Romania in Cadrul Pietei Turistice Italiene

Cuprins licenta Cum descarc?

Prezentare.4
CAP. I INTRODUCERE IN TURISMUL INTERNATIONAL.5
1.1. Parametrii economici si starea de fapt.5
1.2. Atractiile turistice ale Romaniei.8
1.2.1. Ce ofera in prezent Romania.8
1.2.2. Statiuni in Romania- principalele atractii turistice.10
1.2.3. Romania si tarile concurente:gradul de competitivitate.15 t 1.2.4. Calitatea destinatiilor competitive.16
CAP. II STUDIU DE CAZ - ROMANIA, CA POTENTIAL TURISTIC PENTRU PIATA ITALIANA.17
2.1. Profilul pietei turistice italiene.17
2.2. Piata italiana de turism.21
2.2.1. Tara.21
2.2.2. Populatia.21
2.2.3. Orasele.22
2.2.4. Economia.22
2.3. Calatoriile in exteriorul Italiei si pozitia pe piata de turism detinuta de Romania.23
2.3.1 Volumul turistic italian extern.23
2.3.2. Destinatii externe si pozitia pe piata de turism.24
2.3.3. Pozitia Romaniei pe piata italiana de turism.25
2.3.4. Propuneri pentru destinatii externe.25
2.4. Caracterizarea destinatiilor de vacanta externe.27
2.4.1. Tipul de vacanta.27
2.4.2. Mijloace de transport.28
2.4.3. Tipuri de cazare.29
2.4.4. Organizarea calatoriei.30
2.4.5. Folosirea Internetului.31
2.4.6. Modul de informare.32
2.4.7. Cheltuieli de calatorie.33
2.4.8. Caracteristici socio-demografice ale vilegiaturistilor italieni .34
2.4.9. Surse de piata locale.36
2.5. Calatorii organizate catre Romania si alte destinatii competitive.37
2.5.1. Volumul calatoriilor.38
2.5.2. Scopul calatoriilor.38
2.5.3. Caracterizarea vacantelor.38
2.5.4. Mijloace de transport.39
2.5.5. Confortul preferat.40
2.5.6. Organizarea calatoriei.41
2.5.7. Folosirea Internetului.42
2.5.8. Surse de informare.43
2.5.9. Cheltuieli de calatorie.44
CAP.III IMAGINEA ROMANIEI PE PIATA ITALIANA DE TURISM.45
3.1. Potentialul interes pe piata internationala de turism.45
3.2. Cei mai renumiti operatori de turism din Italia.49
CAP. I V TURISMUL MEDICAL- O PROVOCARE .53 
4.1. Stomatologia, motorul de crestere al turismului medical .55
CAP. V MARKETING: ROMANIA IN MASS-MEDIA STRAINA .57
5.1. Promovarea atractiilor turistice ale Romaniei in strainatate .57
g .5.2. Grafice privind imaginea turistica a Romaniei si a tarilor invecinate in presa nstraina.62
5.3. Strategii pentru vanzarea calatoriilor.66 1 g 
5.3.1. Strategia de specializare.66
5.3.2. Strategia generalista.67
5.4. Metoda pentru studiul populatiei.69
CAP. VI CONCLUZII PRIVIND DEZVOLTAREA TURISMULUI INTERNATIONAL DIN ROMANIA.79
BIBLIOGRAFIE.83


Extras din licenta Cum descarc?

Prezentare
Lucrarea de fata incearca o reprezentare cat mai sugestiva a imaginii Romaniei pe piata turistica italiana si posibilitatile acesteia de a fi un competitor de incredere in cadrul circuitelor internationale. Studiul de caz prezentat demonstreaza gradul de cunoastere al populatiei italiene despre turismul romanesc, destinatiile preferate si modalitatile de informare, cat si cheltuielile de calatorie. Sunt invocate de asemenea, anumite strategii de marketing necesare ridicarii gradului de promovabilitate a atractiilor romanesti; in esenta, dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, sansele de punere in evidenta a turismului romanesc au crescut progresiv fiind nevoie de o ampla planificare privind dezvoltarea turismului si de imbunatatirea serviciilor turistice. 
Aduc multumiri firmei de incoming-turism RomTourTravel din Timisoara, a caror manageri italinei au binevoit in a ma ajuta cu o mica baza de informatii, specializata pe sondaje de opinie.
I. INTRODUCERE IN TURISMUL INTERNATIONAL
1.1. PARAMETRI ECONOMICI SI STAREA DE FAPT
Turismul a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei din economia mondiala (industrie, agricultura, comert). Fenomenul turistic este extrem de greu de delimitat deoarece, ca orice activitate umana, cade sub incidenta studiului interdisciplinar, antrenand deopotriva economisti, geografi, psihologi sizsociologi.
Turismul este considerat, in primul rand, "o forma de recreere alaturi de alte activitati si formule de petrecere a timpului liber"; el presupune " miscarea temporara a oamenilor spre destinatii situate in afara resedintei obisnuite si activitatile desfasurate in timpul liber petrecut la acele destinatii"; de asemenea, in cele mai multe situatii, el implica efectuarea unor cheltuieli cuhimpact asupra economiilorhzonelorkvizitate.
Turismul se prezinta asadar, ca o activitate complexa, cu o multitudineIde fatade, cu incarcatura economica semnificativa, pozitionata la intersectia mai multor ramuri si sectoare din economie; toate acestea isi gasesc reflectarea in varietatea punctelor de vedere cu privire la continutul notiunii de turism si a conceptelor adiacente. Pornind de la premiza ca turismul se refera, in esenta, la calatoriile oamenilor in afara resedintei obisnuite, definirea continutului acestuia aduce in discutie aspecte cum sunt: scopul calatoriei, distanta si durata deplasarii, precum si caracteristicile subiectului calatoriei, respectiv ale turistului. Ca urmare cele mai multe dintre studiile consacrate acestui domeniu opereaza cu analiza intercorelatahaHcategoriilorHdeI"turism".siI"turist". 
Turismul prezinta ansamblul de masuri puse in aplicare pentru organizarea in desfasurarea unor calatorii de agrement sau in alte scopuri, realizate, fie prin intermediul unor organizatii, societati sau agenti specializati, fie pe cont propriu, pe o durata limitata de timp, precum si industria care concureaza la satisfacerea nevoilor turistice. Nu se poate realiza o analiza a turismului romanesc fara a se urmari evolutiile indicatorilor turistici la nivel international. O prima imagine ne prezinta un turism international infloritor, ce are un curs ascendent. De asemenea, previziunile privind viitorul turismului, fundamentate pe extrapolarea influentei factorilor, anticipeaza o crestere continua a acestuia.
Turismul este considerat in primul rand ,,o forma de recreere alaturi de alteIactivitatiIsiIformuleIdeHpetrecereHaKtimpuluiHliber" . 
Pentru prima data, termenul de turist a fost folosit in anul 1800 de catre Samuel Pegge, in lucrarea sa intitulata ,, Anecdote ale limbii engleze" . In Franta, primul care a folosit cuvantul turist a fost Stendhal in ,,Memoriile unui turist" din 1838. Definitiile din 1936-1937, adoptate de Comitetul de Turism al Ligii Natiunilor, conform carora ,,turistul strain este orice persoana care viziteaza o alta tara decat cea in care isi are resedinta" , au fost reformulate in anul 1950 de catre Uniunea Internationala a Organismelor Oficiale de Turism ( in prezent O.M.T. - Organizatia Mondiala de Turism), in cadrul reuniunii de la Dublin. Noua definitie includea in randul turistilor si elevii si studentii care locuieschtemporarKinjstrainatate.
Aproximativ un deceniu mai tarziu, in 1963 la Roma, in cadrul Conferintei Natiunilor Unite asupra turismului si calatoriilor internationale, se recomanda folosirea termenului de vizitator. 
Astfel se acopera doua mari categorii de vizitatori:
- Turisti - vizitatori temporari ce stau cel putin 24 de ore in tara vizitata 
- Excursionisti - vizitatori temporari ce calatoresc pentru propria placere si stau mai putin de 24 de ore in tara vizitata.


Fisiere in arhiva (2):

  • Romania in Cadrul Pietei Turistice Italiene.doc
  • Romania in Cadrul Pietei Turistice Italiene.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!