Rolul Jurnalismului Cetatenesc in Situatiile de Criza - Revolutia Online din Iran

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument 6
Capitolul 1 Criza media
1.1 Declinul mass-media traditionale 9
1.1.1 Factori tehnologici 10
1.1.2 Factori politici 13
1.1.3 Factori din interiorul mass-media 15
1.2 Implicarea oamenilor obisnuiti 19
1.2.1 Jurnalismul participativ 20
1.2.2 Media participativa si mass-media traditionala 23
Capitolul 2 Amploarea jurnalismului cetatenesc: cauze si efecte
2.1 Terminologie si definitii 27
2.2 Tipologii si caracteristici 30
2.3 Factori care au determinat aparitia jurnalismului cetatenesc 35
2.3.1 De la jurnalismul public la jurnalismul publicurilor 35
2.3.2 Ideologia profesiei de jurnalist 36
2.3.3 "Jurnalistul erou" 38
2.3.4 Jurnalismul si sursele 39
2.3.5 Implicatiile scaderii veniturilor jurnalismului traditional 39
2.3.6 Extinderea notiunii de jurnalism. Divertisment, lifestyle si jurnalisti vedete 40
2.3.7 Criza democratiei 40
2.3.8 Oportunitati de exprimare pentru cei persecutati de Stat 41
2.4 De la audienta activa la participanti in productia de stiri. Motivatii 41
2.5 Beneficii aduse de jurnalismul cetatenesc 45
2.6 Probleme legate de jurnalismul cetatenesc 47
2.7 Jurnalismul cetatenesc si media traditionala 48
Capitolul 3 Jurnalismul cetatenesc si avantul tehnologic
3.1 Platforma care a facut totul posibil 52
3.1.1 De la Web 1.0 la Web 3.0 52
3.1.2 Caracteristici Web 2.0 54
3.1.3 Servicii si aplicatii Web 2.0 56
3.2 Telefonul mobil: de la simpla comunicare la o platforma a new media 59
3.2.1 Caracteristici ale telefonului mobil 65
3.2.2 Rolul telefoanelor mobile si demersul jurnalistilor cetateni 69
Capitolul 4 Revolutia in era digitala - Iran 2009
4.1 Considerente generale 72
4.2 Cenzura media din timpul protestelor 73
4.3 Aportul online-ului 75
4.4 Rolul Twitter 76
4.5 Suportul FaceBook 80
4.6 Revolutia a fost uploadata 82
Concluzii 86
Bibliografie 88
Anexe 99


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1 
Criza media
1.1 Declinul mass-media traditionale
In secolul al XV-lea Gutenberg a facut o descoperire care urma sa schimbe relatiile interumane pentru totdeauna. A inventat tiparul, care, la randul lui a dus la aparitia ziarelor, care, mai apoi, au fost un mediu atat de a informa cat si de a influenta opinia publica. Conform Dictionarului Oxford, oamenii au inceput sa vorbeasca despre media in anii '20 iar mai tarziu, in anii '50, cand radioul si televiziunea au devenit principalele surse de informare pentru majoritatea populatiei, media traditionale, asa cum le numim astazi, au fost considerate ca fiind instrumentele principale de control si de manipulare al populatiei. 
In aceasta idee, Umberto Eco scria in 1967:
"Nu cu mult timp in urma, daca vroiai sa profiti de puterea politica a unei tari, era de ajuns sa controlezi armata si politia. Acum, numai in tarile inapoiate, generalii fascisti, in incercarea de a da o lovitura de stat, mai folosesc tancurile. Daca o tara a atins un nivel ridicat de industrializare, intregul scenariu se schimba. In ziua ce a urmat caderii Khrushchevului, editorii de la Pravda, Izvestiia, redactorii de la radiouri si televiziuni au fost inlocuiti; armata nu a fost chemata la baza. Astazi o tara apartine acelei persoane care controleaza mijloacele de comunicare."
De-a lungul vremurilor, mass-media a fost unul dintre cele mai importante mijloace de formare a opiniei publice vis-a -vis de o multitudine de subiecte, fapt realizat prin informatiile diseminate prin canalalele specifice ei, si prin interpretarea facuta de jurnalisti asupra acelor informatii. Si controlul era mare, la fel ca si influenta guvernelor in randurile populatiilor. 
1.1.1 Factori tehnologici
"Astazi traim intr-o epoca supraincarcata de informatie, si multe din ceea ce vedem la televizor, citim in ziare, este de multe ori gresit, inselator sau chiar periculos" Si cu toate acestea, oamenii obisnuiti pot lua controlul asupra media, o pot face sa le serveasca interesele prin simplul fapt ca acum oricine poate fi pe langa consumator, si participant, adica prosumer. In lumea-retea a zilelor noastre, toata lumea este si creator pe langa consumator, iar cel care ne-a dat aceasta oportunitate de dezvoltare, de a fi de ambele parti ale baricadei, este un proiect candva secret al Statelor Unite de a-si consolida pozitia in fata Uniunii Soviectice si mai tarziu pus la dispozitia cetatenilor. Este vorba de Internet. Accesibil pentru public abia in 1995, popularitatea sa a depasit orice asteptari. O statistica recenta arata ca din 2000 pana in 2010, internetul a avut o crestere in randul populatiei globului de aproape 450%. La nivel mondial, Asia este pe primul loc in ceea ce priveste numarul utilizatorilor de internet, cu 42%, Europa ocupa locul al doilea cu 24.2% iar America de Nord ocupa al treilea loc cu 13.5%. 
Fig.1 - Utilizatorii de internet din Uniunea Europeana, conform Internet World Stats - www.internetworldstats.com, 2009
Acelasi studiu facut pentru Romania arata ca, daca in 2000 numarul de utilizatori de internet era de 3.6% din populatia tarii, in 2010 era de 35.5%, de aproape 10 ori mai mare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Jurnalismului Cetatenesc in Situatiile de Criza - Revolutia Online din Iran.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!