SC Almi International pe Piata Incaltamintei - Proiect Licenta

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 5
Capitolul 1
Aspecte generale ale industriei de pielarie 6
1.1Piata romaneasca de incaltaminte 7
1.2Concurenta externa 9
1.3Lohnul 11
Capitolul 2 
Prezentare generala a societatii S.C. Almi Internatonal S.R.L 17
2.1 Scurt istoric al societatii 18
2.2. Date de identificare legala a societatii 18
2.3 Obiect de activitate 19
2.4 Procesul tehnologic 19
2.5 Structura organizationala 22
2.6 Sistemul informational 32
2.7 Productia 2005-2007 32
2.8 Introducerea produselor noi 36
2.9 Organizarea contabilitatii 37
Capitolul 3 
Certificare ISO 9001:2000 44
3.1 Politica in domeniul calitatii 44
3.2 Responsabilitate si autoritate in domeniul calitatii 45
3.3 Sistemul de management al calitatii 45
3.3.1 Cerinte generale 45
3.3.2 Cerinte referitoare la documentatie 46
3.4 Angajamentul managementului 46
3.4.1 Politica si scopul in domeniu 46
3.4.2 Domeniul de aplicare 46
3.4.3 Referinte 46
3.4.4 Responsabilitate 46
3.4.5 Mod de a satisface cerintele 46
3.5 Orientarea catre client 47
3.6 Politica referitoare la calitate 47
Capitolul 4
Managementul resurselor 49 
4.1 Asigurarea resurselor 49
4.1.1 Politica si scopul in domeniu 49
4.1.2 Domeniul de aplicare 49
4.2 Resurse umane 50
4.2.1 Consideratii generale 51
4.2.2 Competenta 51
4.3 Infrastructura 52
4.4 Mediu de lucru 52
Concluzii genrale 53
Bibliografie 54
Anexa 55


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Incaltamintea este un produs de maxima necesitate pentru om, care a aparut din cele mai vechi timpuri. Cu mii de ani in urma, oamenii au cautat fel de fel de solutii pentru a-si proteja picioarele de frig si umezeals. Astfel, au aparut primele modele de incaltaminte. Pe atunci, pe nimeni nu interesa forma si aspectul acestora, singura preocupare fiind aceea de a se apara de vitregiile vremii. In prima etapa a dezvoltarii societatii omenesti, incaltamintea era formata dintr-o bucata de piele bruta, netabacita, infasurata strans in jurul piciorului si fixata de glezna cu o curelusa de piele. O data cu aparitia primelor unelte rudimentare de cusut, confectionate din piatra, os sau lemn, omul preistoric a putut sa-si imbunatateasca tehnica de producere a incaltamintei, prin coaserea ei cu ajutorul tendoanelor de la animale sau al unor cureluse subtiri din piele. Acest model de incaltaminte a fost purtat de catre populatia saraca chiar pana in secolele al XI-lea si al XII-lea. O varianta a acestui tip de incaltaminte este si opinca, foarte raspandita in tara noastra si cunoscuta inca de pe vremea scitilor. Aparitia masinii de cusut, la sfarsitul secolului al XIX-lea, a permis trecerea la confectionarea partii de sus a incaltamintei din mai multe piese, cu proprietati diferite, in functie de uzura diferita la care sunt supuse, usurad, totodata, si impreunarea prin coasere a partii superioare cu cea de jos. In ultimul secol, fetele incaltamintei nu s-au schimbat decat putin, doar ca forma si aspect, dupa cerintele modei. In schimb, partea de jos a inceput sa sufere schimbari esentiale in momentul in care au inceput sa fie utilizate pe scara larga materialele de inlocuire a pielii cu lemn pentru glencuri si tocuri, cu cauciuc si mase plastice pentru talpa. O data cu inlocuirea materialelor pentru talpa se schimba si metodele de fixare a pieselor componente ale incaltamintei, folosindu-se unele de mare productivitate, ca lipirea si vulcanizarea. Pina spre sfirsitul secolului al XIX-lea, forma interioara a incaltamintei era simetrica, fiind total necorespunzatoare si incomoda din cauza asimetriei picioarelor. Treptat, s-a trecut la confectionarea incaltamintei asimetrice, a carei forma interioara se apropie din ce in ce mai mult de forma piciorului.
Capitolul 1
Aspecte generale ale industriei de pielarie - incaltamintea din Romania
Industria de pielarie este una din industriile taditionale in Romania. Pielea, ca produs final din tabacarii, reprezinta materia prima pentru alte industrii: incaltaminte (cca.62%), imbracaminte (cca. 15%), articole de marochinarie (cca.12%), tapiterie mobila si auto (cca. 11%). Prelucrarea pieilor genereaza, in acelasi timp, sub-produse aplicabile in alte domenii de activitate: sursa de proteine pentru alimente, produse medicale si cosmetice piei si talpa artificiale etc.
Industria de pielarie - incaltaminte a avut in perioada 1965 - 1980 o dezvoltare intensiva cu o importanta contributie economica in special in judetele Timis, Sibiu, Cluj, Bihor si in Bucuresti. In acea perioada, majoritatea echipamentelor si auxiliarilor chimici trebuiau sa fie de productie romaneasca, iar productia de piei si produse din piele era directionata catre consumul intern si catre statele socialiste. 
Dupa 1989, industria de pielarie - incaltaminte din Romania a trebuit sa faca 
fata competitiei industriilor si produselor performante din piata europeana si mondiala. 
La inceputul acestei perioade, diferetele intre nivelul tehnic/tehnologic din
tara noastra si cel din tarile dezvoltate era de 15 - 20 ani.
Din 1990 cererea interna pentru produse din piele a scazut continuu, piata tarilor socialiste (CAER) a disparut, iar calitatea si competitivitatea produselor romanesti erau inferioare.
Simultan, exporturile si importurile de materii prime si produse finite s-au liberalizat, iar preturile resurselor energetice au crescut in mod drastic, ducand la decapitalizarea si astfel la inchiderea, ca neprofitabile, chiar a unor unitati viabile. 
Ca urmare a tuturor acestor factori interni si externi, in sectorul de pielarie incaltaminte a inceput un proces de restructurare industriala:
- Tehnologiile si echipamentele neperformante au fost schimbate, acolo unde au existat posibilitati financiare, cu unele noi, moderne si mult mai flexibile; 
- Reorganizarea fluxurilor tehnologice si dezvoltarea unui management eficient; 
- Modernizarea tabacariilor in special in sectorul de finisare; 
- Schimbari semnificative in procesarea pieilor brute prin diminuarea resurselor interne si cresterea importului de piei finite pentru incaltaminte si marochinarie; 
Dupa 1994 cca. 80% din productia de incaltaminte se realizeaza in sistem lohn, iar cererea de piei finite pe piata interna a scazut drastic. 
Cu toate aceste probleme si deficiente, industria de pielarie - incaltaminte ramane un sector important al economiei romanesti, un sector care incearca sa-si creasca competitivitatea produselor in conditiile pietei unice. Astfel, in anul 2004 industria de pielarie incaltaminte a realizat: [1]: 
- 0.9% din produsul intern brut al Romaniei;
- 5.2% din personalul angajat in industrie lucreaza in acest domeniu;
- 8.9% din exportul Romaniei;
- 4.5% din importul Romaniei;
- 1.6% din productia industriala a Romaniei. 
Pe piata internationala, industria de pielarie - incaltaminte din Romania ocupa un loc important: in UE cca 85%, America de Nord cca. 3,2%, CEFTA cca. 2%, CSI cca. 1%, alte state cca. 8,8%. Dintre tarile Central si Est Europene (CEECs), Romania este pe primul loc in ceea ce priveste exportul de incaltaminte pe piata UE si pe locul 9 in lume.
1.1 Piata romaneasca de incaltaminte 
Piata romaneasca de incaltaminte este estimata la aprox 1.2- 1.4 miliarde euro. Industria de incaltaminte din Romania exporta aproape tot ce produce. 
Situatia producatorilor romani de incaltaminte se inscrie in trendul general: putini din cei circa 2.000 de producatori din sector s-au incumetat pana acum sa se ,,aventureze" producand sub marca proprie pentru co-nationali, sugereaza indirect cifrele .


Fisiere in arhiva (1):

  • SC Almi International pe Piata Incaltamintei - Proiect Licenta.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!