Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 73 în total
Cuvinte : 19687
Mărime: 1.25MB (arhivat)
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. Introducere 2
  2. CAPITOLUL I. Locul Relaţiilor Publice în mix-ul de Marketing 4
  3. 1.1.Mix-ul de Marketing: structură şi conţinut 4
  4. 1.2. Procesul de elaborare a mixului de marketing 11
  5. 1.3. Mix-ul promoţional ( comunicaţional )- tehnici folosite 17
  6. CAPITOLUL II. Relaţii Publice – concept, metode, tehnici 27
  7. 2.1. Conceptul de Relaţii Publice 27
  8. 2.2. Clasificarea relaţiilor publice 30
  9. 2.3. Tehnici şi metode specifice Relaţiilor Publice 31
  10. CAPITOLUL III. Prezentarea şi analiza activităţii companiei PR PROFILE- image laboratory 46
  11. 3.1. Scurt istoric al companiei Profile-image laboratory 46
  12. 3.2. Serviciile oferite de compania Profile 47
  13. 3.3. Analiza de activitate a portofoliu companiei Profile 52
  14. Concluzii 65
  15. Bibliografie 68
  16. Anexă 70

Extras din licență

Introducere

În ultimii 10 ani, o dată cu democratizarea societăţii româneşti, domeniul relaţiilor publice a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă: au apărut departamente (sau, cel puţin, funcţii) de profil la nivelul tuturor instituţiilor publice, în marile întreprinderi, în organizaţiile neguvernamentale, în educaţie, sport şi cultură etc. De asemenea, tot mai multe universităţi, de stat şi particulare, au înfiinţat facultăţi sau secţii de relaţii publice.

Relaţiile publice circumscriu un domeniu în care sunt integrate numeroase tipuri de activitate, unele specifice, altele comune cu alte sfere de activitate. Specificul domeniului şi al activităţilor de relaţii publice au ca scop creşterea încrederii reciproce dintre o organizaţie şi publicul ei şi ca mijloc de acţiune principal circulaţia liberă, bilaterală şi simetrică, a informaţiilor. Activităţile date sunt confundate cu acţiuni precum cele de propagandă, manipulare, promovare a unor interese etc.

În acest domeniu părerile sunt extrem de variate, iar perspectivele aproape întotdeauna divergente. În acest sens mi se pare relevantă exclamaţia a doi autori prestigioşi: “Acestea sunt relaţiile publice: profesia cu o mie de definiţii” (D. W. Guth, C. Marsh).

Strategia companiilor de PR nu este cu mult diferită faţă de cea a întregii pieţe, indiferent de domeniu: se pune accent pe adaptabilitate şi pe eficienţa cât mai mare (performanţă versus costuri). Acum, mai mult ca niciodată, calitatea serviciilor şi eficienţa strategiilor dezvoltate fac diferenţa pe piaţa de consultanţă în comunicare. Astfel, accentul se pune pe comunicarea externă către client şi potenţiali clienţi, cu o orientare foarte puternică asupra unor rezultate măsurabile şi de impact. Serviciile de bază, precum media relations, corporate communications, brand PR samd, rămân importante, iar cererea pentru servicii online creşte considerabil. Şi, nu în ultimul rând, clienţii doresc flexibilitate maximă în ceea ce priveşte mixul de servicii, onorarii etc.

Relaţiile publice sunt o funcţie şi un factor de sprijinire a democraţiei, asigurând transparenţa proceselor, comunicarea corectă şi egală, încrederea reciprocă. A le prezenta şi practica, aşa cum se întîmplă la noi şi în alte ţări (dar parcă mai mult la noi decât în alte părţi), ca o formă de manipulare a maselor prin fabricarea de imagini(false sau parţiale) reprezintă o degradare gravă a spiritului relaţiilor publice şi o mascare, sub acest nume, a unor practice din regiunile pe care le credem dispărute de acum definitiv.

Studiind acest domeniu nu mai putem confunda relaţiile publice cu manipularea şi propaganda, însă putem aprecia valoarea unor programe bune, oneste, civice de relaţii publice. Cred cu toată convingerea că înbunătăţirea calităţii în activitatea de relaţii publice de la noi poate contribui la ameliorarea proceselor din viaţa socială şi politică, la ameliorarea încrederii publicului în instituţii şi la creşterea echilibrului social.

Teza este structurată pe trei capitole, introducere şi cuprins.

Primul capitol conţine structura mixului de marketing, procesul de elaborare a mixului de marketing şi importanţa sa. Şi mai în detaliat se scrie despre mix-ul promoţional şi tehnicile promoţionale folosite, astfel arătându-se locul relaţiilor publice în mix-ul promoţional.

Capitolul II descrie conţinul mai în detaliat al relaţiilor publice, începând cu conceptul de ralaţii publice, clasificarea, tehnici şi metode specifice relaţiilor publice şi sfîrşind cu rolul lor în promovarea întreprinderilor.

În ceea ce priveşte capitolul III se prezintă şi analizează compania PR Profile-image laboratory, cine sunt clienţii companiei şi care sunt serviciile de PR pe care compania le prestează acestora.

CAPITOLUL I. Locul Relaţiilor Publice în mix-ul de Marketing

1.1. Mix-ul de Marketing: structură şi conţinut

Concept esenţial al teoriei moderne a marketingului, mixul de marketing reprezintă "ansamblul de instrumente tactice de marketing controlabile pe care firma le combină cu scopul de a produce pe piaţa ţintă reacţia dorită. El reuneşte proprietăţile caracteristice ale organizaţiei, elementele pe care aceasta le poate folosi pentru a influenţa cererea pentru produsul său în general, vânzările în mod special, şi anume: produsul însuşi, nivelul preţului, activitatea promoţională şi distribuţia sau plasarea produsului. Acest set de variabile controlabile de către organizaţie, cunoscut şi sub numele de cei 4P are rolul de a detalia strategiile de marketing şi de a influenţa piaţa în vederea asigurării eficienţei maxime.

Mixul de marketing se referă la o anumită structură de eforturi de marketing, la combinarea, proiectarea şi integrarea în diverse proporţii într-un program de marketing a variabilelor controlabile în scopul dobândirii eficacităţii necesare realizării obiectivelor organizaţiei într-o perioadă determinată.

Specialiştii apreciază că mixul de marketing este unul dintre cele mai vechi şi mai utile concepte de marketing elegant prin simplitatea lui , atribuit lui Niel Borden (N. Borden, Theconcept of Marketing-Mix, în Journal of Advertising Research, iunie 1964) de la Harvard Business School, care recunoaşte că a împrumutat ideea de la un alt profesor de la Harvard Business School James Cullinton. El identifică iniţial 12 elemente ale mixului de marketing prin care se acţionează asupra pieţii în mod coerent şi unitar: produs, preţ, marcă, distribuţie, vânzare personală, publicitate plătită, promovarea vânzărilor, ambalarea, modul de prezentare, servicii post-vânzare, manipulare sau logistică şi cercetarea de marketing.

Dar Eugen McCarthy (E.J. McCarthy Basic Marketing: A managerial approach-Homewood, I.L. Irwin 1960) simplifică modelul la nivelul celor patru instrumente esenţiale: produs, preţ, plasare, promovare, acceptate de toată lumea sub formula de cei 4P (Product, Price, Place, Promotion), utilizate şi astăzi cu succes atât în teorie cât şi în practică. În ultima vreme, numeroşi sunt cei care apreciază ca insuficientă combinarea celor patru variabile şi fac diverse propuneri. Cei mai mulţi susţin să fie luată în consideraţie populaţia pe care o socotesc ca element de bază şi cel mai complex ingredient al amestecului şi cercetarea care determină atât natura ingredientelor cât şi utilizarea celei mai potrivite reţete de amestec a elementelor mixului de marketing . Alţii subliniază rolul personalului ca variabilă de importanţă esenţială care trebuie adăugată celorlalte patru elemente clasice, întrucât în orice organizaţie calitatea şi motivaţia personalului care lucrează acolo reprezintă raţiunea esenţială care face publicul să dorească (sau nu) să apeleze la serviciile ei.

Preview document

Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 1
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 2
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 3
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 4
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 5
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 6
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 7
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 8
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 9
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 10
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 11
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 12
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 13
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 14
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 15
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 16
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 17
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 18
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 19
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 20
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 21
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 22
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 23
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 24
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 25
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 26
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 27
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 28
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 29
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 30
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 31
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 32
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 33
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 34
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 35
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 36
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 37
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 38
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 39
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 40
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 41
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 42
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 43
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 44
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 45
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 46
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 47
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 48
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 49
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 50
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 51
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 52
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 53
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 54
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 55
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 56
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 57
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 58
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 59
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 60
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 61
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 62
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 63
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 64
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 65
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 66
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 67
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 68
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 69
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 70
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 71
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 72
Rolul Relațiilor Publice în Promovarea Companiei - Pagina 73

Conținut arhivă zip

  • Rolul Relatiilor Publice in Promovarea Companiei.doc

Alții au mai descărcat și

Sistemul de relații publice și rolul acestuia în promovarea imaginii BRD - Groupe Societe Generale

INTRODUCERE După cum sugerează şi titlul epicentrul acestei lucrări, este dat de abordarea unor subiecte legate de sistemul de relaţii publice şi...

Relații Publice

Argument La nivelul local, national, între granitele unei tari, cât si în relatiile internationale, exista o activitate care se ghideaza dupa...

Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL

Introducere Domeniu relativ nou, marketingul s-a impus ca obiect de studiu, fiind cel care poate adăuga valoare produselor sau serviciilor în...

Campania de publicitate la produsul Silva

Capitolul I Promovarea şi procesul comunicării 1.1. PROMOVAREA ŞI PROCESUL COMUNICĂRII Desfăsurarea unei activităţi de marketing moderne...

Relații publice la Crang SA

Capitolul I Ce sunt relaţiile publice? 1.1. Clasificarea relaţiilor publice Există părerea unanimă că o instituţie, o întreprindere, desfăşoară...

Marketing on-line - Comunicarea în spațiul on-line - blogosferă

Comunicarea de marketing a companiilor sau organizaţiilor a cunoscut un avânt foarte mare o dată cu apariţia Internetului, mediul on line...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Sistemul de relații publice și rolul acestuia în promovarea imaginii BRD - Groupe Societe Generale

INTRODUCERE După cum sugerează şi titlul epicentrul acestei lucrări, este dat de abordarea unor subiecte legate de sistemul de relaţii publice şi...

Tehnici de promovare și stimulare a vânzărilor produselor tehnico-comerciale pe piața națională

1. PROMOVAREA SI STIMULAREA VINZARILOR-LOCUL SI IMPORTANTA LOR IN ECONOMIA MODERNA 1.1 NOŢIUNEA SI CONŢINUTUL POLITICII DE PROMOVARE Marketingul...

Studiul Relațillor dintre Furnizori și Marii Distribuitori în Contextul Globalizarii Pieței

CAPITOLUL 1. GLOBALIZAREA ACTIVITĂŢILOR ECONOMICE Globalizarea este un concept abstract. El nu se referă la un obiect concret, care poate fi pus...

Strategii de Motivare în Cadrul Firmei SC Bijoux SRL

ARGUMENT Managementul modern a început să pună în centrul preocupărilor sale angajatul, ca principal factor al succesului organizaţiei şi astfel...

Agenția de publicitate prestator de servicii promoționale

1.Comunicaţia promoţională Intervenţia întreprinderii în domeniul comercial, constă în sporirea şi diversificarea produselor, bunurilor materiale...

Rolul Programelor de Promovare la SC Zumzi SRL

Motto: „Whatever you do in life will be insignificant, but it’s very importand to do it, because nobody else will!” Mahatma Gandhi INTRODUCERE...

Politică de preț în cadrul SC Incov SA

INTRODUCERE Pentru a-şi demonstra competitivitatea, firmele sunt obligate să-şi regândească radical obiectivele şi strategiile de piaţă, să fie...

Politici de Promovare

1.1. Consideraţii generale asupra politicii de comunicare Politica de comunicare se referă la comunicarea de firmă - ca modalitate anticipativă de...

Ai nevoie de altceva?