Rolul Psihopedagogului in Prevenirea si Combaterea Delicventei Juvenile

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument
Capitolul 1: Conceptele de devianta si delicventa juvenila
1.1. Delimitari conceptuale privind devianta juvenila
1.2. Delimitari conceptuale privind delicventa juvenila
Capitolul 2:Corelatii intre comportamentul deviant- devianta scolara-delicventa juvenila 
2.1. Notiunea de comportament deviant
2.2. Raportul dintre normal si patologic in definirea deviantei juvenile
2.3. Devianta scolara - un pas spre delicventa
2.4. Influenta educativa a scolii asupra copiilor
2.5. Relatiile dintre inadaptarea/dezadaptarea scolara si delicventa juvenila 
2.6. Abandonul scolar - factor de risc al delicventei juvenile
2.7. Rolul scolii in prevenirea manifestarilor delicvente 
Capitolul 3: Prevenirea si combaterea fenomenului de delicventa juvenila
3.1. Importanta studierii si prevenirii cauzelor delicventei juvenile in tara noastra
3.2. Exigente functionale ale resocializarii minorilor cu comportamente delicvente
3.3. Obiective si actiuni ale scolilor de reeducare
3.4. Actiunile educationale si problemele specifice personalului de resocializare din sectiile speciale
3.4.1. Cadrele didactice
3.4.2. Educatorii
3.4.3. Maistrii - instructori
3.4.4. Asistentii sociali
Capitolul 4: Strategii de prevenire si combatere a delicventei juvenile initiate de cadre didactice din scolile normale
Capitolul 5: Cercetare asupra delicventei juvenile
5.1. Obiective 
5.2. Ipoteze
5.3. Metodologia cercetarii
5.3.1. Chestionarul
5.3.2. Descrierea lotului experimental
Concluzii si recomandari
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

,,Rolul psihopedagogului in prevenirea si combaterea delicventei juvenile" este titlul lucrarii mele de licenta, prin care mi-am propus sa evidentiez cat de importanta este cunoasterea de catre toate persoanele implicate in dezvoltarea copilului, a factorilor care determina acest fenomen. Copilul delicvent ajunge sa comita o anumita infractiune datorita mai multor conjuncturi nefavorabile unei dezvoltari optime ca persoana (ex.: familie, colectiv, grup, educatie defectuoasa etc.) fiind in primul rand o victima a sistemului in care s-a dezvoltat. De aceea subliniez aici in primul rand importanta prevenirii fenomenului, pentru a nu se ajunge la comiterea infractiunii si la mult mai complexa combatere a sa. Actiunea de reeducare este mult mai grea pentru toate partile implicate in demersul educativ, decat cea de educatie timpurie, corect aplicata inca din copilarie, incepand din familie, de la constientizarea de catre parinti a responsabilitatii pe care o au vis-a-vis de copiii lor.
Fenomenul de delicventa juvenila este incadrat in aria inadaptarii sociale, a tulburarilor de comportament si personalitate, a crizei de identitate si implica foarte multe probleme ce nu se pot evidentia si mai ales solutiona doar din perspectiva unei singure discipline. Abordarea comportamentului delicvent se realizeaza atat din perspective pedagogice / educative dar si juridice, sociologice, psihologice, antropologice, criminologice etc. pentru a oferi un raspuns adecvat si in special a gasi solutionarile optime la intrebari precum: ,,Din ce cauze ajung copiii aici?", ,,Cum putem preveni fenomenul?", ,,Ce posibilitati de reintegrare sociala sunt?" etc. In acest sens este necesara realizarea unor studii detaliate referitoare la trasaturile individuale si a variabilelor sociale care caracterizeaza situatia de viata a minorilor, precum si a mecanismelor etiologice de producere / declansare a fenomenului, cercetarea stiintifica conexand astfel diverse perspective.
Teama de delicventa in randul populatiei a devenit o problema in toate tarile, deoarece in general, valorile protejate de dreptul penal traverseaza o perioada de eroziune. Delicventa avea inainte valori sociale negative; acum sunt pozitive - consecinte ale procesului de crestere si dezvoltare. Trebuie sa recunoastem, din pacate, ca astazi nu mai putem concepe noul model social fara delicventa si consecintele ei.
CAPITOLUL I
Conceptele de devianta si delicventa juvenila
1.1. Delimitari conceptuale privind devianta juvenila 
Notiunea de devianta in sens larg desemneaza neconformitatea cu legile sociale. Aceasta neconformitate cuprinde atat actele de incalcare flagranta a legilor de convietuire sociala sau actiunile care tind sa le schimbe si sa le inlocuiasca cu altele, cat si tipurile de comportamente care se abat de la conduita prestabilita social. 
Devianta consta in orice act de conduita sau manifestare care violeaza normele scrise sau nescrise ale societatii sau ale unui grup social particular Este un tip de comportament care se opune celui conventional sau conformist si cuprinde nu numai incalcarile legii ci orice deviere de conduita care nu are un caracter patologic constatat medical si reprezinta o abatere de la normele sociale fiind definita sau perceputa ca atare de membrii unui grup social.
Coeziunea si functionarea unui grup sunt reflectate printr-un context normativ exprimat prin: obligatie norma, regula, datorie care stabileste legitimitatea unor actiuni si indezirabilitatea altora.
In conceptia lui E.Durkeim norma sociala are urmatoarele functii importante (E. Dukeim, apud D. Banciu, 1998).
a) asigura organizarea vietii sociale pe baze rationale , obligand societatea sa functioneze ca o constiinta colectiva independenta de vointele individuale prin stabilirea legitimitatii sau ilegitimitatii unor actiuni sau conduite care se vor fixa si transmite de la o generatie la alta.
b) exercita asupra membrilor comunitatii o constrangere , o presiune colectiva care asigura consensul social, coeziunea si ordinea sociala stimuland respectarea unor valori precum: solidaritate , responsabilitate participarea la realizarea obiectivelor comune.
Asadar norma reprezinta regula sociala de conduita, modelul standard de comportament, definit prin asteptarile sau consensul unui grup social fata de un anumit tip de comportament. Prin clarificarea acestor asteptari norma contribuie la reducerea gradului de incertitudine al indivizilor plasati in situatii sociale noi, ambigue.
Din acest punct de vedere devianta apare ca o actiune ce dezamageste o experienta, ce violeaza o norma sociala sau neaga o valoare promovata de grup. Pentru a putea discuta despre devianta nu este suficient a sublinia doar existenta unor norme sociale la nivelul unui grup ci si conformarea comportamentului individual si de grup cu aceste norme.


Fisiere in arhiva (3):

  • LICENTA.doc
  • foi titlu.doc
  • cuprins.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!