CAPITOLUL I ANALIZA MODELELOR SIMILARE DE AUTOVEHICULE DUPA CRITERII TEHNICE (CONSTRUCTIVE, DE PERFORMANTA, TEHNOLOGICE), ECONOMICE SI DE MARKETING, PRECUM SI STABILIREA TIPULUI DE AUTOVEHICUL CORESPUNZATOR CERINTELOR TEMEI DE PROIECT .8 1.1. Justificarea alegerii modelelor similare ...8 1.2. Analiza modelelor similare dupa criterii constructive (motorul, transmisia, sistemul de directie, sistemul de franare, sistemul de rulare) .9 1.3. Calculul histogramelor pentru analiza parametrilor dimensionali 11 1.3.1. Lungimea totala a autovehiculelor (La) ...12 1.3.2. Ampatamentul autovehiculelor (L) 13 1.3.3. Latimea autovehiculelor (la) 14 1.3.4. Inaltimea autovehiculelor (Ha) . . 15 1.3.5. Ecartamentul fata (E1) .16 1.3.6. Ecartamentul spate (E2) ..17 1.4. Calculul histogramelor pentru analiza parametrilor masici ...18 1.5. Calculul histogramelor pentru analiza parametrilor energetici .19 1.5.1. Puterea maxima a autovehiculelor .20 1.5.2. Turatia de putere maxima ...21 1.5.3. Momentul maxim al autovehiculelor ..22 1.5.4. Turatia de moment maxim .23 1.6. Calculul histogramelor pentru analiza parametrilor constructivi ai motoarelor modelelor similare 24 1.6.1. Cilindreea totala a motoarelor autovehiculelor ..26 1.6.2. Raportul ? ...27 1.7. Stabilirea tipului de autovehicul corespunzator cerintei temei de proiect 28 Bibliografie capitolul I .. 29 CAPITOLUL II DETERMINAREA MARIMILOR CARACTERISTICE ALE AUTOVEHICULULUI CARE SUNT NECESARE LA PROIECTAREA MOTORULUI SI A SUBANSAMBLURILOR INDICATE IN TEMA. REALIZAREA PROIECTULUI-SCHITA DE ORGANIZARE GENERALA A AUTOVEHICULULUI CU DETALIEREA ZONEI DE AMPLASARE A MOTORULUI DE PROIECTAT .30 2.1. Stabilirea parametrilor dimensionali si masici ai autoturismului 30 2.2. Determinarea formei, a dimensiunilor spatiului util si a interiorului postului de conducere 30 2.3. Calculul de tractiune al autovehiculului .32 2.3.1. Determinarea coeficientului de rezistenta la rulare ...32 2.3.2. Determinarea ariei transversale .. . 33 2.3.3. Stabilirea coeficientului de rezistenta a aerului . 34 2.3.4. Stabilirea randamentului transmisiei ...34 2.3.5. Determinarea rezistentelor la inaintare si a puterilor necesare pentru invingerea lor corespunzator deplasarii pe un drum in palier fara vant ..35 2.4. Predeterminarea caracteristicii exterioare a motorului din conditia de viteza maxima la deplasarea in palier .36 Bibliografie capitolul II ..40 CAPITOLUL III STUDIUL TEHNIC (CONSTRUCTIE SI FUNCTIONARE) SI ECONOMIC AL SOLUTIILOR POSIBILE PENTRU SISTEMUL SAU SUBANSAMBLUL DE PROIECTAT. ANALIZA DETALIATA A DOUA VARIANTE SI DEFINITIVAREA SOLUTIEI TEHNICE DE CONCEPTIE PROPUSA PENTRU PROIECTARE .41 3.1. Alegerea a doua modele de motoare necesare pentru analiza 41 3.2. Analiza detaliata a celor doua variante de motoare . 45 3.2.1. Numarul de timpi ai ciclului motor (?). . . 45 3.2.2. Numarul si dispunerea cilindrilor ...45 3.2.3. Raportul cursa (S)/diametru (D), ? .. .. .46 3.2.4. Tipul admisiei ..47 3.2.5. Raportul de comprimare ? ..48 3.2.6. Tipul sistemului de racire 48 3.2.7. Sistemul de ungere .50 3.2.8. Sistemul de distributie 50 Bibliografie capitolul III .52 CAPITOLUL IV PROIECTAREA GENERALA A SISTEMULUI SAU SUBANSAMBLULUI DEFINIT IN CADRUL TEMEI DE PROIECT. PRECIZARI PRIVIND MENTENANTA SI DIAGNOSTICAREA ACESTUIA .53 4.1. Calculul termic .. ..53 4.1.1. Calculul proceselor de schimbare a gazelor 53 4.1.2. Calculul procesului de comprimare .54 4.1.3. Calculul procesului de ardere ..54 4.1.4. Calculul procesului de destindere ...58 4.1.5. Calculul dimensiunilor fundamentale ale motorului (D, S) .59 4.1.6. Indicii tehnico-economici ai motorului ...60 4.1.7. Bilantul energetic al motorului ...61 4.2. Calculul dinamic .62 4.2.1. Alegerea tipului de mecanism biela-manivela 62 4.2.2. Calculul dimensiunilor de mecanism biela-manivela ..62 4.2.3. Stabilirea maselor pieselor in miscare ale mecanismului motor 63 4.2.4. Calculul fortelor si momentul care actioneaza asupra echipajului mobil al unui cilindru ..64 4.3. Calculul si constructia segmentilor de compresie ..72 4.3.1. Alegerea semifabricatului ...72 4.3.2. Predimensionarea segmentilor ...72 4.3.3. Rostul de dilatare 73 4.3.4. Jocurile segmentului in canal ..73 4.4. Constructia si calculul boltului ...74 4.4.1. Alegerea semifabricatului ...74 4.4.2. Predimensionarea boltului ..74 4.4.3. Calculul boltului ...74 4.4.4. Verificarea de rezistenta .75 4.5. Constructia si calculul pistonului ...77 4.5.1. Analiza functionala ..77 4.5.2. Alegerea semifabricatului ...77 4.5.3. Predimensionarea pistonului ..77 4.5.4. Calculul pistonului ...78 4.5.4.1. Calculul capului pistonului ...78 4.5.4.2. Calculul regiunii port segmenti 79 4.5.4.3. Calculul mantalei ..80 4.5.4.4. Calculul umerilor pistonului .80 4.6. Dimensionarea bielei .81 4.6.1. Predimensionarea piciorului bielei .81 4.6.2. Predimensionarea capului bielei .82 4.6.3. Dimensiunile corpului bielei 83 4.7. Dimensionarea arborelui cotit ...84 4.8. Precizari privind mentenanta mecanismului motor si a mecanismului de distributie .85 4.8.1. Modificarea starii tehnice a mecanismului motor .85 4.8.2. Modificarea starii tehnice a mecanismului de distributie ..86 4.9. Precizari privind diagnosticarea mecanismului motor si a mecanismului de distributie .87 Bibliografie capitolul IV 90 CAPITOLUL V PROIECTAREA UNEI PIESE DIN COMPONENTA SISTEMULUI SAU SUBANSAMBLULUI DE LA CAPITOLUI I: Piston. PREDIMENSIONARE, ALEGEREA MATERIALULUI, CALCULE DE REZISTENTA, PRECIZAREA JOCURILOR FUNCTIONALE, STABILIREA PRECIZIEI DIMENSIONALE, A CALITATII SUPRAFETELOR SI A TRATAMENTELOR TERMOCHIMICE, FISA FILM A TEHNOLOGIEI DE FABRICARE . 5.1. Analiza rolului functional, a conditiilor tehnice impuse piesei finite si a tehnologicitatii acesteia 5.1.1. Rolul functional si solicitarile piesei . 5.1.2. Conditii tehnice impuse piesei finite prin desenul de executie ... 5.2. Studiul procedeelor de obtinere a semifabricatului si alegerea variantei optime de fabricare 5.3. Stabilirea succesiunii logice a operatiilor de prelucrare mecanica tratament termic si control .. BIBLIOGRAFIE GENERALA ...
Cap 1. Analiza modelelor similare de autovehicule dupa criterii tehnice (constructive, de performanta, tehnologice), economice si de marketing, precum si stabilirea tipului de autovehicul corespunzator cerintelor temei de proiect 1.1. Justificarea alegerii modelelor similare Modele similare de autovehicule au fost selectate in baza caracteristicilor autoturismului dat in tema de proiect, si anume: autoturism cu cinci locuri, viteza maxima 185 km/h, motor cu aprindere prin scanteie. Caracteristicile principale care au fost luate in vedere la selectie au fost: Tipul caroseriei, numarul de locuri, viteza maxima in palier, combustibilul utilizat si tractiunea. Tab. 1.1. Modele similare de autoturisme comparate [1] Nr. crt. Denumire autoturism An aparitie Tip caroserie Numar locuri Viteza maxima [km/h] Combustibil Tractiune 1 Nissan Primera Saloon 1.6 2003 Berlina 5 185 Benzina 4X2 2 Skoda Octavia 1.4 2004 Berlina 5 180 Benzina 4X2 3 Skoda Fabia Sedan 1.4 16v 2006 Berlina 5 185 Benzina 4X2 4 Hyundai Accent 1.6 2007 Berlina 5 190 Benzina 4X2 5 Citroen C4 Saloon 1.6i 16v 2007 Berlina 5 185 Benzina 4X2 6 Volvo S40 1.6 2007 Berlina 5 185 Benzina 4X2 7 Renault Symbol 1.4 16V 2008 Berlina 5 185 Benzina 4X2 8 Mazda 3 Saloon 1.6 2009 Berlina 5 188 Benzina 4X2 9 Renault Fluence 1.6 16v 2009 Berlina 5 185 Benzina 4X2 10 Geely MK 1.5 2009 Berlina 5 180 Benzina 4X2 11 Suzuki SX4 1.6 2009 Berlina 5 180 Benzina 4X2 12 Toyota Corolla 1.3 2010 Berlina 5 180 Benzina 4X2 13 Hyundai Solaris 1.6 2010 Berlina 5 190 Benzina 4X2 14 Ford Mondeo Saloon 1.6 2010 Berlina 5 190 Benzina 4X2 15 Volkswagen Vento 1.6 2010 Berlina 5 185 Benzina 4X2 16 Ford Focus Saloon 1.6 TiVCT 2011 Berlina 5 189 Benzina 4X2 17 Opel Astra 1.6 16V 2008 Berlina 5 188 Benzina 4X2 18 Fiat Brava 100 SX 2008 Berlina 5 180 Benzina 4X2 19 Volkswagen Polo Saloon 1.4 2011 Berlina 5 188 Benzina 4X2 20 Buick Excelle 1.6 2010 Berlina 5 180 Benzina 4X2 Au fost selectate douazeci de modele de autoturisme care poseda acelasi tip de caroserie (berlina), acelasi numar de locuri (5), viteza maxima in palier (185 km/h +- 3%), acelasi tip de motor, MAS (motor cu aprindere prin scanteie) cu tractiune 4X2. Autoturismele difera intre ele prin anul aparitiei modelului care variaza intre anii 2003 si 2011. 1.2. Analiza modelelor similare dupa criterii constructive (motorul, transmisia, sistemul de directie, sistemul de franare, sistemul de rulare) In vederea analizarii particularitatilor constructive au fost luate in vedere urmatoarele caracteristici ale celor douazeci de autoturisme: amplasarea si tipul motorului, transmisia, sistemul de directie, sistemul de franare si sistemul de rulare. Tab. 1.2. Particularitati constructive ale autoturismelor comparate [1] Nr. Crt. Denumire autoturism Amplasare si tip motor Transmisia Sistem de directie Sistem de franare fata / spate Sistemul de rulare 1 Nissan Primera Saloon 1.6 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera VPAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 2 Skoda Octavia 1.4 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala - Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 3 Skoda Fabia Sedan 1.4 16v Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 4 Hyundai Accent 1.6 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 5 Citroen C4 Saloon 1.6i 16v Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera VPAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 6 Volvo S40 1.6 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 7 Renault Symbol 1.4 16V Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 8 Mazda 3 Saloon 1.6 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 9 Renault Fluence 1.6 16v Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri ventilate / Tambur servoasistat Puntea fata 10 Geely MK 1.5 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala - Discuri ventilate / Tambur servoasistat Puntea fata 11 Suzuki SX4 1.6 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 12 Toyota Corolla 1.3 Fata transversal, 4 cilindri in linie Sase trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 13 Hyundai Solaris 1.6 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS - Puntea fata 14 Ford Mondeo Saloon 1.6 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 15 Volkswagen Vento 1.6 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS - Puntea fata 16 Ford Focus Saloon 1.6 TiVCT Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 17 Opel Astra 1.6 16V Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala - Discuri / Disc servoasistat Puntea fata 18 Fiat Brava 100 SX Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri / Tambur Puntea fata 19 Volkswagen Polo Saloon 1.4 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala Mecanism Pinion Cremaliera PAS Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata 20 Buick Excelle 1.6 Fata transversal, 4 cilindri in linie Cinci trepte manuala - Discuri ventilate / Disc servoasistat Puntea fata Concluzii: - Toate cele douazeci de autoturisme au motorul amplasat in partea frontala iar dispunerea motorului este in plan transversal. - Autoturismele au motoarele alcatuite din patru cilindri dispusi in linie. - Cele douazeci de autoturisme sunt echipate cu o cutie de viteze manuala cu 5+1 trepte, exceptie facand Toyota Corolla 1.3 care are o cutie de viteze manuala cu 6+1 trepte. - Sistemul de directie al celor douazeci de autoturisme este mecanism pinion cremaliera. - Sistemul de franare pe puntea fata variaza intre solutiile: Frane cu disc si frane cu discuri ventilate. - Sistemul de franare pe puntea spate variaza intre solutiile: discuri ventilate si tambur cu actionare cu servomecanism.
1. Andreescu, C. s.a. - Diagnosticarea automobilelor - lucrari practice - Editura "Printech", Bucuresti - 2002 2. Andreescu , C. - Dinamica Autovehiculelor - notite de curs 3. Anghelache, G. - Mentenanta autovehiculelor - notite de curs 4. Bejan, N. - Fabricarea si repararea autovehiculelor - notite curs 5. Bobescu, Gh. s.a. - Motoare pentru autovehicule si tractoare Vol II - Dinamica, calcul si constructie - Editura "Tehnica", Chisinau - 1998 6. Costia, D. - Proiect Automobile I 7. Costia, D. - Proiect Automobile II 8. Costia, D. - Proiect C.C.M.A.I. 9. Costia, D. - Proiect F.R.A. 10. Grunwald, B. - Teoria - Constructia si calculul motoarelor pentru autovehicule rutiere - Editura didactica si pedagogica, Bucuresti -1969 11. Stoicescu, A. - Dinamica autovehiculelor pe roti, Bucuresti - 1981 12. Stoicescu, A. - Proiectarea performantelor de tractiune si de consum ale automobilelor, Editura Tehnica Bucuresti, 2007 13. Negurescu, N. - Constructia si calculul motoarelor cu ardere interna - notite de curs 14. Negurescu, N . - Procese si caracteristici ale motoarelor cu ardere interna - notite curs 15. Negurescu, N. s.a. - Motoare cu ardere interna Vol III - Bucuresti, 1988 16. Oprean, M. - Transmisii pentru autovehicule - notite de curs 17. www.carfolio.com 18. Zatreanu, Gh. s.a. - Motoare cu ardere interna Vol I - Constructie si calcul - Editura "Gh. Asachi" , Iasi - 1995 19. Zatreanu, Gh. s.a. - Motoare cu ardere interna Vol II - Calcul si constructie - Editura "Shakti", Iasi - 1997
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.