Rugaciunea Domneasca in Exegeza Biblica si Patristica

Cuprins licenta Cum descarc?

RUGACIUNEA DOMNEASCA IN EXEGEZA BIBLICA SI PATRISTICA. PRELIMINARII - pg. 4
CAPITOLUL 1. MANTUITORUL HRISTOS, AUTORUL RUGACIUNII
DOMNESTI
1.1. TATAL NOSTRU MODEL DE RUGACIUNE CRESTINA, ROSTIT DE DOMNUL IISUS - pg.
1.1.1. Matei 6, 9 - 13 - pg. 8
1.1.2. Luca 11, 2 - 4 - pg. 8
1.2. PREGATIREA PENTRU RUGACIUNE, MATEI 6, 5 - 9 - pg. 9
1.3. RUGACIUNEA DOMNEASCA IN SCRIERILE SFINTILOR PARINTI. ACELASI CONTINUT ROSTIT LA FEL IN CONTEXTE DIFERITE - pg. 10
CAPITOLUL 2. IMPARTIREA TEMATICA A RUGACIUNII
DOMNESTI
2.1. CHEMAREA, ADRESAREA DE INCEPUT - pg. 12
2.2. TREI CERERI REFERITOARE LA DUMNEZEU - pg. 13
2.3. TREI CERERI REFRITOARE LA OM - pg. 15
2.4. INCHEIEREA - pg. 18
2.5. RUGACIUNEA TALCUITA DE SF. IOAN GURA DE AUR - pg. 19
CAPITOLUL 3. ANALIZA CELOR SAPTE CERERI
3.1. PRIMA CERERE - SFINTEASCA-SE NUMELE TAU - pg. 24
3.2. CEREREA A DOUA - VIE IMPARATIA TA - pg. 25
3.3. A TREIA CERERE - FACA-SE VOIA TA PRECUM IN CER ASA SI PE PAMANT - pg. 26
3.4. CEREREA A PATRA - PAINEA NOASTRA CEA DE TOATE ZILELE DA-NE-O NOUA ASTAZI - pg. 27
3.5. A CINCEA CERERE - SI NE IARTA NOUA GRESELILE NOASTRE PRECUM SI NOI IERTAM GRESITILOR NOSTRI - pg. 28
3.6. A SASEA CERERE - SI NU NE DUCE PE NOI IN ISPITA - pg. 28
3.7. A SAPTEA CERERE - CI NE IZBAVESTE DE CEL RAU - pg. 29
CAPITOLUL 4. METODE SI MIJLOACE PEDAGOGICE FOLOSITE
IN CENTRELE SCOLARE PENTRU EDUCATIE INCLUZIVA - pg. 30
4.1. PREDAREA LECTIEI RUGACIUNEA DOMNEASCA - pg. 34
4.2. INVATAREA LECTIEI RUGACIUNEA DOMNEASCA - pg. 38
4.3. TESTUL DE EVALUARE, REFERITOR LA LECTIA RUGACIUNEA DOMNEASCA - pg. 42
4.4. GRAFICUL CERCETARII CU PREDAREA IN LEGATURA CU TEMA LUCRARII - pg. 44
4.5. GRAFICUL CERCETARII CU INVATAREA IN LEGATURA CU TEMA LUCRARII - pg. 46
4.6.GRAFICUL CERCETARII PRIVIND TESTUL DE EVALUARE IN LEGATURA CU TEMA LUCRARII - pg. 49
4.7. REZULTATELE CERCETARII PE ESANTIOANE DE ELEVI - pg. 52
4.8. DIFERENTA INTRE METODELE CLASICE SI INTERACTIVE - pg. 55
CAPITOLUL 5. CONSIDERATII, CONCLUZII GENERALE - pg. 61
ANEXE - pg. 67
BIBLIOGRAFIE - pg. 76


Extras din licenta Cum descarc?

RUGACIUNEA DOMNEASCA IN EXEGEZA BIBLICA SI PATRISTICA. PRELIMINARII
,,Omenirea intreaga are nevoie de iertarea pacatelor astfel ca prezenta acestei cereri in actul de rugaciune al omului catre Dumnezeu este o conditie sine qua non in iconomia mantuirii." 
Lucrarea de disertatie, cu tema aleasa de mine, "Rugaciunea domneasca in exegeza biblica si patristica", este un subiect controversat si cu implicatii deosebite, in cadrul analizei subiectului prin prisma celor doi subiecti, omul si Dumnezeu, copilul special si educatorul. Am ales aceasta tema, din dorinta si interesul de aprofundare, cu speranta ca voi intelege mai bine actualele probleme ale societatii si voi putea sa comunic operativ, corect si eficient. 
Prin realizarea acestei lucrari am inteles ca problemele, interesele, trebuiesc tratate pro si contra pentru a descoperi adevarul despre necesitatea si impunerea lor, deasemeni am cautat sa aflu cauzele si conditiile fenomenelor tratate.
Legatura implicita intre iertarea aproapelui si iertarea omului de catre Dumnezeu reprezinta un consens patristic. Inevitabil insa, absenta iertarii fraterne obtureaza accesul la mantuire prin impietrirea inimii, ceea ce da nastere la rostirea stearpa a rugaciunii. Rugaciunea Domneasca starneste credinta in masura in care, cu ajutorul energiei din om, se orienteza catre nadejdea mantuirii.
Asa cum se vede din cuprins, lucrarea este structurata in cinci capitole si douazeci de subcapitole. Astfel, in debutul lucrarii, am prezentat Rugaciunea Domneasca asa cum am regasit-o rostita de Domnul Iisus, cum ne este prezentata in Evanghelia dupa Matei si Luca si de asemeni cum o regasim in scrierile sfintilor parinti. (Rugaciunea Domneasca lipseste din Evanghelia dupa Marcu) In continuarea lucrarii am prezentat impartirea tematica a Rugaciunii Domnesti privind adresarea de inceput, cele trei cereri referitoare la Dumnezeu, cele trei cereri referitoare la om, incheierea, precum si talcuirea acesteea de catre Sf. Ioan Gura de Aur.
Capitolul trei l-am dedicat analizei celor sapte cereri cuprinse in Rugaciunea Domneasca. Cele sapte cereri cuprind nazuinta credinciosului ca numele Tatalui sa se sfinteasca in el (,,Sfinteasca-se numele Tau"), ca imparatia Lui sa fie ,,printre noi si in noi" (,,Vie imparatia Ta"), iar rugatorul sa fie vrednic de a implini voia lui Dumnezeu pe pamant, asa precum ingerii o implinesc in cer: (,,Faca-se voia Ta, precum in cer si pe pamant"). 
,,Painea noastra cea spre fiinta, da-ne-o noua, astazi", cea de-a patra cerere, inseamna ca dorim a primi de la Domnul tot ceea ce ne trebuie pentru intretinerea vietii trupesti si sufletesti. Iertarea pacatelor noastre, in aceeasi masura in care si noi suntem in stare sa iertam celor ce ne gresesc, o cerem atunci cand spunem ,,Si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri". Cerem Tatalui ca ,,harul Lui sa ne fereasca de ispitele, care intrec puterile noastre" (Marturisirea ortodoxa, II, 23) atunci cand invocam ,,Si nu ne duce pe noi in ispita", ca, in finalul rugaciunii, sa formulam catre Dumnezeu si cea de-a saptea cerere: ,,Ci ne mantuieste de cel rau", cel rau fiind ,,diavolul cel potrivnic", cum zice Sfantul Chiril al Ierusalimului. Talmacirea Sfantului Ioan Gura de Aur, socotit pana astazi cel mai mare propovaduitor al cuvantului lui Dumnezeu din Biserica crestina, se caracterizeaza prin simplitate si profunzime, claritatea stilului, expunerea sistematica si inlantuirea logica a ideilor.
In partea a doua a lucrarii, partea de cercetare privind predarea religiei si, implicit, a Rugaciunii Domnesti, elevilor din centrele scolare pentru educatie incluziva, am incercat sa gasesc deosebirile intre metodele clasice de predare si cele interactive, sa aflu diferenta rezultatelor obtinute intr-o clasa cu elevi CES. 
In cadrul acestei cercetari am realizat un plan de lectie privind predarea Rugaciunii Domnesti, la clase diferite, atat ca structura de elevi cat si ca an de invatamant, am studiat metodele de invatare a elevilor, am efectuat evaluarea cunostintelor dobandite de elevi, bazandu-ma pe diferentele metodelor utilizate de acestia pentru receptarea si aprofundarea cunostintelor. Tot in cadrul acestei cercetari am realizat grafice pentru cercetarea efectiva si am stabilit rezultatele testului de evaluare pe esantioane de elevi.
In cele din urma am stabilit diferentele dintre metodele clasdice si metodele moderne de predare - invatare si eficienta acestora in cadrul grupurilor care contin elevi cu CES.
Evaluarea elevului cu CES trebuie realizata la nivelul posibilitatilor sale, individualizat, (in mod diferit de evaluarea celorlalti elevi. Evaluarea curenta (atat continutul evaluarii cat si aprecierea, notarea rezultatelor) trebuie sa fie individualizata, la nivelul posibilitatilor elevului, diferita de cea a celorlalti colegi. Evaluarile scrise (extemporale, teze) trebuie adaptate elevului: sarcinile trebuie sa fie mai putine decat ale celorlalti copii, pentru a putea fi intelese si rezolvate in timp util, sarcinile trebuie sa contina toate explicatiile necesare intelegerii lor. 
Absolvirea cursurilor si realizarea lucrarii pentru obtinerea gradului didactic I, mi-au permis sa realizez intelegerea corelatiei dintre drept, morala, credinta, libertate si responsabilitate, sa sesizez formele si modurile de obtinere si aplicare a corectitudinii, in toate aspectele vietii cotidiene.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rugaciunea Domneasca in Exegeza Biblica si Patristica.docm

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!