Rolul Propriu si Delegat al Asistentei Medicale in Ingrijirea Pacientului Varstnic cu Deshidratare

Cuprins licenta Cum descarc?

Motto
Argument
Cuprins
PARTEA TEORETICA
Introducere- Importanta apei in natura pag 1.
Cap 1. Hidratarea si mineralizarea organismului - pag 2. 
Cap 1.2. Fiziopatilogia apei si electrolitilor pag 5.
Cap 2. Deshidratarea - generalitati pag 16.
Cap 3. Tipuri de deshidratare - pag 19.
Cap 3.1. Etiologia deshidratarii - pag 22.
Cap 3.2. Manifestari de dependenta in deshidratare - pag 26.
Cap 3.3. Explorarea functiei renale de mentinere a 
echilibrului acido-bazic pag 29.
Cap 4. Tratamentul aplicat pentru combaterea deshidratarii - pag 35.
Cap 4.1. Profilaxia deshidratarii pag 37.
Cap 5. Afectiuni ale varstnicului in care intalnim
deshidratarea - pag 38.
PARTEA PRACTICA
Cap 6. Atitudinea cadrelor medicale fata 
de pacientul varstnic - pag 43.
Cap 7. Prezentarea cazurilor pag 44.
Caz 1 - pag 44.
Caz 2 - pag 63.
Caz 3 - pag 81.
Cap 8. Concluzii - pag 97.
Cap 9. Fise tehnologice pag 99.
Cap 9.1. Masurarea si notarea tensiunii arteriale - pag 99. 
Cap 9.2. Masurarea si notarea pulsului - pag 100. 
Cap 9.3. Efectuarea injectiei intramusculare pag 101.
Cap 9.4. Administrarea medicamentelor
prin injectie intravenoasa -pag 103.
Cap 9.5. Recoltarea urinei pentru examen sumar de urina -pag 105.
Cap 9.6. Recoltarea aseptica a urinei (urocultura) - pag 107.
Anexe
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Am ales sa scriu despre deshidratare deoarece chiar si o forma usoara de deshidratare ne poate lipsi de energie si provoaca stari de somnolenta. Deshidratarea poate afecta atat persoanele tinere, cat si pe varstnici. Semnele si simptomele acestei afectiuni a metabolismului includ: sete continua, stari de oboseala si ameteala, dureri de cap, gura uscata, urinare deficienta sau lipsa totala a acesteia, slabirea muschilor.etc.
Varstnicii au sanse mai mari de a suferi de deshidratare deoarece: 
- nu consuma lichide deoarece nu au senzatia de sete la fel de puternica cum este in cazul tinerilor 
- rinichii varstnicilor nu mai functioneaza la fel de bine ca cei ai tinerilor 
- nu consuma lichide datorita incontinentei (incapacitatea de a-si controla vezica urinara) 
- au probleme de ordin fizic sau sufera de unele boli care: 
- nu le permit sa tina un pahar cu apa in mana 
- produc durere in momentul cand se dau jos din pat sau se ridica de pe un scaun 
- nu le permite deplasarea la toaleta.
- sau iau medicamente care cresc diureza, cum este si cazul antihipertensivelor.
in practica asistentei varstnicului, deshidratarile se intalnesc adeseori, sunt depistate tardiv, evolueaza sever si se insotesc de numeroase complicatii si stari neurologice. imbatranirea se insoteste obisnuit de tulburari hidroelectrolitice, cu pierderi de apa si implicit deshidratare.
Batranii simt mai putin senzatia de sete. Simptomatologia deshidratarii simple consta in uscarea tegumentelor, prajirea limbii, senzatie de sete, apatie, depresie, dis-fagie, hipotensiune ortostatica, caderi, coma, oligurie si urini concentrate. Tulburarile expuse favorizeaza trombozele, in special cele cerebrale si coronariene. Depletia hidrica se insoteste si de depletie hidroelectrolitica, cu pierderi mari de Na.
Deshidratarea apare in special in sezonul calduros, in stari febrile cu transpiratii abundente. 
Tratamentul consta in inlocuirea apei pierdute, per oral, sau la nevoie parenteral. Cand apar si pierderi de Na, se administreaza solutii saline. Mai importanta este insa prevenirea deshidratarii. O complicatie grava este si coma hiperosmolara
INTRODUCERE
IMPORTANTA APEI IN NATURA
Apa este principalul compus chimic din organismul unui om, reprezentand aproximativ 60% din greutatea noastra. Este la fel de importanta pentru metabolismul nostru ca si sangele, deoarece apa ne elibereaza corpul de toxine, duce nutrientii la celule, mentine temperatura corpului constanta, lubrifiaza articulatiile, constituie principalul mediu in care au loc majoritatea reactiilor chimice din organism si ajuta la digestie.
Lipsa de apa din organism poate duce la deshidratare, boala ce se instaleaza in organism in momentul in care acesta nu are indeajuns de multa apa pentru a-si realiza functiile in mod corespunzator. Chiar si o forma usoara de deshidratare ne poate lipsi de energie si provoaca stari de somnolenta. Deshidratarea poate afecta atat persoanele tinere, cat si pe varstnici. Semnele si simptomele acestei afectiuni a metabolismului includ: sete continua, stari de oboseala si ameteala, dureri de cap, gura uscata, urinare deficienta sau lipsa totala a acesteia, slabirea muschilor.etc.
Recomandarea de a consuma minim 2 litri de apa pe zi, iar in timpul verii chiar 3-5 litri este foarte potrivita pentru persoanele care simt nevoia sa bea atat de multa apa. 
Mai nou insa, medicii nu mai indica o cantitate fixa de lichide pe care sa o ingeram, pentru ca organismul fiecaruia dintre noi are propriile limite si mecansime fiziologice. 
Daca nu setea ne face sa bem apa, ci doar ideea ca asa trebuie sa facem, introducerea in corp a unei cantitati exagerate de apa poate sa ne fie daunatoare, deoarece filtrarea apei prin rinichi antreneaza si eliminari de sodium prin urina, saracind astfel sangele de acest element important. 
Prin urmare, celulele din corp, inclusiv neuronii, se vor umfla cu apa printr-un mecanism de echilibrare osmotica. Hiponatriemia (prea putin sodiu in sange) poate fi cauza unor stari de confuzie, oboseala, dureri de cap, somnolenta si, in cazuri severe, chiar de coma. 
Studii recente arata ca necesarul zilnic de lichid e de aproximativ 2,7 litri, dar aceasta cantitate include si cafeaua, ceaiurile si apa din alimentele consumate. Prin urmare, daca mancam multe salate si fructe, evident ca numarul de pahare cu apa pe care le bem se va reduce simtitor. 
Daca transpiram foarte mult, putem inlocui apa prin rehidratarea cu supe si ciorbe, deoarece sarea din ele ajuta la la reechilibrarea electrolitica din corp.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Propriu si Delegat al Asistentei Medicale in Ingrijirea Pacientului Varstnic cu Deshidratare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!