Rolul Specialistilor in Relatiile Publice in Situatii de Criza

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul 1: Aparitia si evolutia relatiilor publice 4
1.1. Tipologia definitiilor 4
1.2. Functiile relatiilor publice 9
Capitolul 2: Criza si comunicarea in situatii de criza 14
2.1. Criza - concept intalnit in toate domeniile vietii sociale si umane 14
2.2. Comunicarea de criza 19
2.3. Strategii ale comunicarii de criza 29
Capitolul 3: Aspecte privind relatiile publice in contextul situatiilor de criza 33
3.1. Relatiile publice - intre cliseele prezentului si provocarile viitorului 33
3.2. Dimensiuni actionale ale relatiilor publice 34
3.3. Modele ale sistemului de relatii publice 38
3.4. Rolul specialistilor in relatii publice in situati de criza 39
3.5. Relatia cu presa in situatii de criza 41
Capitolul 4: Studiu de caz: Relatia dintre jurnalisti si specialisti in relatii publice pe baza opiniei publice 44
4.1. Imaginea specialistilor in relatii publice in mediile ziaristilor romani 44
4.2. Imaginea jurnalistilor in mediile specialistilor din relatiile publice 47
Concluzii si propuneri 52
Bibliografie 56


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere 
,,La inceput a fost cuvantul. Dar nu la inceputul lumii, ci la inceputul culturii." (Henri Wald)
Faptul ca echilibrul si buna functionare a societatilor moderne depind de calitatea comunicarii nu mai este de mult o noutate. Acest adevar implica insa asumarea tuturor responsabilitatilor legate de procesele complexe de comunicare atat de catre conducatorii diferitelor institutii, cat si de cei care au misiunea sa medieze intre aceste organizatii si marele public : jurnalistii, in lumea de astazi, fluxurile comunicationale circula cu mare viteza, pe spatii uriase, aducand mereu informatii mai recente, mai exacte, mai complexe despre evenimente sociale, economice, politice si fenomene naturale, despre intamplari neasteptate si procese de mult anticipate, despre personalitati si oameni obisnuiti, in aceasta lume complexa, jurnalistii, singuri, nu ar putea sa caute, sa identifice, sa verifice si sa redacteze toate informatiile referitoare la aceste realitati mereu in miscare. Alaturi de ei, reprezentantii unei alte profesii incearca sa contribuie la circulatia rapida si corecta a informatiei, la ameliorarea comunicarii sociale - este vorba despre specialistii in relatii publice.
Institutiile contemporane evolueaza intr-un mediu din ce in ce mai dens, fiind legate prin mii de fire de categorii umane foarte eterogene, de alte institutii sociale, politice sau economice, de valori culturale, de curente de idei traditionale sau innoitoare. Ele au nevoie de informatii referitoare la comportamentul, asteptarile sau nemultumirile acestor parteneri; de asemenea, ele au nevoie ca mesajele lor referitoare la activitatile curente, la diferite initiative, la pozitiile pe care le adopta fata de o problema de interes comun sa ajunga cat mai repede la public, sa fie supuse judecatii acestuia. Este imposibil ca o singura institutie sa poata gestiona comunicarea referitoare la toate aceste probleme, in relatie cu un public atat de eterogen. De aceea, organizatiile fac apel la mass-media, pentru ca, prin ele, prin uriasa lor rezonanta, sa poata difuza mesajele pe care le considera importante, evident, din perspectiva interesului public. Aceasta functie de releu intre institutie si mass-media este preluata de biroul de presa sau de specialistii care, incadrati in diferite depar!tamente, indeplinesc atributiile curente ale membrilor unui asemenea birou.
Lucrarea de fata este alcatuita din doua mari sectiuni: primele capitole, reprezentate de partea teoretica, se refera la definirea conceptelor si principiilor fundamentale ale relatiilor publice, la organi!zarea relatiilor publice in situatii de criza. Cea de-a doua parte a lucrarii este fundamentata pe relatia dintre jurnalist (profesionistul in presa scrisa, si nu numai) si specialistul in relatii publice a carui rol primordial este acela de a transforma aceasta relatia intr-una benefica pentru ambele parti implicate. 
In prima parte am pus accentul pe dimensiunea conceptuala; am prezentat o perspectiva generala asupra relatiilor publice, am definit categoriile in raport cu care acestea se individualizeaza (publicul si organizatia). Totodata, am prezentat aspecte privind relatiile publice si modalitatile de actiune in situatii de criza cat si rolul specialistilor in astfel de situatii.
In a doua parte am pus accent pe relatia dintre cei doi actori: jurnalistul si specialistul in relatii publice si pe activitatea acestora pentru a evidentia rolul specialistului in activitatea de relatii publice. Totodata am pus accent pe construirea unei imagini a specialistului in relatii publice din punctul de vedere al jurnalistului, dar si pe constuirea unei imagini a jurnalistului din punct de vedere al specialistului in relatii publice. Consider ca aceste persoane sunt reprezentative pentru ambele domenii de activitate: departamentul de presa, respectiv departamentul de relatii publice din cadrul unei organizatii.
Capitolul 1: Aparitia si evolutia relatiilor publice
1.1. Tipologia definitiilor
1.1.1. Concept
Termenul de " relatii publice " a devenit in ultimii ani de uz comun si face parte din conversatiile cotidiene, este argumentul multor congrese si seminarii, deciziile intreprinderilor tinand cont de aceasta noua tehnica. 
Si totusi termenul face obiectul unor neintelegeri, in special datorita faptului ca "relatiile publice " - ca functie si concept - se gaseste inca intr-o stare fluida, care nu a permis o definire satisfacatoare. 
Oamenii definesc frecvent relatiile publice prin intermediul catorva dintre cele mai vizibile tehnici si activitati ale sale - articole intr-un ziar, interviuri TV cu reprezentantii firmelor sau aparitia unor celebritati la evenimente speciale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Specialistilor in Relatiile Publice in Situatii de Criza.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Allen, M., Caillouet, R., Legitimate Endeavors: Impression Management Strategies used by Organization in Crisis, 1994

Attali, J., L'ordre par le bruit: le concept de crise en theorie economique, 1976 
Barus-Michel, J. si colab., Crize: abordare psihosociala clinica, Editura Polirom, Iasi, 1998;

Bernstein, Alan B., The Emergency Public Relations Manual, ed. a III-a, 1987, PASE, POB 1299, Hfghland Park, N.J. 08904;

Black, S., The Essentials of Public Relations, Kogan Page Ltd., 1997;

Booth, A. ,Crisis Management Strategy, Routledge, Londra, 1993;

Boudon, R. si colab., Dictionar de sociologie, Editura Univers, Bucuresti,1996;

Bouzon, A., Crise, communication et maitrise des risques dans les organisations, Comunication et Organisation, 2e semestre 1999;

Cambridge International Dictionary of English, Cambridge University Press, 1995; 

Carrell, B., Predicting Ethical and Responsible Communication Behavior of Organizations on Crisis Situations, International Association of Mass Communication Research, New Delhi, 1986;

Coman, C., 2001, Relatii publice: principii si strategii, Editura Polirom, Iasi;
Cosma, M.,Gestionarea crizei. Abordare geopolitica si geostrategica., Editura AFT, Sibiu, 2000;

Cutlip, C., Center A., Broom G., Efective Public Relations, Practice Hall, New Jersey,1994; 

Das grabe Worterbuch der deutschen Sprache, Dudenverlag, Mannhein, 1978; 
Desaulniers, Pierre, L' elaboration d' une champagne de communication, Sainte-Foy; 
Deutsches Universal Worterbuch Dudenverlag, Mannheim, 1989; 

Dictionar diplomatic, Editura Politica, Bucuresti, 1979;

Dictionarul explicativ al limbii romane, Editia a III-a, Bucuresti, 1996;

Dictionarul Le Petit Larousse en couleur, Larousse, 1993 ; 

Dictionary of Contemporany English, New Edition, 1992, Editura Langman, 1992; 

Dictionnaire de la langue francaise, Edition 02, 1993 ;

Ferrol, G. (coord.), Dictionar de Sociolgie, Editura Stiintifica si Tehnica, Bucuresti, 1998;

Finic S., Crisis Management: Planning for the Inevitable, Amacom, New York, 1986;
Gabay, M., La nouvelle communication de crise. Concepts et outils. Editions Strategies, Elsevier, 200l ;

Grunig, J., Excellence in Public Relations and Communication Management, USA: Lawrence Erlbaum Associates Inc, 1992;

Guth, D.W., Marsh, C., Public Relations: A Value- Driven Approach, Allyn and Bacon Publ., 2000;

Hearit, K. M:, Apologies and Public Relations Crises and Chrysler, Toshiba and Volvo, Public Relations Review, vol. 22, nr. 2, 1994;

Herman, C. F., Crisis, Oxford University Press, Oxford, 1993;

James Grunig & Jon White, ,,The Effects of World views on Public Relations Theory and Practice", in Public Relations and Communication Management, edited by James E. Grunig. Hillsdale, NJ, L. Etlbaum Assoc, Piiblishers. 1992;

Lagadec, P., Ruptures creatrices, Paris: Editions Organisation, 2000;

Lerbinger, O., The Crisis Management: Facing Risk and Responsibility, Lawrence, Erlbaum Publ. ,New Jersey, 1997;

Lesly, Philip, Challenges of the Communications Explosion, The Freeman, 1973;
Lipman, J., In Times of Trouble, Candor is Often the First Casualty, Wall Street Journal, decembrie 1986;

Mintzberg, Henry, Strategy Formation: School of Thought, in Fredericson W., Perspectives on Strategic Management, Harper & Row, New York, 1990;

Morin, Edgard, La methode 2, La Vie de la Vie, Le Seuil, col. Points, Editions de Poche, Paris,1985;

Mucchielli, A., Communication interne et management de crise. Paris: Les editions d'organisation, 1993;

Newsom, D., VanSlyke, Turk, Kruckeberg, D., Totul despre relatiile publice, Iasi, Editura Polirom, 2003;

Newsom, Doud, VanSlyke, Judy, Kruckeberg, Dean, op.cit., p. 41 

Newsom, Doug, Carrell, Bob, Public Relations Writing: Form and Style, ed. a V-a, Wadsworth, Belmont, California, 1998;

Nicolaescu, G., Gestionarea crizelor politico-militare, Editura Top Form, Bucuresti, 2003;

Norman, R. A., Managing the Crisis You Tried to Preven, Harvard Business Review, noiembrie-decembrie 1995; 

Pages, M., Bonetti M., Descendre D., L'emprise de l'organisation, P.U.F., Paris, 1980 

Pauchant, T. C., Mitroff, I., Transforming the Crisis-Prone Organisation, Jossez-Bass Publ, San Francisco, 1992.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!