Rolul Sistemelor Promotionale in Dinamizarea Activitatii Firmelor Exportatoare

Cuprins licenta Cum descarc?

CAP. I - Trasaturi, structuri si evolutii ale comertului exterior romanesc 3
CAP. II - Stadiul macroeconomic al dinamizarii exporturilor prin intermediul promovarii 9
2.1. Organizatii si mecanisme de promovare interna si internationala a exporturilor 9
2.1.1. Centrul Roman pentru Promovarea Comertului (CRPC) 10
2.1.2. Ministerul Economiei si Comertului - Directia Generala Promovare Export 12
2.1.3. Asociatia Nationala a Exportatorilor si Importatorilor din Romania (ANEIR) 16
2.1.4. World Trade Center Bucuresti (WTCB) 17
2.1.5. Eximbank 18
2.1.6. Uniunea Targurilor Internationale (UFI) 18
2.1.7. Camera de Comert si Industrie a Romaniei 21
2.1.8. Asociatia organizatorilor de targuri si expozitii din Romania (ASOEXPO) 22
2.2. Participarea firmelor exportatoare la targuri si expozitii internationale 23
2.3. Organizarea de misiuni economice si activitati de promovare a exporturilor in strainatate 25
2.4. Implementarea de agentii si reprezentante comerciale in strainatate 26
2.5. Elaborarea de studii de piata si buletine informative pentru promovarea si consolidarea exportului 27
2.6. Actiuni de publicitate pe pietele externe 27
CAP. III - Publicitatea - componenta a sistemelor de promovare a exporturilor 29
3.1. Aspecte fundamentale ale publicitatii 29
3.2. Tipologii ale publicitatii 32
3.3. Comunicarea publicitara - cerinta a eficientizarii activitatii firmelor exportatoare 35
3.4. Dimensiunea economica a publicitatii pe plan international si in Romania 38
CAP. IV - Elaborarea programului de publicitate pentru pietele de export 44
4.1. Analiza pietelor externe - valorificarea valentelor diversitatii 45
4.2. Identificarea publicului tinta si adaptarea mesajelor publicitare la specificul sau 46
4.3. Determinarea obiectivelor publicitatii 46
4.4. Fundamentarea si rationalizarea bugetului promotional 47
4.5. Adoptarea deciziilor privind audienta, frecventa si impactul 48
4.6. Axul programului de publicitate 50
4.7. Elaborarea mix-ului promotional 51
4.8. Programarea actiunilor promotionale, controlul si evaluarea eficacitatii publicitatii 54
CAP. V - Studiu de caz: Analiza principalelor canale publicitare in vederea fundamentarii mix-ului de marketing ale firmelor exportatoare 59
5.1. Televiziunea-mediu publicitar aflat in topul investitiilor publicitare ale companiilor 59
5.2. Publicitatea in presa: evolutii internationale, trasaturi, avantaje si dezavantaje 63
5.3. Publicitatea exterioara (outdoor) - trecerea de la alternativele standard, la alternativele noi, creative 66
5.4. Radioul - mediu de diseminare a mesajelor publicitare 68
5.5. Publicitatea prin cinematograf 70
5.6. Publicitatea pe Internet - mediu international de comunicare, cu cea mai rapida ascensiune din istorie 71
Concluzii 76
Bibliografie 80


Extras din licenta Cum descarc?

CAP. I - Trasaturi, structuri si evolutii ale comertului exterior romanesc 
O caracteristica definitorie a epocii contemporane o reprezinta necesitatea participarii active a natiunilor, indiferent de nivelul dezvoltarii lor, la diviziunea mondiala a muncii, ca un imperativ al procesului de dezvoltare economico-sociala. 
Este necesar deci, un proces de crestere a implicarii tarilor ramase in urma din punct de vedere al dezvoltarii economice, pentru a diminua decalajul ce le desparte de tarile industrializate, trecerea de la o atitudine reactiva la una pro-activa in raport cu piata internationala si o participare sustinuta la comertul exterior .
Desi comertul international in perioada postbelica, comparativ cu perioadele anterioare a cunoscut cel mai inalt ritm de crestere sub influenta revolutiei tehnico-stiintifice, datorita atat cresterii volumului fizic al exporturilor cat si cresterii preturilor pe piata mondiala, se remarca o repartizare disproportionata in participarea la comertul international a tarilor dezvoltate si bine implementate pe piata internationala in comparatie cu fostele tari socialiste sau cu tarile in curs de dezvoltare. 
Decalajul de ritm in favoarea tarilor dezvoltate se explica prin structura deosebita a economiei si comertului exterior a celor doua grupe de tari si prin evolutia diferentiata a preturilor la produsele manufacturate de baza.
Participarea tarilor la fluxurile comerciale internationale este extrem de diferita in functie de potentialul lor economic, de competitivitatea externa a produselor, de strategiile de politica economica urmate. Comertul international este dominat in mod semnificativ de grupul tarilor industrializate, care detin peste 2/3 din comertul international . 
Valorificandu-si avantajele comparative, strategice sau competitive, aceste tari dezvoltate utilizeaza cele mai noi tehnici de afaceri, dispun de cel mai complex nomenclator de produse, aspecte care le confera un volum impresionant de schimburi comerciale. Tarile considerate cel mai putin dezvoltate (48 dupa evaluarile Bancii Mondiale) detin doar 0,5% din comertul mondial, evidentiind minusurile in privinta inscrierii lor pe coordonatele noilor procese de specializare internationala, deficitul lor de competitivitate si dimensiunile reduse ale economiilor.
Datorita structurii diferite a comertului tarilor dezvoltate, a celor in curs de dezvoltare precum si a celor in tranzitie; in sensul ca primele se remarca pe piata internationala prin exportul de produse cu valoare adaugata mare, iar ultimele se afla intr-o situatie inversa, exportand preponderent produse care au incorporata valoare adaugata mica, asistam, inca, la deteriorarea raportului de schimb dintre aceste grupe de tari. 
Analiza fluxurilor comerciale pe marfuri si tari reliefeaza specializarea tarilor dezvoltate pe produse manufacturate si a celor in curs de dezvoltare pe produse de baza si marfuri cu un grad scazut de prelucrare .
Referindu-ne la Romania, desi evolutia comertului exterior a fost predominant ascendenta, volumul comertului exterior crescand de aproape cinci ori, putem remarca odata cu cresterea volumului exporturilor, devansarea acestora de catre importuri, in perioada 2000-2008, care au crescut mult mai mult, conducand la o balanta comerciala deficitara, aspect cu consecinte deosebit de negative asupra economiei romanesti. 
Aceste doua fluxuri disproportionate s-au datorat unei conjuncturi speciale: importul exagerat de mare, urmare a liberalizarii acestuia si a unui subconsum intern cronic si exportul foarte mic, datorat reducerii drastice a productiei la care a condus si desfiintarea C.A.E.R. (Consiliului de Ajutor Economic Reciproc) ce absorbea aproximativ 50% din exporturile romanesti. 
Aceasta evolutie asimetrica din comertul exterior romanesc, respectiv cresterea mai rapida a importurilor decat a exporturilor, a condus la un deficit cumulat al balantei comerciale. O situatie ingrijoratoare o reprezinta si gradul de acoperire a importurilor din exporturi, care s-a redus, atingand cote alarmante, in anul 2008 sub 70%, asa cum se poate observa din tabelul urmator:


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Sistemelor Promotionale in Dinamizarea Activitatii Firmelor Exportatoare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Alexandru Puiu - Management international - Tratat, vol. I, Ed. Independenta Economica, Pitesti, 2003
2. Alexandru Puiu - Management international - Tratat, Vol. II, Ed. Independenta Economica, Pitesti, 2003
3. Cary L. Cooper - The blackwell encyclopedia of management - second edition, Blackwell Publishing, 2005
4. Chebac N., Pusca A, Ionescu R., Pripoaie R. si altii " Management performant in mediul de afaceri galatean", E.D.P., Bucuresti, 2007
5. Cretu C., Cunostinte economice fundamentale si de specialitate pentru examenul de licenta", Editura Fundatiei Academice "Danubius", Galati, 2005
6. Dacinina Crina Petrescu - Creativitate si investigare in publicitate, Ed. Carpatica, Cluj-Napoca, 2002
7. Dumitru Miron - Comert international, Ed. ASE, Bucuresti, 2003
8. Govind Apte- Services Marketing, Oxford University Press, 2004
9. Grigore A. - Marketing Editura TERRA NOSTRA, Iasi, 2007
10. Grigore A. - Marketingul serviciilor Editura Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
11. Grigore A. - Marketing General Editura ZIGOTTO a Fundatiei Academice Danubius, Galati, 2008
12. Ioan Popa - Tranzactii de comert exterior, Ed. Economica, Bucuresti, 2002
13. Ioan Popa - Tranzactii de comert, Ed. Teora, Bucuresti, 2007
14. Iulian Veghes Ruff, Bogdan Grigore - Relatiile publice si publicitatea online, Ed. Polirom, Iasi, 2003
15. Ion Nita - Comertul exterior romanesc in perioada de tranzitie, Ed. Lumina Lex, Bucuresti, 2000
16. Ph. Kotler- Managementul marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 2003
17. Mitita Constantinescu - Politica economica aplicata, vol. I, Ed. Tiparul Romanesc, Bucuresti, 2007
18. Mihaela Nicola, Dan Petre - Publicitate, Ed. Communicare.ro, Bucuresti, 2005
19. Nicolae Suta, Dumitru Miron, Sultana Suta - Selejan - Comert international si politici comerciale contemporane, vol. I, Ed. Eficient, Bucuresti, 2000
20. Octavian Olaru - Comertul international in contextul fenomenelor specifice economiei mondiale contemporane: promovarea exporturilor, componenta esentiala a strategiei nationale de comert exterior, Ed. Cavallioti, Bucuresti, 2006
21. O. Moarcas, O. Puiu, C. Morozan, C. Nicolescu - Tehnici promotionale, Ed. Independenta Economica, Pitesti, 2001
22. O. Moarcas - Management in comunicarea si promovarea afacerilor, Ed. Independenta Economica, Braila, 1999
23. Puscaciu V., .Puscaciu F., - "Relatii financiare internationale", Ed. Evrika, Braila, 2000
24. Tureac C. - Dictionar economic. Culegere de termeni economici, Ed. Didactica si pedagogica, Bucuresti, 2008 
25. Turtureanu A.G. "Elemente fundamentale de marketing", Ed. Didactica si Pedagogica, Bucuresti 2005;


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!