Sanatate versus Educatie

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.2
CAPITOLUL I CULTURA SANATATII.4
1.1 Principiile educatiei pentru sanatate.6
1.2 Metodele de educatie pentru sanatate.8
CAPITOLUL II COMANDAMENTELE IN STRUCTURA UNEI POLITICI A EDUCATIEI PENTRU SANATATE.11
2.1 Organizarea activitatii de educatie pentru sanatate.12
2.2 Formarea de educatori.12
2.3 Pregatirea si prezentarea unei sesiuni de predare.13
CAPITOLUL III
STUDIU DE CAZ "CONTRIBUTII LA FORMAREA DEPRINDERILOR PENTRU O ALIMENTATIE IGIENICA SI SANATOASA LA ELEVII DE GIMNAZIU" .16
3.1 Educatia pentru o alimentatie igienica si sanatoasa prin lectiile de biologie.16
3.2 Plan de lucru.18
3.2.1 Metode didactice folosite.18
3.2.2 Alegerea grupului de lucru.21
3.2.3 Etapa constatativa.22
3.2.4 Experimentul instructiv - formativ.22
3.2.5 Etapa de control.22
3.3 Analiza si prelucrarea datelor pretestului si posttestului.23
Concluzii.32
Bibliografie.34


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Sanatatea o mostenim ca pe un dar de pret de la parintii nostrii, dar o si construim zi de zi, toata viata. O construim daca, din tot ceea ce ne influienteaza viata, alegem ceea ce este bun, adoptand un stil de viata sanatos. O putem deprecia sau chiar pierde daca, din ignoranta si sub presiunea anturajului, adoptam un stil de viata nesanatos.
Educatia pentru sanatate incepe in familie, cu deprinderea celor dintai reguli de igiena individuala, continua in scoala, prin informarea si transmiterea experientei umane si apoi, intreaga viata, prin invatarea sociala si autoeducatie.
Familia si scoala, prin intermediul profesorilor, raman promotorii valorilor si in planul educatiei pentru sanatate. Familia traseaza marile coordonate ale comportamentului sanatos (sau nesanatos) prin exemplul cotidian (Barna A. si colab., 1998).
Cat de sanatoase sunt obiceiurile alimentare ale elevilor? Este o intrebare la care nu se poate raspunde usor, pentru ca exista foarte multe variante atunci cand vorbim despre alimente. Este o realitate ca a manca este necesar. Aceasta activitate mai serveste de asemenea, ca mijloc de exprimare a emotiilor. Mancam din mai multe motive: pentru a ne satisface foamea, pentru a atinge o stare de tihna, bucurie sau fericire; din deznadejde; din motive de frustrare.
Fiecare dintre noi are anumite obiceiuri alimentare care au fost dezvoltate din copilarie. De-a lungul anilor, aceste obiceiuri este probabil sa se fi schimbat intr-o anumita masura. Elevii trebuie sa invete elementele de baza ale alimentatiei, dar este, de asemenea important ca ei sa inteleaga factorii care le influenteaza deciziile in privinta alimentatiei.
Mass-media are adesea o influenta nedorita asupra atitudinilor elevilor, impune gusturi, directioneaza comportamente. Adesea elevii nu recunosc ca tot ceea ce fac sau nu fac in privinta alimentatiei, inseamna a lua o decizie.
In ultima perioada s-a constatat o crestere a numarului afectiunilor legate de alimentatie. In Romania conform datelor oferite de Institutul National de Statistica si Documentare Medicala, principalele cauze de deces sunt reprezentate de boli ale aparatului cardiovascular, (733,06 decese/100.000 locuitori), tumori (186,86 decese/100.000 locuitori), boli ale sistemului digestiv (69,25 decese/100.000 locuitori) date valabile din 2004, sem. I.
Daca elevii vor intelege relatia dintre alimentatie si sanatate, ei vor fi capabili sa ia decizii care le vor afecta in bine sanatatea.
Educatia pentru o alimentatie sanatoasa si igienica este poate componenta a educatiei pentru sanatate si este un proces complex de lunga durata care ar trebui inceput in familie si continuat la toate nivelurile de scolarizare prin transmiterea catre elevi a unor informatii corecte din punct de vedere stiintific si mai ales prin crearea unor comportamente individuale sanatoase a unor atitudini ce corespund idealului educatiei.
CAPITOLUL I
CULTURA SANATATII
Cultura generala, inclusiv cultura sanatatii, se formeaza prin instructia generala a populatiei in setul continuu al generatiilor. Aceasta secventa a culturii generale, ce poarta titulatura specifica ,,de sanatate", mai este considerata si azi ca fiind o activitate de baza si obligatorie a serviciilor de sanatate, in loc sa fie apreciata ca o notiune de ,,pregatire continua", de ,,educatie premanenta", de ,,perfectionare" pe un fond pregatit general in sistemul instructiei publice a populatiei.
Veriga principala pe care ar trebui sa actioneze serviciile de sanatate si cele educationale pentru a avea rezultate bune, pe termen scurt si lung, privind imbunatatirea starii de sanatate a populatiei, este educatia pentru sanatate .
Ca sistem care include constiinta starii de sanatate, procesul de predare/invatare si participarea, educatia pentru sanatate are ca scop cresterea nivelului de cunostinte medicale ale populatiei in domeniul sanogenezei, protectiei mediului si prevenirii bolilor; formarea si dezvoltarea unor deprinderi corecte care sa promoveze sanatatea precum si crearea unei pozitii active fata de sanatatea individuala si de problemele sanatatii publice, in sensul atragerii si capacitarii maselor la participarea activa in vederea realizarii si consolidarii sanatatii.
Medicul este un educator de specialitate si este normal sa fie utilzat pentru cunostintele specifice in sistemul instructiei generale a populatiei (la nivelul unei demnitati financiare echitabile pentru actiunea de educator in cadrul elementelor Educatiei Nationale), educatia pentru sanatate facand parte din obligatiile instructiei nationale.
Dupa Ch. Gernez-Rieux si M. Gervois, educatia pentru sanatate indeplineste trei roluri, in functie de scopul urmarit :
o preventiv - temele de educatie continand elemente de instructie a populatiei pentru prevenirea imbolnavirilor;
o constructiv - de realizare a adeziunii opiniei publice in favoarea sanatatii;
o curativ - pentru educarea si convingerea pacientilor de a urma prescriptiile medicale.
Putem considera educatia pentru sanatate ca fiind o componenta a instructiei generale, o ramura a culturii umane, una din bazele sanatatii, cu rol in influentarea modului de viata modern spre continut favorabil sanatatii, in realizarea de generatii care sa aiba un comportament sanogen si in formarea vointei politice pentru acordarea de catre forurile decidente a adevaratului rol ce se cuvine sanatatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Sanatate versus Educatie.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Baciu, 1.(1977), Fiziologie, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti;
Bocarnea, Constantin (1995), Boli infectioase si epidemiologice, Editura Info-Team, Bucuresti;
Bocos, Musata ( 2002), Instruire interactiva-repere pentru reflectie si actiune, Editura Presa Universitara Clujeana, Cluj-Napoca;
Briffa, John (2002), Alimentatia sanatoasa, Editura Aquila '93, Oradea;
Bucur, Gheorghe Eugeniu, Popescu, Octavian (coord.) (1999), Educatia pentru sanatate in scoala - manual orientativ,Editura Fiat Lux, Bucuresti;
Cerghit, Ioan (1980), Metode de invatamant, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti;
Ionescu, M.(coord.) (1998), Educatia si dimanica ei, Editura Tribuna invatamantului, Bucuresti;
Ionescu, Gily (traducere si adaptare) (1998), Evaluarea obiceiurilor alimentare, Wellsource;
Ionescu, M., Radu, I, (995),Didactica moderna, Editura Dacia, Cluj-Napoca;
Ionescu.M.,1. (coord.)(2001), Didactica moderna, Editura Dacia, Cluj-Napoca;
Mincu, Iulian, Marinescu, Elena (1984), Alimentatia rationala si sanatatea, Editura Sport-Turism, Bucuresti;
Mincu, I.,Segal,B.,Segal,R., (1989), Orientari actuale in nutritie, Editura Medicala, Bucuresti;
Olinescu, R.M. (2002), Totul despre alimentatia sanatoasa, Editura Niculescu, Bucuresti;;
Petrescu, Ioan (1998), Biochimie, Editura Presa Universitara Clujeana, Cluj-Napoca;
Radu, Ion T., (2000), Evaluarea in procesul didactic, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti;
Radulescu, Emil (2003), Alimentatia inteligenta, Editura "Viata si sanatate", Bucuresti;
Stoica, Marin (1995), Pedagogia scolara, Editura Gheorghe Cartu-Alexandru, Craiova;
Stoica, Marin (2002), Pedagogie si psihologie, Editura Gheorghe Cartu-Alexandru, Craiova;
*** (1994), Manual de educatie pentru sanatate, Fundatiile Soros, Editura Design&Print Idea, Cluj;
***(2003), Ghid pentru cadrele didactice ( suport informativ), Programul national "Educatie pentru sanatate in scoala romaneasca".


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!