Sanctiunile Penale Aplicate Functionarilor Publici

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE.7
CAPITOLUL I
Functionarii publici si rolul lor in cadrul 
administratiei publice.9
1.1 Conceptul si trasaturile functionarului public
in cadrul administratiei publice.9
1.2 Conceptul de functionar public in cadrul
dreptului penal.15
1.3 Indatoririle functionarului public.17
1.4 Deontologia functionarului public.21
1.5 Etica functionarului public.27
CAPITOLUL II
Functia publica si functionarul public in alte tari.31 
2.1 Prevederi privind functia publica si functionarul public 
in tari ale Uniunii Europene si alte tari din Europa de Vest.31
2.2 Prevederi privind functionarul public in
unele tari din Asia.37
2.3 Conceptul de functionar public in doctrina straina.37
2.4 Functionarii publici europeni.38
CAPITOLUL III
Aspecte generale privind sanctiunile de drept penal.41
3.1 Consideratii generale privind conceptul de sanctiune.41
3.2 Notiunea si caracterele sanctiunilor de drept penal.42
3.3 Principiile sanctiunilor de drept penal in 
legislatia penala actuala.45
3.4 Felurile sanctiunilor de drept penal.46
3.5 Pedeapsa.47
3.5.1 Definitia si trasaturile pedepsei.47
3.5.2 Istoricul pedepsei.50
3.5.3 Scopul si functiile pedepsei.51
3.5.4 Clasificarea pedepsei.54
3.5.5 Individualizarea pedepsei.57
3.6 Pedepsele principale.60
3.6.1 Inchisoarea.61
3.6.2 Amenda.63
CAPITOLUL IV
Sanctiunile penale privind infractiunile de serviciu sau in legatura cu serviciul savarsite de functionarii publici.65
4.1 Sanctiunea privind abuzul in serviciu
contra intereselor persoanelor.66
4.2 Sanctiunea privind abuzul in serviciu
prin ingradirea unor drepturi.67
4.3 Sanctiunea privind abuzul in serviciu
contra intereselor publice.68 
4.4 Sanctiunea privind abuzul in serviciu 
in forma calificata.69
4.5 Sanctiunea cu privire la neglijenta in serviciu.70
4.6 Sanctiunea cu privire la infractiunea de neglijenta 
in pastrarea secretului de stat.70
4.7 Sanctiunea referitoare la purtarea abuziva.71
4.8 Sanctiunile aplicate pentru unele infractiuni de
coruptie savarsite de functionarii publici.72
4.8.1 Luarea de mita.72 
4.8.2 Darea de mita.73
4.8.3 Primirea de foloase necuvenite.75
4.8.4 Traficul de influenta.76
4.9 Concluzii in ceea ce priveste sanctiunile aplicate 
functionarilor publici.77
Cazuri concrete de functionari pubici care au savarsit una dintre infractiunile mentionate si sanctiunile aplicate.78
CONCLUZII


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de fata ii prezinta pe functionarii publici din administratia publica, trasaturile, etica si valorile etice ale acestora, comportamentul si indatoririle lor in cadrul institutiei sau autoritatii publice centrale sau locale unde isi desfasoara activitatea, cat si in afara acesteia, precum si consecintele aparute in cazul nerespectarii sarcinilor de serviciu.
Am ales acesta tema pentru lucrarea de diploma, intrucat am vrut sa subliniez importanta functionarilor publici in cadrul administratiei publice, obligatiile pe care acestia trebuie sa le indeplineasca, dar si pedepsele aplicate in cazul nerespectarii normelor de drept penal.
In elaborarea lucrarii am consultat o bibliografie selectiva, formata din tratate, lucrari de specialitate, articole, studii de caz si legislatie la zi. Toate acestea m-au ajutat sa inteleg de ce este esential pentru functionarii publici sa-si cunoasca drepturile si obligatiile ce le sunt atribuite in momentul numirii in functia publica, dar si locul important pe care acestia il ocupa in administratia publica centrala sau locala.
Functionarii publici se afla in serviciul interesului public si au obligatia sa puna inaintea oricaror interese personale, interesele publice, generale, incercand sa elimine aspectele birocratice din regimul functiilor publice, cu care sunt dotate serviciile publice ale statului si ale colectivitatilor locale. Functionarii publici sunt indrumati sa-si realizeze atributiile si responsabilitatile cu profesionalism, corectitudine, constiinciozitate, impartialitate si in conformitate cu legea.
Ei au reglementate drepturile si obligatiile, raspunderea, incompatibilitatile si regimul de ocupare si exercitare a functiei intr-un statut special numit Statutul functionarilor publici.
Comportamentul corespunzator al acestora trebuie sa primeze, iar in exercitarea sarcinilor este obligatoriu sa nu se lase influentati si sa furnizeze publicului informatiilor cerute. Functionarii publici asigura transparenta administrativa si de aceea, este necesar sa castige incredearea cetatenilor pe care ii servesc.
Ca urmare a faptului ca functionarii publici sunt purtatorii puterii discretionare a administratiei publice, si de multe ori pot fi corupti sau pot avea o conduita necorespunzatoare prin incalcarea drepturilor si intereselor cetatenilor, este obligatoriu ca regulile ce privesc comportamentul profesional si moral al acestora sa se refere atat la relatiile lor din interiorul serviciului, cu sefii ierarhici, cu subalternii, cat si cu beneficiarii activitatii.
In urma incalcarii obligatiilor de serviciu, dar si a normelor de etica si morala care evidentiaza conduita functionarilor publici, apar sanctiunile de drept penal, consecinte ale incalcarii normelor penale. Prin intermediul sanctiunilor de drept penal, functionarii publici sunt avertizati asupra a ceea ce li se poate intampla in cazul in care savarsesc fapte deosebit de grave ce cad sub incidenta dreptului penal. 
Scopul sanctiunilor penale este prevenirea comiterii de noi fapte periculoase pentru cel caruia i se aplica si reprezinta, totodata, un exemplu pentru ceilalti indivizi care ar fi tentati sa savarseasca fapte prevazute de legea penala. Infractiunile savarsite de functionarii publici sunt cele de serviciu sau in legatura cu serviciu.
La nivel european se incearca aducerea functionarilor publici romani la standardele europene prin anumite progreme, care sa imbunatateasca activitatea si performantele functionarilor publici. Insa atata timp cat nivelul de trai al populatiei este unul scazut este foarte greu si pentru administratiei sa devina una performanta, iar functionarii publici sa reusesca sa ajunga la acelasi stadiu ca in statele mai dezvoltate ale Europei.
Prin natura activitatii lor, functionarii publici din administratia publica locala sunt cei mai puternici factori de diseminare ai informatiei europene. Functionarii publici au acces la toate informatiile si stiu cum trebuie sa le foloseasca la capacitate maxima. Ei dispun de caile de acces, metodologia si au capacitati de manageriat a fondurilor europene. Este un segment foarte important si trebuie sustinuta si in continuare dezvoltarea acestora. 
Astfel, se urmareste constientizarea, informarea, instruirea si implicarea functionarilor publici in elaborarea de proiecte din fonduri europene structurale si de coeziune, dar si asumarea lor ca multiplicatori de informatie.
CAPITOLUL I
FUNCTIONARII PUBLICI SI ROLUL LOR IN CADRUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
1.1 CONCEPTUL SI TRASATURILE FUNCTIONARULUI PUBLIC DIN ADMINISTRATIA PUBLICA
Functionarul public administrativ a fost definit in literatura juridica de specialitate ca reprezentand persoana fizica care face parte dintr-o autoritate de stat aflata in raporturi ierarhice si care a fost legal investita cu exercitiul unei functii publice executive, de regula pentru o perioada nedeterminata, fiind salarizata pentru activitatea depusa . 
Profesorul Alexandru Negoita a subliniat ca dobandirea calitatii de functionar public este data de competenta subiectelor active participante la raporturile juridice, care desfasoara un anumit gen de activitate datorita organizarii competentei si diviziunii sociale a muncii, in cadrul organizatiei respective. Activitatea subiectelor investite cu o anumita competenta ofera acestor subiecte o calitate oficiala si se desfasoara, in principiu din oficiu. Aceasta competenta si calitate oficiala a functionarului public este specifica subiectelor active participante la raporturile de drept administrativ, in calitatea lor de organizatori ai executarii legii si de executare in concret a acesteia.


Fisiere in arhiva (3):

  • Bibliografie.doc
  • Cuprins.doc
  • Lucrare de diploma.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!