Rolul Relatiilor Publice in Promovarea Companiei

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
CAPITOLUL I. Locul Relatiilor Publice in mix-ul de Marketing 4
1.1.Mix-ul de Marketing: structura si continut 4
1.2. Procesul de elaborare a mixului de marketing 11
1.3. Mix-ul promotional ( comunicational )- tehnici folosite 17
CAPITOLUL II. Relatii Publice - concept, metode, tehnici 27
2.1. Conceptul de Relatii Publice 27
2.2. Clasificarea relatiilor publice 30
2.3. Tehnici si metode specifice Relatiilor Publice 31
CAPITOLUL III. Prezentarea si analiza activitatii companiei PR PROFILE- image laboratory 46
3.1. Scurt istoric al companiei Profile-image laboratory 46
3.2. Serviciile oferite de compania Profile 47
3.3. Analiza de activitate a portofoliu companiei Profile 52
Concluzii 65
Bibliografie 68
Anexa 70


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere 
In ultimii 10 ani, o data cu democratizarea societatii romanesti, domeniul relatiilor publice a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa: au aparut departamente (sau, cel putin, functii) de profil la nivelul tuturor institutiilor publice, in marile intreprinderi, in organizatiile neguvernamentale, in educatie, sport si cultura etc. De asemenea, tot mai multe universitati, de stat si particulare, au infiintat facultati sau sectii de relatii publice.
Relatiile publice circumscriu un domeniu in care sunt integrate numeroase tipuri de activitate, unele specifice, altele comune cu alte sfere de activitate. Specificul domeniului si al activitatilor de relatii publice au ca scop cresterea increderii reciproce dintre o organizatie si publicul ei si ca mijloc de actiune principal circulatia libera, bilaterala si simetrica, a informatiilor. Activitatile date sunt confundate cu actiuni precum cele de propaganda, manipulare, promovare a unor interese etc.
In acest domeniu parerile sunt extrem de variate, iar perspectivele aproape intotdeauna divergente. In acest sens mi se pare relevanta exclamatia a doi autori prestigiosi: "Acestea sunt relatiile publice: profesia cu o mie de definitii" (D. W. Guth, C. Marsh).
Strategia companiilor de PR nu este cu mult diferita fata de cea a intregii piete, indiferent de domeniu: se pune accent pe adaptabilitate si pe eficienta cat mai mare (performanta versus costuri). Acum, mai mult ca niciodata, calitatea serviciilor si eficienta strategiilor dezvoltate fac diferenta pe piata de consultanta in comunicare. Astfel, accentul se pune pe comunicarea externa catre client si potentiali clienti, cu o orientare foarte puternica asupra unor rezultate masurabile si de impact. Serviciile de baza, precum media relations, corporate communications, brand PR samd, raman importante, iar cererea pentru servicii online creste considerabil. Si, nu in ultimul rand, clientii doresc flexibilitate maxima in ceea ce priveste mixul de servicii, onorarii etc. 
Relatiile publice sunt o functie si un factor de sprijinire a democratiei, asigurand transparenta proceselor, comunicarea corecta si egala, increderea reciproca. A le prezenta si practica, asa cum se intimpla la noi si in alte tari (dar parca mai mult la noi decat in alte parti), ca o forma de manipulare a maselor prin fabricarea de imagini(false sau partiale) reprezinta o degradare grava a spiritului relatiilor publice si o mascare, sub acest nume, a unor practice din regiunile pe care le credem disparute de acum definitiv.
Studiind acest domeniu nu mai putem confunda relatiile publice cu manipularea si propaganda, insa putem aprecia valoarea unor programe bune, oneste, civice de relatii publice. Cred cu toata convingerea ca inbunatatirea calitatii in activitatea de relatii publice de la noi poate contribui la ameliorarea proceselor din viata sociala si politica, la ameliorarea increderii publicului in institutii si la cresterea echilibrului social.
Teza este structurata pe trei capitole, introducere si cuprins.
Primul capitol contine structura mixului de marketing, procesul de elaborare a mixului de marketing si importanta sa. Si mai in detaliat se scrie despre mix-ul promotional si tehnicile promotionale folosite, astfel aratandu-se locul relatiilor publice in mix-ul promotional.
Capitolul II descrie continul mai in detaliat al relatiilor publice, incepand cu conceptul de ralatii publice, clasificarea, tehnici si metode specifice relatiilor publice si sfirsind cu rolul lor in promovarea intreprinderilor.
In ceea ce priveste capitolul III se prezinta si analizeaza compania PR Profile-image laboratory, cine sunt clientii companiei si care sunt serviciile de PR pe care compania le presteaza acestora.
CAPITOLUL I. Locul Relatiilor Publice in mix-ul de Marketing
1.1. Mix-ul de Marketing: structura si continut
Concept esential al teoriei moderne a marketingului, mixul de marketing reprezinta "ansamblul de instrumente tactice de marketing controlabile pe care firma le combina cu scopul de a produce pe piata tinta reactia dorita. El reuneste proprietatile caracteristice ale organizatiei, elementele pe care aceasta le poate folosi pentru a influenta cererea pentru produsul sau in general, vanzarile in mod special, si anume: produsul insusi, nivelul pretului, activitatea promotionala si distributia sau plasarea produsului. Acest set de variabile controlabile de catre organizatie, cunoscut si sub numele de cei 4P are rolul de a detalia strategiile de marketing si de a influenta piata in vederea asigurarii eficientei maxime.
Mixul de marketing se refera la o anumita structura de eforturi de marketing, la combinarea, proiectarea si integrarea in diverse proportii intr-un program de marketing a variabilelor controlabile in scopul dobandirii eficacitatii necesare realizarii obiectivelor organizatiei intr-o perioada determinata.
Specialistii apreciaza ca mixul de marketing este unul dintre cele mai vechi si mai utile concepte de marketing elegant prin simplitatea lui , atribuit lui Niel Borden (N. Borden, Theconcept of Marketing-Mix, in Journal of Advertising Research, iunie 1964) de la Harvard Business School, care recunoaste ca a imprumutat ideea de la un alt profesor de la Harvard Business School James Cullinton. El identifica initial 12 elemente ale mixului de marketing prin care se actioneaza asupra pietii in mod coerent si unitar: produs, pret, marca, distributie, vanzare personala, publicitate platita, promovarea vanzarilor, ambalarea, modul de prezentare, servicii post-vanzare, manipulare sau logistica si cercetarea de marketing.
Dar Eugen McCarthy (E.J. McCarthy Basic Marketing: A managerial approach-Homewood, I.L. Irwin 1960) simplifica modelul la nivelul celor patru instrumente esentiale: produs, pret, plasare, promovare, acceptate de toata lumea sub formula de cei 4P (Product, Price, Place, Promotion), utilizate si astazi cu succes atat in teorie cat si in practica. In ultima vreme, numerosi sunt cei care apreciaza ca insuficienta combinarea celor patru variabile si fac diverse propuneri. Cei mai multi sustin sa fie luata in consideratie populatia pe care o socotesc ca element de baza si cel mai complex ingredient al amestecului si cercetarea care determina atat natura ingredientelor cat si utilizarea celei mai potrivite retete de amestec a elementelor mixului de marketing . Altii subliniaza rolul personalului ca variabila de importanta esentiala care trebuie adaugata celorlalte patru elemente clasice, intrucat in orice organizatie calitatea si motivatia personalului care lucreaza acolo reprezinta ratiunea esentiala care face publicul sa doreasca (sau nu) sa apeleze la serviciile ei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Relatiilor Publice in Promovarea Companiei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!