SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență

Licență
9.3/10 (3 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 55 în total
Cuvinte : 14865
Mărime: 603.38KB (arhivat)
Publicat de: Voicu Farcaș
Puncte necesare: 13

Cuprins

  1. Introducere 5
  2. Capitolul 1
  3. Aspecte generale ale industriei de pielarie 6
  4. 1.1Piaţa româneasca de încălţaminte 7
  5. 1.2Concurenţa externă 9
  6. 1.3Lohnul 11
  7. Capitolul 2
  8. Prezentare generala a societăţii S.C. Almi Internaţonal S.R.L 17
  9. 2.1 Scurt istoric al societăţii 18
  10. 2.2. Date de identificare legală a societăţii 18
  11. 2.3 Obiect de activitate 19
  12. 2.4 Procesul tehnologic 19
  13. 2.5 Structura organizaţională 22
  14. 2.6 Sistemul informaţional 32
  15. 2.7 Producţia 2005-2007 32
  16. 2.8 Introducerea produselor noi 36
  17. 2.9 Organizarea contabilităţii 37
  18. Capitolul 3
  19. Certificare ISO 9001:2000 44
  20. 3.1 Politica in domeniul calităţii 44
  21. 3.2 Responsabilitate şi autoritate in domeniul calităţii 45
  22. 3.3 Sistemul de management al calităţii 45
  23. 3.3.1 Cerinte generale 45
  24. 3.3.2 Cerinte referitoare la documentaţie 46
  25. 3.4 Angajamentul managementului 46
  26. 3.4.1 Politica şi scopul in domeniu 46
  27. 3.4.2 Domeniul de aplicare 46
  28. 3.4.3 Referinţe 46
  29. 3.4.4 Responsabilitate 46
  30. 3.4.5 Mod de a satisface cerinţele 46
  31. 3.5 Orientarea catre client 47
  32. 3.6 Politica referitoare la calitate 47
  33. Capitolul 4
  34. Managementul resurselor 49
  35. 4.1 Asigurarea resurselor 49
  36. 4.1.1 Politica şi scopul în domeniu 49
  37. 4.1.2 Domeniul de aplicare 49
  38. 4.2 Resurse umane 50
  39. 4.2.1 Consideraţii generale 51
  40. 4.2.2 Competenţa 51
  41. 4.3 Infrastructura 52
  42. 4.4 Mediu de lucru 52
  43. Concluzii genrale 53
  44. Bibliografie 54
  45. Anexă 55

Extras din licență

Introducere

Încălţamintea este un produs de maximă necesitate pentru om, care a aparut din cele mai vechi timpuri. Cu mii de ani în urmă, oamenii au cautat fel de fel de soluţii pentru a-şi proteja picioarele de frig şi umezealş. Astfel, au apărut primele modele de încălţăminte. Pe atunci, pe nimeni nu interesa forma şi aspectul acestora, singura preocupare fiind aceea de a se apara de vitregiile vremii. În prima etapă a dezvoltarii societăţii omeneşti, încălţămintea era formată dintr-o bucată de piele brută, netăbăcită, înfăşurată strâns în jurul piciorului şi fixată de glezna cu o cureluşă de piele. O dată cu apariţia primelor unelte rudimentare de cusut, confecţionate din piatră, os sau lemn, omul preistoric a putut să-şi îmbunătăţească tehnica de producere a încălţămintei, prin coaserea ei cu ajutorul tendoanelor de la animale sau al unor cureluşe subţiri din piele. Acest model de încălţăminte a fost purtat de către populaţia saracă chiar până în secolele al XI-lea şi al XII-lea. O variantă a acestui tip de încălţăminte este şi opinca, foarte raspândită în ţara noastră şi cunoscută încă de pe vremea sciţilor. Apariţia maşinii de cusut, la sfârşitul secolului al XIX-lea, a permis trecerea la confecţionarea părţii de sus a încălţămintei din mai multe piese, cu proprietăţi diferite, în funcţie de uzura diferită la care sunt supuse, usurâd, totodată, şi împreunarea prin coasere a părţii superioare cu cea de jos. În ultimul secol, feţele încăltămintei nu s-au schimbat decât puţin, doar ca formă şi aspect, după cerinţele modei. În schimb, partea de jos a început să sufere schimbări esenţiale în momentul în care au început să fie utilizate pe scară largă materialele de înlocuire a pielii cu lemn pentru glencuri şi tocuri, cu cauciuc şi mase plastice pentru talpă. O dată cu înlocuirea materialelor pentru talpă se schimbă şi metodele de fixare a pieselor componente ale încălţămintei, folosindu-se unele de mare productivitate, ca lipirea şi vulcanizarea. Pîna spre sfîrşitul secolului al XIX-lea, forma interioară a încălţămintei era simetrică, fiind total necorespunzătoare şi incomodă din cauza asimetriei picioarelor. Treptat, s-a trecut la confecţionarea încălţămintei asimetrice, a cărei forma interioară se apropie din ce în ce mai mult de forma piciorului.

Capitolul 1

Aspecte generale ale industriei de pielărie – incălţămintea din România

Industria de pielărie este una din industriile tadiţionale în România. Pielea, ca produs final din tăbăcării, reprezintă materia primă pentru alte industrii: încălţăminte (cca.62%), îmbrăcăminte (cca. 15%), articole de marochinărie (cca.12%), tapiţerie mobilă şi auto (cca. 11%). Prelucrarea pieilor generează, în acelaşi timp, sub-produse aplicabile în alte domenii de activitate: sursă de proteine pentru alimente, produse medicale şi cosmetice piei şi talpă artificiale etc.

Industria de pielărie – încălţăminte a avut în perioada 1965 – 1980 o dezvoltare intensivă cu o importantă contribuţie economică în special în judeţele Timiş, Sibiu, Cluj, Bihor şi în Bucureşti. În acea perioadă, majoritatea echipamentelor şi auxiliarilor chimici trebuiau să fie de producţie românească, iar producţia de piei şi produse din piele era direcţionată către consumul intern şi către statele socialiste.

După 1989, industria de pielărie – încălţăminte din România a trebuit să facă

faţă competiţiei industriilor şi produselor performante din piaţa europeană şi mondială.

La începutul acestei perioade, difereţele între nivelul tehnic/tehnologic din

ţara noastră şi cel din ţările dezvoltate era de 15 – 20 ani.

Din 1990 cererea internă pentru produse din piele a scăzut continuu, piaţa ţărilor socialiste (CAER) a dispărut, iar calitatea şi competitivitatea produselor româneşti erau inferioare.

Simultan, exporturile şi importurile de materii prime şi produse finite s-au liberalizat, iar preţurile resurselor energetice au crescut în mod drastic, ducând la decapitalizarea şi astfel la închiderea, ca neprofitabile, chiar a unor unităţi viabile.

Ca urmare a tuturor acestor factori interni şi externi, în sectorul de pielărie încălţăminte a început un proces de restructurare industrială:

- Tehnologiile şi echipamentele neperformante au fost schimbate, acolo unde au existat posibilităţi financiare, cu unele noi, moderne şi mult mai flexibile;

- Reorganizarea fluxurilor tehnologice şi dezvoltarea unui management eficient;

- Modernizarea tăbăcăriilor în special în sectorul de finisare;

- Schimbări semnificative în procesarea pieilor brute prin diminuarea resurselor interne şi creşterea importului de piei finite pentru încălţăminte şi marochinărie;

După 1994 cca. 80% din producţia de încălţăminte se realizează în sistem lohn, iar cererea de piei finite pe piaţa internă a scăzut drastic.

Cu toate aceste probleme şi deficienţe, industria de pielărie – încălţăminte rămâne un sector important al economiei româneşti, un sector care încearcă să-şi crească competitivitatea produselor în condiţiile pieţei unice. Astfel, în anul 2004 industria de pielărie încălţăminte a realizat: [1]:

- 0.9% din produsul intern brut al României;

- 5.2% din personalul angajat în industrie lucrează în acest domeniu;

- 8.9% din exportul României;

- 4.5% din importul României;

- 1.6% din producţia industrială a României.

Pe piaţa internaţională, industria de pielărie – încălţăminte din România ocupă un loc important: în UE cca 85%, America de Nord cca. 3,2%, CEFTA cca. 2%, CSI cca. 1%, alte state cca. 8,8%. Dintre ţările Central şi Est Europene (CEECs), România este pe primul loc în ceea ce priveşte exportul de încălţăminte pe piaţa UE şi pe locul 9 în lume.

1.1 Piaţa românească de incălţăminte

Piaţa românească de încălţăminte este estimată la aprox 1.2- 1.4 miliarde euro. Industria de încălţăminte din România exportă aproape tot ce produce.

Situaţia producătorilor români de încălţăminte se înscrie în trendul general: puţini din cei circa 2.000 de producători din sector s-au incumetat pană acum să se „aventureze“ producând sub marcă proprie pentru co-naţionali, sugerează indirect cifrele .

Preview document

SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 1
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 2
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 3
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 4
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 5
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 6
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 7
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 8
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 9
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 10
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 11
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 12
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 13
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 14
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 15
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 16
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 17
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 18
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 19
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 20
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 21
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 22
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 23
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 24
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 25
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 26
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 27
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 28
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 29
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 30
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 31
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 32
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 33
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 34
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 35
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 36
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 37
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 38
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 39
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 40
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 41
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 42
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 43
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 44
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 45
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 46
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 47
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 48
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 49
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 50
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 51
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 52
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 53
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 54
SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență - Pagina 55

Conținut arhivă zip

  • SC Almi International pe Piata Incaltamintei - Proiect Licenta.doc

Alții au mai descărcat și

Înregistrarea Mărcilor

1. Rolul si funcţiile mărcilor Apariţia mărcilor a avut loc în timpuri străvechi, în momente greu de precizat. Din dorinţa de a-şi proteja...

Tratamente Termice

1. Carburarea Metoda de carburare descrisă se poate aplica pe instalaţii de tratament termic în strat fluidizat încălzită cu gaz, unde faza de...

Materiale Magnetice Moi

Corespunzator destinatiei lor,la elaborarea materialelor magnetic moi se urmareste sa se obtina: - inductie remanenta mica; - permeabilitate...

Tehnologii avansate - obținerea polimerilor

Introducere. Generalitati Multe articole fabricate mai demult din lemn, metal sau alte materiale se fac astazi din material plastic. Toate...

Materiale

1.1. Generalitati In tehnica, obtinerea de produse impune neaparat si utilizarea categoriei de "material", ca parte componenta a "bazei materiale"...

Aurul și Argintul

Se crede ca aurul a fost descoperit inaitea cuprului . Cules sub forma unor bucati stralucitoare din nisipurile raurilor si depunerile aluvionare ,...

Tehnologia Materialelor

PRINCIPIUL OBT PIESEI PRIN TURNARE:obt unei piese prin turnare consta in umplerea unei cavitati cu topitura mat sau aliajului.pt piesa 1 se fol un...

Proprietățile fizico-mecanice și de exploatare ale fontei cu grafit nodular

Prin determinarea proprietăţilor mecanice în condiţii de exploatare s-a constatat că proprietăţile mecanice ale fontei cu grafit nodular sînt pe...

Ai nevoie de altceva?