Rolul Managementului Educational in Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE .3
CAPITOLUL I: PROBLEMATICA SI MODUL DE TRATARE IN MANAGEMENTUL EDUCATIONAL 
1. Delimitari teoretice. Precizari terminologice: management educational pedagogic si managementul organizatiei scolare.9
2. Definitia si locul profesorului manager .24
3. Rolul profesorul manager .30
CAPITOLUL II: PROFESORUL - MODELATOR 
AL PERSONALITATII ELEVILOR 
1. Profesorul in contextul celorlalte profesiuni .34
2. Profesorul organizator si conducator al procesului educational.40
3. Profesorul diriginte .50
STUDIUL DE CAZ 
REPERE PRIVIND DEMERSUL MANAGERIAL AL CONDUCATORILOR DE UNITATI SCOLARE .54
INCHEIERE .68
BIBLIOGRAFIE.72


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Rolul managementul educational a capatat in ultima vreme o importanta tot mai mare atat in Romania, cat si in societatea europeana.Problema insine a fost mult studiata de catre specialisti si s-a incercat o aprofundare in domeniul respectiv stabilind mult mai exact repere fixe de urmat in conducerea unitatilor de invatamant.
Astfel, Saul Gellerman afirma in scopul acestui rol managerial, ca "angajatii reationeaza la comportamentul conducerii si nu la observatiile facute de membrii acesteia", ceea ce ne face atat pe noi, cat si pe specialisti (managerii) sa ne pozitionam atentia pe rolul si efectul managementului educational si a managerului scolar, prin stabilirea unor obiective clare, prezentarea elementelor componente ale managementului si argumentarea necesitatii reevaluarii relatiilor educationale in conformitate cu valorile sociale contemporane.
In societatea contemporana, rolul managementului a devenit o tema centrala de dezbatere.Obiectivul lucrarii de fata il reprezinta abordarea rolului mangementului educational in Romania, realizat in institutiile scolare de stat. Literatura pedagogica trateaza specific conducerea actului educational de catre profesor. Rosturile sale manageriale rezulta din considerarea procesului de invatamant ca proces managerial, din necesitatea respectarii democratizarii actiunilor, a afirmarii participarii, a descentralizarii, a reevaluarii relatiilor de comunicare si cooperare, a coordonarii rezolvarii sarcinilor, a planificarii si organizarii actiunilor si resurselor, a evaluarii si reglarii realizarii directivelor.
Invatamantul ca domeniu prioritar al vietii sociale, ca intreprindere de lunga durata, de care depinde formarea celui mai important factor al natiunii, omul, pregatit prin studii, forta de munca si specialisti nu se poate si nici nu trebuie sa isi permita sa aiba esecuri. 
Conducerea, competenta si eficienta invatamantului, atat la nivelul sistemului, cat si al institutiei de invatamant necesita fundamentarea ei stiintifica. La baza acestei fundamentari sta stiinta conducerii invatamantului sau managementul educational. Functia de conducator (manager) al invatamantului este o profesie si ca orice profesie, trebuie invatata.Managementul intruneste conditiile unei profesiuni pentru ca necesita o pregatire, urmareste obtinerea unor rezultate, prin eforturi comune, solicita participarea continua.
Meseria are astazi un profil mai larg decat profesia, pentru ca pornind de la meserii, prin diversificare, s-au creat numeroase ramuri de activitate si evolutia meseriei de educator este edificatoare: de la pedagogul din Antichitate, pana la cel de astazi, care poate implini numeroase profesiuni in domeniul educatiei.Meseria desemneaza un anume gen de activitate, in ansamblul de actiuni si operatii implinite, pentru a obtine un produs, in mod de sine statator.
Este o actiune specializata, bazata pe o pregatire care permite realizarea intregului lant de operatii specifice, un mestesug care necesita o anumita formare teoretica si mai ales practica, initiala si continua.
Obiectivele acestei lucrari sunt structurate pe cele doua capitole urmarind: problematica si modul de tratare in managementul educational abordand managementul educational urmarind definitia, locul si rolul profesorului manager ca profesionist si profesorul modelator in personalitatea elevilor, ca organizator si conducator al procesului educational si profesorul diriginte, iar ultimul capitol reprezinta un studiu de caz cu privire la demersul managerial al conducatorilor de unitati scolare. Prin aceasta structura a lucrarii, se urmareste realizarea unei viziuni mai clare asupra rolului managementului educational in Romania, precum si cel al profesorului modelator al personalitatii elevilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Managementului Educational in Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!