Rolul Investigarii Comportamentului de Cumparare si Consum in Marketingul Actual

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. NOTIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND INVESTIGAREA COMPORTAMENTULUI DE CUMPARARE 3
CAPITOLUL 2. IMPORTANTA STUDIERII PROCESULUI DECIZIONAL DE CUMPARARE 7
CAPITOLUL 3. FACTORII DE INFLUENTA AI PROCESULUI DECIZIONAL DE CUMPARARE 18
CAPITOLUL 3. STUDIU DE CAZ: INVESTIGAREA COMPORTAMENTULUI DE CUMPARARE SI CONSUM IN CAZUL POPULATIEI DIN JUDETUL GALATI PENTRU DIFERITELE BUNURI 41
3.1. INVESTIGAREA COMPORTAMENTULUI DE CUMPARARE SI CONSUM FOLOSIND METODE CALITATIVE 41
3.2. INFLUENTA POLITICII DE PRET ASUPRA PROCESULUI DECIZIONAL DE CUMPARARE 47
3.3. INFLUENTA TEHNICILOR PROMOTIONALE ASUPRA COMPORTAMENTULUI DE CUMPARARE SI CONSUM 55
3.4. INVESTIGAREA COMPORTAMENTULUI DE CUMPARARE SI CONSUM FOLOSIND METODE CANTITATIVE 60
CONCLUZII 77
BIBLIOGRAFIE 81


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1. NOTIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND INVESTIGAREA COMPORTAMENTULUI DE CUMPARARE 
Specialistii din tarile noastre si cei occidentali apreciaza integrarea marketingului in ansamblul activitatii oricarei firme ca o necesitate de prim ordin pentru agentii economici in conditiile evolutiei atat ale mediului de afaceri marcat de schimbari de ordin tehnologic, social, democratic cat si a economiei actuale.
Firmele se confrunta cu urmatoarele particularitati ale contextului economic actual:
- inexistenta unei teorii, aceasta elaborandu-se concomitent cu procesul realizarii edificarii practice a noii economii;
- caracterul cu totul nou al economiei desi istoria a mai cunoscut forme de tranzitie, de la economia naturala la economia de piata, de la pre-capitalism la capitalism, nu a mai cunoscut tranzitia de la forma socialista monopolist-statala la cea de piata;
- complexitatea deosebita a procesului de tranzitie, prevazandu-se transformari radicale in toate domeniile reformei: institutional, structural, financiar, monetar, al fortei de munca, al privatizarii;
- neconcordanta dintre orizontul strategiilor economice pe termen lung si durata mandatului de guvernare conferit de alegatori, uneia sau alteia dintre formatiunile ori coalitiilor politice;
- durata lunga a tranzitiei, determinata de necesitatea crearii cadrului institutional si a mecanismelor functionale specifice economiei de piata, cat mai ales de perioada mult mai lunga de transformare a mentalitatilor, conceptiilor si comportamentului uman;
- necesitatea corelarii permanente a programelor de reforma macroeconomica cu cele vizand nivelul microeconomic, atentia principala in primii ani fiind spre nivelul macroeconomic, dar s-a intarziat demararea unei ample si profunde actiuni manageriale a majoritatii unitatilor economice;
- renuntarea la mecanismele de functionare ale economiei centralizate;
- caracterul specific intermediar al economiei;
- ignorarea in mare masura a integrarii intr-o strategie unitara, coerenta si judicios etapizata a programelor preconizate pentru diferite planuri si laturi ale tranzitiei;
- rolul considerabil al managementului unitatilor economice, pastrandu-se vechii directori in noile posturi de manageri.
In acest context firma poate adopta una din opticile de conducere a activitatii sale de marketing, care se bazeaza pe studiul comportamentului consumatorului - optica productie, optica produs, optica vanzare, optica marketingului diferentiat integrat si strategic.
In Romania comportamentul de cumparare si consum s-a modificat considerabil in ultimii ani (in primii ani ai tranzitiei multe persoane erau tentate ca in urma unui zvon de scumpire sa se grabeasca sa cumpere la pretul vechi, acum oamenii sunt pregatiti psihologic ca scumpirea are loc de pe o zi pe alta), totusi el difera de cel al cumparatorilor sau consumatorilor din tarile puternic industrializate, in ceea ce priveste frecventa cumparaturilor, impactul tehnicilor promotionale, nivelul sumelor alocate, procentul afectat cheltuielilor pentru alimentatie, care este mai ridicat in Romania comparativ cu tarile dezvoltate, iar accesul la tehnologiile de varf modifica cele enumerate mai sus si face tot mai vizibile diferentele.
Aplicarea noilor tehnologii sau exploatarea acestora prin aport de capital strain este ingreunata de ritmul lent si defectuos de privatitzare, de lipsa facilitatilor, de birocratie, de instabilitatea politicii fiscale, de modificarea permanenta a taxelor si a impozitelor si de inexistenta unui mijloc rapid de previziune a rezultatelor pe termen scurt, care sa tina seama de toti acesti factori si sa fie usor de utilizat.
Iata motivul pentru care cercetarea particularitatilor existente in comportamentul de cumparare si consum este actuala, iar in contextul schimbarilor ce au loc deopotriva in plan global cat si in plan individual, modificarea acestui comportament si descoperirea celor mai eficiente procedee de exploatare a rezultatelor cercetarii in practica actuala de marketing se afla in prim plan.
Scopul si obiectivele cercetarii constau in stabilirea implicatiilor psihologice a diferitelor componente ale mixului de marketing asupra sanatatii populatiei, modelarea matematica a factorilor de influenta a comportamentului cumparatorilor in vederea previziunii rezultatelor ce se vor obtine in urma adoptarii uneia sau alteia din strategii de catre intreprinderi aflate in diverse faze ale dezvoltarii lor si al parcurgerii procesului decizional de cumparare, utilizand aceasta modelare in simularea comportamentului cumparatorului si elaborarea de noi strategii de marketing adaptate fiecarui tip de intreprindere si fiecarui segment de piata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Investigarii Comportamentului de Cumparare si Consum in Marketingul Actual.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Anghel L., Florescu C., Zaharia R., - Marketing - probleme, cazuri, teste. - Editura Marketer Expert, Bucuresti, 2006
2. Balaure V, Popescu I. C., Serbanica D., - Tehnici promotionale - Editura Metropol, Bucuresti, 1994Druker Peter, - Management . Eficienta factorului decizional - Editura Destin, 2007
3. Boier R. - Marketing. Comportamentul consumatorului - Editura Junimea, Iasi, 2006
4. Catoiu I., Teodorescu N., - Comportamentul cosumatorului - Editura Economica,Bucuresti, 2007
5. Dayan Armand - Les Etudes de Marche - Presses Universitaire de France, Paris, 2001
6. Derrick Frederick W, Linfield Alan E - The Family Life Cycle: An Alternative Approach - // Journal of Consumer Research, Septembrie, 1980
7. Diaconescu, Mihai. Marketing. Bucuresti: Editura Universitara, 2005
8. Druker Peter, - Management . Eficienta factorului decizional - Editura Destin, 1997
9. Florescu C., Balaure V., Boboc St., Catoiu I., Olteanu V., Pop N. Al., - Marketing - Marketer, Bucuresti. 2002
10. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007
11. Grigore A. - Marketingul Serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
12. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
13. Kotler Philip - Managementul Marketingului - Editura Teora, Bucuresti, 1997
14. Kotler Ph., Armstrong G ., - Principiile Marketingului - Editura Teora, 1998
15. Kotler Ph., Armstrong G .,- Principes Of Marketing - Hall International Editions, NewJersey, 1999
16. Kotler Philip - Analysis, Planing Implementation - Prentice Hall, New York, 1994
17. Maslow Abraham - Motivation and Personality - Harper &Row Addison Wesley Publications, New York, 1997
18. Nicolae V., Constantin L. D., Gradinariu I., - Previziune si organizare economica - Editura Economica, Bucuresti, 2002
19. Patriche Dumitru, Stanescu Ioan, Grigorescu Mihai, Emilian Radu, Enica Nicoleta, - Economie comerciala - Editura Economica, Bucuresti, 2002
20. Porter Michael - Competitive Advantage: Creating And Sustaining Superior Performance - The Free Press, New York, 1998
21. Porter Michael - Choix Strategiques Et Concurrence- Economica, Paris, 2000
22. Sasu Constantin - Marketing - Editura Universitatii A. I. Cuza, Iasi, 2007
23. Turtureanu A.G. "Elemente fundamentale de marketing", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2005;
24. Turtureanu A.G. "Economia serviciilor", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2004;
25. *** - Institutul National de Statistica al Romaniei - Anuarul Statistic al Romaniei 2005-2008


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!