Altele limiteaza comertul electronic la vanzarile cu amanuntul catre consumatori, tranzactiile si platile putand sau nu sa se deruleze prin intermediul retelelor deschise (cum ar fi Intemet-ul). Prima grupa de definitii se refera la o serie de forme ale comertului electronic (dintre care unele exista de cateva decenii) si care deruleaza zilnic activitati valorand sute de milioane de dolari. Cea de-a doua grupa, existand de aproximativ sapte ani, are in vedere o forma mai restransa a comertului electronic si are interpretari mult mai modeste. In cele ce urmeaza, vor fi prezentate o serie de definitii, care se bucura de o larga acceptiune din partea specialistilor.
Intr-un sens foarte larg, comertul electronic este un concept care desemneaza procesul de cumparare si vanzare sau schimb de produse, servicii, informatii, utilizand o retea de calculatoare, inclusiv Internet-ul. In sens restrans, comertul electronic poate fi privit din patru perspective, si anume:
o din perspectiva comunicatiilor -- reprezinta fumizarea de informatii, produse, servicii, plati, utilizand linii telefonice, retele de calculatoare sau alte mijloace electronice;
o din perspectiva proceselor de afaceri -- reprezinta o aplicatie tehnologica indreptata spre automatizarea proceselor de afaceri si a fluxului de lucru;
o din perspectiva serviciilor -- este un instrument care se adreseaza dorintelor societatilor, consumatorilor si managementului in vederea reducerii costurilor si cresterii calitatii bunurilor si a vitezei de servire.
o din perspectiva on-line -- reprezinta capacitatea de a cumpara si de a vinde produse, informatii pe Intemet sau utilizand alte servicii on-line.
Din punct de vedere teoretic, comertul electronic este definit ca ,,o tehnologie moderna de a face afaceri, ce se adreseaza nevoilor organizatiilor, comerciantilor si consumatorilor de a reduce costurile tranzactiilor o data cu imbunatatirea calitatii bunurilor si serviciilor si cresterea vitezei de livrare. Termenul poate fi folosit si in cazul utilizarii retelelor de calculatoare, pentru cautarea si regasirea informatiilor pentru suportul deciziei umane sau institutionale".
Din punct de vedere pragmatic sunt importante si alte concepte si modalitati de definire. Dintre acestea, un interes deosebit il prezinta. urmatoarele:
o ,,Toate activitatile efectuate on-line, cu scopul de a incita interesul consumatorilor inaintea vanzarii si de a asigura suportul consumatorilor dupa vanzare" (revista Internet Computing);
o ,,Tranzactii comerciale ce au loc in cadrul unor retele deschise" (OECD - Organizatia Europeana pentru Comert si Dezvoltare);
o ,,A forma reteaua vasta de mici companii, agentii guvernamentale, mari corporatii si intreprinzatori individuali intr-o singura comunitate ce ofera posibilitatea de comunicare unul cu altul, prin intermediul calculatoarelor" (Centrul pentru Resursele Comertului Electronic, Universitatea Tehnica Georgia) [www.ecrc.gatech.edu];
o ,,A face afaceri on line.Acest proces include cumpararea produselor, prin servicii on-line si internet, precum si schimbul de date electronice, prin care calculatorul unei institutii se informeaza si transmite ordine de cumparare calculatorului unei alte companii" (Computer Desktop Encyciopaedia) [www.computerlanguage.com] ;
o ,,Tranzactii comerciale utilizand proceduri de procesare automata combinate cu proceduri automate de schimb de informatii" (NIST Computer Systems Laboratory) [csrc.nist.gov].


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Internetului in Dezvoltarea Afacerilor Electronice in Societatea Informationala.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!