SC Apa Canal 2000 SA

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In Romania, in momentul de fata, mutatiile importante care au loc in sectorul public implica schimbari majore si in sfera serviciilor, determinand o redefinire a obiectivelor urmarite si, implicit, a continutului proceselor desfasurate. Rezultatul acestor schimbari se asteapta a fi imbunatatirea calitatii serviciilor pentru a contribui intr-o masura mai mare la satisfacerea nevoilor sociale ale cetatenilor.
Concomitent, cresterea ponderii si importantei practice a serviciilor in ultimele decenii a determinat, atat pe plan mondial cat si pe plan intern, intensificarea preocuparilor teoretice in acest domeniu, multe din abordarile traditionale specifice epocii industriale nemaifiind adecvate pentru ,,economia serviciilor".
Tinand cont de aceste doua aspecte am structurat continutul lucrarii de disertatie intitulata ,,STUDIU COMPARATIV PRIVIND MANAGEMENTUL SERVICIILOR PUBLICE LOCALE IN MUNICIPIUL PITESTI", cu studiu de caz la S.C. APA CANAL 2000 SA, S.C. PUBLITRANS S.A., ADMINISTRATIA PIETELOR" in patru capitole. In procesul de elaborare a acestora am inceput cu o analiza a continutului serviciilor publice, locului si rolului acestora in economie si am enumerat diversele sisteme de clasificare statistica ale serviciilor, trecand apoi la prezentarea rolului administratiei publice centrale si locale in organizarea si dezvoltarea serviciilor publice si a impactului procesului de aderare al Romaniei la Uniunea Europeana asupra acestora si incheind cu un studiu de caz referitor la strategia de dezvoltare a operatorilor S.C. APA. CANAL 2000 S.A., C. PUBLITRANS SA, ADMINISTRATIA PIETELOR din PITESTI
Ultimele evolutii in domeniu indreptatesc caracterizarea economiilor tarilor dezvoltate ca ,,economii ale serviciilor" determinand intensificarea preocuparii specialistilor de a depasi relativa ramanere in urma a teoriei fata de practica. Aceste preocupari s-au concentrat in primul rand asupra definirii conceptului de serviciu, problema dificila datorita extremei eterogenitati a serviciilor dar si a caracteristicilor acestora. O concluzie ar fi aceea ca datorita procesului permanent de dezvoltare a serviciilor, de aparitie a unor noi tipuri, sfera acestora isi largeste in continuu dimensiunile si se imbogateste cu noi caracteristici. Activitatile de servicii sunt regrupate, potrivit clasificarilor sectoriale ale economiei, in sectorul tertiar, in timp ce sectorul primar include agricultura, silvicultura, pescuitul si mineritul, iar sectorul secundar industria prelucratoare si constructiile. Analiza diacronica si sincronica a dimensiunilor sectorului serviciilor evidentiaza puternica tendinta de ,,tertiarizare" a economiilor tarilor dezvoltate precum si corelatia intre nivelul de dezvoltare a serviciilor si gradul de dezvoltare a economiilor nationale. Astfel, in tarile avansate din punct de vedere economic, ponderea serviciilor in populatia ocupata depaseste 60 si chiar 70%, existand totusi unele diferentieri chiar si in cadrul acestor tari, determinate de particularitatile modelelor de crestere economica, diferentele de traditii si obiceiuri etc.
Concluzii asemanatoare pot fi desprinse si din analiza ponderii serviciilor in crearea PIB, Statisticile internationale referitoare la acest indicator relevand, pentru toate categoriile de tari, ritmuri superioare de crestere a PIB in servicii comparativ cu celelalte sectoare ale economiei.
In acelasi timp, in tarile mediu dezvoltate ponderea sectorului tertiar in ocuparea populatiei se situeaza la un nivel de asemenea mediu, de 50-60%, pe cand in tarile cu un nivel scazut de dezvoltare acest indicator ia valori corespunzator mai reduse (30-40%).
Alti indicatori importanti ce evidentiaza cresterea dimensiunilor sectorului serviciilor in economia contemporana se refera la numarul agentilor economico-sociali activi din economie, numarul intreprinderilor active pe sectoare si ramuri, marimea si structura imobilizatilor corporale, a investitiilor etc.
Din pacate, desi in ultimii ani s-au (acut progrese semnificative in acest domeniu, Romania este departe de nivelul atins de tarile dezvoltate, ponderea populatiei ocupate in sectorul tertiar in anul 2002 fiind de 34%, iar ponderea serviciilor in crearea PIB de 45,2% desi cumanii de intreprinderi aferente acestor activitati reprezenta 78% din total.
In esenta toate teoriile economice moderne au reconsiderat rolul serviciilor in cresterea economica recunoscand rolul de prim rang pe care acestea le au in prezent in realizarea progresului economic si social. Din punctul de vedere al clasificarilor statistice ale serviciilor, multitudinea de sisteme de clasificare existente evidentiaza diversitatea tipologica a acestora, demonstrand in acelasi timp dificultatea intelegerii mecanismelor si legitatilor economice specifice diferitelor categorii de activitati tertiare precum si necesitatea continuarii cercetarilor metodologice si aplicative destinate unui astfel de deziderat in sfera larga a serviciilor un rol extrem de important il are categoria serviciilor publice.
Aceste servicii sunt prestate atat de institutii publice centrale (Presedentia Romaniei prin administratia prezidentiala, Guvernul prin aparatul sau de lucru, autoritatile subordonate Guvernului si ministerelor si autoritatile autonome) cat si de administratia publica locala (consiliile locale si consiliile judetene, primarii si prefectii).
Serviciile publice locale se pot clasifica in servicii publice cu caracter statal (serviciul de paza, asigurat de corpul gardienilor publici, serviciul public de protectie civila, serviciul de autorizare a constructiilor), servicii comunitare infiintate la nivel local si judetean (serviciile comunitare privind evidenta populatiei, serviciile privind evidenta pasapoartelor, serviciile pentru situatii de urgenta, politica comunitara, serviciile pentru cadastru si agricultura, serviciile publice de gospodarie comunala (apa si canalizare, productia si distributia energiei termice, salubritatea, transportul public local de calatori, intretinerea spatiilor verzi, intretinerea, repararea si exploatarea drumurilor publice), administratia domeniului public, servicii publice comerciale (organizarea si functionarea pietelor agro-alimentare, serviciu de exploatare a parcajelor publice, licentierea transportului privat de calatori, expunerea firmelor si reclamelor publicitare, organizarea si functionarea cimitirelor, serviciul public de ecarisaj) si servicii publice pentru activitati culturale. Aceste servicii, mai ales cele de gospodarie comunala au o importanta deosebita pentru functionarea normala a oricarei comunitati. Integrarea Romaniei in Uniunea Europeana reprezinta un proces extrem de complex necesitand continuarea si aprofundarea reformelor atat pe plan politic cat si social si economic. In perioada urmatoare transformarile din domeniul economic se vor reflecta in mod sintetic prin mutatii semnificative de ordin structural. In aceasta privinta problema stringenta pentru economia romaneasca in perioada urmatorilor ani va fi reprezentata de necesitatea diminuarii ponderii sectorului primar, indeosebi a reducerii fortei de munca ocupate in agricultura, si cresterea ponderii celui tertiar.
Principalele mecanisme de sustinere a finantarii programelor de investitii necesare pentru servicii publice in perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana sunt: stimularea implicarii capitalului privat (parteneriatul public-privat), atragerea si utilizarea fondurilor bi si multilaterale si utilizarea creditelor in finantarea serviciilor publice si a lucrarilor de investirii in infrastructura locala cu garantii de stat sau ale autoritatilor locale. Studiul de caz care face obiectul ultimei parti a lucrarii este semnificativ in ceea ce priveste implicarea atat a administratiei publice locale cat si a administratiei publice centrale in dezvoltarea serviciilor de gospodarie comunala. Tema acestuia o constituie prezentarea strategiei de dezvoltare a S.C. APA CANAL 2000 S.A. PITESTI, cu punerea accentului pe masura ISPA 2003 RO 16 PE 026 privind ,,Reabilitarea Statiei de epurare, a retelei de canalizare si a sistemului de alimentare cu apa potabila din municipiul Pitesti - Romania", a carei aplicare va permite reabilitarea infrastructurii specifice aflate in administrarea societatii prin realizarea de investitii in valoare de 46.247.000 EURO, esalonate in perioada 2005 - 2008, din care 31.312.500 EURO reprezinta grantul din partea Uniunii Europene. In procesul de elaborare a acestei lucrari informatiile obtinute din bibliografia specifica consultata au fost completate de cele dobandite ca urmare a exercitarii calitatii consilier local pe parcursul ultimelor trei mandate in cadrul Consiliului Local al Municipiului Pitesti si a unor functii de conducere (administrator, director tehnic, inginer sef) in cadrul unui operator din domeniul gospodariei comunale (SC. APA CANAL 2000 SA, C. PUBLITRANS S.A., ADMINISTRATIA PIETELOR din PITESTI).


Fisiere in arhiva (1):

  • SC Apa Canal 2000 SA.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!