SC IT Experts SRL

Cuprins licenta Cum descarc?

1. Prezentarea generala a SC It Experts Srl
2. Contabilitatea taxei pe valoare adaugata - notiuni teoretice generale
2.1.Consideratii generale cu privire la taxa pe valoare adaugata 2.1 .1.Definitia, avantajele si dezavantajele taxei pe valoarea adaugata 2.1 .2.Scurt istoric privind taxa pe valoare adaugata 2.1 .3.Reglementarea taxei pe valoare adaugata in Romania
2.2.Sfera de aplicare 2.2 .1.Persoane obligate la plata taxei pe valoare adaugata 2.2 .2.Persoane scutite de la plata TVA 2.2 .3.Operatiuni scutite de la plata TVA 2.2 .4.Operatiuni impozabile 2.2 .5.Teritorialitatea
2.3.Faptul generator si exigibilitatea
2.4.Baza si cotele de impozitare
2.5.Regimul deducerilor
2.6.Obligatii ale platitorilor de taxa pe valoare adaugata
2.7.Calculul taxei pe valoare adaugata
2.8.Rambursarea taxei pe valoare adaugata
3. Contabilitatea taxei pe valoare adaugata la SC It Experts Srl
3.1.Documente primare utilizate pentru evidenta TVA
3.2.Organizarea evidentei operative a taxei pe valoare adaugata
3.3.Organizarea contabilitatii sintetice a taxei pe valoare adaugata
3.4.Principalele fluxuri contabile
3.5.Continutul raportarilor fiscale lunare cu privire la TVA
3.6.Studiu practic
4. Controlul fiscal privind taxa pe valoare adaugata exercitat de Directia Generala a Finantelor Publice
4.1.Organizarea controlului fiscal privind taxa pe valoare adaugata
4.2.Competenta, drepturile si obligatiile organelor de control
4.3.Pregatirea controlului
4.4.Organizarea controlului
4.5.Obiectivele controlului fiscal privind taxa pe valoare adaugata
4.6.Exercitarea controlului fiscal privind TVA la SC It Experts Srl
4.7.Valorificarea rezultatelor controlului fiscal privind taxa pe valoare adaugata
4.8.Actele de control intocmite de organele de control fiscal
Concluzii


Extras din licenta Cum descarc?

SC IT EXPERTS SRL cu sediul social in Timisoara, inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J35/1410/2000, avand CUI 14444412, are ca obiect de activitate consultanta in domeniul echipamentelor tehnologice si de calcul.
Avand un efectiv de 8 persoane, societatea isi onoreaza cu seriozitate si responsabilitate angajamentele rezultate din contractele incheiate cu clientii. Organigrama societatii este prezentata mai jos:
Figura 1.1. organigrama S.C. It Experts S.R.L.
Pana in anul 2002, SC IT EXPERTS SRL era neplatitoare de TVA. Din august 2002, prin optiune, aceasta a devenit platitoare de taxa pe valoare adaugata Firma lucreaza cu materialele clientului. Cheltuielile firmei cuprind:
- cheltuieli cu combustibilul pentru deplasarile la sediul clientilor;
- cheltuieli de publicitate;
- cheltuieli cu chiria( sediul social);
- cheltuieli cu abonamentele telefonice;
- cheltuieli cu amenajarea sediului;
- etc.
Toate veniturile firmei se constituie si se inregisteaza ca venituri din servicii prestate si venituri din dobanzi.
In august 2002, SC IT EXPERTS SRL a achizitionat un autoturism pentru a asigura deplasarea la sediul beneficiarului. Aceasta achizitie a marit considerabil creanta fata de bugetul statului inregistrata in contul 4424 "Taxa pe valoare adaugata de rambursat" fapt pentru care s-a cerut rambursare de TVA cu control anticipat.
CAPITOLUL 2. CONTABILITATEA TAXEI 
PE VALOARE ADAUGATA -NOTIUNI TEORETICE GENERALE
2.1.CONSIDERATII GENERALE CU PRIVIRE LA 
TAXA PE VALOARE ADAUGATA
2.1.1.DEFINITIA, AVANTAJELE SI DEZAVANTAJELE
TAXEI PE VALOARE ADAUGATA
Una dintre cele mai moderne si eficiente componente ale politicii fiscale din tarile europene occidentale o reprezinta taxa pe valoare adaugata. Este un impozit caracteristic sistemelor fiscale dezvoltate. Initiat de Franta(l-a introdus in 1954), generalizat in practica financiara a tarilor Uniunii Europene , in ziua de azi se aplica in peste 60 de tari de pe toate continentele. 
In Romania, in cadrul general al reformei finantelor publice, taxa pe valoare adaugata a fost introdusa in 1 iulie 1993. Aceasta este un impozit indirect care se stabileste asupra operatiunilor care privesc livrarile de bunuri mobile, transferul proprietatii bunurilor imobile , importul de bunuri, prestarile de servicii si operatiunile asimilate. Pentru a intelege continutul taxei pe valoare adaugata trebuie precizat mai intai continutul categoriei de valoare adaugata. 
Valoarea adaugata reprezinta valoarea nou creata de intreprindere in urma ciclului de productie; este adaosul de valoare pe care bunul (serviciul) il dobandeste intr-un anumit stadiu in urma prelucrarii proprii. Cantitativ, este echivalenta cu diferenta dintre pretul de vanzare al produsului, dupa ce i s-a aplicat prelucrarea proprie si pretul de cumparare al acestuia.
Taxa se aplica sub forma unei cote proportionale. Pe baza definitiei date valorii adaugate , mecanismul taxei pe valoare adaugata poate fi pus in evidenta astfel:
Valoare adaugata = vanzari - cumparari
19% din valoarea adaugata =19% din vanzari -19%din cumparari
TVA de plata =taxa colectata - taxa deductibila 
Daca taxa se aplica asupra pretului facturat de agentul economic implicat in circuitul economic, aceasta nu inseamna ca el suporta intreaga taxa. In realitate, fiecare agent economic plateste taxa aferenta valorii create prin activitatea sa , insa isi va recupera suma respectiva la transferul proprietatii bunurilor produse Deci, cel care va suporta in cele din urma aceasta sarcina fiscala, va fi consumatorul final, fie el persoana fizica sau juridica. 
Acest mod indirect de a calcula taxa pe valoare adaugata a fost adoptat in Romania, in primul rand pentru ca se urmarea alinierea la tarile membre ale Uniunii Europene si in al doilea rand pentru ca informatiile necesare vin direct din documentele care justifica vanzarile si cumpararile 
Principalele caracteristici ale taxei pe valoare adaugata sunt:
- impozit indirect, adica este un impozit general de consum, care se stabileste asupra tuturor operatiunilor privind transferul bunurilor si prestarilor de servicii cu plata sau asimilate acestora ;
- neutru: se stabileste asupra tuturor produselor si serviciilor si se plateste de toti beneficiarii acestora;
- transparent: de regula, platitorul cunoaste ce valoare se creaza prin activitatea sa si care este taxa aferenta acestei valori;
- unic: indiferent de stadiul in care se plateste, nivelul taxei suportata de consumatorul final este aceeiasi.
Din punct de vedere fiscal, taxa pe valoare adaugata ofera unele avantaje, precum:
- sarcina fiscala se suporta in toate stadiile ;
- este relativ neutra din punct de vedere economic;
- sunt accelerate incasarile la buget(se achita in fiecare stadiu fara a se astepta incheierea circuitului);
- reduce numarul tentativelor de frauda deoarece exista posibilitatea relizarii de controale incrucisate; 
- asigura neutralitatea externa in sensul ca bunurile din import sunt supuse taxei in aceleasi conditii ca bunurile provenite din tara 
Dezavantajul taxei pe valoare adaugata ar fi ca este relativ complexa activitatea de aplicare a sa si implica un volum insemnat de lucrari, care cer dotare adecvata si specialisti.
TVA este un impozit cu randament fiscal ridicat, avand o pondere foarte semnificativa in totalul veniturilor bugetului de stat. 
2.1.2. SCURT ISTORIC PRIVIND TAXA PE VALOARE ADAUGATA
Tara de origine a acestui impozit indirect este Franta, iar anul " nasterii " -1954. La inceput erau supuse taxei toate actele de vanzare-cumparare. Sfera s-a extins, noua ani mai tarziu, si asupra operatiunilor imobiliare, iar din 1968 s-au impozitat si prestarile de servicii.
Pentru ca s-a dovedit foarte avantajoasa, privind din punctul de vedere al statului , aplicarea taxei pe valoare adaugata s-a extins si in alte tari europene.
La aceasta extindere, o contributie semnificativa a avut-o, in conditiile dezvoltarii relatiilor economice intre tarile europene, scutirea de aceasta taxa sau aplicarea cotei zero in cazul exporturilor.
Necesitatea adoptarii taxei pe valoare adaugata de catre toate tarile membre ale Uniunii Europene s-a stabilit in anul 1967, printr-o directiva. Zece ani mai tarziu, Directiva a-VI-a a prevazut sarcina armonizarii legislatiei respective intre tarile membre si de tarile asociate. De aceea, in scopul armonizarii legislatiei fiscale, Uniunea Europeana a adoptat norme juridice comunitare in ceea ce priveste asezarea uniforma a taxei pe valoare adaugata. Normele comunitare adoptate contin si reglementari cu privire la cotele taxei pe valoarea adaugata, insa, cu toate astea, lasa la latitudinea statelor membre posibilitatea stabilirii concrete a acestora (exclusiv cota standard, al carei nivel nu poate fi mai mic de 15%). 
Tot prin directivele comunitare s-au stabilit norme comune cu privire la modul de taxare a livrarilor de bunuri, a operatiilor asimilate acestora, precum si a prestarilor de servicii supuse taxei pe valoare adaugata, norme care au fost acceptate de statele membre. De asemenea, aceste directive mai prevad si normele referitoare la declararea operatiunilor taxabile, calculul, plata si controlul peceperii taxei.
In tara noastra, taxa pe valoare adaugata a fost aplicata, efectiv, incepand cu 1 iulie 1993, insa problema introducerii ei se punea inca din 1990. Momentul introducerii acestei taxe a reprezentat inceputul armonizarii legislatiei asupra impozitului indirect general cu legislatia fiscala a tarilor membre ale Uniunii Europene.
2.1.3. REGLEMENTAREA TAXEI PE VALOARE ADAUGATA IN ROMANIA
Evolutia modului cunoscut azi, al impunerii valorii adaugate este rezultatul unei dezvoltari mai lungi. Legislatia in domeniul taxei pe valoare adaugata e foarte bogata, tinand cont si de faptul ca sistemul fiscal este in continua modificare. 
Taxa pe valoare adaugata a fost introdusa in Romania in anul 1993. Baza legala o reprezinta Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoare adaugata, publicata in Monitorul Oficial nr. 200/17 august 1992. In aplicarea prevederilor ordonantei au fost elaborate norme, acestea fiind aprobate prin Hotararea Guvernului nr.406/1992, aprobate prin acelasi monitor ofical.
In timp, si ordonanta, dar si normele au tot fost modificate si republicate. Pe langa ordonanta si normele de aplicare ale acesteia , au fost emise numeroase ordine de catre Ministerul Finantelor, care, mai tarziu au fost abrogate. Trebuie mentionat ca anumite reglementari privind taxa pe valoare adaugata au fost abrogate sau modificate printr-o serie de acte normative referitoare la alte domenii(Legea bugetului de stat , Legea invatamantului, etc).
Dupa cum se vede, cadrul legislativ prin care era reglementata taxa pe valoare adaugata, destul de complex, a suferit numeroase si frecvente modificari, care s-au aplicat in perioade diferite; datorita acestui fapt, aplicarea prevederilor legale a fost oarecum dificila. Printre actele normative privind taxa pe valoare adaugata, in ordine cronologica, se numara:
- Ordonanta Guvernului nr.2/1996 cu privire la completarea si modificarea unor reglementari referitoare la taxa pe valoare adaugata, publicata in Monitorul Oficial nr. 19/26.01.1996;


Fisiere in arhiva (1):

  • SC IT Experts SRL.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1.Catinianu F.-Finante publice, Editura Marineasca, Timisoara, 2000.
2.Pantea I.P., Bodea Ghe.- Microintreprinderile in economia romanesca, 
Editura Intelcredo, Deva, 2002.
3.Bufan R.-Drept fiscal al afacerilor, Editura Brumar, Timisoara, 2003.
4.Peres I., Bunget O.-Controlul economic financiar, Editura Mirton, Timisoara, 2000.
5.Ristea M.- Fiscalitate si contabilitate in cadrul firmei, Editura Mirton, Timisoara,1999.
6.XXX - Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoare adaugata.
7.XXX- Ordinul nr.1006/30.07.2002 privind documentatia necesara persoanelor impozabile, inregistrate ca platitori de TVA, pentru rambursarea taxei pe valoare adaugata.
8.XXX- Ordonanta Guvernului nr.70/1997 privind controlul fiscal.
9.XXX- Legea nr.49/21.01.03 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.70/1997 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr.70/1997 privind controlul fiscal.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!