Cuprins
- Introducere .. ..3
- Capitolul 1: Revizuirea literaturii de specialitate .. 6
- 1.1.Prezentare generală ... 6
- 1.2.Concepte cheie în marketingul online ...9
- 1.3.Search Engine Marketing și Search Engine Optimization ...12
- 1.4. Pași esențiali pentru îmbunătățirea rangului unui site prin SEO ... 14
- 1.5. Algoritmi și actualizări Google ..18
- Capitolul 2: Studiu de caz: Papetăria Vestului .27
- 2.1. Descriere întreprinderii I I DRAGHICI MARIUS GHEORGHE (Papetăria Vestului) 27
- 2.2. Crearea site-ului web, a paginii de Facebook și a conturilor pentru servicii complementare .29
- 2.3. Implementarea tacticilor SEO 33
- 2.4. Rezultate 60
- Concluzii și propuneri 75
- Bibliografie ..78
Extras din licență
Introducere
„Marketingul este peste tot. În mod formal sau informal, oamenii .i organiza.iile desfa.oara un mare numar de activita.i care s-ar putea numi „marketing“. Marketingul bine facut a devenit din ce în ce mai mult o componenta vitala pentru succesul în afaceri. .i ne influen.eaza profund via.a de zi cu zi. Marketingul este înglobat în tot ceea ce facem: de la hainele cu care ne îmbracam, la site-urile Web pe care intram .i la reclamele pe care le vedem!”1
Lumea marketing-ului este într-o schimbare rapida .i continua; chiar daca conceptele de baza au ramas acelea.i, marketingul evolueaza rapid în extrem de multe domenii .i direc.ii.
De la marketingul tradi.ional, la cel opera.ional, la cel strategic, s-a ajuns acum la Cybermarketing, cea mai avansata forma a marketing-ului, în care toate componentele mix-ului de marketing sunt concepute 1 la 1, pentru fiecare consumator în parte.
Internetul a devenit un loc în care informa.ia poate circula fara margini .i în care po.i gasi aproape orice raspuns. Firmele care ofera produse sau servicii, de cele mai multe ori, î.i informeaza poten.ialii consumatori despre ce pun la dispozi.ie prin intermediul website-urilor .i re.elelor de socializare, iar organiza.iile non-profit apeleaza, de asemenea, tot mai mult la internet pentru a-.i gasi sus.inatori pentru cauza pe care o sus.in.2
Subiectul acestei lucrari de licen.a îl reprezinta SEO - Search Engine Optimization - unul dintre cele mai importante instrumente ale marketingu-ului online la ora actuala, dar .i în viitor.
Am ales acest subiect nu numai pentru ca este de actualitate .i de o foarte mare importan.a pentru lumea afacerilor din ziua de astazi, o afacere fara site site neavând nicio preten.ie la o pozi.ie înalta pe pia.a, dar .i pentru ca, dupa parerea mea, este .i un instrument esen.ial pentru viitorul cybermarketing-ului, deoarece tehnicile SEO au evoluat foarte mult în ultima perioada .i sunt într-o continua transformare. În consecin.a, s-a ajuns la un SEO semantic, care poate evolua odata cu noile tendin.e ale marketing-ului, aceasta no.iune fiind asociata .i cu inteligen.a artificiala.
Scopul acestei lucrari de licen.a este de a demonstra faptul ca SEO (Search Engine Optimization) este un instrument esen.ial al marketing-ului online care, bine aplicat, poate cre.te considerabil popularitatea .i vânzarile unei companii.
Capitolul 1: Revizuirea literaturii de specialitate
1.1. Prezentare generală
Conform lui Philip Kotler „Marketingul este un proces societal prin care indivizii și grupurile obțin ce le trebuie și ce își doresc, prin crearea, oferirea și schimbul liber de produse și de servicii purtătoare de valoare” 1, iar potrivit Asociației Americane de Marketing, marketingul vizează „realizarea activităților economice care dirijează fluxul de bunuri și servicii de la producător la consumator sau utilizator.”
Acesta este Marketingul tradițional, dar ce reprezintă Cybermarketingul?
În dicționar, „cyber” înseamnă „știința controlului sistemelor complexe”, dar în folosirea curentă sensul cuvântului a ajuns să difere de cel din dicționar, însemnând mai mult „locul” nonfizic unde computerele și comunicațiile se întâlnesc și comunică. Pentru sistemele informatice mediul specific este cel digital, unde informația este reprezentată printr-un șir de simboluri binare 0 și 1, numiți biți și digiți.
Prin urmare, Cybermarketing înseamnă folosirea puterii rețelelor de computere și de comunicație online și a mediului digital interactiv pentru a atinge obiectivele de marketing.2
În termeni mai uzuali, prin cybermarketing se înțelege marketingul care folosește ca principal canal de comunicare internetul.
Cel mai mare depozit de informații cunoscut de om este, fără doar și poate, internetul, fiind totodată și cel mai divers din punct de vedere al subiectelor acoperite, al calității acestora și al modului în care informația este corelată într-o manieră spontană. Stephen Hawking spunea: „În prezent, cu toții suntem conectați la internet, așa cum neuronii sunt conectați într-un creier gigant.”
Specialiștii în marketing au anticipat încă din secolul trecut importanța pe care internetul o va avea în activitățile de marketing viitoare și au prezis schimbările care se vor produce: „În deceniul care vine, marketing-ul va fi reproiectat de la A la Z. Sunt puține motive care să ne facă să ne îndoim că piețele și marketing-ul vor opera după principii destul de diferite, în primii ani ai secolul 21. Succesoare a Societății Industriale, Economia Informației va penetra și va schimba aproape fiecare aspect al vieții noastre de zi cu zi. Revoluția Digitală a modificat concepția noastră despre spațiu, timp și masă. O companie nu are nevoie să ocupe mult spațiu, ea poate fi virtuală și poate exista oriunde. Mesajele se pot trimite și pot fi primite aproape simultan. Iar obiectele precum cărțile, muzica, filmele, pot fi transportate sub formă de „biți”, și nu în formă fizică.”3
Într-o lume în care tehnologia si inovația ne impactează viața aproape în toate aspectele care țin de ea, Internetul și mediul virtual devin o țintă pentru oricare dintre noi. În această eră a globalizării, în mediul virtual, putem spune că aproape nu mai există bariere și constrângeri care să limiteze activitățile umane, comunicarea și mediul de afaceri. Astfel, ca aproape în toate conceptele din viețile noastre, efectele se răsfrâng și asupra marketingului.. De la marketing-ul tradițional vorbim din ce în ce mai mult despre cybermarketing, adică produse și servicii în mediul online în care cei patru 4 se mențin, dar se articulează in linie cu valorile si atu-urile acestui nou mediu.4
Bibliografie
1. Al-Shammari T.E., Towards Search Engine Optimization: Feedback Collection, Procedia Computer Science 62, p.395-402, 2015
2. Bayrak C., Egri G., The Role of Search Engine Optimization to Keeping the User on the Site, Procedia Computer Science 36, p. 335-342, 2014
3. Clarke A., SEO 2019: Learn Search Engine Optimization with smart internet marketing strategies, 2019
4. Deviant B.J., The Content Marketing Strategy Guide, 2016
5. Guevarra P.J., Seo Simplified Surefire Strategy, 2018
6. Jones C., Seo pas cu pas, Editura Act și Politon, 2016
7. Keeler L., Cybermarketing, AMACO, New York, 1995
8. Kerns D., On Page Search Engine Optimization Best Practices, 2017
9. Kerns D., What Is SEO, 2017
10. Kotler P., Keller L., Managementul Marketingului, Editura TEORA, 2002
11. Kotler P., Kotler despre marketing, 1999
12. Martinez P., Moreno L., Overlapping factors in Search Engine Optimization and web accesibility, Online Information Review, Vol.3, p.564-580, 2013
13. Nieto M. A., Smith-Martinez B., Pericet P., Marin J., Siddi D., Semantic SEO 2016, 2016
14. Orzan Gh., Orzan M., Cybermarketing, Editura Uranus, București, 2007
15. Romanov A., SEO: Finder’s Keepers - A Guide to the Essential Marketing Strategies for Increasing Internet Traffic via Search Engine Optimization, 2015
16. Schniederjans G.D., Atlas A.S., Starkey M.C., Impression management for corporate brands over mobile media, Journal of Product & Brand Management, 2018
17. Stanley M. Davis, Future perfect (Reading, MA,: Addison-Wesley, 1986), 1986
18. Unemyr M., Mastering Online Marketing, 2015
19. Ursachi A., Șotropa E., Domină topul motoarelor de căutare, 2016
20. Varndell D., Top 10 SEO Tips, 2014
21. https://twitter.com/searchliaison/status/973241540486164480?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E973241540486164480&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.seroundtable.com%2Fgoogle-seos-algorithm-update-26149.html
22. https://dwf.ro/blog/google-update-1-august-2018-observatii-preliminare-dwf/
23. https://twitter.com/johnmu/status/1090196899146186752
24. https://twitter.com/googlewmc/status/1082278634310828032
25. https://twitter.com/googlewmc/status/1082278634310828032
26. https://www.blog.google/outreach-initiatives/small-business/new-features-service-area-businesses-google-my-business/
27. https://dwf.ro/blog/review-dwf-update-uri-google-ianuarie-2019-si-noutati-seo/?fbclid=IwAR1RA4Z6JKuO_zt-h0kJntRyVTgfM7Rd_zfgGzrPisQOCioQknTIm9ZyaWM
28. https://dwf.ro/blog/google-update-13-martie-2019-ce-stim-pana-in-acest-moment/
29. https://twitter.com/searchliaison/status/11064458269250641921
30. https://dwf.ro/blog/google-update-13-martie-2019-ce-stim-pana-in-acest-moment/
31. https://cognitiveseo.com/blog/21725/google-update-florida-2-0/?fbclid=IwAR0IT6kF1xTfJsmOCQrQFNZzrUtbv7IIpeiG_V5ePbvIrhymXzL2A_qwqmI
32. https://cognitiveseo.com/blog/21725/google-update-florida-2-0/?fbclid=IwAR0IT6kF1xTfJsmOCQrQFNZzrUtbv7IIpeiG_V5ePbvIrhymXzL2A_qwqmI
79
33. https://cognitiveseo.com/blog/21725/google-update-florida-2-0/?fbclid=IwAR0IT6kF1xTfJsmOCQrQFNZzrUtbv7IIpeiG_V5ePbvIrhymXzL2A_qwqmI
34. https://www.searchenginejournal.com/google-infrastructure-update-right-now/307657/
35. https://dwf.ro/blog/cronica-seo-dwf-aprilie-2019-update-uri-google-si-noutati-seo/?fbclid=IwAR3RA_c41T5FYP0tBswZVetTtIm6qopOWQKw9ITAeXMzBkvEafEgX7LIoMI
...
Preview document
Conținut arhivă zip
- Search Engine Optimization - Instrument principal in marketingul online. Studiu de caz - Papetaria Vestului.pdf